וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של מרקו: השבועות הראשונים של מרקו בלבול במכבי חיפה

22.1.2015 / 15:30

לומד מגרנט, אבל שוכח פרטים. מתרגל את הממורמרים, אבל שואל באיזו עמדה משחקים הבכירים. שחקנים טוענים: "לפעמים הוא 'מערבב' אותנו", אבל מדגישים: "הבעיה עמוקה יותר ממאמן". הבלוג של איציק יצחקי מספק הצצה לשבועות הראשונים של מרקו בלבול במכבי חיפה

צילום ועריכת וידאו: אדריאן הרבשטיין

רגע אחרי שקיבל את שרביט האימון במכבי חיפה, מרקו בלבול זימן לחדרו בכפר גלים מספר שחקנים בכירים. בכל אותם מקרים, השאלה הראשונה במפגש הייתה זהה. "באיזו עמדה אתה משחק?", שאל המאמן. חלק מהשחקנים סיפרו כי הופתעו מהשאלה. אחרים נעלבו. האם בלבול לא באמת יודע באיזו עמדה משחק הבלם מתן אוחיון או כל שחקן אחר שזימן לשיחה? האם הוא לא צפה בכדורגל ישראלי בתקופה האחרונה? בלבול ניסה להסביר כי הוא לא מכיר אותם מספיק טוב, אלא שבחיפה סבורים שהמאמן ידע היטב את התשובה. "הוא הרי אימן בסכנין לא מזמן, אז הוא לא מכיר את היריבה?", תהה גורם במועדון. "יש הרבה מצבים שבהם בלבול בוחן אותך, רוצה לדעת מה מסתתר מאחורי האישיות של אותו שחקן. זה חלק מאותו מכלול שנקרא מרקו".

עוד במכבי חיפה:

בלבול במסיבת העיתונאים: "קיבלתי את הקבוצה במצב לא קל"

איתי שכטר יסכם, מתן אוחיון שוחרר מהקבוצה

אלירן עטר חתם לשלוש שנים וחצי במכבי חיפה

איך עטר ייקלט במכבי חיפה? המפתח אצל בניון

מוחמד כליבאת לא ממהר לעזוב את מכבי חיפה

seperator
בניגוד לסטנוייביץ', בלבול לא מרבה לדבר. הוא מגיע לאימון אחרי שהכין תכנית עבודה מסודרת, ומשם למגרש. "אסכם את זה כך. הדלת של סטנוייביץ' הייתה פתוחה מדי, הדלת של מרקו סגורה מדי", אמר אחד השחקנים

שלא כמו בעידן אלכסנדר סטנוייביץ', שעושה שני מיליון יורו לעונה בליגת המשנה בסין, בלבול יותר חשוף לביקורת. בחיפה סיפרו כי נהגו בכפפות של משי עם המאמן הסרבי, בעיקר בגלל שלקח לו זמן להתחבר למנטליות הישראלית ולהכיר את השחקנים. במקרה של המאמן הישראלי, בדיוק כמו קודמיו לתפקיד, לשחקנים לא הייתה בעיה להעביר ביקורת כבר בהתחלה.

כך למשל, לקראת המשחק הראשון שלו מול הפועל פתח תקוה, סיפרו שחקנים כי בלבול לא תרגל מספיק את השיטה החדשה שהנהיג בקבוצה, 4-5-1, וזאת למרות שהקבוצה לא הייתה מספיק מנוסה במערך הזה (סטנוייביץ' נהג לשחק עם שני חלוצים). "בלי אסיפה מוקדמת, הגענו לאימון ופתאום תרגלנו את המערך תוך כדי תנועה", סיפר שחקן בקבוצה. "צריך להבין שהתנועה על המגרש משתנה, העמידה שונה, גם לחלוץ יש תפקיד אחר. לי לפחות, לקח משחק או שניים להבין מה הוא בדיוק רוצה. וכמו שאתה רואה, זה לא ממש עובד עד עכשיו".

לדברים הללו שהשמיעו השחקנים, הגיע תמרור אזהרה באסיפה שקיים איתם בלבול. "תראו, אני לא איש של אסיפות", אמר להם המאמן באימון הראשון בכפר גלים. "הגישה שלי אומרת שכדורגל זה הכול בראש, שזה קודם כל עניין מנטלי. צריך לדעת להתמודד עם זה". בניגוד לסטנוייביץ', בלבול לא מרבה לדבר. הוא מגיע לאימון אחרי שהכין תכנית עבודה מסודרת, ומשם למגרש. "אסכם את זה כך. הדלת של סטנוייביץ' הייתה פתוחה מדי, הדלת של מרקו סגורה מדי", אמר אחד השחקנים.

שחקנים סיפרו כי בלבול נוטה לדחות, לפחות בחלק מהפעמים בקשה לשיחה אישית. בסביבתו של המאמן סיפרו כי הוא לא אוהב את הגישה של השחקן הישראלי, שמגיע לחדרו של המאמן לדרוש הבהרות בכל רגע נתון, ללא הודעה מוקדמת. "בתקופת רוני לוי", מספרים בחיפה, "אף אחד לא היה מתקרב לחדר ללא מתווך. היו שולחים את מנהל הקבוצה. גם קטן נתן כבוד לחדר שלו. יכול להיות שדווקא הגישה של מרקו מחוברת יותר למציאות. אסור שתהיה זילות במעמד המאמן". האטימות של בלבול בנושא הזה מובנת מאליה. שלא כמו עטר, שניסה לשנות את המציאות בכפר גלים, למנוע הדלפות ומרגלים, בלבול לא מנסה לשנות אף אחד. הוא מייצר את הדיסטנס באמצעות ריחוק מוחשי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול. מגד גוזני
חייך רק פעם אחת, אחרי משחק הגביע. מרקו בלבול/מגד גוזני
ויש עוד יתרון, המורה – אברם גרנט. בלבול מתייעץ לא מעט עם מאמן נבחרת גאנה. ואם כבר שאלתם, כן, גם על ענייני ההרכב והמערך של מכבי חיפה

היתרון המרכזי של המאמן, מספרים חבריו במכבי חיפה – שקט נפשי. הוא לא לוקח ללב, מצליח להדוף ממנו רעשים מסביב ומתרכז בעיקר בעצמו, בקריירה שלו, ובקבוצה שהוא אמור להנהיג. הפעם הראשונה בה הוא חייך הייתה לאחר ההעפלה לשלב הבא בגביע. בסיום המשחק הוא ירד לדשא, ומשם עלה לנשיא יעקב שחר שעמד מעל הטריבונה. "עשינו לכם התקף לב", הודה בלבול. שחר צחק. התוצאות ביתר המשחקים בגביע גרמו למכבי חיפה להסתפק בהעפלה. והוא אפילו לא ניצח ב-90 דקות. שחר עדכן את המאמן שהקבוצה מגבירה את המגעים עם אלירן עטר, וזה יצא מחויך.

ויש עוד יתרון, המורה – אברם גרנט. בלבול מתייעץ לא מעט עם מאמן נבחרת גאנה. ואם כבר שאלתם, כן, גם על ענייני ההרכב והמערך של מכבי חיפה. בלבול, כמובן, קובע הכול לבד. אבל הנוכחות של המנטור, גם אם לא ממש עזרה עד עכשיו, חשובה. החיסרון המרכזי, ניחשתם נכון – היעדר כריזמה. לא תראו אותו משתולל כמו יובל נעים על הקווים, גם האסיפות הקצרות שהוא מעביר די ממוקדות. שיחות מוטיבציה, אטרף על הקווים, כל זה מחוץ לתחום. בימים האחרונים, עם דגש על ימים, הוא שינה פאזה גם בכל הנוגע לעמדת הראיונות. הוא שומר על שבלונה קבועה של מילים, אבל בניגוד לימים הראשונים מנסה לענות על שאלות בצורה פתוחה יותר, לוחץ ידיים לעיתונאים ומבין סוף סוף את ההבדל בין קבוצה בינונית למועדון גדול.

יעקב שחר בעלי מבכי חיפה. קובי אליהו
עדכן את בלבול בנוגע לאלירן עטר, אבל לא בונה עליו מעבר לעונה הנוכחית. יעקב שחר/קובי אליהו
"אחרי המשחק השני, היה איזה קטע שדיברנו על מרקו בחדר ההלבשה, ומישהו אמר 'הוא מערבב אותנו'. חלק מהשחקנים הבינו על מה הוא מדבר, אבל הבעיה היא הרבה יותר עמוקה מהמאמן"

מחוץ לאימונים, לבלבול יש עוד בעיה – זיכרון. "אסטרונאוט", מכנים אותו חבריו. באופן אירוני משהו, בעיית הזיכרון לא משפיעה על תפקודו כמאמן. במגרש הוא זוכר הכול. "מאמן יסודי ומסודר על הדשא, אבל מבולבל מאוד מחוץ לקווים", שרטט אחד מחבריו קווים לדמותו. אחד הסיפורים היותר מוכרים במכבי חיפה, מגיעים בכלל בהיותו כשחקן. בלבול נסע לאירוע עם רכבו, אבל חזר הביתה עם חבר קרוב. כשהבחין שהרכב לא חונה מתחת לבית, הוא הזעיק את המשטרה.

באימונים, לבלבול יש מנהג אותו הוא ירש מגרנט: יש קשר מסוים, אבל בכלל לא מובהק, בין התרגולים הטקטיים להרכב שיפתח במשחק. הוא נוהג לשתף לא פעם שחקנים ממורמרים, אולי כדי לתת להם את ההרגשה שהם חלק מהסגל. כך למשל, שחקנים כמו רובן ראיוס, דקל קינן, עידן ורד ושמעון אבוחצירא, מצאו את עצמם בתמונת ההרכב בחמישי, אבל עמוק על הספסל במשחק עצמו. "אחרי המשחק השני, היה איזה קטע שדיברנו על מרקו בחדר ההלבשה, ומישהו אמר 'הוא מערבב אותנו'. חלק מהשחקנים הבינו על מה הוא מדבר, אבל אם תשאל את רוב השחקנים כאן אני לא חושב שתשמע משהו רע מהסיבה הפשוטה: הבעיה היא הרבה יותר עמוקה ממאמן".

שחקן אחר ניסה להסביר: "תראה, מרקו הגיע לכאן כדי לפתור בעיה, אבל הוא לא פתר אותה עד עכשיו, אז בינתיים זה כישלון. אבל צריך לזכור שהבעיה הזאת הייתה קיימת גם אצל עטר ובנאדו. מרקו עוד ישפר את האחוזים שלו, כי אי אפשר לא לנצח עד סוף העונה. אבל צריך להבין שהוא נכנס לקבוצה חולה, במצב רע מאוד. הוא מנהל העבודה, אבל כדי לבנות בניין צריך גם פועלים טובים".

בלבול, שלא צפוי להמשיך בעונה הבאה, נתפס בראיונות האחרונים למשפט קבוע. "אני נמצא כאן רק שבועיים ומחפש את האיזונים", סיפר המאמן לתקשורת, גם שלשום, על אף שחלפו כבר שלושה. קורה, שוכחים.

רובן ראיוס, דקל קינן שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
היו בהרכב באימון המסכם, מחוצה לו במשחק עצמו. דקל קינן עם רובן ראיוס/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully