וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ז'אן טבק סיכם לעונה וחצי, "העסקה הושלמה"

14.11.2015 / 0:55

גורם אישר כי הצהובים הצליחו להגיע לסיכום עם פואנלברדה על שחרורו של המאמן הקרואטי, שעל מועמדותו פורסם בלעדית בוואלה! ספורט: "הוא כבר מכין את הנסיעה לישראל". החתימה בקרוב

ברני ארדוב

בווידאו: תקציר הפסדה של מכבי תל אביב לדרושפאקה

מכבי תל אביב הגיעה לסיכום על מינוי מאמן חדש במקום גיא גודס שפוטר באמצע השבוע. במהלך שעות הלילה (שישי) חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הקבוצה לבין ז'אן טבק, מי שנחשב למועמד המוביל לתפקיד, ובשעות הבוקר של יום שבת נודע כי המאמן הגיע לסיכום עקרוני לעונה וחצי בשורות הצהובים. תנאיו הכספיים של טבק כבר סוכמו, ולאחר מכן הושג גם סיכום עם פואנלברדה הספרדית, הקבוצה בה הקרואטי עובד. גורם המעורה בפרטים אישר לוואלה ספורט: "העסקה בין המועדונים הושלמה, טבק כבר מכין את הנסיעה לישראל".

פרט לחבר הנהלה אחד, למינויו של טבק קיים רוב בהנהלה הצהובה, ועל כן הודעה רשמית צפויה בקרוב.

סדרת החשיפות של וואלה! ספורט בנוגע לז'אן טבק:

לידיעה הראשונית של מועמדותו של ז'אן טבק

מכבי תל אביב פנתה לז'אן טבק

מכבי תל אביב פועלת לשחרורו של ז'אן טבק מפואנלברדה

אחרי ההפסד לדרושפאקה: טבק הפך למועמד המוביל

בסיס המחלוקת בין מכבי תל אביב לבין ז'אן טבק: משך החוזה

ז'אן טבק מאמן קאחה לבוראל. ברני ארדוב
בקרוב ביד אליהו. ז'אן טבק/ברני ארדוב

כידוע, הקושי המרכזי בנוגע לחוזהו של טבק, מאמנה של פואנלברדה, היה באשר למשך ההתקשרות עמו. הצהובים הציעו חוזה עד לתום העונה הנוכחית עם אופציה להאריכו בעונה נוספת, בעוד הקרואטי מצידו התעקש לקבל חוזה מובטח עד לתום העונה הבאה. כעת נראה שהמחסום הזה הוסר ומתברר כי טבק אמור לקבל פיצוי אם מכבי תל אביב תחליט שלא להאריך את חוזהו מעבר לתום העונה, וכעת המגעים עוסקים בגובה הפיצוי הזה.

בלי קשר, מכבי תל אביב תצטרך גם לשלם לקבוצתו הספרדית כדי לזכות בשחרורו, כשנראה כי סכום הפיצוי עלייו הוסכם יעמוד על כ-50 אלף יורו.

ראוי להדגיש כי חבר הנהלה אחד במכבי תל אביב התנגד למינויו של טבק, ואף התקשר מוקדם יותר היום לסוכנו של יונאס קזלאוסקאס כדי לקיים בירור ראשוני בדבר האפשרות שיהיה מוכן להגיע למכבי תל אביב. בתקשורת הקרואטית כבר דיווחו הבוקר שהסיפור פחות או יותר סגור, וכי שחקן העבר יתמנה רשמית בקרוב.

ז'אן טבק במדי אינדיאנה מה-NBA. Jed Jacobsohn, GettyImages
אחד הסנטרים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי. ז'אן טבק באינדיאנה/GettyImages, Jed Jacobsohn

טבק (45, 2.13 מ'), שנחשב לאחד הסנטרים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי, החל את קריירת הבוגרים שלו ביוגופלסטיקה ספליט, בשורותיה זכה שלוש פעמים ברציפות באליפות אירופה (1989-1991). לאחר מכן המשיך לליבורנו ומילאנו, לפני שפצח בקריירת NBA שעברה ביוסטון, טורונטו, בוסטון ואינדיאנה (1994-2001). עונת השיא שלו בליגה הטובה בעולם היתה 1995/96, אז העמיד ממוצעים של 7.7 נקודות ו-4.8 ריבאונדים למשחק בטורונטו. לאחר שעזב את ארצות הברית שב לאירופה, ושיחק בריאל מדריד, חובנטוד בדאלונה ומלאגה, לפני שפרש.

ב-2006 הצטרף לצוות המקצועי של ריאל מדריד ולאחר מכן הפך לעוזר מאמן בסביליה, לפני שמונה בנובמבר 2012 למאמנה הראשי של קאחה לבוראל, אותה הצעיד לרצף בן 17 ניצחונות שהסתיים ברבע גמר הפלייאוף הספרדי. משם שב טבק למשרת עוזר המאמן בריאל מדריד, וסייע למועדון לזכות ביורוליג אשתקד, ובקיץ החולף חתם בפואנלברדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי עמוד הוויקיפדיה של טבק, זה כבר רשמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully