וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסטרלינג ועד טוראן: "מענק האליפות" של טביב ממכבי ת"א הוא נורמה באירופה

בזמן שבבאר שבע מוחים נגד ההסכם שנחשף בוואלה! ספורט, שבמסגרתו בית"ר ירושלים תקבל 200 אלף יורו אם מכבי תל אביב תזכה באליפות, המקרים מאירופה מוכיחים: מדובר בסעיף סטנדרטי

צילום מסך

בווידאו: משדר הספורט היומי על מאבק האליפות

לקראת המפגש בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים הערב (שני) סוערות הרוחות בליגת העל בעקבות ההסכם בין אלי טביב למכבי תל אביב, עליו נחשף בוואלה! ספורט. כזכור, אם מכבי תל אביב תזכה בסוף העונה באליפות, בית"ר ירושלים תקבל מענק נוסף של 200 אלף יורו במסגרת עסקת המכירה של אלי דסה ושלומי אזולאי. בהפועל באר שבע, וכעת גם בהפועל תל אביב, מוחים על ההסכם הזה, אך למעשה מדובר בסעיף סטנדרטי בעולם הכדורגל בהעברות בין קבוצות, שבמסגרתו מוענקים לקבוצה המוכרת בונוסים כספיים בעקבות הצלחות של הקבוצה הרוכשת.

כבר באוגוסט חשפנו: העברת דסה ואזולאי למכבי ת"א כוללת מענק אליפות לטביב

גם בהפועל באר שבע עשויים לפעול נגד "מענק האליפות" של טביב

מנכ"ל הפועל תל אביב ניר ענבר: "יש לבטל את ההסכם המעניק לבית"ר מענק ממכבי תל אביב"

ארדה טוראן ברצלונה. רויטרס
אתלטיקו תקבל מיליונים אם בארסה תזכה באליפות, ספק אם זה פגע לה במוטיבציה במשחקים מולה. טוראן/רויטרס

כך, למשל, ישנן מספר דוגמאות רק מהקיץ הקודם: בעסקת רחים סטרלינג, שעבר מליברפול למנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר סיטי תשלם לליברפול מיליון ליש"ט על כל אליפות שבה תזכה עם השחקן בשורותיה. העונה סיטי עשויה הייתה לשלם 3 מיליון ליש"ט בסך הכל על הצלחות באירופה ובליגה. גם עסקת ווילפרד בוני לסיטי כוללת סעיפים כאלה, וסיטי תשלם לסוונסי 600 אלף ליש"ט על כל אליפות שבה תזכה בשנים הקרובות, כשסכומי הבונוסים במסגרת ההסכם הם עד 3 מיליון ליש"ט.

פאולו דיבאלה עבר בקיץ הקודם ליובנטוס מפאלרמו תמורת 32 מיליון יורו, אבל יובה תשלם עוד 8 מיליון יורו על הצלחות נוספות. ההערכה היא שיובנטוס תידרש לשלם בסיום העונה לפאלרמו כ-4 מיליון יורו אם תזכה באליפות. ארדה טוראן עבר מאתלטיקו מדריד לברצלונה, ששילמה 34 מיליון ליש"ט, ועוד סכום שעשוי להגיע ל-7 מיליון יורו נוספים על בונוסים שיוענקו במקרה של הצלחה בליגה ובאירופה. אליפות של בארסה, אם כך, תעניק לאתלטיקו סכום נכבד.

כאמור, אין ספק שהסעיף נפוץ בהעברות בינלאומיות (ברצלונה שילמה סכומי עתק לסנטוס על ההצלחה שלה במסגרת עסקת ניימאר, לדוגמה), אבל הוא נהוג גם במעברים בין קבוצות מאותה הליגה, שלכאורה עלול לגרום להטיה או לפגוע במוטיבציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully