וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס המחלוקת בין מכבי תל אביב לבין ז'אן טבק: משך החוזה

13.11.2015 / 14:44

הצצה למגעים בין הצהובים לבין המאמן הקרואטי, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט: במכבי מציעים לקרואטי חוזה עד תום העונה עם אופציה לעונה הבאה ובונים על אדלשטיין. טבק דורש חוזה עד 2017. גורם בכיר פנה לקזלאוסקאס. פארמר ולנדסברג לא בסגל נגד נס ציונה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: אבי אבן לאחר ההפסד לדרושפאקה

שישה הפסדים צברה מכבי תל אביב בחודש הראשון של העונה, והאחרון שבהם - אמש (חמישי) בבית לדרושפאקה - הביא איתו אווירת ייאוש מסביב למועדון. הצהובים מעלים הילוך בניסיון למנות מאמן חדש וקבוע, כשאת עיקר המאמצים הם מרכזים בגיזרת ז'אן טבק.

הקשר עם מאמן פואנלבראדה נוצר כבר בתחילת השבוע, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, וביום שלישי נדמה היה שהעיסקה עומדת להיסגר, אולם אז חלה התרחקות. הקושי המרכזי במגעים נוגע למשך ההתקשרות. הצהובים מציעים לטבק חוזה עד תום העונה הנוכחית, עם אופציה של המועדון להאריכו בעונה נוספת. הקרואטי, מצידו, דורש חוזה מובטח עד תום העונה הבאה.

המחשבה שעומדת מאחורי ההצעה של הנהלת מכבי נובעת מתקוותה לקיים מהפכה מקצועית בקיץ, ולהציג בעונה הבאה צוות מקצועי חדש מתוך הסתכלות לטווח הארוך - שבראשו יעמוד מאמן נבחרת ישראל, ארז אדלשטיין. לפיכך, הם לא מעוניינים "לסנדל" את עצמם ולהתחייב למאמן אחר מעבר לעונה הנוכחית.

אבי אבן מאמן זמני מכבי תל אביב עם רפי בוגטין. ברני ארדוב
לא ישאר בתפקיד עוד זמן רב. אבי/ברני ארדוב

אלא שטבק (45), ידידו הקרוב של מנהל הקבוצה, בן ארצו ניקולה וויצ'יץ', כבר נכווה בסיטואציה דומה להפליא. לפני שלוש שנים בדיוק יצא הקרואטי לחוויה היחידה בקריירה שלו כמאמן ראשי ביורוליג: ב-19 בנובמבר 2012 הוא החליף את דושקו איבנוביץ' בוויטוריה, שעמדה אז על מאזן 5:1 ביורוליג, וחתם בדיוק על אותו חוזה שמוצע לו כעת בתל אביב - כשהמועדון מתחייב עד תום העונה, עם אופציה לעונה נוספת.

במשחקו הראשון במועדון, הובס טבק עם הבאסקים בקובנה ב-37 הפרש, אולם לאחר מכן הצליח לייצב את הקבוצה ולהציל אותה מהדחה מבישה. הוא הצעיד אותה לרצף של 17 ניצחונות בכל המסגרות, ובניגוד לכל התחזיות הגיעה לבוראל קוצ'ה עד לרבע גמר היורוליג וסיימה במקום השני בליגה הספרדית.

הכל השתבש ברבע גמר הפלייאוף, כשוויטוריה הודחה במפתיע בידי גראן קנאריה והחליטה שלא לממש את האופציה על המאמן. היא מינתה במקומו את סרג'יו סקאריולו האיטלקי, בעוד טבק עצמו נאלץ להסתפק במשרת עוזר המאמן בריאל מדריד, שבה שימש עד הקיץ האחרון.

אם טבק יסכם לבסוף במכבי, הוא יצטרך להשתחרר כמובן מקבוצתו הנוכחית, פואנלבראדה, המדורגת במקום ה-11 (מתוך 18) בליגה עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים. בספרד מעריכים כי ראשי המועדון ממדריד לא יעמדו בדרכו של המאמן, אם יבקש לעזוב, ומן הסתם ידרשו פיצוי תמורת הפרת החוזה. טבק הבהיר לאנשי מכבי כי לא יוותר על הג'וב שבידיו עבור חוזה לחצי שנה.

אגב, במכבי תל אביב מכינים אלטרנטיבות. כתבתנו ורד כהן מוסיפה כי הקבוצה רוצה מאוד את טבק, אבל מתכוננת לאפשרות שהמשא ומתן לא יצלח, כשלוואלה! ספורט נודע כי גורם בכיר בהנהלת המועדון דיבר לראשונה עם סוכנו של יואנס קזלאוסקאס, המאמן בעל השכר הגבוה ביותר מבין המועמדים לתפקיד.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
זעזוע בסגל. פארמר/קובי אליהו

במוצאי שבת (18:00, ערוץ 1) תארח מכבי את נס ציונה, בניסיון לחזור למסלול אחרי שלושה הפסדים רצופים. בריאן רנדל, שסובל מזעזוע מוח ומפגיעה בעין זכר למשחק אמש מול דרושפאקה, ייעדר בין חמישה לעשרה ימים. הוא יחמיץ גם את המשחק ביום שני בראשון לציון, ומצבו לקראת המפגש נגד צסק"א מוסקבה לא ברור.

במסגרת הרוטציה, שמחייבת את הצהובים להותיר שלושה שחקנים מחוץ לסגל בכל משחק ליגה, גם ג'ורדן פארמר וסילבן לנדסברג לא יתלבשו מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully