וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוש לשישי: האתגר הבא של קרויף ומכבי תל אביב

28.12.2015 / 7:00

הפלירטוט הכושל של אוסקר עם ברוז' היה מבוא למציאות, שכעבור שלוש שנים טפחה על פני מכבי תל אביב והבהירה לה שהיא בסך הכול תחנה לא נחשקת באבולוציה של המאמן האירופי. כעת קרויף צריך לאתר את המאמן השישי בקדנציה שלו, ולקוות שלא רק יתאים, אלא גם ירצה להישאר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים שבה מודיע סלבישה יוקאנוביץ' על עזיבתו לפולהאם

בתחילת עונת 2012/13 החלו לפרוח הספקולציות סביב עזיבתו של אוסקר גרסיה לברוז'. הצהובים הפסידו בדרבי, טילי החמאס החלו ליפול על תל אביב ונראה היה שהקרקע מוכשרת, תרתי משמע, לעזיבה. אוסקר נשאר לבסוף ובסיומו של אותו שבוע סוער נחלה מכבי תל אביב הפסד שני ברציפות, 1:0 לבני יהודה.

זה היה שבוע שסיפק טלטול כואב לעידן החדש במכבי תל אביב, אבל סטירת המציאות הראשונה שקיבלה בעונה הראשונה של עידן גולדהאר-קרויף הפכה מאוחר יותר לליטוף נעים. בסוף העונה התברר שאוסקר, למרות ההזדמנות לגדול יחד עם המועדון, מעדיף את הליגה השנייה באנגליה. זו הייתה צביטה שהלכה והכחילה עם עזיבת פאולו סוזה, הנטישה הבאה של אוסקר והפרידה מפאקו. סלבישה יוקאנוביץ' לא שונה, הוא פשוט עשה את זה הרבה יותר מוקדם ומסיבות מקצועיות נטו. אפילו לא שיחק משחק של דמעות, רק עף למקום אחר.

מכבי תל אביב צפויה למנות בשבועות הקרובים מאמן שישי במעט יותר משלוש שנים. זו כבר לא סטירה וגם לא צביטה, זו פשוט המציאות.

גולדהאר מעדיף מאמן זר במקום יוקאנוביץ', ז'ואן קאריו שוב על הפרק

שחקנים במכבי ת"א נגד יוקאנוביץ': "צרם שהוא לא ממש העריך אותנו"

יוקאנוביץ' הודיע על עזיבה: "מודה למכבי תל אביב שהבינה את החלטתי"

ג'ורדי קרויף הצהיר: "ערן זהבי לא למכירה בחלון הקרוב, תמורת שום סכום"

צפו בתקציר: רביעייה לערן זהבי ב-0:5 של מכבי ת"א על קרית שמונה

סלבישה יוקאנוביץ' מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
אפילו לא שיחק משחק של דמעות, פשוט עף למקום אחר. יוקאנוביץ' עם קרויף/יוסי ציפקיס

העובדה שהצלחתו של מאמן בישראל לא נעלמת מעיני הדרגים הבינוניים באירופה אינה עניין של מה בכך. הנסיקה של סוזה בבאזל ובפירנצה רק חיזקה את התחושה שהעצירה שלו בקרית שלום הייתה הכרחית. גם אוסקר קיבל בוסט בעקבות הקדנציה הראשונה כאן ויוקאנוביץ' אמנם הוערך באנגליה בזכות העבודה בווטפורד, אבל ספק אם פולהאם הייתה מתעקשת עליו כל כך אלמלא הגיע לליגת האלופות. אז כן, אפשר להסתכל על הצד החיובי ולראות כיצד מכבי תל אביב הופכת לחוליה לגיטימית באבולוציה של מאמן הכדורגל האירופי.

אלא שלמטבע הזה יש צד שני, והוא פשוט וכואב: יוקאנוביץ' העדיף קבוצה מתחתית הליגה השנייה באנגליה על פני מירוץ לאליפות. אלה הפנים של הכדורגל הישראלי, ואיתם נאלץ ג'ורדי קרויף להתמודד לא רק לפני, אלא גם במהלך ואחרי שהוא מחתים מאמן. בכל פעם שמגיע איש מקצוע חדש לקרית שלום, התחושה היא שמכבי תל אביב הולכת על ביצים. זו תופעה לא בריאה, אפילו עבור שושלת שכוללת שלוש אליפויות רצופות. מכבי תל אביב צריכה מאמן שיתאים לצרכיה ושהיא תתאים לצרכיו. תגידו פאקו? הוא לקח טרבל ואכן היה היחיד מבין הזרים שהראה סימני רצון להישאר, אבל עם כדורגל בנאלי וחסר מחץ הפקפוק בהיותו האיש הנכון עבור המועדון היה לגיטימי. האם יוקאנוביץ' התאים? לא בהכרח, רק שהוא לא נתן אפילו צ'אנס להוכיח את זה. בניגוד לאוסקר, שעזב עם נסיבות מקלות (או כך, לפחות, אפשר היה לראות את העניין), אצל הסרבי לא זיהינו אפילו נימה קלה של התנצלות. הוא קיבל הצעה, לקח אותה והסיפור נגמר. במחזור ה-16.

עוד באותו נושא

ג'ורדי קרויף: "ערן זהבי לא למכירה בחלון הקרוב, לא נמכור אותו"

לכתבה המלאה
פאקו מאמן מכבי תל אביב חוגג אליפות. קובי אליהו
היחיד שרצה להישאר, אבל במועדון לא חשבו שהוא מתאים. פאקו/קובי אליהו

אף שמפתה כעת לחשוב כך, זהו לא המשבר החמור ביותר שחוותה מכבי תל אביב בשנים האחרונות. שתי התקופות עם אוסקר, בתחילת הקדנציה הראשונה והשנייה, היו קשות ומאתגרות יותר. כיום הצוות רץ, מגובש, מאומן ובמיוחד מבין את ההיררכיה. כל שחקן, כולל ערן זהבי, הפנים את המנטרה של מיטש גולדהאר, שהכריז כשפיטר את אבי נמני ב-2011 כי "אף אחד לא גדול יותר מהמועדון". הצרה מבחינת מכבי תל אביב היא שאם פאקו הגיע בטרם נבעט כדור הפתיחה בליגת העל, מאמן זר, שלא מכיר את הליגה והשחקנים, יתקשה להיטמע בשלב כזה של העונה.

ההודעה הרשמית על עזיבתו של יוקאנוביץ' הייתה יריית הפתיחה לבורסת השמות שתיזרק כאן (אלא אם לצהובים כבר יש מישהו בקנה ועליו יכריזו כבר ביממה הקרובה). ניתן רק לשער כי גם המאמן הבא לא יהיה ישראלי. גולדהאר יודע שאיש מקצוע מקומי ישבש את הקו הזה, ייכנע ללחצים של בעלי אינטרסים ולא יעמוד בתנאי האמברגו הקשוחים ובמעטה הסודיות שאופף את התקשורת. זו הזדמנות טובה עבור קרויף להחתים עוד זר ולעבור עמו, לראשונה בתקופתו, את הגשר שבין העונה לזו שאחריה. ייתכן שזו גם ההזדמנות האחרונה שלו לקבע את מכבי תל אביב כמועדון, שמעבר לאופורטוניזם באמת יכול להציע ערך מוסף למאמן אירופי.

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
עכשיו צריך שיגיע מאמן שיחשוב שכדאי לו לעבוד עם השחקנים האלה גם בעונה הבאה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully