וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל ענק ו-3 שחקני NBA: הכירו את איטליה, יריבת ישראל בשמינית הגמר

10.9.2015 / 23:59

המקום השני בבית לא עשה חסד עם אדלשטיין, וסידר לו את אחת הנבחרות המוכשרות בטורניר, שכבר זכתה בו פעמיים בעבר. גלינארי, בלינלי, ברניאני וג'נטילה מחכים לכספי, מקל ואליהו

צילום: יהונתן אליהו עריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל סיימה אמנם במקום השני בבית א', אך אין ספק שההגרלה לא האירה לה פנים. נבחרת איטליה היא אחת המוכשרות באליפות אירופה הנוכחית, והתוצאות שלה עומדות בקנה אחד עם הפוטנציאל איתו הגיעו לתחרות.

האיטלקים פתחו את האליפות הנוכחית עם הפסד דרמטי לטורקיה, למרות 33 נקודות של דנילו גלינארי, המשיכו עם ניצחון דחוק עם איסלנד ואז הגיעה ההתפוצצות שלהם עם הניצחון המרשים על ספרד 98:105, בזכות יכולת שיא של גלינארי. הנבחרת של סימונה פיאנג'יאני המשיכה במגמה החיובית עם קאמבק גדול על גרמניה וניצחון בהארכה 82:89, והיום (חמישי) היא סיימה את שלב הבתים בתבוסה 101:82 נגד סרביה.

הסגל של איטליה כולל לא פחות משלושה שחקני NBA: מרקו בלינלי, שישתף בעונה הבאה פעולה עם עומרי כספי בסקרמנטו, דנילו גלינארי מדנבר ואנדראה ברניאני, לשעבר הבחירה הראשונה בדראפט, שחתום בברוקלין. לואיג'י דאטומה, שעזב הקיץ את ה-NBA, נפצע בשלב הבתים, אך גם בלעדיו הצוות המסייע כולל כוכבים כמו אלסנדרו ג'נטילה ממילאנו ודניאל האקט מאולימפיאקוס. שמות מוכרים נוספים הם של פייטרו אראדורי, מרקו קאזין וניקולו מלי.

צרפת הביסה 61:86 את ישראל

אדלשטיין: "יש בעיית מאצ' אפ מול איטליה", הנבחרת תשחק בערב החג

השר אורי אריאל: "ההחלטה של פיב"א - יריקה בפרצופה של מדינת ישראל"

מצאו את ההבדלים: נבחרת ישראל הנוכחית לעומת זו שכשלה ב-2013

אנדראה ברניאני שחקן נבחרת איטליה קולע מול גיא פניני שחקן נבחרת ישראל. petr david josek, AP
ברניאני מול פניני ביורובאסקט ב-2011/AP, petr david josek

איטליה היא אחת הנבחרות המפוארות בתולדות הכדורסל האירופי. היא זכתה פעמיים ביורובאסקט, ב-1983 וב-1999, והוסיפה לכך ארבע מדליות כסף וארבע מדליות ארד. במשחקים האולימפיים היא הגיעה למקום השני פעמיים, ב-1980 וב-2004.

שתי הנבחרות נפגשו פעמים רבות בעבר. המפגש האחרון היה במשחק הנעילה של שלב הבתים ביורובאסקט 2011 בליטא, כשישראל ניצחה 95:96 בתום הארכה כשגיא פניני מוביל את קלעי הנבחרת עם 22 נקודות. באיטליה בלט ברניאני עם 26 נקודות. נקודת האור של ישראל במשחק שייערך בערב ראש השנה היא העובדה שהסגל האיטלקי הנוכחי חסר ניסיון במעמדים גדולים בזירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully