וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון ברומר: "אבי נמני ואיציק זוהר לא נפלו מערן זהבי"

17.3.2016 / 12:15

קשר העבר הרגיש השבוע דחף לצפות בשער ההיסטורי שלו מול ב"ש ב-95'. לכבוד משחק העונה, הוא חוזר לפגישה עם הרב לפני ומשווה בין שתי השושלות של מכבי תל אביב ("החוזק שלנו היה במרכיב הקבוצתי, ואלו דברים שנעלמים"). ראיון עם עם האיש שעד היום קוראים לו גדי ברחוב

one

ירידה לבאר שבע למשחק עונה תמיד תתקשר אסוציאטיבית במכבי תל אביב עם אלון ברומר. אז, לפני 21 שנה, זה לא היה קרב ישיר בין שתי הראשונות כפי שיהיה ביום ראשון באצטדיון טרנר, אלא סיפור קצת שונה, בו שיחק הקשר תפקיד מרכזי. קודם כל, קצת רקע. מכבי תל אביב הייתה צריכה לנצח במחזור האחרון בווסרמיל את הפועל באר שבע כדי לזכות באליפות. כל תוצאה אחרת הייתה גורמת לצהובים להיות תלויים בהפועל בית שאן, ששיחקה במקביל בקרית אליעזר מול מכבי חיפה. זה היה המחזור האחרון וממנו כבר לא הייתה דרך חזרה. המשחק הלך קשה, אבל ברומר, עם שער נגיחה, עשה את ההבדל והאליפות הלכה לצהובים.

"מצאתי את עצמי באחד הבקרים השבוע הולך ליוטיוב ויושב להסתכל על קטעים מהמשחק", סיפר ברומר. "כתבתי מכבי תל אביב עונת 94/5 וחיפשתי את המשחק ההוא. התקשורת עוסקת כל יום במשחק מול באר שבע, אז הגוף לקח אותי למחשב ופתחתי כדי לראות את המשחק ההוא. מה אני אגיד? יש עדיין צמרמורת. עברו 21 שנה, אני כבר בן 42, אבל רגעים כאלה נצרבים ואתה לא יכול לשכוח".

אלון תמיד יהיה האח התאום של גדי. בעוד שהאחרון מאמן במחלקת הנוער של מכבי תל אביב וחבר בצוות האימון של נבחרת הנערים של ישראל, אלון השתקע בשנים האחרונות בהפועל עירוני הוד השרון, שם הוא מאמן שתי קבוצות, את טרום ב' ואת נערים ב'. "אני עושה את מה שאני יודע לעשות ולא מה שאני לא יודע לעשות", הוא מסביר את העובדה שהוא מתפרנס רק מאימון.

הקרב על האליפות ב-95' היה שונה מכפי שהוא היום. באר שבע לא הייתה היריבה הישירה של הצהובים על התואר. "אלה היו השנים שמכבי חיפה ומכבי תל אביב שלטו", נזכר ברומר. "מכבי חיפה לקחה עונה קודם לכן את האליפות והייתה קבוצה סופר מוכשרת. גם לנו היו כישרונות גדולים, אבל אנחנו היינו הרבה יותר חזקים מנטלית וקבוצתית. באותו מחזור סיום היינו תלויים רק בעצמנו. מכבי חיפה שיחקה במקביל בקרית אליעזר מול בית שאן במה שסיים אז את אותו סרט מפורסם "בית שאן סרט מלחמה".


משחק העונה בראשון ב-20:55 - כל העדכונים, הניתוחים והכתבות

באר שבע נגד מכבי תל אביב: מי נהנתה יותר מטעויות שיפוט העונה?

'עמה יעמיק', פרק 1: מעקב אחרי הפלייאוף ההיסטורי של באר שבע

פטר בוס הכריז: "אני מאוד מכבד את באר שבע, אבל לא פוחד ממנה"

הסיפור המוזר: מדוע צביקה הדר לא מגיע יותר למשחקי באר שבע?

אלון ברומר שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
"עדיין יש צמרמורות". ברומר/ברני ארדוב
"הפנייה של הרב אלי לא הייתה מקרית. הוא אמר שננצח את המשחק. זה חרוט לי עד היום בזיכרון. אולי הוא ידע משהו שאני לא ידעתי עליו באותו מפגש"

יכול להיות שעברתם שבוע מותח אפילו יותר ממה שעוברים השבוע שחקני מכבי תל אביב?

"הייתה התרגשות מאוד גדולה סביב המשחק. אני זוכר שחלק מהאוהדים לקחו אותנו לאיזה רב כדי לקבל ברכה ממנו. אני זוכר שהיה שם מקרה שהדהים את כולנו ואני חושב שמעולם לא סיפרתי אודותיו. הרב הסתכל עלי וכמובן שכולנו היינו עם בגדים מלאים ולפתע הוא פנה אלי ואמר: 'יש לך צלקת בכתף, נכון?'. אמרתי שזה נכון. הרב אמר שננצח את המשחק אבל לא נקב במי שיבקיע את השער. שנים אחרי זה יצא לי לחשוב שייתכן שהוא פנה דווקא אלי כי הוא ראה משהו. הוא אולי ראה שזה יבוא ממני למרות שהיו שם הרבה שחקנים, גם ניר סביליה, גם גדי אחי, גם שחקנים אחרים. הפנייה אלי כנראה לא הייתה מקרית והעובדה שהוא ידע להגיד שיש לי צלקת היממה אותי. זה חרוט לי עד היום בזיכרון. אולי הוא ידע משהו שאני לא ידעתי עליו באותו מפגש".

ואז כבשת את השער הכי מתוק שאפשר.

"עד היום כשאני רואה את הקטע, אני לא מאמין לאיזה גובה התרוממתי. זה מהרגעים האלו שאתה לא מבין איך עשית את זה. זה משהו שקשה להסביר אותו. כל הקטע אחרי השער נמחק לי מהזיכרון, אני לא זוכר שאני מגיע בריצה ליציעי האוהדים שלנו. זו תחושה שאתה מרחף באוויר".

כמה פעמים ראית השער הזה?

"פחות מעשר פעמים, אבל השבוע היה לי דחף עצום לחזור אליו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלון ברומר, גדי ברומר חולקים כבוד לאבי כהן באצטדיון רמת גן. ברני ארדוב
"עדיין מתבלבלים בינינו". גדי ואלון ברומר/ברני ארדוב

מה היה בקרית שלום בין השחקנים באותו שבוע שלפני המשחק?

"הייתה דריכות. מתח של משחק גורלי וחשוב, אבל ההכנות היו אותן הכנות. התכוננו בצורה זהה ליתר המשחקים. לשחקן חשוב מאוד באותו שבוע להיות מפוקס מאוד במטרה".

איך בא לידי ביטוי המתח והלחץ?

"אנחנו ניסינו להסב את המתח והלחץ לאמונה שהדברים יסתדרו".

אברם גרנט נעזר באלמנטים מיוחדים באותו שבוע?

"אברם ועמנואל אופיר ידעו להוציא את המקסימום דרך ההכנה המנטלית".

פטר בוס לא ישתמש מן הסתם באמצעים דומים גם כי הוא זר כאן ולא מחובר כמו גרנט אל השחקנים.

"הכדורגל היום שונה מהתקופה בה אנחנו שיחקנו. היום הכדורגל נהיה מאוד אינדיבידואלי. אז המוטיב הקבוצתי היה יותר חזק".

במפגש בין מאמן זר למאמן ישראלי כמו ברק בכר למי יש יתרון?

"קשה לי לומר. אני חושב ששניהם מאמנים מצוינים. ההכנה של שניהם תהיה הכי טובה שיכולה להיות".

בשבוע כזה השחקן צריך את מאמנו יותר מתמיד או ששחקנים לא צריכים בכלל מאמן כי המשחק מפקס אותם?

"גם וגם. בשבוע כזה אתה צריך חיזוק ובטחון מהמאמן, אבל יש לך גם אמונה פנימית שלך. עבודה נכונה של מאמן יכולה בהחלט להוסיף לשחקן בשבוע כזה".

מאמן מכבי תל אביב, פטר בוס. קובי אליהו
"לא מחובר לשחקנים כמו גרנט". בוס/קובי אליהו
"היינו יותר מחוברים למועדון. גם בקהל לא היו מחנות. היו הרבה שחקני בית. לא היה אולטראס וכל מיני ארגונים"

הפועל באר שבע איבדה ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים. הלחץ מתחיל לדבר שם?

"המשחק מול מכבי תל אביב לא יושפע ממה שהם עשו בשני המשחקים האחרונים. הם צריכים לבוא מרוכזים ולעשות כמה שפחות טעויות. זה משחק אחד, אבל יש אחרי זה עוד דרך לתקן. המשחק הזה לא יכריע את האליפות בניגוד למשחק שדיברתי עליו".

אם מכבי תל אביב תנצח, זה לא יסמן על משבר של באר שבע?

"לא בטוח. אני חושב שלבאר שבע יש עדיין חומר שחקנים מצוין, אבל השאלה היא האם יש להם גם את החוסן המנטלי במשחק כזה. המשחק הזה הוא מבחן גדול לכל שחקן".

מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף טובה ממכבי תל אביב של 91' ועד 96' עם האליפויות של גרנט והדאבל של דרור קשטן?

"המשחק אז בתקופה שלנו היה יותר טכני ופחות פיזי מהיום. החיבור שלנו אז היה שונה ממה שהוא היום. אנחנו היינו מאוד מחוברים למועדון. היו הרבה שחקני בית. היה חיבור מאוד רגשי למכבי תל אביב. גם בקהל לא היו מחנות. לא היה אולטראס וכל מיני ארגונים".

אבל איזו מכבי יותר חזקה?

"קשה לי לענות על השאלה".

אז שוות ברמתן?

"זה כדורגל אחר. אני מסתכל היום על הכדורגל שאני מנחיל לדור הבא, הכל שונה. אנחנו רכשנו אז המון דברים בשכונה. פעם הייתה יותר יצירתיות. היום הכדורגל יותר רובוטי ויותר מכני".

אלון ברומר שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
"מקנה להם ערכים". ברומר עם הילדים/ברני ארדוב
"בהחלט יכולתי להשתלב טוב בקבוצה הנוכחית של מכבי. הגישה שלי הייתה מחויבות למועדון. בהחלט הייתי רוצה שיהיו בבוגרים של מכבי תל אביב יותר שחקני נוער שגדלו במועדון".

אתה לא היית אבי נמני או איציק זוהר, אבל עם היכולות שלך אז היית כנראה מתאים למכבי הנוכחית שהיא קבוצה מאוד יעילה וממושמעת.

"אני חושב שכן. בהחלט יכולתי להשתלב טוב בקבוצה הנוכחית של מכבי. הגישה שלי הייתה מחויבות למועדון. כל מה שעניין אותי היה הקבוצה ולהיות חלק מהקבוצה".

ערן זהבי גדול על אבי נמני ואיציק זוהר?
"אני לא חושב. אבי ואיציק היו שחקנים ענקיים".

אבל הוא נותן בכל עונה כמעט 30 שערים.

"נכון, אבל אבי ואיציק היו חלק מהקבוצה. זה היה היתרון שלנו על מכבי חיפה. החוזק שלנו היה במרכיב הקבוצתי ואלה דברים שנעלמים מהכדורגל של היום וזה עצוב לראות שזה שונה היום".

לא מפריע לך שאין למכבי תל אביב היום יותר שחקנים שצמחו בקרית שלום?

"בהחלט הייתי רוצה שיהיו בבוגרים של מכבי תל אביב יותר שחקני נוער שגדלו במועדון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיפ של ברוך דגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

למה אתה מתמקד בילדים ובנערים ולא פילסת לך דרך לאימון בוגרים?

"אני רוצה להקנות לילדים יכולות, זה הכיף שלי. אני אוהב את התמימות שלהם, את הרצון שלהם ללמוד ולהתפתח. זה סיפוק אדיר מבחינתי. אני אוהב את הפינה שלי ואם הילדים לא הופכים לשחקנים בסופו של דבר, לפחות הם יוצאים בני אדם כי אני מקנה להם הרבה ערכים. אני בעצמי מנסה כל הזמן ללמוד ולהשתפר כמאמן".

עד היום מתבלבלים בינך לבין גדי?

"כל הזמן. אנשים פונים אלי כל הזמן ברחוב וגם קוראים לי בטעות גדי ולו קוראים בטעות אלון. נשארנו תאומים זהים גם היום".

נשארת אוהד מכבי תל אביב?

"תמיד. מכבי תל אביב תמיד בלב ובנשמה. ביום ראשון מול הטלוויזיה אחזיק אצבעות. מכבי היא חלק ממני. אני חלק מההיסטוריה של המועדון. אני קונה שער אחד קטן בטרנר כמו שאני כבשתי בווסרמיל ולא משנה לי מי יכבוש. זה אולי לא ממש זהה, אבל מי שיכבוש שער ניצחון במשחק הזה ייקח את הגול לכל החיים. זה רגע עילאי ואני מאחל לכל שחקן כדורגל לעבור אותו. זו זכות לחוות דבר כזה ולא כל שחקן יכול לקחת איתו לכל החיים רגע כזה".

אלון ברומר שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
מצא את הנישה. ברומר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully