וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הודעת טביב: בית"ר ירושלים נערכת למכירת חיסול

17.7.2015 / 8:15

למרות ניסיונות להניא את טביב מהחלטתו, הבעלים נשמע נחוש בשיחות פנימיות: "שקל אחד לא אתן לאפסים האלו". אם יעזוב, דסה ואזולאי יימכרו בשלב ראשון. הספונסר הראשי שוקל את עתידו

קובי אליהו

ההודעה הדרמטית של אלי טביב בסיום התבוסה של בית"ר ירושלים לשרלרואה אמש (חמישי) הכניסה את המועדון להלם. אם לא היה די בתוצאה המאכזבת והכעס הגדול על השופטים, עם ההגעה למלון הגיעה ההודעה של טביב על עזיבת המועדון והפכה את האכזבה לכאוס מוחלט.

ברגע אחד ההווה נשכח והעתיד הלא ברור עלה על הפרק. שחקנים כמו דושאן מאטוביץ' החלו לחשוש, כי העובדה שעדיין לא חתמו על חוזיהם עשויה לעלות להם ביוקר כעת. שחקנים אחרים דיברו על כך שהקבוצה כלל לא עברה בבקרה ואולי טביב בכלל ינחה אותם לחפש קבוצה. כמעט כל אופציה אפשרית, כאשר כולם מרגישים כי הכל מתפרק.

פאבלו דה לוקאס ניסה להבין את משמעות ההודעה ושאל אם יכבדו את חוזהו, קלאודמיר שאל אנשים אם יש ערבויות למשכורת שלו, ולאד מוראר אפילו שאל אם הוא צריך להתחיל לחפש קבוצה. בשיחות ביניהם אמרו השחקנים כי לפני שיפעלו בנושא, ימתינו מספר ימים לראות האם החלטתו של טביב סופית.

דושאן מאטוביץ' שחקן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
חושש לעתידו. מאטוביץ'/סוכנות ג'יני

עוד באותו נושא

אלי טביב הודיע: "עוזב את בית"ר ירושלים"

לכתבה המלאה

במשך שעות הלילה ניסו גורמים בבית"ר לדבר עם טביב ולשכנע אותו להתחרט, אך טביב נשמע נחוש. הבעלים נשמע אומר לאחר סיום המשחק: "זהו, נגמר. שקל אחד לא אתן מעצמי עבור האפסים האלה. שהם ידאגו לאסוף כסף ולשלם על כל הנזקים שהם גורמים. הם אפילו מתגאים בזה ובמה שהם עשו הערב".

בסביבתו של טביב הציעו לו מספר אפשרויות לשינוי והתמודדות עם האלימות והגזענות, כולל צירוף שחקן מוסלמי, אך הבעלים אמר לסובבים: "אני לא מתכוון להילחם יותר. זהו. שההתאחדות, המשטרה וכל מי שיצטרך יתמודד איתם אחרי. הם קיבלו החלטה שבית"ר זה חוליגנים וגזענות ואי אפשר לנצח אותם כנראה, במיוחד כשיש לידם אוהדים ששותקים ונותנים לדברים האלה לקרות".

משמעות ההחלטה של טביב היא כי לא ישקיע ולא יפקיד ערבויות בבקרת התקציבים. במצב כזה בית"ר תתקיים על פי הכנסותיה ומצב כזה יצריך מכירה מיידית של אלי דסה ושלומי אזולאי בשלב הראשון, יחד עם שחרור מספר שחקנים להם יש ביקוש. בבית"ר אמרו אתמול: "המשמעות של ההודעה ברורה, אם טביב לא חוזר בו הקבוצה יורדת ליגה".

בבית"ר השאירו אתמול פתח לכך שאולי טביב יירגע בימים הקרובים וישנה את החלטתו, אך היו מלאים בביקורת כלפי הקהל: "יש גוש של 100-200 אוהדים שהם חוליגנים במלוא מובן המילה. זה מה שמעניין אותם, לא בית"ר ולא כדורגל. הם באים להרוס ולהחריב וזה לא ישתנה. הם המפרק הרשמי של בית"ר. הם דוחפים לגזענות, לאלימות ולמה שקרה אתמול".

מה שבוודאי לא ירגיע את טביב היא ההודעה של הספונסר הראשי, בית המסחר iTrader על כך שנשקלת המשך ההתקשרות שלו עם בית"ר ירושלים. החברה הודיעה היום ש"מאחר ואירועים אלו חמורים ביותר החליטה הבוקר הנהלת iTrader לשקול את המשך ההתקשרות שלה עם המועדון והחלטה סופית בנושא תתקבל במהלך הימים הקרובים".
גובה החסות של החברה למועדון בעונת 2015/16 הוא על סך מיליון שקל.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"המפרק הרשמי שלנו". אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

בבית"ר הוסיפו: "ההעמדה הזאת לדין תעלה לנו ביוקר. זה גם האבוקות והרימונים בתחילת המשחק, גם החפץ על השוער, זה בדרך לקנס גבוה ומשחקים ללא קהל או השעייה. אנחנו גם עם מינוס שתי נקודות על תנאי בליגה על גזענות, מי ירצה לגעת במועדון הזה כשהדברים לא משתנים? מדהים שיש אוהדים שעומדים ליד הבלאגן הזה ושותקים, פשוט מדהים".

בבית"ר ביקשו מקצין הביטחון המקומי את צילומי היציע של בית"ר, כאשר גם מנהלת הליגה בישראל מעוניינת לסייע ולהגיע אל אותם אוהדים. בבית"ר אמרו כי סיוע של מנהלת הליגה ושיתוף פעולה זה משהו שעוד עשוי לגרום לטביב לשנות את דעתו, אך חזרו ואמרו שנכון לאתמול הוא נשמע נחוש בהחלטתו.

ברמה המקצועית היה בחדר ההלבשה כעס גדול על שופט המשחק ובעיקר על ההרחקות של אלי דסה ודה לוקאס. בבית"ר אמרו בסיום: "היה לו רוע בעיניים, הוא בא לפרק אותנו באיזשהו שלב. היה נראה שכל האווירה מההתחלה לא באה לו טוב וחבל. ההרחקה של דה לוקאס הייתה הזויה וגמרה את הסיכוי הקטן שעוד היה לנו".

הקבוצה אמורה לחזור היום לישראל ולחזור להתאמן ביום ראשון. שניר משען אמור להצטרף לקבוצה וכן הקשר הניגרי סמואל אורוולו, שינחת היום בישראל להתרשמות. בבית"ר אמרו אתמול כי נכון לעכשיו יהיה ניסיון לגרום לאלי טביב לקחת כמה ימים לחשוב על הדברים, אחרת פשוט תתחיל מכירת החיסול והשחרורים והקבוצה תקרוס.

אלי דסה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מכבי תל אביב תרוויח מההפקר? אלי דסה/קובי אליהו

אם יש איזשהו אירוע שיכול לגרום לטביב לחשוב אחרת, זוהי דעתו של ניר ברקת. ראש העיר בחר לשתוק במהלך העונה שעברה כשטביב נלחם באלימות ובגזענות ובין השניים יש קרע גדול בשל טענותיו של טביב לחוסר סיוע מהעירייה. כעת ראש העיר מרים את הכפפה ומכריז על מלחמת חורמה בקומץ. בפורסם שפרסם בפייסבוק נכתב: "קומץ של בריוני ספורט מקרב אוהדי בית"ר ירושלים הכתימו הערב מדינה שלמה ואת העיר ירושלים בהתנהגות אלימה, פרועה ובלתי נסלחת. שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב בעצה אחת איתי ועם יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה ברנשטיין פנתה למשטרת ישראל להתאחדות לכדורגל ולהנהלת בית"ר ירושלים לפעול מידית להרחיק את האוהדים מהמגרשים ולנקוט נגדם בצעדים חריפים".

ברקת הוסיף: "אפעל יחד עם השרה להקמת צוות שימליץ על נקיטת צעדים נוספים כולל נקיטה בסנקציות חריפות שיבואו לידי ביטוי כבר לקראת משחק הגומלין של בית"ר נגד הבלגים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully