וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שפאקו עדיין לא הביא למכבי תל אביב

אחרי שלושה משחקי 'עונה', הצהובים עם 1 מ-9. באר שבע שיחקה כמו שהיא מדברת - בצניעות גדולה מדי ועם הרבה חשש - ובכל זאת, אורן יוסיפוביץ חושב שה-0:0 הוא עוד צעד בדרך להסרת גורילת בלומפילד מהגב

one

ועדת ביקורת

מחמאה חינם: בלי קשר לנסיבות, הטקס שערכה מכבי תל אביב אמש לזכר נדב גולדמכר ז"ל - אוהד הפועל באר שבע שנפל בצוק איתן - ראוי להערכה. עוד הוכחה לקלאס של המועדון.

קהל מכבי תל אביב: התפאורה היתה יפה וההתרגשות לחזור לבלומפילד היתה גדולה, ועדיין, לא הופעה עוצמתית של הצהובים - ביחס למה שהרגילו אותנו ביפו. שקט מדי. ציון: 7

קהל הפועל באר שבע: קונפטי, אבוקות וגרונות. עידוד מסיבי החל משעה לפני המשחק, ועד זמן רב לאחר שריקת הסיום. עוד תצוגה נהדרת של החבר'ה מהדרום. ציון: 9

דברים שרואים בסטטיסטיקה: מכבי תל אביב אחרי 16 מחזורים -
2012/13: מקום 1, 4 נקודות מעל מקום 2
2013/14: מקום 1, 6 נקודות מעל מקום 2
2014/15: מקום 2, 4 נקודות מתחת למקום 1

דברים שרואים בסטטיסטיקה 2: אחרי חודשיים ארוכים, סוף סוף חזרנו לבלומפילד. ולמרבה הצער, זהו 0:0 שני ברציפות באצטדיון היפואי

דברים שרואים בסטטיסטיקה 3: לראשונה אחרי 24 משחקי ליגה (לא כולל הדרבי שפוצץ), מכבי תל אביב לא כבשה שער

הבורסה:

ערב נהדר של שוער באר שבע, אוסטין אג'ידה. עצירת הפנדל סחטה את מירב המחמאות, אבל 90 דקות שקטות וכוחניות של הניגרי. אתמול, הוא היה שווה הרבה יותר מנקודה.

ערן זהבי, דווקא לאחר שהוכתר כשחקן חודש דצמבר של מנהלת הליגה בשיתוף וואלה! ספורט, חווה את משחקו החלש ביותר העונה. הוא בולט פחות כחלוץ בודד, וטוב יותר כשהוא מגיח מאחור, משום מה, פאקו מתעקש. אולי זו היציאה מהקצב עקב אי שיתופו במשחק מסקרן כגמר גביע הטוטו, אולי זו ההתעסקות הרבה בשאלה היכן ישחק בפברואר ואולי זה סתם ערב פרווה, כמו של כל חבריו. אבל זהבי הרגיל את כולם שגם כשמכבי חלשה, הוא לא. אתמול הוא היה, כמו כולם. החמצת פנדל שנייה בליגה - שתיהן הגיעו מול אג'ידה - לא הוסיפה.

ציוץ המשחק:

תמונת המשחק: החליפו חולצות

שלומי ארבייטמן שחקן הפועל באר שבע נתפס על ידי קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. רוני לבנה
שלומי ארבייטמן שחקן הפועל באר שבע נתפס על ידי קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב/רוני לבנה
טומיסלב פאיוביץ' שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב	התקבל	גודל	קטגוריות. ברני ארדוב
טומיסלב פאיוביץ' שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב התקבל גודל קטגוריות/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

לפחות בדבר אחד אמש, פאקו היה ישיר כמו הנעליים שלו - החומות, הבוהקות והחדות. אנחנו לא טובים יותר מקרית שמונה ולא מהפועל באר שבע, הסכים אייסטרן עם השואלים. גם לדעתו - הטבלה לא משקרת. עוד טבלה שלא משקרת היא הפנימית שבין הטופ-3 של ליגת העל. בטבלה זו, באר שבע עם 5 מ-9, קרית שמונה עם 4 מ-6 ומכבי תל אביב עם 1 מ-9. נכון, לאו דווקא שטבלה זו תכריע את האליפות, אבל אולי כן. בגלל שמאמני מכבי תל אביב אוהבים לשאול אנקדוטות מלה ליגה, נציין שבעונה שעברה ריאל מדריד עשתה 1 מ-12 מול אתלטיקו וברצלונה, וזה בעצם מה שהכריע את העסק.

פאקו מראה הרבה תרבות ואורך רוח, ועדיין, בשלושת 'משחקי העונה' הקבוצה שלו לא היתה מוכנה יותר או ראויה מהיריבות. עדיין, בשלושת משחקים אלו, פאקו לא היה קילר כמו הנעליים שלו

העסק של מכבי תל אביב רחוק מלהיות מוכרע. מבחינת סיכויים, היא עדיין הפייבוריטית. שקלול הסגל הרחב, הביתיות ובעיקר הניהול ישאירו אותה למעלה בסוכנויות ההימורים. אבל אי אפשר להתעלם מסימני השאלה. במשחקים הגדולים, מכבי לא היתה טובה מדי. לבטח לא דורסת כמו בעונה שעברה. אולי זו עייפות החומר, אולי העובדה שאף אחד לא מתעלה חוץ מזהבי ואולי כי הצמרת התחזקה. אבל זה גם קשור באיש על הקווים.

אתמול נכתב במדור זה עד כמה פאקו חשוב ומהותי למכבי תל אביב. אבל -- פאקו עדיין לא צלח מבחן גדול, ותסלח לי האקסית של סטנוייביץ'. הבאסקי עדיין על 0 מ-3 כשזה חשוב. אוסקר עשה את זה במחזור הראשון מול מכבי חיפה, סוזה רצח את הליגה כבר בסתיו. פאקו מראה הרבה תרבות ואורך רוח, ועדיין, בשלושת 'משחקי העונה' (האם ה-0:0 סוף סוף ימנע את זילות המושג הזה?), הקבוצה שלו לא היתה מוכנה יותר או ראויה יותר מהיריבות. עדיין, בשלושת משחקים אלו, פאקו לא היה קילר כמו הנעליים שלו.

וכי הצהובים חושבים גדול ורחוק, נסכם בתובנה נכונה של חבר מעולם ההייטק: מכבי לא תהיה מסוגלת להתמודד עם בשיקטש, כל עוד היא נראית ככה מול בש וקש.

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע/ברני ארדוב

אלישע לוי כבר ראה איך שוב הסיוט נכנס לו לתוך העפעפיים. דקה שלישית, איבוד שטותי וניקולה מיטרוביץ', איכשהו, השאיר את הדיוק בפנדל השני של גמר גביע הטוטו.

5. 3. 2. אלו הדקות בהן חטפה הפועל באר שבע את השער הראשון בבלומפילד בשלושת המפגשים הקודמים. אם היה חוטף עוד זבנג מוקדם, אלישע היה עולה על המוקד, כי פעם שלישית זו לא רק גלידה. אבל באר שבע שרדה את ההתחלה, את האמצע ואת הפנדל. היו עוד הבדלים בין הנוק-אאוטים של השנתיים האחרונות לבין אמש, והבולט שבהם היה באגף ימין. טל בן חיים, שזכר איך התעלל באביתר אילוז בדו-קרב הקודם בבלומפילד, קיבל מולו כלי משחק אחר. ובן ביטון כלי-כלי. כמה הרחקות לחוצות, נגיעת יד מסוכנת והמגע ברחבה עם טב"ח לא יכתימו הופעה טובה מאוד של המגן הימני הזה, הופעה שקבעה סופית: אין לבאר שבע ולו מיס-מצ' אחד מול הצהובים. בשום עמדה במגרש.

עוד באותו נושא

מעקב הכוכבים: ערן זהבי VS מאור בוזגלו

לכתבה המלאה
תבינו, באר-שבעס, להתחמקות יש מחיר. ואתמול, קבוצה שהיתה מכוונת את עצמה לתואר היתה מנצחת את מכבי תל אביב הזו

בסיום, פאקו וערן זהבי התראיינו באכזבה, ואילו אלישע לוי ומאור בוזגלו אמרו את ההפך. מצד אחד, זה מראה עד כמה באר שבע לא ממש-ממש מוכנה לגדולה, מתחמקת ממנה כמו שאליניב ברדה התחמק באחד-על-אחד מול זהבי בערוץ הספורט. תבינו, באר-שבעס, להתחמקות יש מחיר. ואתמול, קבוצה שהיתה מכוונת את עצמה לתואר היתה מנצחת את מכבי תל אביב הזו.

א-ב-ל: לבאר שבע, למרות בעיות הסיומת והעובדה ששלומי ארייבטמן התחתן עם הנבדל, התיקו הזה הוא טוב. אכן כן. מבחינת הטבלה, הוא שומר אותה קרובה למכבי תל אביב (קרית שמונה פחות מדאיגה את החבר'ה שם); ומהבחינה החשובה יותר, המנטלית, התיקו הזה טוב הוא יותר. ביום שלישי, במדור "סוגר מחזור", הובאה הדוגמה של הפועל תל אביב מ-2009/10. אז, האדומים מחקו את קללת אליעזר בשני שלבים. 0:0 במשחק אחד ו-0:1 בשני. כמו בהפועל תל אביב, גם אצל באר שבע שאבו ביטחון מהתיקו המאופס. הסחף נעצר, הודו אלישע ובוזגלו, ועכשיו אנחנו מוכנים לשלב הבא. עכשיו נחכה לפלייאוף.

למעט הביגוד הלא מספיק חם לערב קר שכזה, אלישע היה פרקטי. אני מלא ביטחון, אמר, יש לנו קבוצה חזקה-חזקה. הוא סיפר שבפעם הבאה בבלומפילד, הראש כבר יהיה מוכן עוד יותר. בטח כשאמש הקבוצה שלו שיחקה בהרכב חסר ובסגל חסר עוד יותר. כמובן שרק בעתיד נראה האם צדק. האם במפגש הבא בבלומפילד, האדומים ימצאו את הגול-לאלה שלהם שינצח את השד. בינתיים, אנחנו עדיין מחכים להופעה גדולה של בוזגלו, לנחיתה של מליקסון, ובעיקר - להסרת הגורילה שעדיין יושבת להפועל באר שבע על הכתף.

seperator

בתוכנית "תמונת מחזור" איזי שרצקי נשאל מה התוצאה המועדפת עליו במפגש בבלומפילד. בלי להתבלבל, הוא ביקש שחזור של הדרבי התל אביבי. אתמול, הבוס של קרית שמונה קיבל את הדבר הכי קרוב לזה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם טל בן חיים. קובי אליהו
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם טל בן חיים/קובי אליהו

ירדו יותר מדי על איגוד השופטים לאחרונה. יותר מדי קבוצות תקפו יותר מדי שופטים, שגם אם טעו לא בהכרח השפיעו על תוצאת המשחק. השופטים הישראלים עובדים נהדר, כפי שנדרש על-ידי אופ"א, הביקורות מבחוץ טובות והמקצועיות בשיאה. יתרה לכך, יותר מדי מבקרים לא יודעים את החוקה, ומשפיעים על ציבור שלם עם אמרות חסרות שחר. ועדיין — לא-לראות-טוב זה משהו שיכול לקרות. אבל פחדנות זה לא לעניין. ואתמול, ארז פפיר פספס שריקה על פחדנות.

כי כשקרלוס גרסיה ניסה לגנוב לשלומי ארבייטמן את החולצה, פפיר עמד במיקום נהדר, וראה; לא 'אולי ראה' - ראה. הוא אמד את האירוע, הסתכל לעבר הקוון ובחזרה, חשב וחשב - והמשיך הלאה. אולי, אם לא היה מפחד לשרוק את שהיה צריך, המשחק היה נגמר לגמרי אחרת, ופפיר לא היה מפספס גם את הפנדל שהיה צריך להישרק לטובת טב"ח, ועוד כמה אירועים בהם טעה.

לאנשים מותר לבקר, ולאיגוד השופטים מותר להתגונן. אבל באיגוד צריכים לקום היום בבוקר ולחשוב טוב-טוב. לא על איך מונעים טעויות או איך מתמודדים עם הביקורת; באיגוד צריכים לקום היום בבוקר ולחשוב טוב-טוב: כיצד אנחנו גורמים לשופטים שלנו להפסיק לפחד?

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

orenjos@walla.co.il

מצא את ההבדלים

טל בן חיים מכבי תל אביב אביתר אילוז הפועל באר שבע. קובי אליהו
טב"ח מול אביתר אילוז, 2013/14/קובי אליהו
טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול בן ביטון שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
טב"ח מול בן ביטון, 2014/15/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully