וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים לשערים: ערן זהבי בדרך להשוות את שיא הכיבושים של אלמליח

מכנס: הוא יותר מהיר ממני. שייע: הוא יותר וירטואוז. הולצמן: הוא יותר יציב. גדולי הכובשים מפענחים את גאונות זהבי הסקורר ומצדיעים למי שעתיד לשבור את שיא השערים לעונה. רק האווירון פחות מתלהב: היום אני עושה 35 שערים בעונה. בחיים הוא לא יעבור אותי

צילום מסך

בווידאו: צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS על מאבק האליפות

הסטטיסטיקה של ערן זהבי מול בית"ר ירושלים מלמדת שהערב זה כנראה יקרה והוא ישווה את שיא השערים של נסים אלמליח. הסקורר של מכבי תל אביב זקוק לשער אחד כדי להשתוות לשיא של אלמליח מעונת 1954/5, אז כבש החלוץ של בית"ר תל אביב 30 שערים. המון חלוצים ניסו לשבור מאז את אותו מחסום ולא צלחו. וזהבי, שלא קיבל יסודות של מספר 9 קלאסי, דווקא הוא כנראה יעשה את זה. זהבי עדיין לא נכנס לעשרת הכובשים הגדולים בכל הזמנים.

כרגע הוא ממוקם במקום ה-24 עם 119 שערים, אבל אם יישאר בארץ עד סוף הקריירה ואם ימשיך עוד כמה עונות בקצב של שלוש העונות האחרונות, הוא יוכל לשבור גם את השיא של האווירון אלון מזרחי שממוקם ראשון בטבלת מלכות השערים של כל הזמנים עם 206 כיבושים. לכבוד הרגע הגדול שעשוי לקרות הערב, הפנינו מספר שאלות זהות לארבעה מהכובשים הגדולים של כל הזמנים והתשובות שלהם מלמדות שגם הפה שלהם מתפקד היטב אחרי שהרגליים כבר הפסיקו להבקיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מה המקום האמיתי שלו? ערן זהבי/קובי אליהו

אלון מזרחי (206 שערים, מקום 1)

"קשה להשוות בינינו כי אני הייתי חלוץ 9 קלאסי וערן זהבי הוא יותר חלוץ שני. אין לערן משחק ראש מי יודע מה. קשה לי למצוא תכונה שהיא טובה יותר אצלו ממני כמו שקשה לי למצוא תכונה שלי יש ולו אין"

האם בתקופתך היה יותר קשה להבקיע?

"אין ספק. הקבוצות היו הרבה יותר טובות. השחקנים היו הרבה יותר טובים. היום איכות הכדורגל בליגה נמוכה מאוד והשחקנים מאוד בינוניים. בתקופתי ההגנות היו מפחידות. שיחקו זרים בהגנה בגרושים. קח את רומן פץ, להביא אותו היום לארץ זה שני מיליון יורו ואותו הדבר סרגיי טרטיאק או פולוקארוב. וגם הבלמים הישראלים היו אז מעולים. יש היום בלמים כמו אריק בנאדו או אמיר שלח? בוא נגיד שאם אני משחק היום, בכל עונה אני עושה 35 שערים".

מה התכונה שמייחדת את ערן זהבי כסקורר?

"ראשית מוסר עבודה. שנית, הוא כל הזמן נייד. שלישית, יש לו תנועה יפהפיה לעומק ורביעית יש לו קור רוח מול השער".

איזו תכונה יש לזהבי שאין לך?

"קשה להשוות בינינו כי אני הייתי חלוץ 9 קלאסי וערן זהבי הוא יותר חלוץ שני. אין לערן משחק ראש מי יודע מה. קשה לי למצוא תכונה שהיא טובה יותר אצלו ממני כמו שקשה לי למצוא תכונה שלי יש ולו אין. אם ניקח בעולם, אז לואיס סוארס מזכיר אותי וערן זהבי מזכיר את כריסטיאנו רונאלדו ומסי הוא יותר אייל ברקוביץ'. גאון כדורגל".

גם אתה כמו זהבי לא חווית קריירה אירופית עשירה. היית מוכן להחליף את בנק השערים שלך בקריירה ממוצעת של חמישה שערים בליגה אירופית לאורך עשר שנים?

"ראשית, ערן ואני אולי לא עשינו קריירה אירופית אבל לי יש 17 שערים ב-37 הופעות בנבחרת ישראל וזה דבר מאוד משמעותי. בכל מה שקשור לאירופה בהשוואה לארץ, לא הייתי מוכן לוותר על ההישגים שלי בכדורגל הישראלי. אבל כן הייתי רוצה לעשות את הסכומים הגדולים באירופה. זהבי בניגוד אלי לא צריך לצאת לחו"ל כדי להרוויח את הסכומים האלה".

אם היית ג'ורדי קרויף את מי היית מעדיף למכבי, ערן זהבי או אלון מזרחי?

"לא הייתי יכול לבחור. אין למכבי תל אביב חלוץ כמוני כבר שנים אבל החשיבות של ערן זהבי היא גדולה. אם זהבי ואני היינו משחקים יחד במכבי היינו גומרים יחד עם 70 שערים בעונה, רק אנחנו".

לערן זהבי 119 שערים והוא במקום ה-24 בטבלת כובשי כל הזמנים. האם הוא יעבור אותך?

"אין לו סיכוי. ערן זהבי תיכף בן 29 וככל שאתה מתבגר יותר, הפיזיות שלך נשחקת. כדי לעבור אותי הוא צריך ארבע שנים שכל עונה יבקיע 20 שערים ומעלה וזה לא יכול לקרות בגיל הזה. קודם כל שיגיע למוטלה שפיגלר עם 168 או אבי נמני עם 194. שיעבור אותם קודם. הבעיה של זהבי שהוא התגלה מאוחר מדי. אני הייתי מלך השערים של הליגה כבר בגיל 19 כשהייתי חייל. אם הוא יעבור אותי זה שאפו ענק, אבל זה לא יקרה. הרגליים עוד שלוש שנים כבר לא יסחבו למספרים כאלה".

בהנחה שזהבי ישבור את השיא הערב או עד סוף העונה, האם מישהו ישבור את השיא של זהבי לעונה?

"זה יהיה קשה מאוד. היום שחקן ישראלי שמבקיע את השערים האלה עף ישר לאירופה. תראה לי שחקן ישראלי שייתן 25 גולים ולא ייקחו אותו אוטומטית לאירופה".

שחקן נבחרת ישראל לשעבר, אלון מזרחי. Mark Thompson, GettyImages
"אין סיכוי שזהבי יעבור אותי". אלון מזרחי בימיו בנבחרת/GettyImages, Mark Thompson

עודד מכנס (196 שערים, מקום 2)

עודד, זהבי תיכף שובר את השיא של אלמליח דבר שאתה לא הצלחת לעשות. באיזו תקופה היה יותר קשה להבקיע?

"כשאני שיחקתי היה הרבה יותר קשה להבקיע שערים מהיום מכמה סיבות. בתקופה שלי היו שחקנים הרבה יותר טובים מהיום. הקו האחורי של הקבוצות הורכב משחקנים אדירים. צביקה רוזן, חיים בר, שווגר, פרימו. מעבר לזה שיחקנו אז בשעות הצהריים שהיו לא נעימות ולעתים חמות מאוד. והדבר האחרון שהוא הכי חשוב זה איכות המגרשים. אני לא יודע אם השחקנים של היום היו בכלל מוכנים לעלות לשחק על האין דשא של ימק"א למשל".

מה מייחד את זהבי כסקורר?

"הוא אף פעם לא שבע. גם אני אף פעם לא הרגשתי שובע כששיחקתי".

איזו תכונה יש לזהבי שהיא טובה יותר ממה שהיתה לך?

"המהירות עם הכדור. אני לא הייתי כל כך מהיר עם הכדור".

בדומה לך ולסקוררים אחרים בטבלת מלכות השערים של כל הזמנים, גם לזהבי לא היתה קריירה אירופית מרשימה. היית מחליף את כל מה שהשגת בקריירה אירופית ממוצעת?

"בשנים האחרונות יותר קל לעשות את זה כי בתקופה שלנו לא היתה מדיה כמו היום שיכולה להראות את הביצועים של השחקן. הייתי שמח אם היתה לי קריירה אירופית".

אם היית ג'ורדי קרויף, את מי היית לוקח למכבי תל אביב: את ערן זהבי או את עודד מכנס?

"את ערן זהבי. הוא השחקן שמשדרג את מכבי תל אביב. מתאים כמו כפפה".

ערן זהבי ישבור את השיא של אלון מזרחי?

"קשה לי להאמין שהוא יוכל לעשות את זה. הוא מתקרב לגיל 30 וזה יהיה יותר קשה מבחינת כושר גופני ופציעות. אבל גם אם הוא לא ישבור את השיא של אלון, אני אשמח לשדר את המשחק שהוא עובר את כמות השערים שלי. אני מאחל לו לעבור את כמות השערים שלי".

בהנחה שזהבי ישבור את השיא של אלמליח, מתי יקום השחקן שישבור את השיא של זהבי?

"זה יהיה קשה מאוד. שיאים נשברים אחת להרבה שנים. תחשוב כמה שנים לקח עד שקם זהבי שהולך לשבור את אלמליח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עודד מכנס/מערכת וואלה, צילום מסך

שי הולצמן (169 שערים, מקום 5)

"הייתי מחליף את מה שעשיתי בארץ בקריירה אירופית בעיקר בגלל הפן הכלכלי. אחרי שאתה גומר כדורגל אתה מבין מה חשוב באמת. אם ערן זהבי באמת מרוויח במכבי תל אביב מיליון דולר לעונה, לא הייתי חושב לרגע לעזוב"

שי, האם היום היה לך יותר קל להבקיע שערים?

"אין הבדלים כאלה גדולים בין התקופות. יכול להיות שהבלמים מולם אני התמודדתי היו טובים יותר מאלה שמשחקים היום, אבל מצד שני היום הכדורגל יותר מהיר. לא בטוח שהיום הייתי מבקיע יותר שערים".

מה מייחד את ערן זהבי והופך אותו למה שהוא?

"הוא ווינר בצורה יוצאת דופן ויש לו יכולת סיום נדירה".
במה ערן זהבי יותר טוב משי הולצמן?

"ביכולת להגיע לכל משחק ברמת מוטיבציה וברמת מוכנות שווה. לי היו משחקים שהייתי מגיע קצת עייף או לא ברמה הפיזית הנכונה. הוא מצליח להגיע לכל משחק באותה רמה וזו נקודה מדהימה במשחק שלו. אצלי היו פערים גדולים בין משחק למשחק".

גם לך היתה קריירה אירופית מאוד צנועה.

"הייתי מחליף את מה שעשיתי בארץ בקריירה אירופית בעיקר בגלל הפן הכלכלי. אחרי שאתה גומר כדורגל אתה מבין מה חשוב באמת. אם ערן זהבי באמת מרוויח במכבי תל אביב מיליון דולר לעונה, לא הייתי חושב לרגע לעזוב".

אם היית ג'ורדי קרויף את מי היית לוקח למכבי, ערן זהבי או שי הולצמן?

"ערן זהבי. את רוב השערים שלי לא כבשתי בקבוצות גדולות שלקחו אליפויות ולכן ערן הוכיח את עצמו יותר ממני ברמות הגבוהות. אם הייתי עושה את הגולים שלי במכבי חיפה ולוקח שבע אליפויות אז הייתי בוחר בעצמי. אבל לא עשיתי את זה".

זהבי יעבור את אלון מזרחי?

"אם ישחק עד סוף הקריירה במכבי תל אביב, הוא יעבור. אם הוא ישחק עוד חמש עונות בארץ, הוא יעבור".

בהנחה שהוא ישבור את השיא של אלמליח, מתי יהיה השחקן שישבור את השיא של זהבי?

"לא יקרה. היום כל שחקן שטיפה מצליח יוצא לחו"ל".

חלוץ מ.ס אשדוד שי הולצמן. טל לוי
"היום כל שחקן שמצליח יוצא לחו"ל". שי הולצמן/טל לוי

שייע פייגנבוים (148 שערים, מקום 10)

שייע, למי היה יותר קשה להבקיע שערים?

"אין בכלל מה להשוות. אני הייתי צריך לעבור את חומות ברלין כדי להבקיע גול. לא היתה טלוויזיה בתקופתי שתשמור על החלוצים. הייתי צריך לעבור בלמים שכל אחד מהם היה רוצח והם השתמשו בהרבה אלימות כדי לעצור אותי. היום בלם יורק בטעות לכיוון חלוץ, הוא יושב בחוץ לחודש. אני הייתי מקבל בוקסים וסוליות נעליים לחזה. היו נותנים לי נגיחות לראש כדי להשבית אותי. הבלמים היו עושים מה שהם רוצים והשופטים לא היו רואים כלום. בלמים היו מוציאים לי כדורים מהרשת עם הידיים ולא היו מקבלים אדום. היו משחקים שהחולצה שלי היתה יותר יבשה בסוף המשחק מאשר בהתחלה בגלל בזבוזי הזמן".

מה מביא את זהבי לכבוש כל כך הרבה שערים?

"הוא יודע להיכן הכדור יגיע ואיפה הוא ייפול. הוא מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש. הוא הולך לישון מוקדם, חי חיים ספורטיביים. הוא מתאמן מצוין בכל יום אבל גם יודע לנוח. יש לו גם בעיטה נהדרת. אני מצדיע לו".

במה ערן זהבי טוב ממך?

"אולי בזריזות ובעובדה שהוא וירטואוז ועושה הרבה מספרות".

היית מחליף את ההישגים שלך בכדורגל הישראלי בקריירה אירופית ממוצעת, דבר שזהבי נמנע ממנו?

"בטח שהייתי שמח לעשות את הכסף שיש באירופה, דבר שהיה מסדר אותי היטב בחיים. אבל הוא מקבל את זה במכבי".

מי עדיף למכבי תל אביב, אתה או זהבי?

"אני לא יכול לבחור. היה מושלם אם היינו משחקים יחד".

יהיה מי שישבור את השיא שזהבי אמור לקחת מאלמליח?

"ראשית, זהבי יגמור את העונה עם 35 שערים, לדעתי, ואף אחד לא יוכל לשבור את השיא הזה לעולם".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול איציק כהן שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
הערב זה יקרה? ערן זהבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully