וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט לא חושש מתווית האנדרדוג: "נלחמנו בה לאורך כל העונה"

מאמן הקאבס מקבל בהבנה את הסטטוס החדש ועוקץ: "מההתחלה היו כאלה שרצו שלא נצליח". על אירווינג: "הוא עדיין רחוק מלהיות בכושר שהיה לפני הפציעה". סטיבנס מפרגן על הטיפול בתקרית עם לברון

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
אוהב את הנמכת הציפיות. בלאט/AP

קליבלנד ממשיכה להתכונן במרץ לקראת המשחק הראשון בסדרת גמר ה-NBA מול גולדן סטייט, שייערך בלילה שבין חמישי לשישי. "אורח" הכבוד באימון הקאבס היה קווין לאב הפצוע, שהתייצב מול המצלמות אחרי ימים ארוכים של מנוחה וסיפק הצהרה שלא משתמעת לשתי פנים בנוגע לעתידו בקליבלנד. אחרי הציטוטים המעט מפתיעים של לאב, שיהפוך בקיץ לשחקן חופשי מוגבל והוזכר כמועמד כמעט וודאי לעזוב, החל גם האימון של הקאבס.

החדשות הפחות טובות עבור הקאבס שוב נוגעות לפציעות. קיירי אירווינג, המתאושש מפציעה, עדיין לא עורך אימונים מלאים ומשתתף רק בחלקים מהם וגם אימאן שאמפרט סובל מכאבים קלים ברגל, אך במקרה שלו מדובר בעניין פתיר ופחות משמעותי.

"אנחנו עדיין מנסים להביא את כל השחקנים שלנו לכשירות של 100 אחוז", אמר בלאט במהלך האימון. "המצב לא רע. אנחנו מקווים לעזור לקיירי להגיע לסדרה במצב הכי טוב שאפשר. הוא עדיין לא קרוב להיות באותו מצב שהיה לפני הפציעה שלו, אבל הוא מתקדם לאט לאט. הוא לא ב-100 אחוז. הייתי אומר שההתקדמות שלו מתונה".

קיירי אירווינג במהלך אימון קליבלנד קאבלירס. AP
רחוק מהכושר שהיה בו. אירווינג/AP

"בימים האחרונים הייתה לנו אפשרות לעבוד ולתרגל כמה דברים, אבל אני מניח שזה נתן גם לגולדן סטייט את אותה הזדמנות", הוסיף בלאט בנוגע להכנות לסדרה. "לגולדן סטייט הייתה עונה נהדרת. יש דברים שהם עושים כל כך טוב עד שאי אפשר להשוות לאף קבוצה אחרת בליגה".

על התחזיות של הפרשנים בארצות הברית, שטוענים כי קליבלנד תגיע לסדרה כאנדרדוג: "אני חושב שזה טוב לנו. זה לא עניין של אגו, אבל אני חושב שבמובן מסוים היינו אנדרדוג לאורך כל העונה. לא בגלל מחסור בכישרון, אלא בגלל שאולי לפעמים חלק מהאנשים רצו שלא נצליח כמו שהצלחנו. אולי רואים בנו אנדרדוג, אבל הגענו לפיינל פור ואנחנו ראויים לכך. נראה את זה כבר במשחק הראשון בסדרה, אני מבטיח".

על האתגרים שעומדים בפניו כמאמן בסדרה: "אני מאמן קבוצה מצוינת, חבורה מצוינת של אנשים. העבודה שלי והאתגר של היא לעזור לחבר'ה האלה להיות הכי טובים שהם יכולים להיות ולסייע להם להגיע למקומות שהם רוצים להגיע אליהם. זה מה שאני חושב עליו כל היום. מה שמדבר אליי זה לעמוד בציפיות, ולהגיע לאן שצריך להגיע. מכל השאר פחות אכפת לי".

עוד באותו נושא

קווין לאב מצהיר על רצונו להישאר בקליבלנד גם בעונה הבאה

לכתבה המלאה
אובמה בנאום מפויס. רויטרס
המנהיג הבא על הקו של בלאט? אובמה/רויטרס

בלאט נשאל האם ראש ממשלת ישראל היה בין מברכיו אחרי ההעפלה לגמר ואמר: "כן, נתניהו דיבר איתי ואמר לי שכל תושבי מדינת ישראל עומדים מאחורי הקאבלירס, וזה היה נהדר. אחרי שדיברתי איתו ועם ראש ממשלת רוסיה בזמנו, אין דבר שאשמח יותר לעשות עכשיו מלדבר עם הנשיא אובמה...".

על המפתחות לניצחון בסדרה: "כדי לנצח בסדרה נצטרך לעשות הרבה מאוד דברים בצורה מעולה. הראינו שיש לנו את היכולת לשחק כדורסל בכל מיני דרכים, הוכחנו שאפשר לנצח בסדרות ותחת כל מיני לחצים. יש לנו הרבה מאוד שחקנים שמחוייבים לניצחון ולמה שדרוש כדי להשיג אותו".

על שאמפרט: "הוא השתתף באימון ואנחנו עוקבים אחר המצב שלו. ייקח זמן עד שהוא יהיה לגמרי מוכן, אבל הוא יהיה בסדר".

על התרומה של מת'יו דלבדובה: "אני מקווה שקיירי יוכל לפתוח, אבל דלי הוא מסוג השחקנים שאפשר לזרוק למגרש בכל סיטואציה. הוא יעזור לנו בכל מה שנצטרך".

בראד סטיבנס מאמן בוסטון סלטיקס. AP
התרשם לטובה מבלאט. סטיבנס/AP

ובינתיים, דיוויד בלאט מתחיל לקבל נתח מהמחמאות הרבות שהקאבס מקבלים בימים האחרונים. המפרגן התורן היה מאמן בוסטון, בראד סטיבנס, שהתראיין לתוכנית רדיו מקומית בעיר השעועית, וחלק שבחים למאמן הקאבס, שגברו על קבוצתו בסוויפ בסיבוב הראשון בפלייאוף.

"אני חושב שהוא מאמן מצוין, לא קונה את הדברים האלה", אמר סטיבנס בהתייחס לטענות לפיהן בלאט אינו אלא סדרן עבודה שממלא אחר רצונותיו של לברון ג'יימס. "הדברים שהקאבס עשו במהלך הסדרה נגדנו וההתאמות שהם ביצעו ממשחק למשחק הפתיעו אותנו ואתגרה אותנו. הם עשו הרבה תרגילי חסימות מיוחדים ללברון, וכך נוצרו רוטציות שהביאו למצבים טובים באחד על אחד ולהזדמנויות שניות בריבאונד. היכולת של לברון למשוך תשומת לב מיוחדת בהחלט עוזרת, אבל מה שהשפיע יותר מכל זו הצורה שבה הם הולכים לריבאונד. אני מתכוון בעיקר לטריסטן תומפסון ומוזגוב. הצורה שבה הם משחקים עוזרת להם לעשות הרבה נזק ליריבות באספקט הזה".

סטיבנס הוסיף כי "אני מאוד אוהב את העבודה של בלאט. יש להם מגנים מאוד מגוונים בקו האחורי כמו לברון, שאמפרט וג'יי אר סמית' שמחליפים ביניהם הרבה פעמים. הם עושים הרבה דברים שגורמים לך לצאת מאיזון".

בהתייחס ליחסים בין בלאט ללברון, ובהקשר למחיקת התרגיל של לברון מול שיקגו במשחק הרביעי בסדרת חצי גמר המזרח, אמר סטיבנס: "מאמן גדול יודע לזהות איפה הסופרסטאר שלו יהיה הכי אפקטיבי, ולפעמים זה אומר שצריך להקשיב לו. זה חלק מהעניין שהופך אותך למאמן גדול. יש מאמנים שלא היו מרגישים בנוח להודות בפני שחקן שלהם, 'העלית רעיון מצוין, בוא נלך עם זה', אבל אני חושב שזה חלק מלהיות מאמן. ככה גורמים לאווירה חיובית בקבוצה שבה כולם מרגישים מועצמים".

לברון ג'יימס, דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"חלק מלהיות מאמן זה גם לגרום לכוכב שלך להרגיש בנוח". בלאט עם לברון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully