וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר מפרגן לבלאט: "יש לנו הרבה מן המשותף, מטורף שניפגש בגמר"

בארה"ב פרסמו כתבה העוסקת בחברות בין השניים, שהיו אמורים לשתף פעולה בגולדן סטייט: "היה קליק מיידי, הם מעריצים זה את זה". קר: "הוא צלח את הקשיים של תחילת העונה בצורה מדהימה"

גארד גולדן סטייט סטפן קרי. GettyImages
היסטוריה משותפת עם לברון. סטפן קרי/GettyImages

קצת פחות מחמישה ימים נותרו עד ליריית הפתיחה של גמר ה-NBA, ובארצות הברית עוסקים בסיפורים הגדולים שמאחורי הסדרה המרתקת הצפויה לנו. אחד הסיפורים המסקרנים ביותר, שמקבלים הרבה יותר חשיפה לקראת המפגשים הקרבים ובאים, הוא הקשר ההיסטורי בין שני הכוכבים הגדולים של הסדרה, לברון ג'יימס וסטפן קרי.

סטף, בנו של שחקן העבר דל קרי, נולד באקרון ממש באותו בית חולים בו יצא לאוויר העולם ארבע שנים קודם לכן לא אחר מאשר לברון ג'יימס. את מרבית ילדותו העביר סטף בשארלוט, שם אביו כיכב במשך עשור שלם, אך הוא עדיין שומר מקום חם בלב לעיר באוהיו, שהתפרסמה בעיקר בזכות היותה עיירת נעוריו של לברון.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. רויטרס
איך עוצרים אותו? לברון/רויטרס

עוד לפני החזרה לאימונים של גולדן סטייט אתמול (שבת), קרי הספיק להיות נוכח במשחק של סן פרנסיסקו ג'איינטס ולקבל תשומת לב מיוחדת עם קריאות MVP שכוונו לעברו מצד הקהל. עם שובו לאימונים הוא התייחס, איך לא, ללברון ג'יימס ולעברו באקרון.

"זה נחמד מאוד שנולדנו באותה עיר, אבל ברור שלברון יש שורשים הרבה יותר עמוקים שם", אמר קרי. "חזרתי לשם לביקור לפני שלוש או ארבע שנים מתוך סקרנות, אבל חוץ מזה אין לי הרבה קשר לשם. נולדתי באקרון, אבל הילדות שלי עברה בשארלוט".

ובזמן שבקליבלנד שוברים את הראש כיצד להצר את צעדיו של קרי, בגולדן סטייט טרודים לא פחות בתוכנית לעצירה של לברון. על כך אמר קרי כי "הוא לא רק סקורר, אלא אחד שיוצר מיסמאצ'ים ודורש תשומת לב של חמישה שחקני הגנה. אסור לנו לתת לו להיכנס למשחקים ולערב את כולם, כי יהיה קשה מאוד אם הוא יצליח בזה".

סטיב קר הוסיף: "לפעמים ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. מול לברון אתה לא יכול להשתגע ולאבד הרבה כדורים, כי זה בטוח יסתיים בדאנק קל בצד השני. ננסה לעשות כל מה שאנחנו יכולים ולדבוק עד כמה שאפשר בתוכנית המשחק שלנו, מתוך ידיעה שהוא יכול להשתלט על המשחק בכל רגע נתון ולהכריע אותו לטובת הקאבס".

קר הוסיף כי "לברון הוא הכוכב הכי גדול בליגה הזאת כבר לפחות שבע או שמונה עונות. הוא מזכיר לי את מייקל ג'ורדן בכל מה שקשור ללחץ העצום שיש עליו בכל יום שעובר, אבל הוא התבגר, מבין מה התפקיד שלו ויודע מה הוא עושה. צריך להעריך אותו על זה".

על מצבו של קליי תומפסון: "הוא מתקדם בצורה טובה, התהליך עובר כמו שחשבנו. הכל מתקדם בצורה טובה מאוד".

עוד באותו נושא

מדרגות לגן עדן: הדרך הפתלתלה של סטפן קרי לטופ של ה-NBA

לכתבה המלאה
מאמן גולדן סטייט ווריורס סטיב קר (מרכז). AP
שותפות גורל עם בלאט. סטיב קר/AP

סיפור צדדי נוסף בו עוסקים בתדירות גבוהה בימים האחרונים הוא כמובן הדו קרב מאחורי הקווים. זו לא רק העובדה שדיוויד בלאט וסטיב קר ייצרו לראשונה אי פעם קרב בין שני רוקיז מאחורי הקווים, אלא גם העובדה שהם ניצבו כפסע משיתוף פעולה בגולדן סטייט, עד שהגיעה לבלאט ההצעה המפתה מקליבלנד שטרפה את הקלפים.

"אם סטיב לא היה מאפשר לי להתראיין למשרה בקליבלנד, הייתי בגולדן סטייט עכשיו", סיפר בלאט שלשום באימון הקאבס. "זו היתה התנהגות יפה שלו ושל הווריירס, כי בפועל כבר הסכמתי להיות בגולדן סטייט. בסוף שנינו קיבלנו את מה שרצינו. רצינו להיות חלק מקבוצה מצליחה שמתחרה על האליפות וזה קרה, רק שאנחנו בשני צדדים שונים".

גם קר נשאל אתמול על הסוגיה הזו, ונשמע נרגש לא פחות. "אין שום סיכוי שבזמנו יכולנו לנחש שניפגש בגמר ה-NBA אחרי פחות משנה. באמת מטורף לחשוב על זה", אמר מאמן הווריירס.

קר התייחס לקשיים של בלאט בתחילת העונה, וטען כי "האופי שלו עמד למבחן בשלבים מוקדמים העונה, כשדברים הלכו פחות טוב. אני חושב שהוא עמד באתגר הזה בצורה מדהימה, המשיך הלאה וייצב את הספינה. אני שמח שהוא מקבל קרדיט על זה".

בכתבה שפורסמה אמש ב'יאהו' אודות הקשר בין השניים, נכתב כי "היה ביניהם קליק מהשנייה שבה נפגשו ודיברו על פילוסופיות האימון שלו ועל החיים" וכי "הם העריצו זה את זה עוד לפני שממש הכירו ודיברו באריכות לראשונה".

בכתבה מצוטט קר כאומר כי "בלאט ואני חולקים את אותו סגנון בדרך שבה אנחנו רואים את המשחק. יש בינינו הרבה מן המשותף בכל הקשור להנעת כדור, ריווח וקצב המשחק".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
זוכה לשבחים. בלאט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully