וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג העולות הישראליות לליגת האלופות

26.8.2015 / 9:00

האיכות של גוטמן, פריצת הדרך של יעקובו, השיאים של זהבי. איזו העפלה ישראלית לליגת האלופות היא הכי גדולה, והאם האימפריה של גולדהאר יכולה להשיג יותר בשלב הבתים? צפו במשדר מאולפן וואלה! NEWS

ברני ארדוב

5. מכבי תל אביב 2004/5

הדרך והחותמת

לא צריך להיות היסטוריון גדול כדי לדעת שמדובר בעלייה הכי פחות מרשימה והכי פחות מוצדקת של מועדון ישראלי לליגת האלופות. מכבי תל אביב אמנם ניצחה במפגש הכפול את הלסינקי, אבל לולא הניצחון הטכני שקיבלה במזל מול פאוק סלוניקי ספק אם קבוצת הנגרים של קלינגר היתה עושה זאת. יאמר להגנתה שבשלב הבתים היא לא רשמה אפס שערים ואפס ניצחונות, כולל ניצחון על אייאקס ותיקו מול יובנטוס.

קשה לומר שהקבוצה ההיא סללה את הדרך לזו שחזרה לליגת האלופות אחרי 11 שנים, אבל בזכות הקלינגרים מכבי תל אביב יכולה לומר שהיא היתה פעמיים בליגת האלופות והפועל תל אביב רק פעם אחת. זה בהחלט חשוב לכמה אנשים. אולי מדובר בהעפלה הכי מפתיעה של קבוצה ישראלית לצ'מפיונס, אבל עדיין הכי חלשה ולא מרשימה.

האם מכבי תל אביב הנוכחית מסוגלת לעשות יותר ממנה בשלב הבתים?

אם הקבוצה ההיא סיימה במקום הרביעי עם אותו מספר נקודות כמו אייאקס, ועוד בבית שכולל את יובה ובאיירן, אין סיבה שהקבוצה הכי אירופית שהיתה למכבי תל אביב לא תעשה יותר. עם הניסיון המוצלח שצברה בשלב הבתים בליגה האירופית והמחסומים שהוסרו הקיץ – אין ממה לחשוש.

מכבי תל אביב בליגת האלופות, כל הסיפורים

ערן זהבי חגג את ההעפלה: "רוצה את הבית הכי קשה שאפשר"

קרויף מודה: "לפני שלוש שנים לא הייתי מאמין שנעשה את הדרך הזאת"

דוד רוזנטל מנתח את המעבר המפחיד של ערן זהבי לעמדת החלוץ

אורן יוסיפוביץ צלח טור שלם מבלי להזכיר את ערן זהבי. כי כבר לא צריך

ההגרלה מחר: קבלו את הבתים האפשריים של האלופה הישראלית

תל אביב צהובה: אלבום החגיגות של מכבי תל אביב בסיום המשחק

השער השווה 80 מיליון שקל: מספרי העלייה של מכבי תל אביב

ברוך דגו, מכבי תל אביב, חוגג ניצחון על אייאקס. Ariel Schalit, AP
ההעפלה הכי מפתיעה. ברוך דגו/AP, Ariel Schalit

4. מכבי חיפה 2009/10

הדרך והחותמת

קמפיין האפס נקודות ואפס שערים קצת עושה עוול לעלייה ההיא. זו לא היתה מכבי חיפה הנוצצת ביותר שהעפילה לצ'מפיונס, אלא קבוצה צעירה, סגל בינוני פלוס שעבר דיאטה לא קטנה, עם מאמן בלי ניסיון אירופי – ועדיין ברגע האמת זו היתה התעלות של מועדון שעבד הכי נכון בארץ והכי אירופי שאפשר באותה תקופה.

הניצחון שהעלה את מכבי חיפה לפלייאוף (חזרה מ-3:0 ל-3:4 מול אקטובה) מזכיר מאוד את ההתעלות של מכבי תל אביב הזו מול פלזן, וגם לנצח פעמיים את רד בול זלצבורג זו בהחלט הצלחה לא קטנה. אבל זו לא באזל. וזו לא מכבי חיפה הגדולה שעלתה בפעם הראשונה לליגת האלופות. מכבי חיפה של אלישע לוי לא שברה מחסומים, היא עשתה את מה שנדרש ממנה.

האם מכבי תל אביב הנוכחית מסוגלת לעשות יותר ממנה בשלב הבתים?

הלאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי חיפה שלומי ארבייטמן מבואס לאחר ההפסד לבאיירן מינכן. ברני ארדוב
זלצבורג זו לא באזל. שלומי ארבייטמן/ברני ארדוב

3. הפועל תל אביב 2010/11

הדרך והחותמת

מכל הקבוצות שעלו לליגת האלופות, הפועל תל אביב היא אולי היחידה שזו היתה הדרישה והציפייה ממנה. אחרי הישגים אדומים לא מעטים באירופה לאורך העשור הקודם ויכולת מרהיבה בשלב הבתים של הליגה האירופית רק שנה אחת קודם לכן – לאלי גוטמן לא היתה ברירה אחרת. הוא היה חייב להביא את הדבר היחיד שהפועל תל אביב לא השיגה באירופה.

וגוטמן הצליח לגרום לקבוצה הנהדרת שלו לשחק את הכדורגל שלה דווקא בשיא הלחץ. היא החטיפה חמישיה לזלצניאר הבוסנית, ידעה לתקן הפסד חוץ לאותה אקטובה שהובילה 0:3 על מכבי חיפה עונה קודם לכן, והבהירה בפלייאוף לרד בול זלצבורג שיש עוד קבוצות בישראל שמגיעה להן להיות בשלב הבתים לפניה.

אז למה רק מקום שלישי? כי הפועל תל אביב עדיין עשתה את מה שמצופה ממנה ולקחה את מה שהגיע לה.

האם מכבי תל אביב הנוכחית מסוגלת לעשות יותר ממנה בשלב הבתים?

הפועל תל אביב סיימה במקום האחרון רק בגלל פתיחה נרגשת מדי של הסיבוב הראשון בשלב הבתים, שכלל שלושה הפסדים ברציפות. אחר כך הגוטמנים פיצו עם סיבוב ללא הפסד, לקחו חמש נקודות, כולל שלישיה לבנפיקה ותיקו בליון. אם מכבי תל אביב תפתח אחרת את שלב הבתים היא יכולה בהחלט להיות הקבוצה השנייה שנשארת באירופה אחרי שלב הבתים של ליגת האלופות.

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב מול  שחקן ליון. ברני ארדוב
עשו את המצופה. ערן זהבי/ברני ארדוב

2. מכבי תל אביב 2015/16

ההכרעה בין מכבי תל אביב הנוכחית להפועל תל אביב של גוטמן היתה קשה, אבל מה שעשה את ההבדל היתה קודם כל היריבה. באזל, למרות שהיא פחות חזקה משנים קודמות, היא הקבוצה הכי איכותית שקבוצה ישראלית היתה צריכה לעבור כדי להיות בליגת האלופות. מכבי תל אביב עשתה זאת אחרי קיץ לא קל במיוחד. לפני באזל הצהובים היו צריכים לעבור קבוצה שגם בפלייאוף הם היו נחשבים ליריבה קשה – ויקטוריה פלזן. שגם ניצחה, שלא לומר השפילה, את מכבי תל אביב בבית. אין יותר גב לקיר מזה. זו לא אקטובה בקרית אליעזר. זו פלזן בבית בצ'כיה. ואחרי זה באזל שניצחה כבר פעמיים את הצהובים ללא תנאי.

יתרה מזו, הכל קרה בזכות שחקן אחד. אף קבוצה ישראלית לא עשתה זאת בזכות שחקן אחד. מה שערן זהבי עשה בקיץ האחרון לא השיג כמעט אף כדורגלן לפניו. מופע יחיד ששווה מקום שני בדירוג שלנו, אבל עדיין לא מקום ראשון.

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן מול שחקן באזל בריל אמבולו. קובי אליהו
היריבה עשתה את ההבדל. אלברמן/קובי אליהו

1. מכבי חיפה 2002/3

הדרך והחותמת:

אם לוקחים בחשבון את הפרמטרים שהביאו את מכבי תל אביב הנוכחית למקום השני, אז לא בטוח שקבוצת הפאר של רוסו ויעקובו ראויה לפסגה. אבל כאן נכנס עוד משהו – מכבי חיפה 2002/3 היא זו ששברה את מחסום האלופות עבור הכדורגל הישראלי, וגם עבור מכבי חיפה עצמה. נכון, הקבוצה של שחר כבר ניצחה את פארמה והגיע לרבע גמר מחזיקות, אבל במוקדמות האלופות היא הרגישה שהיא כל הזמן נתקלת בקיר, כמעט כמו כל קבוצה ישראלית שקדמה לה מאז כניסתנו לאירופה. רק שנה אחת קודם לכן הירוקים חוו את טראומת פרשת הפקס, בקיץ ההוא הם נשלחו לשחק את משחקי הבית בבולגריה, אבל עדיין עשו את הבלתי אפשרי.

האם מכבי תל אביב הנוכחית מסוגלת לעשות יותר ממנה בשלב הבתים?

מקום שלישי, עם ניצחונות על מנצ'סטר יונייטד ואולימפיאקוס ותיקו גורלי במחזור האחרון בפיראוס, הוא רף גבוה מאוד. הפועל תל אביב 2010/11 היתה מסוגלת לשחזר זאת אם היתה פותחת כמו שצריך, מכבי תל אביב של זהבי יכולה ללמוד מכך ולעמוד במשימה.

איגביני יעקובו במדי מכבי חיפה ב-2002. Christof Koepsel, GettyImages
עשו את הבלתי אפשרי. יעקובו/GettyImages, Christof Koepsel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully