וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהחלטה אחת, מכבי תל אביב נתנה למכבי חיפה לחזור לקדמת הבמה"

20.3.2015 / 17:30

ההבטחה שקרויף לא יכול היה לתת, בעיית השכר והעמדה של טל בן חיים, השמועות הזדוניות על זהבי והאמת הברורה של נמני. הבלוג של יניב טוכמן עם עוד כמה סיפורים מעניינים על הסיבה שבגינה מכבי תל אביב ויתרה על אלירן עטר

one

בוידאו: הצמד של אלירן עטר מול הפועל תל אביב

יום שישי שעבר, מספר לא מזוהה על צג הפלאפון של אחד האוהדים היותר מוכרים של מכבי תל אביב. על הקו אלירן עטר. הוא שמע שאותו אוהד עבר ניתוח והחליט לצלצל לשאול לשלומו. "אם אתה צריך משהו, רק תגיד. אני כאן בשבילך", אמר החלוץ בסיום השיחה. כמה דקות בלבד עברו עד שבחוגים מסויימים של האוהדים ידעו כולם על השיחה של עטר. כמעט באופן טבעי יצא לרבים המשפט: "עד עכשיו רק אלירן טילפן מכל שחקני מכבי". כן, עבור רבים מאוהדי מכבי תל אביב זה עדיין לא נתפס שאלירן עטר משחק במכבי חיפה ולא אצלם. חלק מהם העידו כי לא יוכלו להגיע ביום ראשון לבלומפילד ויימנעו גם מצפייה בטלוויזיה. הכאב גדול מדי.

seperator

אלה ימים שונים בקרית שלום. רחוקים מאוד ממחאת החולצות השחורות בתקופת הגלות של אבי נמני. אולי שריקות הבוז הצורמות לעבר פאקו אייסטרן יסמנו תחילתו של שינוי ביציעים, אבל בגדול תקופת ג'ורדי קרויף תחת מיטש גולדהאר מאופיינת בהשלמה עם כל צעד שהמועדון נוקט בו.

"אם השלמנו כך עם העובדה שאלירן עטר חזר לארץ למכבי חיפה, אז נקבל כבר הכל", אמרו השבוע חלק מהאוהדים.

גם עטר כנראה מתחיל להשלים. הוא הבטיח שלא יחגוג אם יכבוש מול מכבי תל אביב, אפילו שהיו תקופות, רק לא מזמן, שהיה טעון מאוד על האופן שבו מכבי התייחסה אליו. "אני לא חושב שאלירן הופתע כל כך", הפתיע השבוע מקורב אליו. "אני אחזיר אותך אחורה וארענן את הזכרון של רבים. אלירן עטר היה מוכן לוותר על קריירה באירופה, אם מכבי תל אביב היתה פותחת לו את החוזה אחרי האליפות של 2013 ונותנת לו סכומים כמו שטל בן חיים מקבל, למשל. אני לא מדבר על החוזה של ערן זהבי. אבל בן חיים, שלא להזכיר את עדן בן בסט, קיבלו חוזים שאלירן היה מוכן תמורתם לוותר על ריימס. אבל מכבי לא ממש חיזרה אחריו והוא הבין אחרי האליפות שבקבוצה לא רוצים להילחם כדי להשאיר אותו. ריימס שילמה 1.8 מיליון דולר למכבי תל אביב. חלק מזה עבר לבני יהודה והסיפור נגמר". במכבי תל אביב לא מקבלים את הטיעון הזה: "לנו היה ברור שאלירן רוצה לצאת לחו"ל", העיד השבוע גורם במועדון. "הוא קיבל 450 אלף יורו נטו לעונה בריימס ולהזכיר לך שבאותה עונה ערן זהבי הרוויח רק 360 אלף יורו נטו לעונה במכבי, כך שלא היה טעם להילחם בהצעה שהיתה לאלירן מצרפת".

היו מספר תחנות בהן דובר על חזרה של עטר למכבי תל אביב. הראשונה והמשמעותית היתה בחודש ספטמבר שעבר, בסמוך לסיום מועד ההעברות בארץ. גם אז וגם בחלון ההעברות של ינואר, הקפיד קרויף להדגיש כי הנושא הוא מקצועי בלבד. "יש לנו הרבה שחקנים בהתקפה שחלקם משחקים בדיוק על המשבצת של אלירן ואי אפשר לצרף עוד שחקן בשלב הזה", אמר אז קרויף.

בסביבתו של עטר קונים אולי את הטיעון הזה של המנהל המקצועי, אבל יש כאלה שחושבים שקרויף ומכבי תל אביב שגו. "מכבי תל אביב עשו טעות גדולה", אמר גורם המעורה בפרטים שהוסיף מייד את הכותרת שלו למהלכים: "בהחלטה אחת, מכבי תל אביב נתנה למכבי חיפה לחזור לקדמת הבמה. היא איפשרה למכבי חיפה לקחת את אלירן ואת איתי שכטר ובכך, היא גרמה למכבי חיפה לחזור לבמה המרכזית. היום יש למכבי חיפה בסיס ואם הם יעשו רכש נכון לעונה הבאה, הם יאיימו מאוד על מכבי תל אביב ומבחינתי המהלך המשמעותי ביותר, הוא צירופו של אלירן עטר".

אלירן עטר, איתי שכטר שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
מכבי איפשרה למכבי חיפה לקחת את אלירן ואת איתי שכטר ובכך, היא גרמה למכבי חיפה לחזור לבמה המרכזית"/ניב אהרונסון

הרבה קבוצות היו מעורבות בתוך המגעים לצירופו של עטר בחלון ההעברות האחרון. קרויף קיבל תרגום של כל הפרסומים בעברית ובאחד הימים שוחח עם עטר, כפי שמעיד אדם המצוי בקשר ישיר עם החלוץ. "אמרו לאלירן בחלון ההעברות שיחכה כי אולי הם ייקחו אותו בשנה הבאה. אמרו לו שאם הם ימכרו את טל בן חיים או עדן בן בסט, הם ירצו אותו. אמרו לו שעדיף שיילך לקבוצה אחרת בהשאלה עד סוף העונה ואז הוא יוכל לחזור למכבי בסוף העונה".

ג'ורדי נתן לאלירן להבין שיש סיכוי גדול שזה יקרה?

"ג'ורדי רצה להחזיק את המקל בשני הקצוות".

למה אלירן לא חיכה לסוף העונה?

"ומה הוא היה עושה עד אז? אלירן עטר הוא כזה שחקן בינוני שהוא יסכים להיות אופציה שנייה? אני שואל אותך, אלירן עטר הוא כזה שחקן חלש שיסכים להיות בצד כסטנד ביי? אלירן עטר זה לא שם של שחקן שאומרים לו: 'תחכה לנו'. למי ששכח, אלירן הביא אליפות ראשונה למכבי תל אביב בעידן קרויף".

עד כמה אלירן נפגע ממכבי?

"גם אם הוא נפגע ואני מניח שהוא היה פגוע בהתחלה, היום הוא כבר מעבר לזה. לא אלמן ישראל. אלירן הגיע למועדון ענק. הוא לא משחק היום בבני סכנין או בבני יהודה ואתה רואה מה הוא עושה במכבי חיפה".

מה עובר לו בבטן השבוע לקראת המשחק?

"כמו שאני מכיר את אלירן, לא עובר לו כלום. הוא רואה רק רשת".

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
אדם המצוי בקשר עם עטר: "אמרו לאלירן בחלון ההעברות שיחכה כי אולי הם ייקחו אותו בשנה הבאה. אמרו לו שאם הם ימכרו את טל בן חיים או עדן בן בסט, הם ירצו אותו. אמרו לו שעדיף שיילך לקבוצה אחרת בהשאלה עד סוף העונה ואז הוא יוכל לחזור למכבי בסוף העונה". קרויף/ברני ארדוב

אוהדי מכבי שנמצאים בקשר עם עטר, מספרים שהם משתדלים לא לדבר איתו על מכבי תל אביב. "יש לאלירן קודים", סיפר אחד מהם. "הוא רומז בעדינות ואם צריך גם בנוקשות לא לדבר איתו על מכבי. אוהד שיגיד לך שאלירן דיבר איתו וליכלך על מכבי תל אביב, משקר".

בקרית שלום לא מנפקים סיבות שונות באשר למסלול שהביא את עטר למכבי חיפה. "שמענו את כל השמועות, אבל שום דבר לא נראה אמין", אמר השבוע אחד משחקני הקבוצה ששיחק עם עטר בקבוצה. "שמענו על זה שלא רוצים את אלירן ואת ברק יצחקי יחד ושמענו את הדיבורים על זה שערן זהבי לא רצה שהוא יהיה. הכל שמענו, אבל לא נראה שזה נכון. אני לא חושב שג'ורדי פחד להביא את אלירן ביחד עם ברק. ג'ורדי בקשר מצוין עם אלירן ויש לו קשר מצוין עם ברק. הוא בטוח האמין שהוא יוכל לנווט בין שניהם ושמערכת היחסים הטובה שיש לו איתם, תסדר למכבי את העוצמה של שניהם על המגרש. אל תשכח שכל הסיפורים על עטר ויצחקי בימי מוטי איוניר וגדי כרמלי, נבעו גם מהעובדה שהמערכת היתה חלשה. היום המערכת של מכבי תל אביב מאוד חזקה ושום שחקן לא יכול להיות מעל המועדון, אפילו לא ערן זהבי".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האהבה ביציעים הצהובים לעטר עדיין גדולה/ברני ארדוב

מי שמכיר היטב את היוצרות הוא אבי נמני, סוכנו של עטר. "מכבי רצתה את אלירן לעונה הבאה, אבל לא היתה הבטחה בחודש ינואר, שיהיה לו חוזה בוודאות בעונה הבאה בקבוצה", הבהיר השבוע נמני. "איך תהיה הבטחה, אם בינואר ג'ורדי לא ידע מה קורה איתו? הוא אמר לאלירן שרוב הסיכויים שהוא יהיה במכבי, אבל להבטיח במאה אחוז הוא לא היה יכול".

מה אמרו לך בשיחות עם מכבי?

"שהם לא יכולים לקחת אותו עכשיו כי בתפקיד שלו יש את עדן בן בסט וטל בן חיים וזה ייצור עומס גדול מאוד על אותה עמדה. מכבי עשתה את השיקולים שלה ואלירן עשה את השיקולים שלו".

עלתה אצלכם האפשרות לחכות למכבי עד סוף העונה?

"ומה הוא היה עושה עד סוף העונה?"

או שהיה ממשיך לסבול בריימס או שהיה עובר לקבוצה אחרת בארץ רק עד סוף העונה.

"ואיזו קבוצה היתה לוקחת אותו בהשאלה לארבעה חודשים?"

חסר? רוב הקבוצות היו קופצות עליו כדי לשאול אותו רק עד סוף העונה.

"ומי היה משלם לו את המשכורות שלו?"

אז לא חשבתם על אפשרות ההמתנה למכבי לסוף העונה.

"המחשבה היתה איך אלירן חוזר לשחק אחרי תקופה ארוכה בצרפת בה הוא לא שיחק. לא רצינו בשום אופן שאלירן ישאר ללא כדורגל עד סוף העונה בצרפת. הוא היה מאבד המון במצב כזה".

מכבי חיפה לא היתה האופציה הראשונה בשבילו.

"היו כמה קבוצות שרצו אותו וזה לא סוד. הפועל תל אביב הציעה את החוזה הגבוה ביותר, אבל אלירן חשש מהמצב הכלכלי של המועדון. הפועל באר שבע הגישה הצעה והיו בינינו לבינה פערים די גדולים. ואז הגיעה ההצעה ממכבי חיפה ואלירן רצה ללכת לשם גם כי החוזה היה מאוד יפה וגם כי מדובר במכבי חיפה. אני חושב שזה יצא טוב לשני הצדדים".

אתה מסכים עם הקביעה שמכבי תל אביב החזירה במו ידיה את מכבי חיפה לקדמת הבמה?

"כל אחד עושה מה שנכון עבורו לאותה נקודת זמן. ברגע ההחלטה, מכבי תל אביב העריכה שעדיף לה משיקוליה לא לצרף את אלירן וזו זכותה".

אתה חושב שאינפלציית השחקנים בחלק הקדמי זו האמת היחידה ושרק בגללה, מכבי לא לקחה אותו? יש הרי תמיד את הסברה שמיטש גולדהאר לא רוצה את אלירן עטר וברק יצחקי באותה קבוצה ובאחרונה צצו גם השמועות שהוכחשו על ידי ערן זהבי, כאילו הוא הטיל וטו על המהלך.

"אני חושב שהאמת היחידה היא האמת שג'ורדי שם בפנינו בחודש ינואר. אני לא חושב שיש משהו מעבר לכך. אני לא מאמין לכל הפנטזיות לגבי ערן זהבי. אלה שמועות מרושעות שלא צריך להתייחס אליהן. מי שמפיץ את הדברים על זהבי, רוצה לייצר סכסוך בין אלירן לערן או בכלל בין אלירן למכבי תל אביב".

בתור אחד שהיה במכבי תל אביב ונאלץ לשחק מולה עם בית"ר ירושלים, איך מרגיש אלירן עטר לקראת המשחק?

"אני לא מייחס לזה יותר מדי חשיבות. הוא יבוא למשחק וינסה לעשות את המקסימום כדי לנצח".

סוכן השחקנים אבי נמני. יוסי ציפקיס
"לא רצינו בשום אופן שאלירן ישאר ללא כדורגל עד סוף העונה בצרפת. הוא היה מאבד המון במצב כזה". הסוכן אבי נמני/יוסי ציפקיס

המשחק בבלומפילד ביום ראשון יהיה קל"ב מבחינת עטר. הוא העדיף לחזור מצרפת למגורים בתל אביב עם בנו הטרי ובת זוגו אותה יישא לאשה בעוד שלושה חודשים. "במכבי תל אביב הכל עובד לפי הספר", סיכם מקורב לעטר. "אני מעריך שהם לא האמינו שהוא יהיה כזה טוב אחרי שנה וחצי שלא שיחק כדורגל. על פי שיטות העבודה שלהם, הוא לא היה יכול להיות ברמה כזו היום שכבר משווים בינו לבין זהבי. אני בטוח שהדבר שהם הכי חוששים ממנו, הוא שער ניצחון של אלירן ביום ראשון".

אלירן עטר מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
יגרום למכבי לאכול את הכובע? אלירן עטר במדים הצהובים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully