וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מאמן לוקח 150-200 החלטות קריטיות במשחק. רק טייס קרב משתווה לזה"

דיוויד בלאט הגיב לסערה התקשורתית בארה"ב על האירועים הדרמטיים במשחק של קליבלנד: "אני תחת מיקרוסקופ מאז שהגעתי". לברון על בלאט: "גם עם אשתי מערכת היחסים שלי עדיין מתפתחת". וגם: התגובות המלגלגות ברשת

גארד קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג (ימין) גארד שיקגו בולס דרק רוז (שמאל). AP
מוכנים למשחק מספר 5? רוז ואוירווינג/AP

בארה"ב עדיין לא נרגעו מהמשחק המטורף בין קליבלנד לשיקגו, שנגמר בניצחון 84:86 של הקאבס בעיר הרוחות בדרך ל-2:2 בסדרת חצי גמר המזרח. לברון ג'יימס קלע עם הבאזר, והעניק לקבוצתו את הניצחון החשוב, אבל קינג ג'יימס לא היה היחיד שהפך לשיחת היום בארצות הברית לאחר המשחק, אלא גם המאמן הישראלי, דיוויד בלאט, שכמעט וגרם להפסד של קבוצתו כשביקש פסק זמן למרות שלקליבלנד לא נותרו כאלה. למזלו של המאמן, עוזרו זינק עליו ומנע מבוכה ענקית. כמו כן, התקשורת המקומית המשיכה לעסוק במהלך האחרון, שבו לברון ביטל החלטה של בלאט, אחרי שהמאמן הציע שג'יימס יהיה זה שיוציא את כדור החוץ.

בקליבלנד יסלחו לבלאט על הטעויות כמו לכל רוקי? רביץ מנתח

היום הכי מאושר והכי קשה: אודי הירש על סערת בלאט

לברון הדהים עם הבאזר, קליבלנד איזנה ל-2:2 בשיקגו

לברון גילה שביטל את התרגיל של בלאט בפסק הזמן

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. AP
לא מתרגש ממה שקרה. דיוויד בלאט/AP

בלאט נשאל על "תקרית הפסק זמן", ואמר ש"בדרך כלל אני לא מאבד את הספירה. למעשה, זה מעולם לא קרה לי כמאמן. למזלי יש לצדי את החבר'ה הנהדרים שהצילו אותי, ואז את השחקן שהציל את כולנו עם זריקה מדהימה. כמעט נעשתה טעות, ואני מודע לה. מאמן כדורסל לוקח בין 150 ל-200 החלטות קריטיות במהלך משחק, שזה משהו שאפשר להשוות לטייס קרב. אם אתה עושה את זה במשך 27 שנים, אתה יכול לטעות פעם או פעמיים. ואני טעיתי. למזלי לא שילמנו על זה".

על המהלך האחרון, שבו לכאורה לברון ביטל את ההחלטה שלו, אמר בלאט: "חשבנו על כמה אפשרויות, ואז, למען האמת, התקבלה החלטה על סמך מה שלברון הרגיש שנכון לעשות ועל האפשרות הכי טובה בהתאם לשמירה עליו ובהתאם למיקום הכדור. הלכנו עם זה, והוא קלע זריקה גדולה.

"השחקנים במגרש, הם בקרב. הייתה לו תחושה חזקה על זריקה במצב טוב, של קאטש אנד שוט. זה היה המהלך הנכון, והשחקן הנכון.

"לברון לא הטיל וטו. הוא פשוט הרגיש בצורה ברורה מה יהיה המהלך הנכון. אמרתי את זה כבר, בדרך כלל מי שרוצה את הכדור יקבל אותו. הוא הרגיש מאוד בטוח במצב הזה, וזה היה מצוין".

עוד באותו נושא

שיא השפל: היום המאושר והקשה של דיוויד בלאט

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. AP
"התקשורת רוצה לעשות מזה סיפור, אבל זה לא סיפור. ניצחנו במשחק. מבחינתי זה לא סיפור". בלאט/AP

על הביקורת עליו אמר בלאט: "היא לא הוגנת. לפעמים אתה הולך עם התחושות של השחקנים שלך, כי אתה מאמין במה שהם יכולים לעשות. וזו הייתה ההחלטה שלי בסופו של דבר, ללכת עם מה שהוא הרגיש. זה פשוט לא הוגן.

"אני חושב שהתמודדתי עם זה היטב לאורך העונה. זו האמת. אין בעיה עם ביקורת. זה אומר שאנשים מסתכלים עליך. מהיום הראשון הייתי תחת מיקרוסקופ. הקרדיט מגיע לשחקנים ולצוות שלי, כי התמודדנו עם זה יפה. לא נסחפנו עם זה. לא נתנו לזה להסיח את דעתנו, בעונה שבה סבלנו מהרבה פציעות, בקבוצה חדשה, עם ציפיות גבוהות. ואנחנו נלחמים עכשיו קשה על מקום בגמר האזורי. זה ממחיש את האופי שיש לנו, ואת האנשים שיש לנו פה. אני גאה בבחורים.

"התקשורת רוצה לעשות מזה סיפור, אבל זה לא סיפור. ניצחנו במשחק. מבחינתי זה לא סיפור. זה רק חלק מהדרמה. שייקספיר כתב קומדיות, הוא כתב טרגדיות, הוא כתב טרגדיות קומיות, הוא כתב דרמות קומיות. לפחות בסרטים של ימינו יש את הכל. זה רק חלק מהעסק שאנחנו נמצאים בו. המצב בסדרה 2:2, וזו אחלה סדרה, ואני שמח להיות חלק ממנה".

אגב, פרשן ESPN ושחקן העבר צ'ונסי בילאפס היה אחד מני רבים שהודה שדברים כאלה קורים שוב ושוב: "זה לא משהו יוצא דופן ששחקן משנה מהלך למאמן. לפעמים ברגעים מכריעים של משחק, השחקן יודע מה נכון לעשות. גם אני שיניתי הרבה פעמים מהלכים, כולל ללארי בראון, מאמן היכל התהילה".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד (שמאל). AP
בלאט: "לברון לא הטיל וטו. הוא פשוט הרגיש בצורה ברורה מה יהיה המהלך הנכון"/AP

גם ג'יימס הגיב לדברים: "מערכת היחסים שלי עם בלאט מתפתחת כל יום. אני עם אשתי מאז כיתה י"א, ואני חושב שמערכת היחסים שלי איתה עדיין גדלה מדי יום. זה אף פעם לא נגמר, כשאתה לצד מישהו כל יום, וזה מה שקורה ביני לבין המאמן. מערכת היחסים שלנו גודלת כל יום. תקשורת יום-יומית על מה שאנחנו מצפים זה מזה. מבחינת הקבוצה שלנו, הוא הגנרל, ואני רק מנסה להיות השלוחה שלו על המגרש. אז כן, זה מתפתח כל יום. אני לא חושב שמערכות יחסים מפסיקות לגדול.

"כל מי שמקושר אליי חוטף אש. קווין לאב לא ספג אש בכל שש העונות הראשונות שלו בליגה, אבל אז הצטוות אליי והתחיל לחטוף. האם זאת האמת? בהחלט. כשאתה קשור אליי, אתה סופג".

seperator

עוד בקליבלנד: הגארד קיירי אירווינג עבר בדיקת MRI בה נקבע כי הוא סובל מדלקת בגיד ברך שמאל וכן ממתיחה ברגל ימין, אך למרות זאת הוא אמור לשחק במשחק החמישי שייערך בלילה שבין שלישי לרביעי ב-2:00. אירווינג טוען כי הכאבים בברך השמאלית החלו לאחר שניסה לפצות יתר על המידה על הכאבים ברגל ימין, בפציעה שהחמירה לפני כשלושה שבועות בתחילת הסדרה מול בוסטון.

בשני המשחקים האחרונים הפציעה מגבילה מאוד את אירווינג, ואחרי שבמשחקים 1 ו-2 קלע 25.5 נקודות בממוצע, במשחקים 3 ו-4 קלע 11.5 נקודות בממוצע. הוא קלע 5 מ-23 מהשדה בשני המשחקים האחרונים וחילק רק 2 אסיסטים. עם זאת, עדיין שיחק 79 דקות, ומשך לא מעט תשומת לב מהגנת שיקגו. לטענתו, אין סיכוי שהוא יחמיץ את המשחק הבא, למרות הכאבים.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. Jonathan Danie, GettyImages
"לא מסוגל לשבת בצד". אירווינג/GettyImages, Jonathan Danie

"לאור הנסיבות, הייתי אמור לנוח כבר לפני ארבעה משחקים", אומר אירווינג, "אני פשוט לא יכול לעשות את זה. מבחינה מנטלית, אני לא מסוגל. אני לא יכול להסתכל על עצמי במראה אם אשב על הספסל או בחדר ההלבשה ואצפה מהצד בחברים שלי.

"אני מעדיף לתת 30 או 40 אחוז מאשר כלום. אני פשוט לא מסוגל לעשות את זה. אני לא יכול לשבת בחוץ פצוע, ולהיות בסדר עם זה. ועדיין, אני יודע שאני יכול לתרום. בין אם זה ללכת לקו העונשין 8 פעמים (כפי שעשה במשחק מספר 3, כשקלע 8 מ-8 מהקו)... הזריקה שלי אולי לא תיכנס פנימה, אבל אמשיך לנסות".

בלאט התייחס למצבו של אירווינג ואמר ש"אני לא מצפה שמחר הוא יתעורר וירגיש כשיר ב-100 אחוז, אבל אני מקווה שהוא יוכל ללכת לחדר הכושר, שירגיש קצת טוב יותר על המגרש, ופשוט אעריך את העובדה שהוא נמצא שם. הוא נותן כל מה שיש לו, בלי להיות כשיר ב-100 אחוז". בלאט הוסיף ש"בכל אחוז כשירות שהוא לא נמצא, אתה רוצה אותו בקבוצה שלך. זה עדיף מאשר שלא יהיה לך אותו".

אגב, גם לברון ג'יימס מעט פצוע, אחרי ההתנגשות שלו בדרק רוז ("לא יודע איך סיימתי את המשחק", אומר לברון), ואימן שומפרט פצוע במפשעה, כך שקליבלנד לא ערכה אימון מלא אתמול בלילה.

אגב, כידוע גם שיקגו סובלת מפציעות, ופאו גאסול, שנעדר מהמשחק הקודם עקב פציעה בשריר הירך האחורי, צפוי להחמיץ גם את המשחק החמישי. "הוא מרגיש טוב יותר", אמר מאמן הבולס טום תיבודו, "לא ברור אם ישחק". גאסול נפצע במשחק מספר 2, שיחק רק 22 דקות במשחק 3 (בו קלע 6 נקודות) ונעדר ממשחק 4.

וגם: הרשת מגיבה לנאום "טייס הקרב" של דיוויד בלאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully