וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אני עושה את זה כבר הרבה זמן, ומעולם לא ראיתי דבר כזה קורה"

מאמן קליבלנד נותר המום משלושת הסלים המשוגעים של שחקניו, הבהיר שוב שהיה רוצה לראות פחות זריקות לשלוש אך המשיך לתת אור ירוק לג'יי אר סמית'. לברון: "אנחנו מתמודדים על האליפות, אבל אנחנו עדיין לא שם"

ג'ואקים נואה שחקן שיקגו בולס מטביע מעל טימופיי מוזגוב שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
המאבק על המקום השני הוכרע. נואה מול מוזגוב/GettyImages

בקליבלנד קיבלו הלילה בסיפוק את הניצחון 94:99 על שיקגו, שהיה ה-18 ברציפות של הקאבס בביתם והבטיח להם כמעט סופית את המקום השני במזרח. עם חמישה משחקים בלבד שנותרו לשתיהן, לקבוצה של דיוויד בלאט יש יתרון של ארבעה משחקים על פני הבולס. לברון ג'יימס רשם את הטריפל דאבל הראשון שלו העונה עם 20 נקודות, 12 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, קיירי אירווינג קלע 27 נקודות, וג'יי אר סמית' צלף 24, כולל 8 מ-17 לשלוש.

הקאבס, שעשויים להיתקל בשיקגו בסיבוב השני של הפלייאוף, נהנו מיום מוצלח מחוץ לקשת (16 מ-37), אבל סבלו מנחיתות בריבאונד (45:40), ונהנו מלא מעט מזל עם שלוש שלשות מדהימות עם הבאזר בסופי רבע או שעון התקפה, שהקפיצו לשמיים את האוהדים ב-Q, שכאמור כבר שכחו איך נראה הפסד ביתי של קבוצתם.

ג'יי אר סמית' קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הפגזה היסטורית. ג'יי אר סמית'/GettyImages

מספרי המשחק

* אף שחקן בתולדות ה-NBA מעולם לא לקח מספר שלשות כל כך גדול כמו זה של ג'יי אר סמית' (17) מבלי לנסות אף זריקה לשתי נקודות.

* זה היה משחקו ה-24 בקריירה של סמית' בו הוא קולע לפחות 7 שלשות. ב-30 השנים האחרונות אף שחקן לא הגיע לנתון הזה, כשמאחוריו נמצאים ריי אלן עם 22 וסטפן קרי עם 19.

* הקאבס הגיעו ל-50 ניצחונות בעונה בפעם השמינית בתולדות המועדון (אחרי 1989, 1992, 1993, 2006, 2007, 2009 ו-2010).

* כל חמשת שחקני החמישייה של קליבלנד קלעו בדאבל פיגרס בפעם ה-13 העונה, הנתון הגבוה ביותר שלהם בקטגוריה הזו מאז 1994, אז זה קרה 17 פעמים.

* רצף 18 הניצחונות הביתיים של הקאבס הוא השלישי באורכו בתולדות המועדון, אחרי 23 הניצחונות באוקטובר 2008 עד פברואר 2009 ו-22 הניצחונות בין דצמבר 1988 למרץ 1989.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 94:99 את שיקגו, טריפל דאבל ללברון ג'יימס

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שוב רוצה להפחית את מספר השלשות. דיווייד בלאט/GettyImages

התגובות

בפתיחת מסיבת העיתונאים שלו בסיום נשאל דיוויד בלאט האם הזריקה המשוגעת של אירווינג הייתה מהלך מתוכנן שלו, וענה בחיוך: "כן, אני שרטטתי את המהלך הזה... וברצינות, אני עושה את זה כבר הרבה זמן, ומעולם לא ראיתי דבר כזה. שלוש קליעות כאלו במשחק אחד. בקשר לזריקות לשלוש, אני חושב שזרקנו קצת יותר מדי. אבל מצד שני, אם אתה קולע 16 שלשות ב-43%, אתה נותן לעצמך סיכוי מצוין לנצח. אני רוצה לראות אותנו הופכים לטיפה יותר בררניים בנקודות מסוימות במשחק, אבל קלענו טוב מאוד לשלוש כל העונה, אז אין תלונות".

על העובדה שכל 17 הזריקות של ג'יי אר סמית' במשחק היו מחוץ לקשת אמר בלאט: "אנחנו רוצים שהוא ירווח את המשחק עבורנו, אנחנו מאמינים בו ובזריקות שלו. צריך לתת לקלעי לזרוק. חשבתי שכמה מהזריקות שלו לא היו נהדרות, אבל גם את זה צריך לתת לו. צריך לתת לקלעי להרגיש בטוח ולתת לו את התחושה שיש לו אור ירוק. הוא לקח 17 זריקות אבל הוא קלע 8. אני לא חזק במתמטיקה, אבל זה בטח 46 או 47 אחוז, אז אני יכול לחיות עם זה".

על המשחק עצמו אמר בלאט: "אני חושב ששיחקנו מול קבוצה טובה מאוד מאוד. זה היה משחק כדורסל נהדר, ובחלקים רבים ממנו שיחקנו ממש טוב. לדעתי ברבע האחרון קבלת ההחלטות וההוצאה לפועל שלנו הייתה יכולה להיות טובה הרבה יותר, וזה עליי. אנחנו צריכים לשפר את זה, וזו האחריות שלי".

לברון ג'יימס התייחס למצבה של קבוצתו פחות משבועיים לפני תום העונה הרגילה ואמר: "אנחנו מתמודדים על האליפות, אבל אנחנו עדיין לא שם. יש לנו את הכישרון, והתקדמנו בתהליך עד עכשיו, אבל יש לנו עוד זמן ולא ניקח אותו כמובן מאליו. כשיגיע זמן הפלייאוף, נהיה מוכנים. צוות המאמנים שלנו ייתן לנו את תכנית המשחק הטובה ביותר, ונצטרך לעלות למגרש ולבצע אותה".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"המאמנים שלנו ייתנו לנו את תכנית המשחק הטובה ביותר". לברון ג'יימס/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"Cleveland.Com" כתב: "בלאט צודק בדבריו על מספר השלשות. חלקן היו רעות, אבל שיקגו הזמינה כל כך הרבה שלשות. הבולס מקשים על היריבות שלהם בפנים ו מצופפים את הצבע, כך שהזריקות הפנויות היחידות שהקאבס הצליחו לקחת היו מחוץ לקשת., כשסמית' (8 מ-17), אירווינג (4 מ-5) ולאב (3 מ-8) גרמו להם לשלם על כך. שלוש דקות לסיום גאסול החליף את נואה, ובלאט הגיב עם החזרתו של טימופיי מוזגוב, שלא נוהג לקבל דקות בסופי משחקים. במהלכים הבאים מוזגוב לקח ריבאונד התקפה חשוב, קלע 1 מ-2 מהקו וסחט מגאסול איבוד יקר".

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "אם התכנית של שיקגו הייתה להתיש את לברון עם מנה גדושה של מהלכים פיזיים, היא לא עבדה. קליבלנד ערוכה להתמודד עם כל הסגנונות. ייתכן מאוד שהקאבס יפגשו את הבולס בסיבוב השני של הפלייאוף, ואם זה יקרה, הם יידעו למה לצפות. נואה מעולם לא ניצח את לברון בסדרת פלייאוף, אבל משום מה הוא הצהיר שהוא מייחל למפגש אפשרי שכזה. אני מציע לו להיזהר במשאלות שלו".

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ייפגשו שוב בפלייאוף? קווין לאב מול ג'ואקים נואה/GettyImages

מי תהיה אלופת ה-NBA?

קליבלנד
50%
גולדן סטייט
22%
אטלנטה
3%
ממפיס
1%
שיקגו
2%
יוסטון
2%
סן אנטוניו
18%
אחר
2%
הסקר הסתיים
32545 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully