וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להתנהג גם אחרת: סיכום המחזור ה-19 בליגת העל

19.1.2016 / 13:01

למה למאמן נבחרת לשעבר אסור היה לתת יד למהלך ההדחה הלא הוגן של כבירי, מדוע סיפור דהאן בעכו צריך להדאיג את ראשי הליגה בעקבות הסכם הזכויות החדש, ואיך אפשר לחשוב שונה בנוגע לאבוקות. חמי אוזן סוגר מחזור ולא מבין את המושיע של נתניה

קובי אליהו

בווידאו: אלי גוטמן נשמע אחרת בזמן הצגתו בהפועל תל אביב

Like

לפני כתשע שנים קרה משהו שהיום אנחנו מבינים כמה הוא מצחיק. מכבי נתניה נפרדה ממי שהפך להיות המאמן הישראלי הבכיר ביותר, אלי גוטמן, לטובת ראובן עטר. בראי ההיסטוריה, אולי אפשר למצוא בהחלטה הזו לא מעט רמזים למה שקורה היום במכבי נתניה, אבל עבור אלי גוטמן זה היה אחד משיאי השפל בקריירה. גוטמן פוטר בשיחת טלפון ואמר, בצדק רב, שהוא מקבל את החלטת הבעלים, אבל לא את הדרך. "הייתי מצפה שזה ייעשה בצורה שבה הבעלים של הקבוצה משוחח איתי על עניין ולא איך שזה יצא היום", קבל.

מהמקום הכי נמוך הזה, וממש תוך זמן קצר, גוטמן החל את הקאמבק שלו בקריירה, אבל הוא בוודאי לא שוכח את אותם ימים אפלים. ימים בהם קבוצות לא הבינו אותו, בעלים לא התייחסו אליו יפה, ומה שנראה כמו קריירה מבטיחה אחרי עונת האליפות עם הפועל חיפה, הלך והתמסמס בין עוד פיטורים לעוד התפטרות. כמה שגוטמן סבל מהשחיקה שהחלה כבר אז במעמד המאמן. זו גם הסיבה מדוע אסור לקבל את השותפות שלו למה שנראה כמו מהלך הדחה פחדני של גיא לוי על ידי אמיר כבירי, הבוס של גוטמן כיום.

גיא לוי סיים את תפקידו בהפועל תל אביב, אלי גוטמן יאמן את הקבוצה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
עכשיו כבירי זה בעיה גם שלו. גוטמן/קובי אליהו

ואין כאן כוונה להתווכח על התרומה המקצועית המעטה של גיא לוי להפועל תל אביב, כמו גם לגבי הפתרון שלה. אבל לא ככה. מאמיר כבירי ניתן היה לצפות שיופיע לטקס ההצגה של גוטמן. שיעמוד כמו מנהיג אמיתי של מועדון מאחורי מיקרופון ויאמר מה באמת קורה כאן. לא ליד ולא כאילו. כשיש לך ביד מאמן כמו אלי גוטמן, זה טבעי להגיד למאמן הנוכחי שאתה רוצה שינוי. בטח כשהוא מוציא כל כך מעט מהשחקנים. תכניס אותו לחדר, תן לו את הכסף שמגיע לו, אחרי הכל אתה זה שבחרת אותו, וגמור עניין. לעשות את המוות למאמן, חלש ככל שיהיה, זה שפל חדש בענף הדי שפל הזה המכונה כדורגל ישראלי.

אבל זה שאמיר כבירי מתחבא, אנחנו כבר יודעים מהזמן הקצר במחיצתו. אבל ממי שהיה מאמן נבחרת ישראל, נדרש לא לתת יד ליחס כזה למאמן לא רצוי. מילא שאתה חווית את כל הדברים האלה בשנות השפל הארוכות שלך. ניחא. אבל אתה היית גם מאמן נבחרת ישראל. זה תואר שילווה אותך לאורך כל הקריירה. מאדם שהיה מאמן נבחרת ישראל יש ציפייה שלא יהיה שותף למהלך כזה לא הוגן. מאדם שהיה מאמן נבחרת ישראל מצופה שיבוא לאמיר כבירי ויאמר: לא רוצה להתחבא. בוא נאמר את האמת ישר בפנים. מהרגע הראשון. לא מוכן לעשות כזו השפלה לקולגה. לא רוצה לדחוק אותו עוד ועוד לפינה. עצם ההחלפה באמצע העונה זו פגיעה קשה, לא צריך לעשות את זה יותר מגעיל ממה שזה.

אם גוטמן רואה בעצמו מאמן עם זכויות בכדורגל הישראלי, אז יש לו גם חובות בלתי כתובות, עליהן מומלץ לו לחשוב לפני השינה. ולא רק בלילות הקרובים. כי מעתה, כל ההתנהלות הזו של אמיר כבירי תהיה בעיה שלו ורק שלו. אם גוטמן סבור שהוא יצליח בכאוס הזה כמו שהוא הצליח בכאוס של טביב והראל, הוא לוקח סיכון גדול מדי. התקופה היא שונה. כשמולך ניצבת מכונת הניהול של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב חייבת מעתה לשפר את דרכיה. מעתה, מרגע שקיבלה את האיש שהיא הכי חפצה בו, מתחיל מבחן הדרך של הפועל תל אביב. הארגון, מעתה, יהיה חייב להפיק לקחים. אחרת, גוטמן יגלה שהדרכים היצירתיות בהפועל תל אביב להיפטר מאנשים, אינן רק נחלתו של גיא לוי.

סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
גם בכדורגל המודרני צריכים להיות גבולות שאסור לחצות. דהאן/קובי אליהו

Share

סדרת הפרסומים של וואלה! ספורט בנוגע לניסיון ההשתלטות של דודו דהאן על הפועל עכו זכתה גם לתגובות ספקניות. יש את זה בכל העולם, אמרו כמה אנשים בענף. זה מה שקורה היום, חידדו בכירים בליגה. המנהלת אמרה לכו להתאחדות. ההתאחדות אמרה נחכה להודעה הסופית של עכו. ועכו? הם רק מתים להשלים את העסקה. העובדה שאחד משני האנשים שחתומים על העסקה הוא מי שהיה עוזרו של דודו דהאן, כנראה לא מדאיגה שם אף אחד חוץ מהמאמן.

וזה חמור. כי גם בכדורגל המודרני צריכים להיות גבולות שאסור לחצות. קבוצת כדורגל קמה למען הקהילה שלה. מתוך הקהילה שלה. מתוך העיר שלה. מותר גם לחיות עם מצב שבו הקבוצה היא שיגעון של איש עסקים אחד. אפשר לעכל שקבוצה היא פועל יוצא של ראש עיר חדש או חזון פוליטי. אבל שקבוצה תהיה קשורה כך לסוכן? זה צעד אחד יותר מדי רחוק, וזו קודם כל בושה לעיר עכו. למה שעכו צריכה לייצג דרך קבוצת הכדורגל שלה. לקהילה שלה. יש מצבים בהם מתכופפים בשביל לשרוד, אבל לא עד כדי כך. זה פסול אתית, כמובן. אבל זה גם עלוב מבחינת עיריית עכו. אם הם שוכחים את גורלה של הכח עמידר רמת גן, איתה לדהאן היה קשר קצת דומה, הם כנראה נרדמים בשמירה.

אחריות המעקב אחרי הסיפור הזה לא מסתיימת בעיריית עכו. גם למנהלת וגם להתאחדות אסור לעצום עיניים, כפי שהם נוהגים במקרים אחרים. הסכם זכויות השידור החדש פתח את התיאבון להמון גורמים שרוצים להיכנס כעת לכדורגל הישראלי. רובם המכריע שליליים. אם שני הגופים שמנהלים את הענף באמת רוצים שההסכם החדש יכניס לכדורגל אנשים טובים שייקחו עליהם קבוצות, עליהם להיות נוקשים מאוד עם הגורמים הבעייתיים. כיצד המנהלת טיפלה בסיפור גאל מרגוליס ואי שיתופו במשחק מול מכבי תל אביב, כולם כבר יודעים. כעת, אחרי הכישלון הזה, מגיע מבחן הרבה יותר חשוב. מבחן שיקבע לאן ילך הכסף שייכנס. לאנשים שיקדמו את הכדורגל ויביאו בשורה אחרת לכדורגל, או לאנשים שיקדמו את עצמם והם כל מה שרע היום בענף?

דורון אוסידון, מנכ"ל מכבי נתניה. ברני ארדוב
יש לו חלק גדול בכישלון, פיירברג צריכה למצוא לו מחליף. אוסידון/ברני ארדוב

Comment

ראשת העיר, מרים פיירברג, היא התקווה האחרונה של מכבי נתניה. כיצד קבוצה עם עבר ענק, אצטדיון מפואר, מתקן אימונים מתקדם וקהל לא קטן, לא מוצאת בעלים קבוע – זו שאלה שאין עליה תשובה. היחידה שיכולה למצוא את התשובה היא ראשת העיר. נכון, זה קצת בעייתי שב-2016 ראשי ערים הם עדיין הפטרונים המרכזיים של קבוצות, אבל מה אפשר לעשות. מכבי נתניה היא קבוצה חשובה לליגה והיא חייבת כבר למצוא את מקומה. רק פיירברג תוכל למצוא לקבוצה הזו בעלים אמיתי.

לכן לא ברורה התמיכה של ראשת העיר בדורון אוסידון, שקיבל ממנה את המפתחות בקיץ. כפי שנכתב במדור הזה כבר בתחילת השידוך, לאוסידון אין מספיק ניסיון לנהל קבוצה. בטח בסדר גודל כזה. בטח לבד. להאשים אותו ורק אותו במצב הנוכחי זה לא מדויק, אבל לאוסידון חלק גדול בשפל הנוכחי. לא מובן מדוע פיירברג מסרבת לראות את זה. האם יש כאן שיקולים כלכליים? לגיטימי. אבל לטווח הארוך פיירברג חייבת להודות בטעות שלה ולמצוא לנתניה בעלים אמיתי ורציני. כי מותר לטעות, זה בסדר. אסור לא להכיר בטעות ולהנציח אותה.

על רקע הקושי לממן עוד מאמן: ג'ון גרגורי הוצע למכבי נתניה

שוטר מפנה אבוקה. ברני ארדוב
מסוכן ואסתטי כאחד. אבוקה/ברני ארדוב

המחזור הבא: הפועל באר שבע – בית"ר ירושלים

זה כבר נוהל: עכשיו תורה של בני סכנין לעמוד לדין על זריקת אבוקות במשחק מול בית"ר. מי שהיה במגרש, ראה כמה זה היה מסוכן. האבוקה הוברחה בדרך לא דרך, ונזרקה מהר מאוד לדשא, כשהיא כמעט פוצעת את אחד הנוכחים על הדשא.

נושא האבוקות חייב לעלות לדיון יותר מתקדם. אבוקות זה דבר יפה. מאוד יפה. אנשים באים למגרש גם בשביל האווירה. אבל במצב הנוכחי כל נושא הפירוטכניקה הוא מחתרתי, מסוכן, והעונשים בבית הדין לא עוזרים לאיש מלבד לקופת ההתאחדות.

אולי שווה לחשוב על דרך להכניס את האבוקות לתוך החוק. לנהל דיאלוג עם האוהדים ולנסות להסדיר הכנסת אמצעים דומים, בדרך שפחות תסכן את הקהל. באזורים שמוכרים לכך. בליגה ללא כדורגל, אנחנו באים לא פעם כדי לחוות את הקהל. את הטירוף. חשיבה יותר פתוחה בנושא הזה יכולה להוליד מגרשים יותר ססגוניים, ופחות מסוכנים.

איגוד השופטים על האבוקה: "למזלם המשחק לא פוצץ"

מירי רגב: "התנהגות אוהדי בני סכנין היא בלתי נסבלת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully