וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי נזכר בתחילת הדרך: "מי חלם שאשבור שיא כזה?"

12.4.2016 / 7:14

ההיסטוריה ("מבחינה אישית זה הרגע הכי גדול שלי במכבי תל אביב"), הרף החדש ("מקווה לשבור את השיא בעונה הבאה"), היחס מאלון מזרחי ("כשאני אהיה פרשן אפרגן כמה שיותר") והיחס מהתקשורת ("שכחתם לכבד אותנו"). אחרי שבירת השיא, זהבי פותח את הלב ומעביר מסר להתאחדות

ברני ארדוב

בווידאו: 31 השערים של ערן זהבי בדרך לשבירת השיא

ברגע כזה, צריך ללכת אחורה בזמן. לא אל העונה ההיא של נסים אלמליח לפני 61 שנים, אלא לשנים הראשונות של ערן זהבי על מגרשי הדשא. ילד מראשון לציון שעושה את צעדיו הראשונים וחולם להתקדם ואולי לשחק יום אחד בבוגרים. הדבר הכי רחוק בגיל הזה הוא לחלום שיום אחד יהיו לך 31 שערים כשהעונה עוד לא הסתיימה. אמש (שני) כשכולם התפזרו, ערן זהבי נזכר איך הכול התחיל. "מי חלם כילד לשבור שיא כזה? כילד רק רציתי לשחק כדורגל", אמר. "החלומות נבנו משנה לשנה ובטח בשנים האחרונות כשהחברים הנהדרים האלה במכבי תל אביב משחקים לצדי. הם אלה שעושים אותי יותר טוב. בלעדיהם זה לא יכול היה לקרות".

היית קצת בלחץ בגלל השיא?

"אם אגיד שלא הייתי בלחץ אני אשקר. ההחמצות גררו החמצות אבל בסוף זה נכנס. הכדורים שלי פגעו בשחקנים של בית"ר והשעון תיקתק וכבר לא חשבתי על השיא, אלא רק על הניצחון ועל המקום הראשון".

צמד ושער ניצחון דרמטי לזהבי, מכבי תל אביב חזרה לפסגה

31 שערים בעונה אחת, והרגל עוד נטויה: צפו בכל הגולים של זהבי

זהבי: "אני לא מכחיש, שלוש שנים אני רודף אחרי השיא הזה"

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חושב על השיא הבא. זהבי/ברני ארדוב

היכן מדורג הערב הזה בין שלל הרגעים הקסומים שלך במכבי תל אביב?

"מבחינה אישית זה הרגע הכי גדול שלי במכבי תל אביב, אבל חשוב שזה יבוא עם תארים קבוצתיים. אם לא נזכה באליפות התואר הזה לא יהיה שווה הרבה מבחינתי".

מה יש לך לומר למשפחה של נסים אלמליח?

"שאני מודה להם ולו על זה שהוא הציב רף כל כך גבוה וגרם לי להזיע כל כך הרבה כדי לשבור אותו. עכשיו יש לי אתגר הרבה יותר גדול כי השחקנים הגדולים באמת רוצים כל הזמן לשבור את השיאים של עצמם וזה האתגר הכי קשה".

אתה חושב שנהיה בחיים כשהבא בתור ישבור את השיא הזה?

"אני מקווה לשבור את השיא כבר בשנה הבאה. אני רוצה לעשות את זה שוב".

נפגעת מאלון מזרחי שלא פרגן לך עד הסוף?

"לא. אני משתדל להתייחס כמה שפחות לדברים שנאמרים. אני יודע שכאשר אני אהיה פרשן בעתיד אז אשתדל לפרגן כמה שיותר וארצה להעצים את מי שמשחק".

אתה משכיח שחקנים גדולים אחרים שהיו במכבי תל אביב.

"ממש לא. על זה אני בדיוק מדבר. אני לא רוצה להשכיח שום שחקן גדול מהעבר של מכבי. לכל אחד מגיע הכבוד שלו בתקופה בה הוא שיחק. לכולם יש מקום בהיסטוריה של מכבי תל אביב. אני שמח להיכנס לרשימה של אבי נמני, גיורא שפיגל ואחרים. מגיע לכולם את הכל על מה שהם עשו".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברשימה מכובדת. זהבי/ברני ארדוב

מה גרם לכם להתעורר לפני כחודש אחרי שכבר הייתם בפיגור גדול אחרי באר שבע ואנשים הכתירו אותם לאלופים?

"זה לגיטימי שאנשים ירצו שבאר שבע תיקח. כולם אוהבים את הסינדרלות וזה נורמלי שלא רוצים שקבוצה אחת תשלוט לבד בכדורגל. אבל לדעתי אתם שכחתם קצת לכבד אותנו. אתם ולא רק בתקשורת שכחתם את מה שעשינו העונה עם ליגת האלופות והמוקדמות בקיץ. כל הכבוד לבאר שבע על מה שהם עושים העונה אבל לא נפלנו מהם בשום שלב למרות ששיחקנו כפול משחקים מכל קבוצה אחרת וגם על זה אתם צריכים לפרגן לנו. אני חושב ששחקנים מאוד התחברו גם לפטר בוס ומאוד אוהבים כרגע את צורת המשחק שלו".

עדיין לא התבטאת באשר לבקשה של מכבי תל אביב לשחרר את שחקני הנבחרת מהמסע לארצות הברית בחודש הבא.

"כילד תמיד חלמתי לשחק בנבחרת וזה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת. בשום מצב אני לא אבקש לא לנסוע עם הנבחרת. אבל במצבים כמו העונה שהמשחק הוא לא הכי משמעותי עבורנו וזה יותר בשביל הכנסה להתאחדות, אז יש מקום לדון בבקשה של מכבי תל אביב. אם יחליטו בסוף שניסע, אז ניסע ונעשה הכי טוב עבור הנבחרת אבל אני חושב שההתאחדות צריכה גם לחשוב על המנוחה של השחקנים כי בסופו של דבר הצלחה שלנו עם מכבי תל אביב בקיץ במסגרת הקבוצות היא הצלחה של כל הכדורגל. לנו יש מוקדמות בקיץ ואולי יהיו לנו עשרה ימים לנוח וזה לא אידיאלי לכולם. אני חושב שהדברים האלה צריכים להיות בין הקבוצות להתאחדות ולא צריך להפוך את זה למלחמה בין מכבי תל אביב להתאחדות. זו צריכה להיות החלטה משותפת של כל הצדדים כדי לעשות הכי טוב עבור הכדורגל הישראלי".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם טל בן חיים. ברני ארדוב
מבקש התחשבות. זהבי עם בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully