וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גולדהאר מעדיף מאמן זר, שמו של פאקו הררה עלה

28.12.2015 / 15:25

הספרדי שיוקאנוביץ' הועדף על פניו הקיץ פנוי אחרי שפוטר מאלמריה, אך ג'ורדי קרויף מחפש מאמן שהצליח יותר לאחרונה. גם מועמדותם של הררה שפוטר באוקטובר מלאס פלמאס ושל סרג'יו, שפוטר מאספניול ומקורב לדודו אוואט, נשקלת

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים האחרונה של יוקאנוביץ'

ז'ואן קאריו הוא אחד המועמדים להחליף את סלבישה יוקאנוביץ'. קאריו היה מועמד למכבי תל אביב כבר בסיום העונה שעברה אחרי עזיבתו של פאקו אייסטרן, אבל אז העדיף ג'ורדי קרויף את יוקאנוביץ' וקאריו התגלגל לאלמריה, עימה הוא כשל בליגה השנייה בספרד.

למעשה, בדיוק לפני שמונה ימים, כשהחלו הדיווחים על מועמדותו של יוקאנוביץ' לפולהאם, פוטר קאריו מאלמריה אחרי שהידרדר איתה עד למקום האחרון. קרויף סיפר במהלך הקיץ האחרון שהמועמדות של קאריו למכבי תל אביב היתה מאוד רצינית ושאלמלא הצליח להביא את יוקאנוביץ', היה סוגר עם הספרדי.

על פניו נראית מועמדותו של קאריו מאוד רצינית, אלא שלקרויף יש עד כה מנהג די קבוע לצרף למכבי תל אביב מאמנים שמגיעים אחרי הצלחה. קאריו אמנם זכה באליפות הונגריה בעונה שעברה עם וידאוטון, אך כאמור בחצי העונה האחרונה הוא נכשל. קרויף היה מעדיף להביא למכבי מאמן שקצר הצלחה באחרונה, אבל אחד כזה יהיה לו קשה להביא באמצע העונה, במיוחד כשהוא יצטרך להוביל מהלך זהה לזה שעשתה מכבי תל אביב מול פולהאם כאשר דרשה דמי פיצוי עבור התרת החוזה. במכבי מעדיפים לא לשלם עבור מאמן פעיל בקבוצה אחרת, אך לא מן הנמנע כי גם האופציה הזו נבחנת.

שחקנים במכבי ת"א נגד יוקאנוביץ': "צרם שהוא לא ממש העריך אותנו"

תחנה לא נחשקת בדרך לאירופה: המציאות שטפחה על פני מכבי ת"א

יוקאנוביץ' הודיע על עזיבה: "מודה למכבי תל אביב שהבינה את החלטתי"

ג'ורדי קרויף הצהיר: "ערן זהבי לא למכירה בחלון הקרוב, תמורת שום סכום"

צפו בתקציר: רביעייה לערן זהבי ב-0:5 של מכבי ת"א על קרית שמונה

ז'ואן קאריו מאמן וידאוטון. וידאוטון, אתר רשמי
יגיע למרות הכישלון האחרון? ז'ואן קאריו/אתר רשמי, וידאוטון

קרויף עידכן אתמול את השחקנים וגם את התקשורת בהמשך, כי עוזרו של יוקאנוביץ', הספרדי חאבי פריירה, יהיה זה שיעביר את האימונים עד הגעת המאמן החדש. פריירה היה יותר דומיננטי מיוקאנוביץ' באימונים וגם במהלך המשחקים הוא היה פעיל על הקווים. המטרה של קרויף היא לצרף למכבי מאמן חדש תוך שבוע עד עשרה ימים ונראה כי ההולנדי ירצה למצות את האפשרויות העומדות בפניו בטרם יקבל החלטה על קאריו. האפשרות שקרויף יביא מאמן ישראלי נמצאת כרגע בתחתית סולם האפשרויות ונראה כי מיטש גולדהאר רוצה להמשיך בקו המצליח של מאמן זר אשר מנותק מהתקשורת, מהאוהדים ומכל מה שפגע, לדעת הבעלים, במועדון בעבר.

מלבד ז'ואן קאריו, גם פאקו הררה הספרדי מועמד לאמן את הצהובים. המאמן בן ה-62 החל את העונה בלאס פלמאס מהליגה הספרדית הבכירה אך פוטר במהלך חודש אוקטובר. הוא אימן בעבר גם את סראגוסה, סלטה ויגו וכן שימש כאחד מעוזריו של רפא בניטס בליברפול.

גם סרג'יו, שפוטר לאחרונה מאספניול, הוא אופציה. סרג'יו בן ה-39 הוא חבר קרוב של דודו אוואט שהיה אמש ביציע בבלומפילד וצפה במשחק. מדובר במאמן צעיר ונמרץ כמו שקרויף אוהב שמחפש קרש קפיצה לקבוצה טובה יותר באירופה ומכבי יכולה להיות עבורו תחנת מעבר טובה. סרג'יו שיחק באספניול ומונה במאי 2014 למאמן הקבוצה במקומו של חאבייר אגירה. בעונה שעברה הוא הוליך את הקבוצה למקום העשירי, אך ההפסד לסלטה ויגו לפני שבועיים הביא לפיטוריו.

סרג'י היה אחד מהקשרים הספרדים הבולטים בליגה הספרדית בעשור הקודם וגם לבש את מדי נבחרת ספרד 11 פעמים, כולל במונדיאל 2002. הוא שיחק בקבוצה הראשונה של אספניול שלוש שנים, לפני שעבר לדפורטיבו לה קורוניה ולבש את מדיה מ-2001 עד 2010 (בין היתר שיתף פעולה עם דודו אוואט).

סרג'יו צבר 418 הופעות בליגה הראשונה בספרד וכבש 34 שערים. בליגת האלופות הוא שיחק 39 פעמים ובין היתר הגיע לחצי גמר המפעל, שם דפורטיבו הפסידה לפורטו שמאוחר יותר זכתה בגביע. ברשימת התארים שלו ניתן למצוא שני גביעים; הראשון עם אספניול ב-2000 והשני עם דפור ב-2002.

שם נוסף שתמיד עולה כאופציה למכבי הוא אוסקר גרסיה אבל הספרדי אמור לחתום היום בזלצבורג. במכבי טענו אמש כי קרויף וגרסיה לא היו בקשר בעשרת הימים האחרונים ובכל מקרה ספק גדול אם גולדהאר ירצה בכלל לשמוע על המאמן שבמשך שתי קדנציות סיים בצורה לא נעימה.

עוד באותו נושא

"מה שהכי צרם אצל יוקאנוביץ', זה שהוא לא העריך אותנו"

לכתבה המלאה
סרחיו גונסאלס מאמן אספניול לשעבר. GettyImages
גם הוא על הפרק. סרג'יו/GettyImages

גולדהאר היה זה שנתן בסופו של דבר את האור הירוק למהלך מול פולהאם. "אם מיטש לא היה מעוניין בכך, זה לא היה קורה", אמרו אמש במכבי תל אביב. "הוא הבין מלכתחילה שסלבישה רוצה לעזוב לפולהאם, אבל הוא רצה למצות את המקסימום במשא ומתן". על המגעים מול פולהאם הופקד מרטין ביין, שהמריא בשבוע שעבר לחופשת חג המולד אבל כל העת המשיך לנהל את תכתובות המיילים מול האנגלים. ביין היה גם זה שהחליט לפרסם את גובה הפיצוי שמכבי תקבל בסך של חצי מיליון יורו. "מדובר בהרבה מאוד כסף ואין מה להסתיר את הסכום", הסבירו במכבי את ההחלטה לפרסם רשמית את סכום ההעברה, עניין שהם בדרך כלל נמנעים ממנו.

יוקאנוביץ' החליט ללכת על ההצעה מפולהאם מאחר שהוא משוכנע כי יעבוד במועדון הלונדוני עוד הרבה שנים. הוא פחד שאם יפספס את ההזדמנות הזו, יהיה לו קשה בעתיד למצוא קבוצה מלונדון. "אני לא חושש מהמעבר הזה", אמר אמש. "זה אתגר גדול מבחינתי. היה לי הרבה יותר נוח לעבוד במכבי תל אביב וזה היה יותר קל להמשיך כאן, אבל אני מרגיש שזה הצעד הנכון עבור הקריירה שלי. אני רק יכול להודות למכבי שקיבלה את ההחלטה שלי והבינה את הצעד שלי".

מיטש גולדהאר, סלבישה יוקאנוביץ', מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
"לכל אחד יש את המחיר וגם ליוקאנוביץ' היה"/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

גם קרויף מעולם לא חשב שהכדורגל הישראלי זו פסגת הכדורגל בעולם והוא משוכנע שההחלטה של יוקאנוביץ' נכונה. "יש באנגליה קסם וכמי ששיחק שם, אני יודע מה זה עושה כשמקבלים הצעה משם", הסביר ההולנדי. קרויף לא כעס על יוקאנוביץ' כשזה הגיע עם ההצעה שקיבל מפולהאם. "במכבי תל אביב מתייחסים לעניינים האלה בצורה קרה ומקצועית", הסבירו בקבוצה. "לכל אחד יש את המחיר וגם ליוקאנוביץ' היה".

אגב, ההערכה היא שגם אם האנגלים היו מציעים סכום נמוך יותר בסופו של דבר, העסקה היתה נסגרת מאחר שיוקאנוביץ' כבר היה די נחוש לעזוב ובמכבי לא רצו להחזיק מאמן שיהיה מתוסכל מכך שלא ניתנה לו ההזדמנות לעבור לקבוצה לונדונית. את חצי מיליון היורו תקבל מכבי בתשלום אחד ובאופן מיידי. פולהאם אומנם לא יכולה לצרף שחקנים בגלל העונש שספגה, אבל מאמן היא יכולה ואין עליה שום איסור לשלם את דמי הפיצויים שלו.

עדכון ראשון: 07:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully