וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתום זה הצהוב החדש: פטר בוס פותח עידן חדש במכבי תל אביב

10.1.2016 / 14:30

האימונים משתנים, השעות מתחלפות, ההרגלים אחרים, השחקנים במתח והזרים בכוננות. למרות שהוא רק זמן קצר כאן, בואו של פטר בוס ההולנדי למכבי תל אביב כולל רוח חדשה ואופק מרתק. הבלוג של טוכמן

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: פטר בוס מוצג במכבי תל אביב

היה קר שלשום (שישי) בבוקר במתחם האימונים של מכבי תל אביב בקרית שלום. מזג האוויר היה סוער, הרוח נשבה בחוזקה, אבל למרות זאת ביקש פטר בוס מחואן טוריחו חימום קצר יותר. מהצד זה נראה כאילו אחרי שני האימונים הראשונים בהם בעיקר השקיף על השחקנים ולמד את התנועות שלהם, כבר היה לבוס דחוף להתחיל לעבוד.

שרן ייני הבטיח בשיחות שקיים עם החברים שלו ממכבי תל אביב כי הם עומדים לפגוש איש מקצוע שידרוש מהם עבודה מאוד אינטנסיבית, אבל גם כזה שלא יחשוש מלתת להם חופש לא שגרתי. האימון של יום שישי בבוקר היה די קצר, קצת יותר משעה בלבד. במונחים של סלבישה יוקאנוביץ' או פאקו אייסטרן זה היה מאוד קצר, אבל הוא היה מאוד אינטנסיבי.

אם יש מילה ששחקני מכבי תל אביב עומדים להתרגל אליה, היא לחץ, ולא כזה שמגיע מהקהל או מהתקשורת. בוס ועוזרו הנדרי קרוזן (אליו מיד נגיע) דורשים מכל שחקן התקפה ללחוץ על המגן ומכל קשר ללחוץ על הקשר שמולו. זו הסיבה שחואן טוריחו לא צריך להיות מודאג מכך שחלקו היה יותר קצר באימון. כושר גופני הוא המצרך הכי חשוב אצל בוס, וטוריחו ימשיך להיות דומיננטי. שליטה במרכז השדה היא אלמנט מרכזי אצל ההולנדי, אבל יותר חשוב לו שהשחקנים יחטפו כדורים ויקשו על היריב לפתח משחק. הוא ביקש דינמיות, אנרגטיות, אינטנסיביות.

מאמן מכבי תל אביב, פטר בוס. יוסי ציפקיס
חלק מהתהליך החדש שעובר על המועדון. בוס/יוסי ציפקיס
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

****

ההתלבטות הכי גדולה שלו לקראת המשחק הערב (ראשון, 20:55, ערוץ 1) מול מכבי חיפה היא האם לדרוש את הלחץ הגבוה כבר במשחקו הראשון. האם יוכלו השחקנים ליישם את הדרישה הבסיסית שלו אחרי פחות משבוע אימונים. זו תהיה החלטה מאוד קריטית שהוא יצטרך לקבל.

אבל לא רק לחץ על הכדור ועל היריב רוצה בוס. חוליות הקבוצה חייבות מבחינתו להיות קרובות אחת לשנייה. כמה עשרות מטרים בלבד בין קו ההגנה לחלוצים. כשראה שהמרחקים גדולים מדי, הוא דאג להעיר על כך ובאנגלית מצוחצחת. מי שהתלונן בעבר שאינו מבין את האנגלית של יוקאנוביץ', לא יוכל להגיד מילה על השפה הנקייה והברורה של בוס.

כמו במקרה של חאבי פריירה, שהיה עוזרו של יוקאנוביץ', וכמו אצל העוזרים של אוסקר גרסיה ופאולו סוזה, גם הנדרי קרוזן לא בא הנה כדי לסדר קונוסים. "בארץ השתרש לו איזה דפוס התנהלות לפיו עוזר מאמן לא יכול להיות בולט מדי", הסביר גורם במכבי תל אביב. "אם הוא יהיה בולט, יגידו שהוא חותר תחת המאמן. כל עוזרי המאמנים שהגיעו למכבי תל אביב, היו מאוד פעילים כי כך צריך להיות. המאמן לא צריך לחשוש מהעוזר שלו. להפך".

מאמן מכבי תל אביב, פטר בוס. יוסי ציפקיס
אין ספק שמי שצריכים להיות לחוצים מכולם בנוגע לעתידם הם הזרים. בוס/יוסי ציפקיס

****

הגעתו של בוס הפיחה חיים בכמה שחקנים שהיו באחרונה די קפואים. אחד מהם הוא טל בן חיים החלוץ שאצל יוקאנוביץ' ראה הרבה פעמים את הספסל. בן חיים של האימון שלשום חייך הרבה. נהנה מאוד מהקצב ונראה שבוס הולך להשתמש בו לא מעט. בכלל, הרושם ההתחלתי הרי מאוד חשוב, וברור שקיימת היום תחרות על העין של ההולנדי. הוא כבר יודע לא מעט פרטים על הקבוצה על סמך מה שראה בווידאו שנשלח אליו, וגם ג'ורדי קרויף העביר לו את כל החומר שרק אפשר, אבל יש במכבי עדיין כמה שחקנים בתחום האפור, שינסו לגרום לבוס להאמין בהם מחדש.

בניגוד ליוקאנוביץ', וגם למאמנים אחרים שביקשו לעבוד רק בבוקר כשהמתחם בקרית שלום כמעט סטרילי לחלוטין, בוס כבר קבע לשבוע הקרוב שני אימונים בשעות הערב. לא ברור עדיין אם מדובר במקריות, אבל גם בשני וגם ברביעי, 24 שעות לפני משחק הגביע מול רמת השרון, ייערכו לשחקנים אימוני ערב. "יכול להיות שהוא נותן חשיבות לאימונים בזרקורים ובשעות של משחקים", ניחש אחד השחקנים. "היינו רגילים רק לאימוני בוקר. יכול להיות שגם הוא יבין בהמשך שבערב קרית שלום הומה בילדים ובני נוער והוא יבקש לעשות רק אימוני בוקר כשאין כמעט איש במתחם מלבד השחקנים של הבוגרים".

אסיפה ארוכה בוס עדיין לא קיים, אבל פה ושם שחרר כמה משפטים מאוד ברורים באשר למשנתו. "לא באתי לישראל ולמכבי תל אביב רק כדי לקחת תארים", אמר לשחקנים. "אני כאן גם כי יש מי שחושב שאני יכול לשפר כל אחד מכם באופן אינדיבידואלי. מעבר לשדרוג פני הקבוצה, אני חושב שיש עוד מה לעשות כדי שכל שחקן כאן יפיק מעצמו יותר".

אמש (שבת) הגיע בוס ביחד עם מרטין ביין לצפות במשחק של הפועל תל אביב מול בני יהודה. ההגעה היתה בעיקר כדי לראות את בלומפילד, אבל גם כדי להתרשם מרמת הכדורגל בליגת העל. הוא רוצה לפתוח ברגל ימין, כפי שעשו מרבית המאמנים הזרים שג'ורדי קרויף הביא. במכבי תל אביב די בטוחים שהוא יעמוד במשימה מול מכבי חיפה.

פטר בוס עם ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
"אתה לא מביא מאמן מצמרת הליגה בהולנד בכל כך הרבה כסף, כדי לשחזר במקסימום את מה שעשית העונה". ג'ורדי ובוס/יוסי ציפקיס

****

המדיניות הקמצנית של מכבי תל אביב מול התקשורת איננה דבר חדש. השחקנים שלה כמעט לא יוצאים לראיונות אישיים במהלך העונה, ומלבד למסיבות העיתונאים שלפני משחקים, צריכים הכתבים לחיות בעיקר מהתגובות שאחרי 90 דקות. מרבית השחקנים מדברים על מה שהיה במשחק, אבל יש מעטים שסינק איתם אחרי משחק משול לראיון אישי שלם. קרלוס גרסיה הוא אחד מהם. כשהוא מגיע לעמדת הראיונות אחרי משחק, תמיד תצמח כותרת או סיפור נוגע ללב. באחת הפעמים לפני כחודש התכונן הספרדי לדבר והגיב לאיזו אמירת אוף רקורד לפני שדיבר. "בוא נראה קודם אם אני אשאר כאן אחרי ינואר", אמר הספרדי בחצי חיוך לפני שהמצלמות החלו לפעול. זה היה דווקא אחרי משחק טוב שלו, וגרסיה באמת עבר תהליך אצל יוקאנוביץ' העונה, אבל במשפט הזה גולמה כל האמת שיש היום במכבי תל אביב: אין במועדון איש חסין. ההחלטה לחתוך את חואן פאבלו בקיץ האחרון, רגע לפני שהוא מגשים את חלומו הגדול לשחק בליגת האלופות, היא נר לרגלי כל השחקנים. היחיד שהמועדון לא ייתן לו ללכת הוא ערן זהבי. כל האחרים יכולים להביא הצעה וידונו בשחרורם.

פתיחת חלון ההעברות בשבוע שעבר, לצד הגעתו של פטר בוס ממש במקביל, הכניסו רבים למתח. יש כאלה שצריכים להיזהר מהודעת פרידה, יש אחרים שצריכים לחשוש שינחיתו במכבי שחקן שייקח להם את המקום.

מטבע הדברים, חלון ההעברות הנוכחי אמור להתרכז בשחקנים זרים. הבדיקות שמכבי עשתה מול שרן ייני, רועי קהת וליגיונרים ישראלים אחרים גילו כי כרגע אין יותר מדי אופציות. באגף הזרים צריך להיות השינוי, אבל המפתיע הוא שבינתיים לא קיבלו הזרים של הקבוצה הודעות על פרידה.

ניקולה מיטרוביץ' ודיאן ראדוניץ' הם המועמדים הטבעיים לשחרור. מיטרוביץ' כבר לא תורם וגם איבד את מקומו, וראדוניץ' חוזר מפציעה ובעיה בריאותית וספק אם ג'ורדי קרויף רוצה לקחת איתו סיכון לחלק השני של העונה. על פי גורמים שונים, מיטרוביץ' יקבל את מלוא שכרו עד תום העונה ויעזוב לקבוצה באירופה, ואילו ראדוניץ' יושאל לקבוצה בישראל כשמכבי משלימה את כל שכרו, או שגם ינוע למדינה אחרת.

בינתיים כאמור לא קיבלו השניים הודעה על עתידם, אבל ברור כי אם מכבי רוצה לעשות שינוי והיא אכן רוצה, אין לה ברירה אלא להתמקד בשניהם, כאשר גם הזרים האחרים ובראשם גרסיה ונוסא איגייבור ברי החלפה. "מה שמוזר אצל ג'ורדי שהוא מחכה לרגע האחרון", אמר בסוף השבוע אחד מסוכני השחקנים. "הרי אם יש כבר תכניות ואני יודע שיש, למה לחכות לסוף חלון ההעברות? נפתח חלון ההעברות, תעשה את השינויים".

מאמן מכבי תל אביב, פטר בוס. יוסי ציפקיס
שינויים טקטיים, שינויים מחשבתיים. בוס/יוסי ציפקיס

****

אבל ג'ורדי יעשה, וגם אם נתן לפטר בוס את הזכות לבחון בעיניו את השחקנים המועמדים לשחרור, הוא קיבל כבר החלטות וספק אם הן ישתנו בגלל ההולנדי החדש שבקושי יכיר את השחקנים בטווח הזמן המיידי. למעשה, התוכנית הגדולה במכבי היא לגשת לעונה הבאה עם ארבעה זרים חדשים. פרדראג ראיקוביץ' יישאר, אבל היתר אמורים לעזוב. קרויף אולי החזיק מנוסא איגייבור, אבל מול הקשיחות והמהירות האירופית, גם לו לא היה מה למכור.

"אתה לא מביא מאמן מצמרת הליגה בהולנד בכל כך הרבה כסף, כדי לשחזר במקסימום את מה שעשית העונה", מבהיר גורם המעורה בפרטים. "ההשקעה הכספית העצומה של מיטש גולדהאר נובעת מרצונו להתקדם ברמה האירופית. הוא לא פועל על פי מסגרת תקציבית, וגם לבוס הובהר כי אם ג'ורדי יוכל להביא שחקן טוב בכמה מיליונים, גולדהאר יהיה זמין ופתוח לרעיון".

בינתיים מדברים על חלוץ חדש וגם על בלם. "אחת המסקנות מהעונה שעברנו היא שהזרים לא תרמו הרבה למכבי תל אביב. אם ג'ורדי היה לפני שנה בקונספציה של ישראלים לפני זרים, היום ההתמקדות היא במציאת זרים מתאימים עם נוכחות שתסייע למכבי להתקדם בעונה הבאה מעבר למה שנעשה העונה".

אגב, שינויי תכנית אצל גולדהאר הם לא דבר חדש. בתחילת דרכו עם אבי נמני הוא הסכים לרכוש מכל הבא ליד. אחר כך עם איוניר הוא נשאב לקונספט שחקני הבית הצעירים. בתחילת הדרך של ג'ורדי במכבי, הוחלט ללכת רק על שחקנים משוחררים ובלי לקנות את כרטיסיהם. עכשיו, אחרי רכישת ראיקוביץ', הולכים בכל הכוח גם על קניית שחקנים ובהרבה כסף. הכל בכדי להעלות הילוך ולתת צ'אנס בעונה הבאה, שתהיה החמישית של קרויף להתקדמות משמעותית באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully