וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ייגמר בפיינל פור? תסריטי הסיבוב השני בטופ 16 של מכבי תל אביב

14.2.2015 / 7:00

מה צריך לעשות כדי לסיים במקום הראשון, איפה אסור למעוד ובאיזה מצב אלופת אירופה תידחק למקום הרביעי? עם סיום השלב הראשון בטופ 16, קבלו את תסריטי הסיבוב השני. וגם: הנציג של הצהובים בבחירות הסיבוב

עריכה: מתן חדד

מכבי תל אביב סיימה את הסיבוב הראשון בטופ 16 בצליעה עם ההפסד הביתי לאלבה ברלין, ובמקום השלישי בבית ה' אחרי הניצחונות של ריאל מדריד ופנאתנייקוס. הצהובים יתרכזו השבוע בגביע המדינה, ובינתיים ניסינו לבנות את התסריטים שיובילו אותם למקום הראשון ולחילופין למקום הרביעי, ואת מי הם אמורים לקבל בכל סיטואציה. האם הסרט הזה ייגמר בגביע אירופה שני ברציפות?

אתמול: פנאתינייקוס שוב ניצחה, והשתוותה למכבי תל אביב

הזמן לחזק את הקו האחורי: ניתוח ההפסד לאלבה ברלין

גיא גודס: "צריך להוציא מהראש את מקומות 1 ו-2"

ג'רמי פארגו, ג'ו אלכסנדר, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם המקום הראשון עדיין בגדר אפשרות/ברני ארדוב

1. מכבי תל אביב מסיימת ראשונה, אפס אנדולו מסיימת רביעית בבית המקביל

ההפסד לאלבה ברלין אמנם קצת מוציא את העוקץ מהתסריט הזה, אבל למרבה ההפתעה מכבי תל אביב תלויה בעצמה כדי לסיים במקום הראשון בבית. אם הצהובים ינצחו את כל המשחקים שנותרו להם הם יסיימו במקום הראשון. אז נכון שניצחונות גם במדריד וגם בברצלונה נראים קצת תלושים אחרי ההפסד לאלבה, אבל ביכולת של אמצע הסיבוב הראשון, יש להם מה למכור. סיכוי סביר פחות לסיים במקום הראשון כולל ניצחון על ריאל מדריד בחוץ והפסד לברצלונה בחוץ, בתנאי שהמנצחת במשחק בין ריאל לברצלונה בסיבוב השני תפסיד משחק אחד נוסף.

הקבוצה שתסיים במקום הרביעי בבית המקביל תהיה ככל הנראה אפס אנדולו איסטבול של דושאן איבקוביץ', שהתקרבה משמעותית למקום הזה אחרי ההפסד בדרבי הטורקי לפנרבחצ'ה/אולקר. כדי כמעט לנעול את מקומה בהצלבה תצטרך אנדולו לגבור בבית על קוצ'ה לבוראל ויטוריה, משימה די סבירה, ומהשלב הזה תנסה לעלות מעל המקום הרביעי. העובדה שתתארח בסיבוב השני גם במוסקבה, גם אצל היריבה העירונית וגם ביוון אצל אולימפיאקוס מציבה אותה כמועמדת העיקרית לסיים במקום הרביעי.

סבירות התסריט: 10 אחוזים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנדרס נוצ'יוני שחקן קוצ'ה לבוראל ויטוריה לצד מילקו בייליצה שחקן אפס אנדולו איסטנבול. GettyImages
היריבה הנוחה ביותר. בייליצה/GettyImages

2. מכבי תל אביב מסיימת במקום השני, פנרבחצ'ה/אולקר מסיימת במקום השלישי בבית המקביל

בגדול, ההפסד לאלבה ברלין הוא לא נעים, אבל לא כזה שיהרוס למכבי תל אביב את העונה. כדי לברוח מפנתאנייקוס כל מה שהצהובים צריכים לעשות הוא לנצח בבית במעל 7 הפרש את היוונים, לא בגדר משימה בלתי אפשרית, בהנחה שתציג את הרמה שהתרגלנו אליה בסיבוב הראשון. אם הקבוצה של גיא גודס תנצח את ברצלונה או ריאל מדריד, הסיכוי שלה לסיים במקום השני עולה בצורה ניכרת. בהנחה שהיא לא תנצח בספרד את ריאל מדריד וברצלונה, היא תצטרך לעשות את העבודה בברלין במחזור האחרון ובבלגרד ולא ליפול בבית נגד גלאטסראיי וז'לגיריס קובנה. כאן יצטרכו הצהובים קצת עזרה שכוללת הפסדים של ברצלונה לריאל מדריד ופנאתנייקוס, וכמובן הפסד של פאו לריאל מדריד, או הפסד אחד בלבד של ברצלונה לריאל, בהנחה שהאלופה הישראלית תפסיד בקטלוניה בנקודה אחת בלבד.

מצבה של פנרבחצ'ה/אולקר בתום הסיבוב הראשון בטופ 16 הוא טוב מאוד, אבל הקבוצה הטורקית, שהפסידה בבית לאולימפיאקוס ולצסק"א מוסקבה, צריכה לצאת לשני משחקי חוץ קשים מאוד. גם אם תנצח באחד מהם, היא עדיין לא תהיה תלויה בעצמה, וכפי שאנחנו רואים את אחוזי ההצלחה של היוונים והרוסים בסיבוב הראשון, קשה יהיה לראות את הקבוצה של אוברדוביץ' מדביקה את המקום השני ללא שני ניצחונות חוץ מרשימים.

סבירות התסריט: 20 אחוזים.

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה אולקר, במרכז, במהלך פסק זמן. GettyImages
סיכוי נמוך למקום השני. ז'לימיר אוברדוביץ'/GettyImages

3. מכבי תל אביב מסיימת במקום השלישי, אולימפיאקוס מסיימת במקום השני בבית המקביל

גיא גודס אמר לאחר ההפסד לאלבה שכדאי להוציא מהראש את המחשבה על המקום הראשון או השני בבית, והוא צודק. מכבי תל אביב ניצחה בקושי את ריאל מדריד וברצלונה בבית, והנחת העבודה שהיא תתקשה לעשות משהו בספרד. משחק המפתח כדי לסיים במקום הרביעי יהיה נגד פנאתנייקוס בבית מיד לאחר החזרה מפגרת הגביע. ניצחון הוא חובה, כשניצחון מעל 7 הפרש יוריד מהצהובים לחץ מיותר אם פאו תצליח לגנוב את אחד ממשחקי הבית נגד הספרדיות. אם מכבי תל אביב תשכיל לעשות זאת, ולא תיפול נגד הקבוצות האחרות בבית, המקום השלישי אצלה ביד. אפשרות נוספת היא ניצחון על אחת הספרדיות בחוץ מלבד הניצחון על פנאתנייקוס, ואז היא תסיים שלישית אם הקבוצה אותה תנצח בחוץ, תנצח ביוון ואת המשחק נגד הספרדית השנייה.

המצב של אולימפיאקוס יוצא מן הכלל לקראת הסיבוב השני בטופ 16. היוונים מגיעים מהמקום הראשון ובמומנטום נהדר, אז למה שהם לא יסיימו במקום הראשון? כי לשם כך הם צריכים לנצח את צסק"א מוסקבה בחוץ, או להפסיד במוסקבה בפחות מ-8 הפרש ולקוות שצסק"א תשמוט משחק בעוד האדומים מנצחים בכל המשחקים. האפשרות הזאת סבירה מאוד, אך גם אחרי 17 משחקים העונה ביורוליג, עדיין נראה כי הסגל של אולימפיאקוס מסוגל להפסיד משחק אחד לא צפוי, וכי הגעה למקום הראשון היא לא סבירה. מצד שני, כל מה שהם צריכים לעשות כדי לא להידרדר למקום השלישי הוא לנצח את פנרבחצ'ה/אולקר בבית, אחרי שניצחו אותם בחוץ, והם בהחלט מסוגלים וצריכים לעשות את זה.

סבירות התסריט: 35 אחוזים.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן אלבה מרקו באניץ'. ברני ארדוב
משחק המפתח יהיה מול פנאתינייקוס. דווין סמית'/ברני ארדוב

4. מכבי תל אביב מסיימת במקום השלישי, פנרבחצ'ה/אולקר מסיימת במקום השני בבית המקביל

החלק הראשון בתסריט הזה חוזר על עצמו כמו בתסריט השלישי, והשינוי היחידי נוגע לבית המקביל. פנרבחצ'ה/אולקר היא קבוצה עדיפה על אולימפיאקוס, אבל ההפסדים הביתיים שספגה נגד צסק"א מוסקבה והיוונים בסיבוב הראשון פוגעים מאוד בסיכוי שלה לזכות ביתרון הביתיות. אבל כשמסתכלים על אחת הקבוצות הטובות ביבשת היא אפשר לומר שהיא מגיעה אנדרדוג למשחק ביוון, ואם תדע לנצח שם ביותר מ-6 הפרש, כל מה שתצטרך לעשות כדי לסיים במקום השני הוא לקוות שאולימפיאקוס תפסיד במוסקבה, ואז מלבד המשחק של פנר בבירה הרוסית, היא תצטרך לנצח בכל אולם ובכל ערב, או לקוות למעידות מפתיעות נוספות של אולימפיאקוס.

סבירות התסריט: 15 אחוזים.

מילוש תאודוסיץ' שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
המיני משבר מאחוריהם. מילוש תיאודוסיץ'/GettyImages

5. מכבי תל אביב מסיימת במקום הרביעי, צסק"א מוסקבה מסיימת במקום הראשון בבית המקביל

ההפסד לאלבה היה בהחלט הסנונית הראשונה לקראת סיבוב שני קשה מאוד שמחכה למכבי תל אביב בטופ 16. הצהובים הולכים להפסיד במדריד ובברצלונה, והסיכוי שלהם לנצח את פנאתנייקוס מעל 7 הפרש הוא לא גבוה, וביכולת של המשחק נגד הגרמנים, הם עוד עלולים להפסיד. אם הקבוצה של גודס אכן תנצח את פנאתנייקוס, אך בפחות מ-7 נקודות הפרש, ההגעה למקום הרביעי תגיע ממעידה נוספת, ככל הנראה בברלין או בבלגרד, או מהפתעה אפשרית ביותר של פנאתנייקוס מול ריאל מדריד או ברצלונה בביתה. אם הצהובים יפסידו ליוונים, הם ייכנסו למאבק מול אלבה על הכניסה להצלבה, אך העובדה שלוח המשחקים של הגרמנים הוא קשה מאוד, אלופת אירופה תוכל להבטיח את מקומה בהצלבה עוד לפני המחזור האחרון.

צסק"א מוסקבה היא הקבוצה המרשימה ביותר ביורוליג מתחילת העונה, והניצחון הקליל שלה על מילאנו בסיום הסיבוב הראשון מראה ככל הנראה שהמיני-משבר שעברה בשבועות האחרונים מאחוריה. כדי לסיים במקום הראשון, ואם הרוסים לא יעשו זאת אחרי מה שהראו עד כה בטופ 16 זאת תהיה הפתעה ענקית, צסק"א יכולה אפילו לשמוט משחק אחד, אם תדע לנצח את אולימפיאקוס ביותר מ-8 הפרש, לא קל אבל אפשרי. אם לא תדע לעשות זאת, יקוו הרוסים להפסד נוסף, הגיוני ביותר, של היוונים, או לחילופין שימשיכו להרשים ולנצח את כל המשחקים שלהם, כשאת היריבות הרציניות בבית זה, אפס אנדולו, פנרבחצ'ה/אולקר ואולימפיאקוס, הם פוגשים בסיבוב השני בבית.

סבירות התסריט: 20 אחוזים.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מול צסק"א מוסקבה. GettyImages
אגדה בהתהוות. ואסיליס ספאנוליס/GettyImages

חמישיית הסיבוב הראשון בטופ 16

נאנדו דה קולו (צסק"א מוסקבה) - 17.3 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. למי ששכח אלוף ה-NBA הצרפתי של צסק"א מוסקבה הגיע על חשבונו של ג'רמי פארגו, ואף אחד בבירה הרוסית לא מזיל דמעה. אחרי סיבוב ראשון טוב, אבל לא מדהים, הפך דה קולו לנשק קטלני בהתקפה של איטודיס כשהוא עוקף בדומיננטיות שלו את מילוש תיאודוסיץ' עם הצגות של 22 ו-28 נקודות בניצחונות על אפס אנדולו ומלאגה בהתאמה.

ואסיליס ספאנוליס (אולימפיאקוס) - 13.9 נקודות ו-5.4 אסיסטים. בעוד כמה שנים ייכנס ספאנוליס לרשימת אגדות היורוליג, וגם בפתיחת הטופ 16, למרות הירידה במספרים, הוא המשיך להיות יוצא מן הכלל. שתי הצגות בלתי נשכחות, 27 נקודות בויטוריה ו-19 נקודות בניצחון על צסק"א הכניסו את נציג הקבוצה המפתיעה ביותר ביורוליג עד כה, זאת שלא ידעו אם תגיע להצלבה בתחילת העונה, וכעת נראית בדרך הבטוחה ליתרון הביתיות.

דווין סמית' (מכבי תל אביב) - 14.7 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים. הנציג של אלופת אירופה בחמישיית הסיבוב הראשון. הפורוורד האמריקאי הוא העונה הסמול פורוורד הטוב ביורוליג, וגם בטופ 16 שמר על יכולת די יציבה עם התפוצצות מדהימה נגד גלאטסראיי ומשחקים טובים ויציבים נגד ברצלונה וריאל מדריד. סמית' של העונה עושה הרבה יותר מלשמור ולקלוע, והוסיף מימד אגרסיבי יותר למשחק שלו, וקליעות ביניים טובות, כשדווקא במשחק שלא שיחק בשל פציעה, נגד פנאתנייקוס בחוץ, רשמה מכבי תל אביב את אחד משני הפסדיה בסיבוב הראשון.

פליפה רייס (ריאל מדריד) - 15.6 נקודות, 6.9 ריבאונדים. אם נעזוב רגע את העובדה שהשחקן שיחגוג בחודש הבא 35 הוא היציב והטוב ביותר במדי הבלאנקוס בטופ 16, כולל בהפסד החוץ בתל אביב, חובה להסתכל ולראות שמדובר בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו מאז עונת 2008/9 והתקופה הטובה ביותר בקריירת היורוליג שלו. רייס עושה הכל בשבעת המשחקים הראשונים, כולל קליעה משלוש, ריבאונדים ואחוזים נהדרים מהקו, מה שהזניק אותו לאחר שנים רבות בחזרה לחמישייה של ריאל.

יאן וסלי (פנרבחצ'ה/אולקר) - 12.3 נקודות, 4.4 ריבאונדים ב-22.7 דקות. הפורוורד שמתפקד כסנטר אצל אוברדוביץ' נכנס על חשבונו של אנטה טומיץ' בעיקר בזכות העובדה שהוכיח את עצמו עד כה בטופ 16. וסלי יצא ל-NBA כפורוורד רזה ובעל פוטנציאל אדיר וחזר בנוי אחרת לגמרי כשהוא עושה הרבה מאוד דברים. לשיאו הגיע במשחקים נגד מילאנו ומלאגה כשרשם בממוצע 16 נקודות ו-7.5 ריבאונדים, וההצלחה של פנר בהמשך העונה תלויה לא מעט בו.

מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ'. ברני ארדוב
שיפור מדהים לעומת ההופעה המבזה לפני שנתיים. סשה אוברדוביץ'/ברני ארדוב

מאמן הסיבוב - יאניס ספיארופולוס (אולימפיאקוס): רגע אחרי פתיחת העונה הוזנק המאמן בן ה-47 מפניוניוס, אחרי שנים בהם שימש כעוזר מאמן, מאולימפיאקוס, דרך צסק"א מוסקבה ועד יוסטון. האדומים לא פוחדים לתת את המושכות למאמנים אלמונים מוכשרים וספיארופולוס פרע את השטרות עם סיבוב ראשון מצוין ופתיחת טופ 16 חלומית. איש לא האמין שאולימפיאקוס עם הסגל הרזה והשמות הלא נוצצים, מלבד ספאנוליס, מסוגלת להגיע כל כך רחוק, והיא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום הראשון, כולל ניצחון על איטודיס וצסק"א מוסקבה. הגעה של היוונים לפיינל פור תשים את המאמן הצעיר בעמדת זינוק לתואר מאמן השנה ביורוליג.

המפתיעה - אלבה ברלין: רק הקבוצה הגרמנית וקוצ'ה לבוראל מחזיקות בסיכוי ריאלי להדיח את אחת הקבוצות שמדורגות במקומות 1-4 בתום הסיבוב הראשון, והגרמנים עשו את זה בסטייל. הקבוצה של סשה אוברדוביץ' ניצחה בסיבוב הראשון את ברצלונה, מכבי תל אביב וגלאטסראיי ואם תדע לנצח את היריבות שברמה שלה בסיבוב השני תוכל לדגדג את ההצלבה, שיפור מדהים לעומת ההופעת המבזה שלה בטופ 16 לפני שנתיים, אז ניצחה רק את באמברג פעמיים.

המאכזבת - ברצלונה: הקטאלנים עוד יכולים לסתום פיות בעונה הזאת ביורוליג, אבל ההפסדים למכבי תל אביב ואלבה ברלין, התבוסה לריאל מדריד והניצחון הקשה על פנאתנייקוס מלמד שמשהו לא טוב עובר על הקבוצה של צ'אבי פסקוואל, שהייתה אמורה להילחם עם ריאל על המקום הראשון. אז בארסה מגמגמת בעיקר בשל התלות המוגזמת שלה בחואן קרלוס נבארו, שחזר לפעילות רק במחזור האחרון נגד גלאטסראיי. אם לה בומבה יחזור להיות גדול, הספרדים יגיעו רחוק גם העונה, ואם לא, ייתכן שזאת תהיה אחת העונות הרעות ביותר שלה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully