וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סקנדל, אווירת מלחמה. הישראלים היו אלימים - ביציע ועל המגרש"

הבלגים נותרו בהלם לאחר המפגן המביש של אוהדי בית"ר ירושלים: "הקצבים הישראלים זרעו הרס. השוער ניצל בנס". וגם: צפו בתמונות של אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד

קובי אליהו
סלובודאן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם השחקנים איבדו שליטה. דראפיץ'/ברני ארדוב

כמו נבואה שהגשימה את עצמה. בימים שקדמו למשחק בין בית"ר ירושלים לשרלרואה, התקשורת הבלגית עסקה כמעט רק באוהדים הישראלים ולא באספקטים המקצועיים של הקבוצה מהבירה. הגזענות, האלימות, סדאייב וקאדייב; הכול תואר לפרטי פרטים. ואמש (חמישי) חלק מהאוהדים הצהובים-שחורים "עמדו בציפיות".

המופע התחיל עם השלכת אבוקות ורימוני עשן למגרש והגיע לשיאו עם פציעת השוער של הבלגים, ניקולא פנטו, על ידי חפץ שהושלך מהיציע שבו ישבו אוהדי בית"ר ירושלים. בסופן של שעתיים אינטנסיביות, הקבוצה של אלי טביב שבינתיים הודיע שהוא עוזב, הובסה 5:1 על המגרש, אבל ההפסד הגדול יותר היה מחוצה לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותרת הראשית של אחד מאתרי הספורט בשבדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיסאות שבורים, עשן, אש ביציעים ואווירת מלחמה", נכתב באתר "סוד-אינפו". "אוהדי בית"ר, הידועים באלימות שלהם, הצדיקו את המוניטין". באתר "דה מורגן" נכתב: "הישראלים היו אלימים - ביציע ועל המגרש. כמו האוהדים, גם שחקני בית"ר איבדו שליטה, היו עם ארבעה צהובים בדקה ה-30 וסיימו בתשעה שחקנים. בסוף, שרלרואה ניגבה עם בית"ר את הרצפה".

"שרלרואה רמסה את הקצבים הישראלים שזרעו הרס", נכתב באתר ספורצה. "האוהדים הפנאטים של בית"ר ירושלים עצרו את המשחק אחרי 30 שניות והפכו את הכדורגל לכמעט בלתי אפשרי, אבל שחקני שרלרואה לא התרשמו". באתר נויוז נכתב "שוער שרלרואה ניצל בנס ולמרבה השמחה היה יכול ללכת כרגיל אחרי הפגיעה בו".

אלא שהמאורעות בשרלרואה לא פסחו גם על מקומות אחרים בעולם. בוורטיקל הספורט של אחד מאתרי האינטרנט בשבדיה למשל, אוהדי בית"ר תפסו את הכותרת הראשית. ברשתות החברתיות אנשים מרחבי העולם הביעו שאט נפש מההתנהגות של אותם כמה עשרות אוהדים בשרלרואה.

פליס מאזו, מאמן שרלרואה, התייחס לחפץ שנזרק על השוער ניקולא פנטו בתוספת הזמן וגילה: "אתם תצחקו, אבל במחצית אמרתי לניקולא פנטו שהדבר הכי קשה איתו יצטרך להתמודד במחצית השנייה זה הקהל מאחורי הגב. לצערי, צדקתי".

מאמן השוערים מישל לנאקון הוסיף: "השופטים האנגלים ראו הכול. ניקולא דימם מהמצח, זרקו עליו בורג, אבל הכול היה תחת שליטה. השחקנים הישראלים רצו אליו בתקיפות כאילו הוא עושה הצגה, אבל כשראו את הפנים שלו הם התנצלו מיד".

למרות הבלגן לפני, במהלך ובסיום המשחק, האירוע הסתיים ללא מעצרים. דובר משטרת שרלרואה מסר: "היו התקלויות בין מחנות האוהדים לפני המשחק והיו פרובוקציות, אבל ידענו לטפל בבעיה. קיבלנו סיוע מהמשטרה הפדרלית והתיאום בין כל הגופים היה מצוין. יצרנו חציצה בין מחנות האוהדים וליווינו כמה מקבוצות האוהדים מישראל אל המלונות שלהם. פרט לכמה רימוני עשן וכסאות שנעקרו ממקומם, לא היו תקריות משמעותיות. סיימנו את המשחק הנפיץ ללא מעצרים".

בתוך כך, נראה שגם אוהדי שרלרואה לא היו רגועים במיוחד במהלך המשחק. בפורום האוהדים של הבלגים פורסמו תמונות מהיציע, המתעדות כיצד עשרות אוהדים הצדיעו במועל יד בניסיון להקניט את אוהדי בית"ר ירושלים.

עוד באותו נושא

אוהדי בית"ר ירושלים השליכו רימוני עשן וזרקו חפץ על שוער שרלרואה

לכתבה המלאה
אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד. פורום האוהדים של שרלרואה, צילום מסך
שרלרוא/צילום מסך, פורום האוהדים של שרלרואה
אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד. פורום האוהדים של שרלרואה, צילום מסך
אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד/צילום מסך, פורום האוהדים של שרלרואה
אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד. פורום האוהדים של שרלרואה, צילום מסך
אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד/צילום מסך, פורום האוהדים של שרלרואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully