וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור מכבי תל אביב, זו ממש לא מחמאה: על העזיבה של יוקאנוביץ'

28.12.2015 / 10:30

סלבישה יוקאנוביץ' לא השתמש באלופת ישראל כמקפצה אלא כמיטה חמה פלוס צ'מפיונס. ג'ורדי קרויף בחר להציג את העזיבה כמקור לגאווה, אבל אולי הגיע הזמן שמכבי תעשה את הקפיצה שהיא גאה כל כך לראות את מאמניה עושים? אורן יוסיפוביץ על עוד ליהוק לא טוב שנגמר מהר מדי

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: קליפ פרידה מסלבישה יוקאנוביץ' ושלל הפרצופים החמוצים

ג'ורדי קרויף בוחר להציג גם את העזיבה של סלבישה יוקאנוביץ' כמחמאה למכבי תל אביב, אבל לייפות את המציאות זה התפקיד שלו. מאמן עוזב בדצמבר, לפולהאם הזו, זו לא מחמאה לאלופה ולא לכדורגל הישראלי - תהיה הסיבה אשר תהיה. זו עוד עזיבה שמראה את הקושי של מכבי הנוכחית בשבירת תקרת הזכוכית האירופית. עוד עזיבה שמרמזת על בעייתיות בעמדת המאמן במכבי, ואופן עבודתו.

אתמול, מאוחר בלילה, הרבה מאוד אנשים חשו הקלה. יוקאנוביץ', שעף ליעד הבא; שחקנים במכבי, שלא ממש התחברו לסרבי; רבים מאוהדי האלופה, שבמקרה הטוב היו אדישים לגביו ובמקרה הפחות טוב כבר לא היו יכולים לחכות להודעה הרשמית שיצאה מאוהל התקשורת באיצטדיון בלומפילד. וכשכל כך הרבה צדדים מרגישים הקלה בפירוק חבילה, אתה מבין שזו היתה החבילה הלא נכונה.

עוד חבילה לא נכונה.

גולדהאר מעדיף מאמן זר במקום יוקאנוביץ', ז'ואן קאריו שוב על הפרק

שחקנים במכבי ת"א נגד יוקאנוביץ': "צרם שהוא לא ממש העריך אותנו"

תחנה לא נחשקת בדרך לאירופה: המציאות שטפחה על פני מכבי ת"א

יוקאנוביץ' הודיע על עזיבה: "מודה למכבי תל אביב שהבינה את החלטתי"

ג'ורדי קרויף הצהיר: "ערן זהבי לא למכירה בחלון הקרוב, תמורת שום סכום"

צפו בתקציר: רביעייה לערן זהבי ב-0:5 של מכבי ת"א על קרית שמונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סלבישה יוקאנוביץ' מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
"יוקאנוביץ? לא באמת רצה להיות פה, וראו את זה מהר מאוד"/יוסי ציפקיס

חמישה מאמנים יעברו במכבי תל אביב בתוך שנה ושבעה חודשים. למזלו של קרויף, האנגלית שלו מתגלגלת טוב על הלשון כשהוא מגלגל את הסיפור לצד הכי טוב עבורו. למזלו, עדיין לא נמצאה כמות השידוכים המוטעים שתמנע ממנו אליפות מקומית. אבל זה היה עוד שידוך לא טוב של מכבי, זה היה המאמן השלישי ברציפות שקרויף לא בחר נכון.

אוסקר גרסיה כבר אותת פעמיים על רצונות נטישה - ובכל זאת הוחזר, רק כדי לנטוש שוב. פאקו אייסטרן הגיע באמצע העונה, זכה בטרבל שלא הצדיק חוזה חדש. ועכשיו יוקאנוביץ', שעוזב אחרי 16 מחזורי ליגה בלבד. ושוב מכבי לא מצליחה למצוא את האיזון בדמות מאמן שיאהב אותה כמו שהיא אוהבת אותו.

אפשר לברבר כמה שרוצים על קבוצת צ'מפיונשיפ לונדונית ועל "אתגר חדש", כפי שאמר יוקאן אתמול. אבל בצ'מפיונשיפ הקואץ' כבר היה, ואף העלה קבוצה לפרמיירליג. כך ש"אתגר חדש" זה לא; אם כבר, "אתגר אחר", או "אתגר שהוא לא מכבי תל אביב".

הוא התנהג, כולל בציטוטים, כמישהו שחסר לו משהו. שאין לו את כל הכלים להצליח. גם אוסקר חש כך בקדנציה השנייה. גם פאקו ביקר את סגל הקבוצה ביומו האחרון. לקרויף, איש מנטרות, יש אחת קבועה בנושא - אם אתה רוצה להחתים מאמנים טובים, אתה צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהם ירצו לעזוב אותך.

מצד שני, אתה לא רוצה שהם יעשו עליך סיבוב, ויוקאנוביץ' עשה חתיכת סיבוב. בעזרתו הצהובים הכניסו הרבה כסף לקופת המועדון, אבל החותם המקצועי שהוא השאיר, כך מעידים, קטן מאוד - מספר השחקנים שקידם שווה למספר התארים שלקח. הוא עזב למועדון גדול, אבל שנמצא כרגע בתחתית ליגת המשנה, ושלא יכול להחתים שחקנים בינואר. לא מעט מאמנים מובטלים סירבו להגיע לפולהאם, שנמצאת ללא מאמן כבר כמעט חודשיים. ודווקא יוקאנוביץ' הגיע. זה לא מעבר מברצלונה B לברייטון, ולא דילוג מווידאוטון לבאזל. עבור יוקאן, מכבי לא היתה קפיצת מדרגה. במקרה הטוב, מיטה חמה פלוס צ'מפיונס.

ג'ורדי אמר נכון - הפלירטים בין סלבישה ללונדון לא התחילו אתמול ולא לפני שבועיים. הם נערכו, בין היתר, בזמן תיקו מול כפר סבא ומשחק חשוב מול באר שבע. אגב, פולהאם לא היתה הקבוצה היחידה, כך מספרים, עמה היו גישושים במהלך העונה הזו. לפי מקורבים, ההבנה של הסרבי שזה לא המקום בשבילו, הגיעה מהר מאוד.

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב עם מרטין ביין. יוסי ציפקיס
צריכים לחפש מאמן חדש. קרויף וביין/יוסי ציפקיס

אז מה זה אומר על מכבי תל אביב?

אם מאמן מגיע לכאן ומיד לא מרוצה ממה שהוא רואה (אוסקר 2, יוקאנוביץ'), זו בעיה - במו"מ, בתיאום הציפיות, בתנאים הנוכחיים שמכבי יכולה לספק. בין אם זה ברמת מתקן האימונים, בזהות היריבות בליגה הישראלית, בסגל השחקנים, בבעיות אישיות, בעבודה השוטפת עם קרויף - מכשול שלא דילג גם על פאולו סוזה. בסופו של דבר, מאמן שמקבל את כל הדברים שחשב שיקבל, לא עוזב לפולהאם הזו, ולא בדצמבר.

אף אחד לא הוזה וחושב שמאמן יתעדף את מכבי על מועדוני צמרת אירופיים, ושמכבי תצליח להנחית כאן אס ולכלוא אותו א-לה גי רו. זה עדיין מתקן האימונים בקרית שלום, אלה עדיין ביקורים בלויטה ובדוחא, זה עדיין עומרי בן הרוש. אבל חצי שנה וביי? עם כל הכבוד לרצון לתת לכל אחד להתקדם, בדיוק בשביל זה יש חוזים, לא?

בגלל רמת הניהול הגבוהה במכבי תל אביב, יכול להיות שגם הפנצ'ר הזה לא יגרום למכונה להאט בזירה המקומית. הרי מול 11 וחצי קבוצות ליגה, מכבי צריכה להסתדר גם עם טוריחו על הקווים. אבל בלי קשר, העזיבה של יוקאנוביץ' אומרת הרבה על מכבי הנוכחית. בדומה לסטירה שחטפו הצהובים בשלב הבתים של הצ'מפיונס, גם זו סטירת התפכחות. כאפה שמראה שהמועדון, אימפריה בקנה מידה ישראלי, עדיין צריך לטפס הרבה כדי לדגדג את הכדורגל האירופי. וזה שינוי פילוסופיה שבסופו של דבר מכבי תצטרך לאמץ. אם זה בדמות השכר למאמן, אם זה בדמות הסגל שמשאירים לו, אם זה בדמות המו"מ, אם זה בדמות סעיף קשוח בחוזה. ג'ורדי אומר שאוהדי הקבוצה צריכים להיות גאים? יכול להיות שההפך הוא הנכון. יכול להיות שהגיע הזמן שמכבי תעשה את הקפיצה שהיא גאה כל כך לראות את מאמניה עושים.

פאקו מאמן מכבי תל אביב חוגג אליפות. קובי אליהו
עוד מאמן ספרדי שבא והלך. פאקו/קובי אליהו

תהיות נוספות:

1. בימים הקרובים תחתים מכבי תל אביב מאמן נוסף. מה יהיה משך החוזה, האם המעבר יהיה מוצלח כמו מאוסקר לפאקו והאם גם הוא ישוחרר אחרי זכייה באליפות?

2. בן רייכרט וסלבישה יוקאנוביץ', שני אנשים שלא רצו להיות במכבי, הכניסו לקופת המועדון מיליון וחצי יורו, בלי כספי צ'מפיונס. איך אומרים, גם לטעות צריך לדעת.

3. חלוץ 9, קשרים שיודעים למסור, חמישה זרים. של מי היה ההרכב שפתח מול קרית שמונה?

4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully