וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב הודיע: "עוזב את בית"ר ירושלים"

הבעלים של הקבוצה הזדעזע מהתנהגות האוהדים בהפסד לשרלרואה: "שאותם הורסים ומחריבים יישאו בתוצאה". דסה ואזולאי צפויים להימכר למכבי תל אביב. הקבוצה צפויה לספוג קנס של 150-200 אלף יורו

קובי אליהו
אוהדי בית"ר ביציעים בבלגיה. צילומי אוהדים, תמונות גולשים
מופע האימים של אוהדי בית"ר, חלק 1/תמונות גולשים, צילומי אוהדים

זעזוע בבית"ר ירושלים: אלי טביב הודיע הלילה (חמישי) על עזיבת המועדון באופן מיידי. ההודעה של הבעלים נמסרה כשעתיים לאחר סיום משחק ההפסד לשרלרואה, שמעבר לתבוסה 5:1 כלל מופע אימים ביציעים של אוהדי הקבוצה שהתפרעו. במהלך המשחק הושלכו אבוקות ורימוני עשן לדשא החל מהדקה הראשונה למשחק. אם לא די בכך, חפץ הושלך לעבר שוער שרלרואה בדקה ה-90 ושלט של ארגון כך נתלה ביציע.

טביב יצא בהודעת גינוי חריפה על אירועי הערב, והדגיש כי ההחלטה שלו נובעת מההתרחשויות שאירעו במשחק. "ראשית אני חייב לציין כי אני בוש ונכלם בהתנהלות של חלק מהקהל הערב", אמר טביב. "כל העולם צפה במופע האימים המבזה של אותו פלג קיצוני שבעיני אינו אוהדי הקבוצה כלל. ליבי ליבי עם הצוות המקצועי והשחקנים שערכו הכנה נהדרת וקפדנית למשחק הערב. גם אם לרגעים נדמה היה כי החלטות השופט שנויות במחלוקת, אפשר לומר כי הן היו מושפעות ישירות מהלך הרוח וההתנהגות הביזיונית של חלק פרוע מקרב אוהדי בית"ר".

טביב המשיך והטיל פצצה כשהודיע: "אני את דרכי בכדורגל הישראלי ובבית"ר ירושלים סיימתי הלילה. אם לפני כחודש באקט של לקיחת אחריות הצהרתי כי אני מעוניין למכור את הקבוצהועד אז לא אפסיק להשקיע, הערב אני מודיע כי אני עוזב את הכול וחוזר לארצות הברית. אמנה נאמן מטעמי עד שיגיע מי שמוכן לקחת על עצמו את המועדון. בניתי קבוצה תוך השקעה נבונה, שבוודאות אני יכול להצהיר כי היא טובה יותר מהקבוצה של העונה שעברה, אבל כעת כל זה לא משנה בכלל. לצערי המשפט מתוך ספר ישעיהו פרק מ"ט, פסור י"ז: 'מהרסייך ומחרבייך, ממך ייצאו' קיבל הלילה משנה תוקף. שאותם הורסים ומחריבים יישאו בתוצאה וייקחו אחריות".

טביב ציין עוד כי בסיום המשחק הוא נכנס לחדר ההלבשה של שרלרואה והתנצל בפני נשיא המועדון על אירוע הפגיעה בשוער. בעקבות הודעת הבעלים, מכבי תל אביב תנסה כעת לסגור את עסקת אלי דסה כשגם שלומי אזולאי נלקח בחשבון, זאת בהנחה שטביב רציני בכוונותיו.

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. יוסי ציפקיס
סוף עידן? אלי טביב/יוסי ציפקיס

בלי קשר להודעת טביב, בית"ר תעמוד לדין, וצפויה לספוג עונש כבד על התנהגות אוהדיה. "כמה שמדברים וכמה שעושים, כנראה יש קבוצה של אוהדים שאכפת להם יותר להגיד שהם חוליגנים מאשר מה שטוב לבית"ר. הפעולות האלה רק יגרמו לטביב למכור שחקנים במקום לצרף".

אנשי בית"ר ביקשו ממשטרת שרלרואה את הקלטות ממצלמות האבטחה, לבקשת משטרת ירושלים ובמטרה לתבוע אישית את המתפרעים. דובר בית"ר, אושרי דודאי, ציין בסיום כי "עוד לפני המשחק אוהדי שרלרואה התסיסו את האוויריה והצדיעו במועל יד".

גורמים בהתאחדות מעריכים שבית"ר תיקנס ב-150 עד 200 אלף יורו, ועלולה גם להיענש במשחק ללא קהל, בפועל או על תנאי, אך הוא לא צפוי לחול על הגומלין מול שרלרואה בשבוע הבא.

מנהלת הליגה: "אוהדי בית"ר ביזו את הכדורגל הישראלי"

תגובת מנהלת הליגה: "חבל שאחרי עשרות שנים בהם האוהדים הישראלים נתנו מופעי עידוד שפארו את הכדורגל הישראלי באירופה, באו היום חלק מאוהדי ביתר ירושלים, ביזו את הכדורגל הישראלי בכלל ואת המועדון שלהם בפרט. מופע של השלכת חזיזים לכר הדשא, לצד תלייתו של דגל כהנא חי, מהווה שיא של התנהגות פרועה וחסרת כל כבוד מינימלי כלפי כל העוסקים בענף. אומנם המשחק האמור איננו חוסה תחת כנפי המנהלת, אך אנו מוצאים לנכון להביע את שאת הנפש מהתנהגות נלוזה זו של אוהדי בית"ר".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את ההתנהגות שלוחת הרסן וחסרת האחריות של חלק מאוהדי בית"ר ירושלים במשחק בשרלרואה, גם אם קדמה לכך פרובוקציה כלשהי מצד הקהל המקומי. עצוב שהכדורגל הישראלי, שזוכה לתשבוחות בימים אלה על אירוח אליפות אירופה לנשים, נפגע מהתנהגות מעין זו".

תגובת שרת התרבות והספורט מירי רגב: "קבוצה של בריוני ספורט אוהדי בית"ר ירושלים הכתימה הערב מדינה שלמה ואת העיר ירושלים בהתנהגות אלימה פרועה ובלתי נסלחת. בעצה אחת עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת ועם יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה ברנשטיין פניתי למשטרת ישראל, להתאחדות לכדורגל ולהנהלת בית"ר ירושלים לפעול מיידית להרחיק את האוהדים מהמגרשים ולנקוט נגדם בצעדים חריפים. כמו כן ייבחנו צעדים נוספים בימים הקרובים כדי למנוע הישנות המקרים הללו שהינם בלתי נסלחים".

מאמן בית"ר, סלובודן דראפיץ', אמר: "אני לא רוצה להיכנס לכיס של הבעלים ולנזק שנגרם לנו. אני הבנתי שגם האוהדים של שרלרואה לא היו בסדר וגם אתמול כבר הדליקו אתמול את כל האווירה והתסיסו את העניינים".

סלובודאן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בצרות לקראת הגומלין. דראפיץ'/ברני ארדוב

עד סיום המחצית הראשונה הכל היה נראה טוב: דובב גבאי הצליח להשוות את היתרון הבלגי בדקה ה-35, אך ממש על סף הירידה לחדרי ההלבשה הורחק אלי דסה לאחר עבירה גסה ומטופשת. במחצית השנייה היתה על כר הדשא רק קבוצה אחת: שרלרואה הוסיפה ארבעה שערים נוספים, פבלו דה לוקאס שעלה כמחליף הורחק גם הוא (78), והירושלמים מוצאים עצמם בבור גדול מאוד לקראת הגומלין בשבוע הבא.

בקבוצה זעמו על השיפוט, בפרט על ההרחקות של אלי דסה ופבלו דה לוקאס. אחרי הכרטיס האדום שספג הספרדי, הסתובב דראפיץ' לספסל ואמר: "השופט בא לגמור אותנו, בושה וחרפה". לאחר מכן זעם גם על השופט הרביעי. דסה זעם גם הוא לאחר ההרחקה ובעט בחפצים עם הירידה לחדר ההלבשה.

דראפיץ אמר בסיום: "עשינו תוצאה רעה, ואין לנו יותר מדי סיכויים בגומלין. היה 1:1 ויכולנו לעשות את זה. אני מכבד את שרלרואה, אבל אם היינו נשארים ב-11 שחקנים דברים היו נראים אחרת. הייתי בסיטואציות בחיים עם שופטים אבל אני מעדיף לא לומר כלום כי זה עוד יעלה לי ביוקר. אני רק יכול להגיד שהוא היה מהיר עם הכרטיסים האדומים וזה פגע במשחק אבל אלה החיים, אין מה להתעסק בזה כבר.

"אולי כל מה שקרה מסביב השפיע על השופט. חבל שכל זה קרה. ב-3:1 ניסינו לחזור למשחק ועשינו חילוף התקפי ומייד דה לוקאס הורחק. דה לוקאס מחזיק כדור טוב וגם ב-3:1 היה לנו עדיין סיכוי אך בתשעה שחקנים זה כבר היה בלתי אפשרי".

עדכון ראשון: 22:40

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערב עגום ביציעים. אוהדי בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully