וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן גנדי מחמיא לקליבלנד: "קשה מאוד לנצח אותה". סמית: "לברון MVP"

הקאבס חזרו לנצח, מאמן הפיסטונס מחמיא לקבוצה של בלאט, ג'יי אר סמית מהלל את לברון: "הוא ה-MVP האמיתי". וגם: הפציעה של אירווינג, והמספרים שהכניסו את הלילה להיסטוריה

דיוויד בלאט, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הכל לפי התוכנית. בלאט/GettyImages

קליבלנד גברה הלילה (בין שני לשלישי) 97:109 על דטרויט, והצליחה להשכיח את היכולת הרעה של הקאבס מהתבוסה לילה לפני בבוסטון. המאמן דיוויד בלאט החזיר את ארבעת הכוכבים שנעדרו מול הסלטיקס, וראה את חניכיו פותחים פער וגומרים את המשחק כבר במחצית הראשונה.

קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
בלאט בטוח: הוא יהיה בסדר. אירווינג/GettyImages

המספרים

* לברון ג'יימס רשם טריפל דאבל 39 בקריירה ושני העונה.

* למרות שהחמיץ 12 משחקים, לברון הוא אחד משלושה שחקנים בלבד בליגה שהגיעו העונה ל-1,700 נקודות, 500 אסיסטים ו-400 ריבאונדים (השניים האחרים הם ווסטברוק והארדן).

* קליבלנד במאזן 5:41 העונה כשהיא קולעת 100 נקודות ומעלה.

* קליבלנד קלעה בפעם ה-23 העונה 100 נקודות ומעלה באולמה הביתי, וניצחה בכל הפעמים.

* הקאבס שיפרו את מאזנם ל-2:26 כשהם קולעים ב-40 אחוז ומעלה מהשלוש.

* קליבלנד הייתה חלק מלילה היסטורי, כשהצטרפה לפורטלנד ואטלנטה כשלוש קבוצות מתוך 13 בלבד שקלעו 800 שלשות ומעלה בעונה אחת. שש מתוך ה-13 רשמו את ההישג העונה - יוסטון, גולדן סטייט והקליפרס עשו את זה מוקדם יותר העונה.

עוד באותו נושא

קליבלנד גברה 97:109 על דטרויט, טריפל דאבל ללברון ג'יימס

לכתבה המלאה
ג'יי אר סמית, לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
מפרגן לחברו. סמית ללברון/GettyImages

ציטוטים

לפני הכל, דיוויד בלאט נשאל על כשירותו הפיזית של קיירי אירווינג, ששיחק רק מחצית אחת אחרי עוד בעיות בירך. "הוא סבל משריר תפוס, ונתנו לו לנוח", אמר בלאט, "זה לא רציני, אבל צריכים להיות זהירים, ובגלל זה הוא לא שיחק אתמול, לא בגלל שום דבר אחר. אנחנו מנסים לוודא שכולם בריאים לפלייאוף, הוא אמור להיות בסדר. אקווה שהוא יוכל לשחק גם במשחק האחרון מול דטרויט, נראה מה מצבו".

בלאט שוב נשאל על 32 הדקות של לברון ואמר: "כן, זאת הייתה אמורה להיות התוכנית, בדיוק 32 דקות, כי אתמול הוא לא שיחק בכלל. אנחנו שבוע לפני פלייאוף, ומבחינה פיזית היה חשוב שהוא ירגיש את המגרש וישמור על קצב. הוא עשה עבודה מצוינת".

בלאט הוציא את לברון רק 8:08 דקות לסיום, כשהוא קלט את הריבאונד העשירי והשלים טריפל דאבל, ונראה היה שהשניים מחליפים ביניהם כמה מילים. "לפעמים אתה רוצה קצת ליהנות", אמר בלאט בחיוך, "הוא רצה צ'אנס לקחת את הריבאונד העשירי, ואני שמחתי להיענות לבקשה".

על 800 השלשות שקבוצתו קלעה אמר בלאט: "אנחנו קבוצה שיש לה שחקנים שמייצרים הרבה מצבי קליעה לשלוש. אנחנו לא בהכרח מתכננים תרגילים לזריקות שלוש, אבל יש לנו שחקנים שפותחים היטב את המשחק, ומוצאים את השחקן הפנוי. שלשה טובה היא טובה יותר מאשר זריקה ארוכה לשתיים, ויש לנו את השחקנים שיכולים לקלוע אותן". בלאט הוסיף ש"היינו צריכים משחק כזה לפני הפלייאוף, משחק חזק ותחרותי, וזה מה שעשינו".

במקביל, ג'יי אר סמית, שהמשיך בכושרו המצוין עם 8 שלשות ו-28 נקודות, משבח את לברון ג'יימס. כשהוא נשאל על הטריפל דאבל של חברו הוא ענה: "מי? ה-MVP האמיתי? יש הרבה ספקולציות על מי אמור לקבל את התואר, אבל כולנו יודעים מי ה-MVP האמיתי.

"למעשה, אם באמת רוצים, אפשר לתת לו את הפרס בכל עונה", המשיך סמית במחמאות על לברון, שהוכתר כ-MVP ארבע פעמים ב-11 העונות הראשונות שלו בליגה, "כלומר, מבחינת מספרים, ומבחינת תהרומה שלו לקבוצות שלו. אתה רואה עונה אחת שבה הוא עוזב את מיאמי, והיא אפילו לא מעפילה לפלייאוף. ואז הוא הגיע לקבוצה שלא הגיעה לפלייאוף הרבה זמן, ופתאום היא עם 52 ניצחונות. אני לא חושב שאפשר לעשות את זה עם אף שחקן אחר בליגה בתקופה הזאת. מבלי להוריד בערכם של השניים האחרים (קרי או הארדן), יש להם עונות נהדרות, יופי של קריירה, אבל אם רוצים להיות ריאליים, אפשר לתת לו את התואר כל שנה".

ג'יי אר סמית, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
יורים מעבר לקשת בלי הכרה, הלילה זה נכנס. סמית/GettyImages

מה אומרים הפרשנים

הפעם זכות הדיבור לקולגות. קליבלנד סחטה הלילה הרבה מחמאות מסטן ואן גנדי, מאמן היריבה המנוצחת, שסבור שלקאבס יש מעט מאוד חסרונות. "תידרש תצוגה גדולה כדי לגבור עליהם", אמר ואן גנדי, "אם אתה רוצה לשחק עם הרכב גבוה, יש להם שם שלושה שחקנים. אם אתה משחק עם יותר נמוכים, לברון יכול לשמור על כל חמש העמדות. אין שם הרבה חורים, יש לה מעט מאוד חסרונות.

"זו קבוצה שזורקת המון שלשות, ועדיין היא אחת המובילות בליגה בזריקות עונשין. מבחינתי זה מה שהופך אותה לקשה. הם לא מתבססים על שלשות. אז אם אתה מפזר שחקנים שיוצאים החוצה ושומרים על הקשת, אתה מקבל את לברון וקיירי שחודרים את ההגנה ותוקפים את הסל. זו קבוצה שכופה עליך מצבים קשים. הם תמיד מציבים ארבעה קלעי שלוש מצוינים, ויש להם שניים מהחודרים הטובים בליגה. אין נוסחאות טובות מזה".

סטן ואן גנדי, דטרויט פיסטונס. GettyImages
שופע מחמאות. ואן גנדי/GettyImages

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully