וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "אני צריך לשנות גישה", בלאט צפוי לפתוח עם תומפסון

כוכב קליבלנד מתכונן לכפר על פתיחת הסדרה המאכזבת במשחק השני מול שיקגו (2:00, ספ' 5). הסנטר יחליף את מייק מילר בחמישייה. דרק רוז כשיר, גאסול: "נראה אם נוכל להמשיך להיות יעילים בפיק אנד רול"

שחקן קליבלנד קאבלירס טריסטן תומפסון. AP
הפיתרון של בלאט. טריסטן תומפסון/AP

קליבלנד תגיע הלילה (בין שלישי לרביעי) לרגע מפתח בעונה שלה, כשתארח את שיקגו למשחק השני בסדרת חצי גמר המזרח (2:00, ספ' 5). אחרי ההפסד הביתי 99:92 במשחק הראשון ולפני היציאה לעיר הרוחות למשחק השלישי, בו יקבלו בחזרה את ג'יי אר סמית' המורחק, הקאבס יודעים שהפסד נוסף יקרב אותם אל סף הדחה מוקדמת בהרבה מהצפוי, ושהמפתח לשינוי בסדרה נמצא בידיו של לברון ג'יימס.

קינג ג'יימס, שקלע רק 19 נקודות במשחק פתיחת הסדרה, בו רשם גם כמה איבודים גורליים בדקות ההכרעה, הודה אחרי אימון הקבוצה הלילה: "אפשר להגיד שלא הופעתי. כשיש לי משחק טוב המשחקים שלי שונים לחלוטין, ומהבחינה הזו כשחקן יעיל בקליעה, זה לא מקובל שאני אקלע 9 מ-22 מהשדה. לגבי מה שכולם אומרים, לא באמת אכפת לי ממה שכולם חושבים".

האיש הלא נכון, בזמן הלא נכון: ההימור של בלאט לא הצליח

לברון ג'יימס: "צריך תכנית טובה יותר למשחק 2"

"קשה להאמין שדאנקן ופופוביץ' לא יהיו בסן אנטוניו בעונה הבאה"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול הגנת שיקגו בולס. רויטרס
הלילה זה ייראה אחרת? לברון ג'יימס/רויטרס

לברון הבהיר שיגיע למשחק הבא במצב מנטלי שונה, אחרי שלקח רק שתי זריקות ב-10 הדקות הראשונות של המשחק האחרון, בהן נקלעה קבוצתו לפיגור מוקדם של 14 נקודות: "אני תמיד צריך לגשש בהתחלה, אבל אתמול היו קצת יותר מדי גישושים. אני חושב שאולי אני צריך לשנות את הגישה שלי בהיעדרו של לאב. זה משהו שכולנו לא היינו רגילים אליו השנה, שאחד משלושת הגדולים נעדר לתקופה ממושכת". כשנשאל האם המשחק הקרוב הוא כזה של 'להיות או לחדול' מבחינתו, ענה לברון, שכבר ניצח ארבע סדרות פלייאוף אחרי שהפסיד במשחק הראשון, שתיים מהן מול הבולס בתקופתו במיאמי (2011 ו-2013): "אתה לא יכול להיות בפיגור של 2:0 אחרי שני משחקי בית. אז זה עומד להיות אתגר קשה".

דיוויד בלאט, שספג לא מעט ביקורות על החלטתו לפתוח עם מייק מילר במקומו של קווין לאב והודה בסיום המשחק שהוא שוקל לבצע שינוי בחמישייה, החליט על פי דיווח של כריס היינס מה-"קליבלנד פליין דילר" לספסל את מילר לטובת טריסטן תומפסון. הצבתו של הסנטר שמעולם לא פתח במשחק פלייאוף תאפשר ללברון לחזור לעמדה מספר 3, והיא צפויה לחזק את ההגנה של הקאבס בפתיחה. כמובן שאימאן שאמפרט ימשיך להחליף את סמית' בעמדה מספר 2.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דרק רוז שחקן שיקגו בולס מול קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
יהיה מוכן למשחק השני. דרק רוז/רויטרס

הבולס, שהצליחו לגבור על לברון בפלייאוף בפעם הרביעית בלבד ב-16 משחקים, התעודדו מכך שדרק רוז שנפצע בכתפו בדקות הסיום של המשחק הקודם יהיה כשיר, ויקוו לשחזר את שיתוף הפעולה הפורה בינו לבין פאו גאסול, שתיסכל את בלאט במהלכי הפיק אנד פופ המדויקים שלו. "פיק אנד רול גבוה זה מהלך שהרבה קבוצות משתמשות בו", אמר גאסול לקראת המשחק השני. "עם היכולת של דרק והיכולת שלי לעשות מהלכים אחד עבור השני ועבור אחרים אנחנו מאוד יעילים, ונראה אם נוכל להמשיך להיות יעילים".

מוקדם יותר ניסה בלאט להוריד את האחריות מכתפיו של לברון כשאמר: "זה לא פייר להפיל הכול על שחקן אחד, מנצחים ומפסידים כקבוצה. כל אחד צריך לתת יותר מעצמו בשני צדי המגרש, מרווח הטעות קטן ואנחנו צריכים לתת 48 דקות של מאמץ כולל". בלאט נשאל האם לאור העובדה שלברון מנסה להכניס את חבריו לתוך המשחק עליו להיות פחות קבוצתי, ולקחת יותר על עצמו, והשיב: "לברון כמעט עשה טריפל דאבל עם 15 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, הוא עירב את השחקנים האחרים, אני רק חושב שכולנו צריכים לתת יותר, זה ההבדל".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
"היו התאמות שעשינו אבל אולי קצת באיחור". דיוויד בלאט/רויטרס

בלאט נשאל האם לאור העובדה שלברון וקיירי אירווינג לא קלעו בשש הדקות האחרונות של המשחק, עליו לתת להם יותר מנוחה בשלבים מוקדמים יותר, והשיב: "יכול להיות. אם לברון וקיירי לא קלעו בשש הדקות האחרונות אז גם אני צריך לעשות עבודה טובה יותר".

"צריך לתת קצת ולקבל קצת לפעמים, אני לא חושב שיש לנו בעיה בריבאונד ההגנה, היו דקות שיכולנו לעשות יותר אבל לא בגלל זה הפסדנו", הוסיף בלאט. "שום דבר לא קל כשמשחקים נגד יריב טוב, היו התאמות שעשינו אבל אולי קצת באיחור. בכדורסל הסיכוי שייגמר 0:2 הוא נמוך, ואתה צריך לקוות שתנטרל את החלק היעיל של היריב בהתקפה, במיוחד נגד הקבוצות היותר טובות, ובמקביל לעשות עבודה טובה בהתקפה ולכפות עליהם לעבוד בהגנה. זה מאוד פשוט ומאוד מסובך, וזה היופי במשחק. יש הרבה דברים קטנים שהיינו יכולים לעשות טוב יותר ונצטרך לעשות אותם כדי לנצח".

על יכולתו של שאמפרט, שצלף שיא קריירה בפלייאוף עם 22 נקודות, אמר המאמן: "לא נחמד להגיד 'אמרתי לכם' אבל אמרתי לכם שאם אימאן יקבל הזדמנות הוא ייתן תוצרת התקפית והוא עשה עבודה מצוינת. האם בכל פעם יוכל לעשות את זה בכל יום? לא יודע, אבל הוא עשה זאת במשחק הראשון".

פאו גאסול שחקן שיקגו בולס חוסם את טימופיי מוזגוב שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
מחפשים פיתרון לבעיית הגודל. מוזגוב מול גאסול/AP

בלאט נשאל מה לדעתו דרוש שיפור גדול ומידי, והשיב: "מול קבוצות כמו שיקגו עם ההגנה והגודל שלהם, צריך למצוא זריקות פנויות ולקלוע אותן, וזה הדבר החשוב. היינו 7 מ-23 לשלוש וזה לא נורמלי בשבילנו, ואני לא חושב שרוב הזריקות מתוך ה-26 היו זריקות רעות. לקחנו זריקות טובות אבל צריך לקלוע אותן".

"יש 12 דרכים להגן נגד פיק אנד רול, יש שיגידו יותר, אני חושב שנגד קבוצות טובות קשה להשתמש באותה טקטיקה, לפעמים צריך לשחק שונה ולהשתמש בשחקנים אחרים", התייחס המאמן לפן ההגנתי, "אבל לא משנה מה אנחנו עושים, עלינו לעשות את זה טוב ולהיות מפוקסים ואגרסיביים. הקבוצה חייבת לתת את הכול, בכל פעולה. לא עשינו עבודה טובה במשחק הראשון".

בלאט נשאל מה דעתו על היתרון הביתיות והאם הוא פוחת עם השנים, והשיב: "יתרון הביתיות הופך פחות משמעותי עם השנים, אבל זה לא אומר שזה עדיין לא יתרון. זה פחות משמעותי. מאז ינואר ההופעות עבורנו לשחק מול האוהדים זה חשוב מבחינתנו זה יתרון לשחק בקליבלנד מול האוהדים. לא התחלנו שום רבע כמו שצריך, וזה משהו שחובה לתקן. היציאה מהמחצית, אלה דברים שנהיה חייבים לשפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully