וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי כספי החדש: קפטן הנבחרת מגלה סימנים של מנהיגות

יהונתן אליהו, מונפלייה

6.9.2015 / 7:10

את פישר הוא לקח תחת חסותו, באימונים הוא לא יוצא לשנייה מפוקוס. אחרי שנים שלא הצליח לרתום את האופי הלא ישראלי שלו לטובת הנבחרת, כספי מצא את הנוסחה להשפיע לטובה על השחקנים מסביבו. שליחנו למונפלייה על הצגה מעוררת השראה. צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS

צלמים זמניים מורשים

צפו במשדר מיוחד לקראת פינלנד באולפן וואלה NEWS

עד כמה עומרי כספי בא נחוש אתמול (שבת)? עד כדי כך שהוא כמעט פצע שחקן אחר בנבחרת, שגם הוא חשוב למדי, גל מקל. במהלך הריצה של ישראל ברבע השלישי משהו השתחרר בנבחרת. החלודה ממשחקי ההכנה הוסרה בין רגע, ולפתע ניצבה נבחרת ישראל במלוא תפארתה, בדיוק כפי שדמיינו אותה בחלומות הרטובים. לוחמת, נמרצת, שומרת הגנה קשוחה, מפצה במחסור של סנטימטרים עם לב והקרבה. את עומרי כספי זה מאוד הלהיב.

האיש רקד על המגרש במחצית השנייה. רקד סימבולית, ורקד ליטרלי, אחרי עוד גויאבה מוצלחת של ליאור אליהו. באחת מהתפרצויות השמחה הוא שעט לעבר מקל והצמיד את ראשו באגרסיביות. זה לא היה רחוק מלעמוד בהגדרה של ראסיה, אבל מקל, בחור קשוח למדי, שרד את זה. רק בסיום, בדרך לחדר ההלבשה, הוא נזכר לבדוק אם יש לו משהו בולט במצח. התשובה הייתה חיובית.

זה, ברגע אחד מזוקק, היה עומרי כספי החדש. הרצון והנחישות, ממילא תכונות שטבועות באופיו, הגיעו לגבהים חדשים לאחרונה. מינויו לקפטן לא היה רק כדי לצאת ידי חובה מצד אדלשטיין, אלא סימן את האמון ההולך וגובר של הצוות המקצועי בכושר המנהיגות של כספי. אם בעבר החריצות ומוסר העבודה הכל כך לא ישראליים של כספי שירתו בעיקר את עצמו, כיום זה מקרין גם על אחרים. כל מי שנמצא בקרבת הנבחרת בתקופה האחרונה מעיד על מידת הרצינות של הישראלי הראשון ב-NBA ועל השפעתו החיובית על יתר השחקנים. את דיאור פישר, מעידים בנבחרת, הוא לקח כפרויקט אישי. זה הקיץ השני של המתאזרח עם נבחרת ישראל, אבל הפעם, למרות שהתצוגות לא משכנעות במיוחד מבחינה אישית, הוא נראה מחובר יותר, לא מעט בזכות היחס המיוחד שהוא מקבל מהקפטן. באימונים כספי שומר על פאסון. לא נותן לדחקות מסביב להוציא אותו מפוקוס.

ההצגה שלו אמש קיבעה את מעמדו החדש. זו הייתה תצוגה לא רק של שחקן גדול, אלא גם של מנהיג גדול. למרות מחצית ראשונה פושרת, הוא הגיע למחצית השנייה ביג טיים. השורה הסטטיסטית במחצית השנייה אומרת הכל, בעצם: 16 נקודות, 7 ריבאונדים (פלוס כמה נוספים שהיו נרשמים לזכותו ב-NBA, אך נשמטו מהבוקסקור) ו-8 עבירות שסחט.

אבל הנתון הכי מרשים הוא העובדה שכספי הגיע 15 פעמים לקו. צריך לחזור 18 שנה אחורה כדי להיזכר בשחקן ישראלי שהגיע כל כך הרבה פעמים לעונשין בנבחרת (קטש עשה זאת באליפות אירופה 1997), אבל אצל כספי זו כבר מגמה של ממש. גם במשחקי ההכנה, בהם לא בלט במיוחד, הוא נראה אגרסיבי מתמיד, וסחט 8.9 עבירות בממוצע. בסיום כספי ניסה לכבוש את יצרו ולא להראות התלהבות מיוחדת מהניצחון, אבל מההתנהלות שלו על המגרש, היה ברור שהוא מבין שחווה זה עתה אולי את משחקו הטוב ביותר בכחול-לבן.

יורובאסקט: נבחרת ישראל ניצחה את רוסיה 73:76

אדלשטיין: "ניצחון חשוב לכדורסל הישראלי", אליהו: "התאבדנו על כדורים"

לימונד משתיק את המבקרים, כיצד העייפות של פינלנד תשפיע?

נתניהו בירך את אדלשטיין: "זו פשוט בשורה ענקית והישג כביר"

שי האוזמן מנתח את הניצחון הגדול

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מול שחקן נבחרת רוסיה סמן אנטונוב. AFP, מערכת וואלה! NEWS
הצגה של מנהיג. כספי/מערכת וואלה! NEWS, AFP

רביב לימונד היה ומאז ומעולם קורבן של נסיבות. מגיל צעיר הוא תמיד חסה בצל של יותם הלפרין. העובדה שכישרון מתוקשר כמו הלפרין בזמנו צמל באותו נתון שיחק לרעתו, ותמיד כרסם איכשהו במעמדו. עכשיו, כשהילד הנצחי איננו בגלל פציעה, הגארד של הפועל תל אביב מקבל הזדמנות פז להוכיח את עצמו באמת במדים הלאומיים. נראה כי לימונד מרגיש בקמפיין הנוכחי הכי בנוח מאז תחילת דרכו בנבחרת הבוגרת. הדקות המובטחות והעובדה שעומד לצידו מאמן שמעריך ומוקיר אותו תורמים לשלוות הנפש שלו. בסגנון המשחק שאדלשטיין מטמיע תוך כדי תנועה בשחקנים שלא אימן לפני כן לימונד שוחה כמו דג בים. על ומחוץ למגרש הוא נראה נינוח, כמעט משייט.

השקט הנפשי שלו אמש ממחיש היטב כמה הוא מלא ביטחון. הוא פתח את המשחק היטב עם ארבע נקודות ונשכח על הספסל כמעט במשך רבע וחצי במחצית הראשונה, אבל כשעלה לשחק שוב ברבע השלישי סיפק תרומה יציבה ובטוחה. זה לא מובן מאליו: לימונד שלמדנו להכיר הוא שחקן שדורש ועומד על שלו. מעולם הוא לא היה מהזן שמתפשר על דקות משחק. זו הסיבה שבגללה בחר להתחייב לטווח ארוך להפועל תל אביב, חממה שבתוכה הוא על תקן כוכב בין כה וכה. זו הסיבה שבגללה החליט לא להיות חלק מהנבחרת בעבר. עם ארז אדלשטיין, הכל נראה אחרת עבורו.

השלשה שלו, שהייתה הראשונה של ישראל במשחק, נתנה את האות לריצה הישראלית והחלה את המומנטום. התרומה שלו פר דקה הייתה הטובה ביותר בנבחרת. במובן מסוים, לימונד הוא הגארד הכי שלם בנבחרת. אם גל מקל מתמחה בחדירות, יוגב אוחיון בניהול משחק ובהגנה ודגן יבזורי בשלשות, לימונד הוא קצת מהכל. עבור אדלשטיין הוא גם הסטופר שיוצמד לגארד הכוכב של היריבה התורנית. היום, מול פינלנד, צפוי לו אתגר לא קל מול צמד הגאנרים קופונן-את-ווילסון, שנתנו הצגה מול צרפת. עוד תצוגה אחת כזאת, ואדלשטיין לא יוכל להרשות לעצמו להעניק לג'וקר שלו 16 דקות בלבד למשחק.

רביב לימונד שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם ארז אדלשטיין. ניב אהרונסון
המרוויח הכי גדול ממינוי אדלשטיין. לימונד/ניב אהרונסון

האלתור הטקטי של ארז אדלשטיין, שעבר להרכב נמוך ולחילופים אוטומטיים על כל חסימה במחצית השנייה, שיבש לחלוטין את משחק ההתקפה של הרוסים. השאלה המתבקשת כעת היא האם הטריק יכול לעבוד פעם נוספת גם מול שאר היריבות בבית א'? העיתונאי הפולני יאקוב ווז'ינסקי, שעקב מקרוב אחרי ישראל במשחק, מטיל ספק בכך. "בניגוד לרוסיה, שבנויה בעיקר על הפורוורדים שלה, לשאר הנבחרות בבית יש את הכלים להעניש את ישראל על הטקטיקה הזאת. בוסניה נבחרת פיזית מאוד עם שני גבוהים שמובילים את הנבחרת, לנו הפולנים יש קו קדמי קדמי גבוה וחזק, גם לצרפת כמובן. לפינלנד אין גבוהים מוכשרים במיוחד, אבל יש להם שני גארדים שיכולים לעשות די בקלות מהלכים מול הפורוורדים שלכם", הוא אומר.

המפתח הוא דיאור פישר. הכושר של המתאזרח לא במיטבו, אבל כדי להשיג ניצחון נוסף ולהתקרב לעמדת העפלה לשלב הבא, ישראל זקוקה לו חד יותר.

פטרי קופונן שחקן נבחרת פינלנד. AP
לא בטוח שהטקטיקה שעבדה מול רוסיה תעבוד מולו. קופונן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully