וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "ניצחון חשוב לכדורסל הישראלי", אליהו: "התאבדנו על כדורים"

יהונתן אליהו, מונפלייה

5.9.2015 / 20:26

ישראל חוגגת את הניצחון על רוסיה, ראש הממשלה נתניהו התקשר לברך את אדלשטיין. המאמן: "צריך להגיע עם אותה נחישות גם לפינלנד". אליהו: "אדלשטיין והצוות קלטו את הסיטואציה בהגנה". מקל: "חטפנו פיצוצים מהגבוהים, אבל באהבה"

צלמים זמניים מורשים

נבחרת ישראל ניצחה הערב (שבת) 73:76 את רוסיה בפתיחת היורובאסקט, בזכות קאמבק גדול במחצית השניה. הנבחרת ניצחה לראשונה במשחק הפתיחה של הטורניר מאז 2005, והשיגה מקדמה משמעותית לקראת המשך משחקי בית א' של האליפות, בניסיון להעפיל משלב הבתים לראשונה מאז 2007.

מחר (18:30) תשחק הנבחרת מול פינלנד. ביום שני תשחק הנבחרת מול בוסניה והרצגובינה, ביום רביעי מול פולין ובחמישי תחתום את שלב הבתים מול המארחת והאלופה המכהנת, צרפת.

נבחרת ישראל ניצחה את רוסיה 73:76

עומרי כספי, מחויב רק לניצחון: סיכום הניצחון הגדול על רוסיה

נתניהו בירך את ארז אדלשטיין: "זו פשוט בשורה ענקית והישג כביר"

שחקן נבחרת ישראל גל מקל. AFP, מערכת וואלה! NEWS
מותשים ומאושרים. מקל/מערכת וואלה! NEWS, AFP

על אף שמדובר בניצחון ראשון בטורניר ארוך, בסיום המשחק ראש הממשלה בנימין נתניהו צלצל למאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, ובירך אותו על הניצחון. אדלשטיין אמר בסיום: "זה ניצחון חשוב לשחקנים ולכדורסל הישראלי, אנחנו רוצים המשכיות. זה ניצחון חשוב ויפה על יריבה מסורתית, אנחנו מאוד שמחים. פתחנו טוב את המשחק ואז בשלהי הרבע השני נתקענו. בחדר ההלבשה הזכרנו לשחקנים שבשנה שעברה שיחקנו עם רוסיה בטורניר והיינו בפיגור 14, כשייצבנו את ההגנה והפכנו להיות אגרסיביים זה הלך לנו. עשינו דברים יפים, הלכנו להרכב נמוך, חילופים אוטומטיים, היו מהלכים יפים בהתקפה. בסוף בגלל טעויות שלנו בהגנה הם עשו לנו דפיקות לב, אבל כאלה אנחנו. נשמח את הרגע, אבל המשחק הזה נגמר. החכמה באליפות היא להישאר צנוע, מוכן ורעב, צריכים מחר להיות באותה נחישות מול פינלנד".

אדלשטיין הסביר את מחיקת הפער הגדול במחצית השניה: "עשינו מה שהם עושים כל הזמן, הם משחקים עם חילופים אוטומטיים על הכדור. אתה צריך שחקן עם גב לסל או חודרים, גם יוגב, גם רביב, גם גל. בקרב הסגנונות, היינו נחושים ואגרסיביים. זה נגמר, אנחנו מאוד שמחים, רצינו לפתוח ככה את האליפות, אם לא נהיה מוכנים להמשך מבחינה מנטלית ומקצועית לא עשינו כלום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. AFP, מערכת וואלה! NEWS
רגליים על הקרקע. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, AFP

ליאור אליהו, מכוכבי הניצחון, אמר בסיום: "הייתה לי לשניה תחושה כמו מול בריטניה, רק הפוך. למדנו מהטעויות, אנחנו יודעים מה החשיבות של המשחק הראשון וניצחון על רוסיה. הם לא יפסידו עוד הרבה בבית. זה משחק גדול, אבל אנחנו צריכים לשים את זה בצד, ליהנות כמה דקות, בעוד פחות מ-22 שעות יש לנו עוד משחק. נצטרך להיות מאוד חדים מול פינלנד, יש להם הרבה קהל, הם בתקופה טובה, הם אגרסיביים ומשחקים חזק".

על השינוי במחצית השניה, אמר אליהו: "שיחקנו הגנה אחרת, מגיע הרבה קרדיט לארז ולצוות המקצועי. התכוננו למשהו אחד, אבל הם קלטו את הסיטואציה של המשחק ועברנו למשהו אחר, משהו שכולנו מכירים ועשינו את זה כמו שצריך. קפצנו על כדורים, התאבדנו על כדורים, מגיע קרדיט לכל מי שהיה על המגרש".

גל מקל: "היינו במינוס 10 נקודות, אבל הם היו באחוזי שלשות מטורפים. בעצם הם עברו לשחק סמול בול, ובסמול בול יש לנו יתרון. הצגנו הגנה הירואית, נתנו את הלב, כל אחד מאיתנו פוצץ את הגבוהים. הכוח שלנו זה משחק הריצה, ידענו את זה, והיה לנו רבע שלישי מדהים. משחק גדול, אבל זו רק ההתחלה. באליפות צריך לדעת להישאר רגועים אחרי ניצחונות ואחרי היי מסוים, עוד לא עשינו כלום. זה ייתן לנו הרבה פוש, אבל זו רק ההתחלה".

עומרי כספי אמר: "עשינו בהכנה דברים של הכנה, לא כולם היו, לא כולם היו כשירים. זה בסך הכל משחק ראשון, וכמה שזה היה חשוב לנצח פה, וזה היה מאוד חשוב, זה רק משחק אחד. אני לא חושב שזאת הפתעה. זה ניצחון שיש לנו בכיס ועכשיו נמשיך מפה הלאה. אין פה קבוצות שיפסידו חמישה משחקים ברציפות. בטורניר כזה זה חשוב מאוד. אנחנו יכולים להמשיך בראש שקט יותר. רד ממנו הרבה לחץ, היינו קצת עצורים בחצי הראשון, אבל זה השתחרר. התחלנו ברגל ימין וצריך להמשיך ככה".

על המעבר לחמישייה נמוכה: "מגיע קרדיט לצוות המאמנים. הם עשו את ההתאמה הנדרשת באותו רגע. בחצי הראשון הם פגעו בנו בפוסט אפ, אבל בחצי השני עצרנו את זה לגמרי. ברגע שעשינו עצירות התחלנו להיראות יותר טוב והשתלטנו על המשחק. צריך לעשות את אותו דבר ולהמשיך להתכונן למשחק הראשון. קיבלנו עזרה אדירה מכדיר, מחר נצטרך לקבל את זה מפישר ודגן. יש לנו נבחרת מאוד מוכשרת, אבל זה בסך הכל משחק ראשון ופה צריך להמשיך הלאה".

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו מול שחקן נבחרת רוסיה סמן אנטונוב. AFP, מערכת וואלה! NEWS
"נצטרך להיות מאוד חדים מול פינלנד". אליהו/מערכת וואלה! NEWS, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully