וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתקרב לצלחת: המומחים בונים את מכבי חיפה החדשה

"להביא את רפאלוב", "להחזיר את גדיר", "הבעיה הגדולה היא הזרים", "בניון כמו למפארד", "ורד ועזרא בגיל להוביל". מכבי חיפה קפצה כיתה בעקבות מסע הרכש בינואר. מה צריך להיות השלב הבא בקאמבק במטרה לסגור סופית את הפער ממכבי תל אביב. המומחים מנתחים

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של מכבי חיפה בדרבי האחרון

בשנים האחרונות כל עונה בירוק נפתחת בכישלון צורם ומסתיימת עם נחמה. טעם טוב בפה שנותן הרגשה כי הקבוצה מוכנה כבר לעונה הבאה וזקוקה רק לרענון קטן בקיץ. אם תרצו, אשליה. מאז הפרידה מאלישע לוי, במכבי חיפה מדברים כמעט בכל קיץ על בניית סגל איכותי שאמור להתמודד על האליפות. ומדי עונה, כבר במחזור העשירי, הדיבורים על מאבק על הצלחת הופכים לחילופי האשמות. איך ומדוע הקבוצה נראית כמו שהיא נראית. בשבועות האחרונים, אחרי מהפך של ממש בינואר, מכבי חיפה מתחילה להיראות כמו זו שקיוו בקיץ. אבל - ופה מדובר באבל גדול - האם מה שעובד עכשיו יוכל להספיק למאבק מול מכבי תל אביב בעונה הבאה? יצאנו לברר בעזרת ארבעה מומחים.

אלירן עטר מגיע עם מכבי חיפה לפגוש את מכבי תל אביב (20:35, ערוץ 1)

בוקולי רוצה עונת פרישה, במכבי חיפה מעדיפים שיפרוש בתום העונה

אוסקר גרסיה נזכר במשחקו הראשון כמאמן מכבי תל אביב, מול מכבי חיפה

כל הסיפורים מאחורי ההחלטה של מכבי תל אביב לוותר על אלירן עטר

עידן ורד שחקן מכבי חיפה (מימין) עם חן עזרא. אדריאן הרבשטיין
האם יש להם מקום במכבי חיפה החדשה? עידן ורד עם חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

בניית הסגל

יצחק שום: "ורד בעיני הוא כישרון אדיר שעדיין לא קיבל מספיק ביטחון מאף מאמן ולכן לא מימש את הפוטנציאל שלו. מהירות ודריבל כמו שיש לעזרא, אין לנו כמעט בליגה. אלו נתונים טבעיים שאי אפשר לעבוד עליהם"

זאב זלצר: "זה ברור שקודם כל הכול תלוי במאמן שיתמנה ובמטרות שיהיו למכבי חיפה בעונה הבאה. אם היא תסיים במקום שמוביל לאירופה, אז חיפה תצטרך להעמיק את הסגל שלה כדי לנסות לעשות קמפיין טוב באירופה ולהתמודד על כל התארים. כרגע, אני לא רואה בעיות במכבי חיפה. יש לה בסך הכול סגל בריא מאוד והחיזוק שנעשה בחלק הקדמי הוא מצוין. משומר וקינן צריכים לדעתי לחפש קבוצה חדשה. הם כבר חצו את גיל ה-30 ומתקרבים יותר לסיום הקריירה. שחקנים כאלה לא בנויים להיות על הספסל או שחקני סגל משלים והם יעשו טוב לעצמם אם יעזבו. בניגוד אליהם, חן עזרא זה אחד שמכבי חיפה כן צריכה להשאיר. הוא עדיין צעיר ואולי הניסיון שצבר ישלים את הדברים החסרים שעדיין לא באים לידי ביטוי אצלו. הוא בגיל מצוין ויכול לתת למכבי חיפה עוד כמה שנים טובות. בכל מקרה, כל קבוצה צריכה להתרענן בקיץ בשחקנים חדשים. אם בחיפה באמת מעוניינים להשקיע ולהביא שחקן שיכול לשדרג משמעותית, אני במקומם הייתי הולך בכל הכוח ומנסה להחזיר את ליאור רפאלוב. הוא שחקן שבאמת יכול לעשות את השינוי, אבל זה לא תלוי רק במכבי חיפה".

אלון מזרחי: "יש כמה שחקנים שהייתי משחרר מהסגל הנוכחי כמו אלון תורג'מן, ויאם עמאשה, ראיוס ומיצ'ל. לדעתי הם שחקנים שלא מתאימים לרמה של מכבי חיפה. לטעמי, יש גם מקום לחשוב על השחרור של חן עזרא. הוא כבר מספר שנים בקבוצה ועדיין לא הגיע לאיפה שמצפים שהוא יהיה. יכול להיות שעם שחקנים יותר טובים מסביבו הוא יעשה את קפיצת המדרגה הזו, אבל זה משהו שצריך לשקול כשחושבים אם לתת לו עוד הזדמנות. יש עוד שחקנים מוכשרים כמו עידן ורד שהייתי משאיר אותו על הספסל. יש לו תרומה יפה משם והוא שחקן שעדיין לא מיצה את הפוטנציאל".

זאהי ארמלי: "מכבי חיפה של השנים האחרונות סובלת מהרבה בעיות. היא לא מצליחה לייצר כוכבים ממחלקת הנוער, נכשלה עם מאמנים ונכשלה גם בבניית סגל לאליפות. בכל העונות האחרונות דברים חוזרים על עצמם. אני חושב שהמהפך שהיא עשתה בינואר עדיין לא מספיק כדי לקחת אליפות בעונה הבאה. קודם כל, הקבוצה חייבת להתחזק בקישור ובהגנה. להביא עוד שניים או שלושה שחקנים ברמה גבוהה. החלק הקדמי שלה כרגע מצוין לדעתי, ושם אפשר לצרף את גדיר שיחזור מהשאלה בסכנין. יש לה שחקנים כמו טואטחה, עזרא ועידן ורד שעכשיו עושים קולות שהם כבר בשלים להוביל".

יצחק שום: "בעיני, גם מכבי חיפה של פתיחת העונה הייתה מספיק טובה להתמודד על האליפות. הבעיה לא הייתה בסגל, אלא בהיכרות של המאמן עם השחקנים ועם הליגה הישראלית. השינויים שחיפה עשתה והתוספת של איתי שכטר ואלירן עטר, הם הביאו שדרוג משמעותי. אם זה יספיק לעונה הבאה? לא בטוח. הרבה תלוי באיזה מאמן יהיה וכמה הוא יצליח להוציא מכל שחקן. ההגנה די התייצבה ואין כמעט קבוצה בארץ שיכולה להרשות לעצמה לשים שחקן נבחרת כמו אייל משומר על הספסל. אסור לחיפה לוותר על שחקנים כאלה, כי גם אם המאמן פחות מחזיק ממנו כרגע, בשנה הבאה הדברים יכולים להשתנות והתחרות בכל מקרה חשובה. יש בסגל של הקבוצה עוד שחקנים מאוד מוכשרים כמו עידן ורד וחן עזרא. אני חושב שהם בדיוק בגיל המתאים כדי להוביל. ורד בעיני הוא כישרון אדיר שעדיין לא קיבל מספיק ביטחון מאף מאמן ולכן לא מימש את הפוטנציאל שלו. מהירות ודריבל כמו שיש לעזרא, אין לנו כמעט בליגה. אלו נתונים טבעיים שאי אפשר לעבוד עליהם".

מוחמד גדיר שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
המומחים משוכנעים שהוא ראוי לקבל הזדמנות מחודשת. מוחמד גדיר/ברני ארדוב

שאלת בניון

אלון מזרחי: "לטעמי, בניון יעשה נכון אם בסוף העונה יגיד למכבי חיפה שהוא רוצה לפרוש. נכון שהוא טוב במחזורים האחרונים, אבל אם מכבי חיפה רוצה לקחת אליפות היא חייבת להשתדרג בתפקיד שהוא משחק"

יצחק שום: "הרבה תלוי בבניון ובמאמן שיהיה. אם במכבי חיפה יביאו מאמן חזק שלא תלוי בקבוצה ולא יעשה הכול רק כדי לשמור על המקום שלו, אז התפקיד של בניון בקבוצה יכול להיות אפילו משני. כשאני הגעתי למכבי חיפה, הייתה לי בעיה דומה עם ראובן עטר. בעיני שחקן כמוהו לא יכל להיות שחקן ספסל ולכן העדפתי שהוא ימצא קבוצה אחרת שתיתן לו את הדקות שהוא צריך ותבנה סביבו. בכל מקרה, שחקן כמו בניון צריך להיות כל משחק 70 דקות על המגרש בערך, כדי שגם הוא וגם הקבוצה ירוויחו".

אלון מזרחי: "לטעמי, בניון יעשה נכון אם בסוף העונה יגיד למכבי חיפה שהוא רוצה לפרוש. נכון שהוא טוב במחזורים האחרונים, אבל אם מכבי חיפה רוצה לקחת אליפות היא חייבת להשתדרג בתפקיד שהוא משחק. אין שום בעיה שהוא יישאר ויהיה שחקן סגל שמדי פעם נותן אקסטרה, אבל לחיפה אסור לבנות סביבו את הקבוצה. אם בניון מוכן להיות שחקן ספסל, אז אין בעיה שהוא יישאר, אבל לא נראה לי שהוא מוכן להיות אחד כזה ובגלל אני חושב שהודעה על פרישה תעשה טוב גם לו וגם למכבי חיפה".

זאב זלצר: "זו אך ורק החלטה של יוסי. בעיני הוא כמו הסטיבן ג'רארד או הפרנק למפארד של מכבי חיפה. הוא מנהיג גם אם הוא לא משחק. לקח לו זמן להתרגל בחזרה לכדורגל הישראלי ולהחלים מהפציעה, ואנחנו רואים היום כמה הוא יכול לתרום בחיפה. אם הוא מרגיש טוב וחושב שהוא יכול לתרום, מכבי חיפה צריכה ללכת עליו גם בעונה הבאה כשחקן מוביל".

זאהי ארמלי: "אני חושב שבניון מוכיח במחזורים האחרונים שיש לו עוד הרבה מה לתרום, אבל אם מכבי חיפה רוצה לקחת אליפות היא חייבת להביא שחקן שנמצא בשיא לתפקיד הזה. יוסי יכול להיות שחקן משלים שעוזר לאורך העונה. מכבי חיפה חייבת להחזיר לעצמה את הכבוד שאבד לה בשנים האחרונות והיא חייבת להשקיע יותר כסף בשחקנים, כמו מכבי תל אביב. רק כך היא תוכל לקרוא עליה תיגר בעניין האליפות".

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
להגיד שלום או להישאר כ"תוסף לדלק"? יוסי בניון/יוסי ציפקיס

הזרים

זאב זלצר: "לטעמי, ראיוס ומיצ'ל צריכים לעזוב, אבל לא מוכרחים להביא זרים במקומם. יש למכבי חיפה הרבה מאוד שחקנים צעירים ומוכשרים שמפוזרים בליגה והיא תעשה טוב אם תחזיר את חלקם"

זאהי ארמלי: "אני מצפה ממכבי חיפה שתלמד מהטעויות שעשתה בשנים האחרונות ותביא עוד שחקנים מובילים ומוכחים שישדרגו את הקבוצה, במקום למהר וללכת על כל מני שחקנים שהם כוכבים בקבוצות קטנות. לדעתי, לראיוס בהחלט יש מקום בסגל, אבל הם צריכים להחליט אם זה נכון מבחינת הקבוצה ששחקן זר יישב על הספסל".

יצחק שום: "כרגע, כמו שאני רואה את זה, מכבי חיפה צריכה עוד שני זרים איכותיים. אחד לחזק את הקישור ואחד להגנה. אני חושב שהבעיה הכי גדולה במכבי חיפה הייתה בבחירת הזרים. לאורך כל השנים שהיא זכתה באליפויות והייתה הקבוצה הכי טובה, זה תמיד היה בזכות הזרים. מכבי חיפה לא יכולה להרשות לעצמה זרים בינוניים. היא חייבת כאלה שיהיו שחקני הרכב קבועים ויהיו ברמה אחת מעל הישראלים שיש לה. אני חושב שהיא נכשלה בהבאתו של מיצ'ל. לא ידעו שם באיזה כושר הוא מגיע והסתמכו יותר על הרזומה שלו. לגבי ראיוס, אני חושב שעדיין לא מצאו את התפקיד הכי מתאים לו על המגרש. הוא שחקן עם איכויות גבוהות, ואם זה תלוי בי הוא צריך להישאר בקבוצה".

אלון מזרחי: "בעיני הסיפור במכבי חיפה מאוד פשוט בעונה הבאה. אם הקבוצה רוצה להתחזק משמעותית, היא קודם כל חייבת להביא קשר מרכזי. מספר 10 שישחק מתחת לחלוצים וייתן שערים ובישולים. בנוסף, צריך להביא עוד בלם ברמה גבוהה ליד אברהם פאס. אני חושב שאלה שני התפקידים הכי חשובים שחסרים היום בסגל. אם יביאו שניים ברמה גבוהה מאוד, הם ישדרגו את הקבוצה. את ראיוס ומיצ'ל הייתי משחרר, הם לא מספיק טובים".

זאב זלצר: "לטעמי, ראיוס ומיצ'ל צריכים לעזוב, אבל לא מוכרחים להביא זרים במקומם. יש למכבי חיפה הרבה מאוד שחקנים צעירים ומוכשרים שמפוזרים בליגה והיא תעשה טוב אם תחזיר את חלקם. שחקנים כמו מוחמד גדיר, איסמעיל ריאן, דור כוכב, שחר הירש ושובל גוזלן - הם בהחלט יכולים להיות הפתרון הכי טוב. תמיד בריא לקבוצה שיש לה בסיס חזק של שחקני בית והם לטעמי מספיק טובים לשדרג את הקבוצה".

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
האם זה נכון מבחינת הקבוצה ששחקן זר יישב על הספסל? רובן ראיוס/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully