וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "זהבי כבר מזמן הרבה יותר גדול ממני". ייני: "תופעה ייחודית"

הקפטנים לשעבר של מכבי תל אביב התארחו לצד שי סידי במשדר המיוחד לציון שיא השערים של זהבי. נמני: "לא קל להיות זהבי, אבל להמשכיות שלו אין תקדים". ייני: "כלום לא משביע אותו, אני מהמר על 38 שערים העונה". וגם: המירוץ שעדיין פתוח, וההגנה הצהובה

צילום מסך

ערן זהבי ניפץ אמש (שני) את אחד השיאים האלמותיים בכדורגל הישראלי, כשכבש את שערו ה-31 העונה, ועקף את 30 השערים שכבש ניסים אלמליח בעונת 1954/55. לרגל ההישג ההיסטורי התכנסו באולפן וואלה! NEWS חמי אוזן, אורן יוסיפוביץ, יניב טוכמן, הילה קובו ורון עמיקם, לניתוח מעמדו ההיסטורי המחודש של כוכב מכבי תל אביב, בעזרתם של אבי נמני, שרן ייני ושי סידי שהתארחו במשדר.

צפו בתקציר: צמד של זהבי נתן למכבי תל אביב 2:3 על בית"ר ירושלים

זהבי בסיום: "אני לא מכחיש, שלוש שנים אני רודף אחרי השיא הזה"

כל הגולים וכל המספרים: צפו בקליפ של 31 השערים של זהבי העונה

מיתולוגיה בזמן אמת: יוסיפון על התופעה הכי גדולה בספורט הישראלי

הרף הבא, היחס מהתקשורת והתשובה למזרחי: זהבי פותח את הלב

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
והוא עוד מאוכזב. זהבי/ברני ארדוב

אני נמני שיבח את זהבי: "זה לא משהו שהתחיל אתמול. זה כבר הרבה זמן ככה. וזה לא רק השיא. זאת המנהיגות, היכולת להיות שם תמיד. יש לו אופי מיוחד, יוצא דופן, והלוואי שצעירים יוכלו לחקות אותו, לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם במנטליות יוצאת הדופן שיש לו.

"כמעט 30 גולים בעונה, שלוש שנים רצוף. לא חושב שיהיה מישהו שיעשה דבר כזה. הוא רעב באופי שלו, כל הזמן רוצה עוד ועוד, וזה מה שמייחד אותו. אי אפשר לבטל את השחקנים שסביבו, יש שחקנים מצוינים שמבשלים לו, והוא לא שוכח להזכיר כמה הוא תלוי בהם, וכל הכבוד לו על הפרגון, אבל יש לו המשכיות שאין לה תקדים.

"זה שהוא שחקן גדול, כולם יודעים. אבל זה האופי שלו. הוא אדם קשוב. הוא מבין מהר, מפנים מהר. זה לא קל להיות ערן זהבי. זאת מחויבות למיליון דברים, התעסקות במיליון דברים ואז צריך להגיע לדשא, ולהיות מפוקס. זה לא קל. בנוסף, הוא בחור מקסים, אני אומר את זה באופן הכי אמיתי שיש. מי שמציג אותו בצורה אחרת, זה רק מקנאה".

נמני הזהיר את הצהובים ואמר: "אני חושב שמכבי תל אביב צריכה לקחת את עצמה בידיים, דווקא אחרי המשחק הזה. כולם אומרים שהאליפות הוכרעה. זה רחוק מלהיות מוכרע. אני ממש לא מזלזל בבאר שבע. היא עדיין מסוגלת לעשות את הבלתי ייאמן".

לסיום נמני השווה בינו לבין זהבי ואמר בחיוך: "הוא עבר אותי כבר מזמן. הוא לא גדול מנמני, הוא הרבה יותר גדול. הוא אגדה אמיתית, אגדה מהלכת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דרור קשטן מאמן מכבי תל אביב לשעבר (אמצע) עם אבי נמני, ניר קלינגר. קובי אליהו
נמני: "לא חושב שיהיה עוד שחקן שיעשה דבר כזה"/קובי אליהו

שרן ייני עלה לשידור והתייחס בשיחת טלפון מהולנד לזהבי, בוס ושאר העניינים הבוערים. "ברור שראיתי את המשחק, אני רואה את כל המשחקים של מכבי בלייב", אמר קפטן מכבי תל אביב לשעבר. "כיף לראות את הקבוצה והחברים, במיוחד כשהם מצליחים. כל כך שמחתי בשביל ערן, הרגשתי כאילו אני שברתי את השיא. זהבי? זו הגדולה של ערן, הוא מאוד קבוצתי, הוא תמיד נותן תחושה שהוא חלק מהקבוצה. גדול השחקנים של מכבי תל אביב? אני לא מעורה בהיסטוריה הרחוקה של המועדון, אבל הוא ללא ספק אחד הגדולים.

"אנחנו מדברים הרבה. ערן הוא קפטן מסוג אחר, לוקח את זה לסגנון שלו. כל מה שהוא עושה מגיע לו. לא מפתיע אותי שהוא שבר את השיא. הרי כבר עכשיו הוא רוצה לשבור את השיא של עצמו. כלום לא משביע אותו. אני מהמר על 38 שערים העונה.

"שער אליפות? אי אפשר לדעת, אבל אני מאמין בקבוצה. מכבי משתפרת משנה לשנה, ממשחק למשחק. מכבי משחקת בסגנון כל כך התקפי, והקבוצה לוקחת כל כך הרבה סיכונים, אבל זה הסגנון, וזו תופעת הלוואי שלו, אבל אני לא חושב שלמכבי יש בעיה בהגנה, מצחיק להגיד את זה. היא עדיין הקבוצה שספגה הכי מעט.

"לפני שבוס עזב אני ופטר דיברנו, אבל לא על שחקנים באופן אישי. דיברתי איתו קצת על הדומיננטיות של ערן, ואני יודע שיש ביניהם קשר אישי מהרגע הראשון".

ערן זהבי, שרן ייני שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מפרגן. ייני עם זהבי/ברני ארדוב

ייני על הסוד של זהבי: "אני בקריירה לא נתקלתי בשחקן כזה, שהוא הכוכב, השחקן הכי דומיננטי, ועדיין זה שעובד הכי קשה. הוא תמיד עושה אקסטרה, תמיד מבקש לעבוד יותר, מבקש עוד דברים ממאמן הכושר. איך שחקן צעיר יכול לא להתאמץ, אם הוא רואה את ערן זהבי נותן את התחת שלו באימונים?

"ערן התראיין אתמול, ואמר שהוא היה לחוץ, וגם זה מסר לצעירים, שגם שחקן גדול כמו זהבי יכול להיות לחוץ. זה היה כל כך אמיתי, כל כך כן, הוא שלח מסר שזה בסדר להילחץ, ושאפשר להתמודד עם הלחץ. יש לו את האופי שלו, שדורש מעצמו כל הזמן. הרי הוא מאוכזב שהוא לא כבש יותר במשחק, מה שמראה על האופי שלו".

השלט בבלומפילד מראה את השיא של ערן זהבי. ברני ארדוב
השלט בבלומפילד מראה את השיא של ערן זהבי/ברני ארדוב

נכדתו של נסים אלמליח, אופיר, התייחסה לשבירת השיא: "זו העונה השלישית שמכריחים אותי באמצע העונהלראות איך שוברים את השיא של סבא שלי. אנחנו שמחים על זה מאוד. לא ידענו אם הוא ישבור את השיא המשחק הזה או בכלל. אבל חשוב לציין שסבא שלי עשה את השיא ב-23 משחקים. היום העונה היא ארוכה בשליש יותר. לא רוצה להתקטנן, אבל הממוצע הוא שונה. הוא צריך להבקיע 47 שערים בשביל להגיע לאותו ממוצע. סבא שלי עשה על המגרש דברים יותר מעניינים, למשל, איך ששיחק עם כובע בארט. הכדורגל היה פחות חשוב מהערכים שלו. החיים האמיתיים חשובים יותר, כדורגל זה רק משחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully