וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליובין: "קופונן ברמה גבוהה, אבל עיקר הכוח של פינלנד זה הקבוצתיות"

יהונתן אליהו, מונפלייה

6.9.2015 / 12:38

עוזר מאמן נבחרת ישראל מוכן לקרב מול הפינים (18:30, ספורט5): "הם נבחרת מצוינת שמשחקת בסגנון אחר מרוסיה. אני רוצה להאמין שהם יהיו עייפים ונקפוץ עליהם מהרגע הראשון"

צלמים זמניים מורשים

נבחרת ישראל התעוררה הבוקר (ראשון) ליום שאחרי הניצחון הגדול על נבחרת רוסיה, כשהראש נמצא כבר במשחק הבא מול פינלנד, שייערך הערב (18:30, שידור ישיר בספורט 5 ו-HD). הבוקר ערכה הנבחרת אימון שחרור בן 55 דקות בארנה כהכנה למשחק. על פי התכנון המוקדם האימון אמור היה להתקיים באולם האימונים המשני, המרוחק מהארנה בו תתקיים המשחק, אך בנבחרת הצליחו בסופו של דבר להזיז את האימון.

"האמת שדי הסתכלנו על כל הפרסומים האחרונים על יכולת הקליעה שלנו וגיחכנו בינינו לבין עצמנו כי אנחנו יודעים שאנחנו כן יכולים לקלוע מבחוץ", אמר רביב לימונד בהתייחס לניצחון אמש ולמשחק שצפוי היום. "מה שחשוב זה שהשגנו ניצחון חשוב מאוד להמשך מול קבוצה קשה, זה נותן לנו דחיפה מוראלית להמשך ואני מקווה שנוכל לנצל את זה". על ההבדלים בין ההכנה לבין המשחק אתמול: "עברנו תהליך, עבדנו קשה ואמרנו כל הזמן שלא קל לחבר קבוצה בזמן כל כך קצר. אני שמח שזה התחבר ברגע הנכון".

"אנחנו קצת מכירים את פינלנד, ראינו אותם בהכנה ואנחנו יודעים שמדובר בקבוצה מצוינת", אמר עוזר המאמן ליאור ליובין לאחר האימון. "הם עשו יורובאסקט מצוין בפעם הקודמת. הם נתנו משחק גדול. אנחנו שמים את הניצחון מאחורינו והפוקוס הוא על פינלנד בערך דקה אחרי שהסתיים המשחק הראשון".

על הסגנון של פינלנד לעומת רוסיה: "זה סגנון אחר וזו קבוצה חזקה מאוד. מה שדומה בינם לבין רוסיה זה רמת הקליעה, אבל זו קבוצה אחרת, הם מאוד מחוברים ומשחקים הרבה שנים ביחד. צריך לראות איך המשחק התפתח. ידענו שמול רוסיה נוכל לשחק יותר עם פורוורדים, אבל כל משחק באליפות יכול להתפתח אחרת ואי אפשר לדעת אם נשחק שוב בהרכב נמוך".

על כוכב פינלנד פטרי קופונן: "קופונן שחקן ברמה גבוהה מאוד, אבל עיקר הכוח של פינלנד הוא הקבוצתיות שלה. לא הייתה אנחת רווחה אחרי הניצחון, לא היה עלינו עול, אלא פשוט שמחנו. זה ניצחון שמחבר ועושה טוב לקבוצה".

על העובדה שפינלנד מגיעה למשחק אחרי מנוחה של פחות מ-18 שעות: "אני רוצה לקוות שלעייפות שלהם תהיה משמעות ושזה יעבוד לטובתנו. יש רגעים שהסיטואציה בונה אותך ואני חושב שזה מחלחל לשחקנים. אנחנו מפקסים את השחקנים וחלק מהשחקנים כבר היו במעמדים כאלו ויודעים להתנתק מהמשחק של אתמול. כדאי מאוד שנפתח טוב. עשינו אתמול התאמות שעזרו לנו לחזור למשחק. נקווה שנקפוץ עליהם מהרגע הראשון. הבית מאוד מאוזן. אפילו צרפת הסתבכה מאוד. זה בית שווה כוחות ואני חושב שהוא יהיה שווה וצמוד עד הסוף".

יורובאסקט: נבחרת ישראל ניצחה את רוסיה 73:76

אדלשטיין: "ניצחון חשוב לכדורסל הישראלי", אליהו: "התאבדנו על כדורים"

נתניהו בירך את אדלשטיין: "זו פשוט בשורה ענקית והישג כביר"

שי האוזמן מנתח את הניצחון הגדול

שחקן נבחרת ישראל רביב לימונד. יהונתן אליהו, מערכת וואלה! NEWS
הנבחרת תמיד האמינה בעצמה. לימונד/מערכת וואלה! NEWS, יהונתן אליהו

לחבורה של ארז אדלשטיין מצפה אתגר לא פשוט מול היריבה החביבה, שנתמכת על ידי קרוב ל-4,000 פינים שבאו במיוחד למונפלייה וכבשו את העיר. פינלנד הרשימה בהפסד אמש 97:87 לצרפת אחרי הארכה, כאשר מתחה את הנבחרת הביתית והפגינה נחישות ועיקשות כשחזרה פעמים רבות מפיגור. למרות זאת, הפינים חוששים מהסמיכות בין המשחקים, והביעו דאגה מהעובדה שהמפגש עם ישראל ייערך פחות מ-16 שעות אחרי הקרב האינטנסיבי עם צרפת.

ישראל ופינלנד נפגשו בשמונה משחקים רשמיים בעבר, כשהמאזן נוטה בבירור לטובת ישראל עם 2:6. במפגש האחרון, במוקדמות יורובאסקט 2011, נכנעה ישראל 84:83 בחוץ לסגל שרובו ככולו נותר זהה, כולל שון האף וסאסו סאלין שכיכבו במשחק ההוא.

"נגמר לנו הכוח בהארכה מול צרפת, נקווה שזה לא ישפיע על המשחק הבא", אמר מאמן פינלנד הנריק דטמן. "לפעמים הפרטים הקטנים הם אלה שמכריעים. בסיטואציה כזאת או אחרת היינו מגיעים למשחק הזה עם ניצחון גדול על צרפת ביד, אבל קשה להתעלות לרמה שלהם במשך 45 דקות".

דטמן התייחס להצגה של הקהל הפיני ביציעים: "זה רק מראה מה הכוח של הענף בפינלנד. הייתה התרגשות גדולה ומשחק טוב. אני גאה במשחק של השחקנים שלי".

ג'מאר ווילסון הוסיף: "הלך לי טוב במשחק מול צרפת, אבל אנחנו משחקים כקבוצה וזה מה שחשוב. מול ישראל יהיה משחק שונה לחלוטין שאנחנו מאמינים שאפשר לנצח".

עדכון ראשון: 6:38

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פטרי קופונן שחקן נבחרת פינלנד. AP
כיצד העייפות תשפיע? קופונן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully