וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עף על האתגר: על הצטרפותו של גל מקל לניו אורלינס פליקנס

אסף רביץ

7.12.2014 / 12:40

ללא תחרות אמיתית בעמדת הרכז המחליף, גל מקל יוכל להוכיח בניו אורלינס שיש לו מה להציע ב-NBA. הוא ייהנה לשחק עם דייויס, אך המשימה העיקרית שלו היא להפעיל את המחליפים הלא מרשימים של הפליקנס ולשכנע שהחיזוק הבא לא צריך להיות בעמדת הפוינט גארד. אסף רביץ על המעבר

מערכת וואלה!
בפליקנס מקל צפוי לתפוס, במוקדם או במאוחר, את תפקיד המחליף של ג'רו הולידיי, כי אין אף אחד אחר

גל מקל הגיע לסיטואציה טובה עבורו. ניו אורלינס זו הקבוצה עם הסגל הכי דליל ב-NBA, בעיקר בעמדות של שחקני החוץ. לא ברור למה הם ויתרו על עומרי כספי בקיץ, הם בטח מתחרטים כשהם רואים את היכולת של כספי בסקרמנטו בזמן שעל הספסל שלהם אין אף שחקן כנף סביר. הפער בין ששת השחקנים הבכירים של הפליקנס לכל השאר עצום, המחליף הראוי היחיד הוא שחקן הפנים ומומחה השלשות ראיין אנדרסון.

מאז ששוחרר מדאלאס מספר קבוצות הביעו עניין במקל, השתיים שהיו הכי רציניות הן אינדיאנה והלייקרס. בשני המקרים מדובר בסיטואציה פחות טובה מזו שתהיה לו בניו אורלינס. באינדיאנה הוא היה נאבק על דקות עם דונלד סלואן שפתח את העונה טוב רק עד החזרה מפציעות של סי ג'יי ווטסון (שכבר חזר) וג'ורג' היל (שעוד יחזור). אי ג'יי פרייס שהוחתם במקומו בגלל בעיות הוויזה סיפק כמה הצגות מרשימות ובכל זאת שוחרר לאחר מספר שבועות. בלייקרס הוא בהחלט יכול היה לתפוס את עמדת הרכז השני, אך מדובר בקבוצה בעייתית שמשתמשת בשיטה מיושנת שמתאימה לסקוררים ולא למנהלי משחק כמו מקל.

בפליקנס מקל צפוי לתפוס, במוקדם או במאוחר, את תפקיד המחליף של ג'רו הולידיי. כי אין אף אחד אחר. אוסטין ריברס מבהיר השנה פעם נוספת שהוא לא פוינט גארד אמיתי, הוא מסתפק ב-2.2 אסיסטים ב-22 דקות משחק. לאחר שלוש עונות ללא שיפור באחוזים מכל הטווחים, ריברס לא ממש הוכיח שהוא שחקן רוטציה ראוי ב-NBA, וגם אם כן, מתאים לו תפקיד הקומבו גארד שמשחק ליד רכז אמיתי. שני המועמדים הנוספים לתפקיד הם כוכבי מכללות לשעבר שלא רלוונטיים כרגע לליגה הטובה בעולם: ג'ימר פרידט שמגיע השנה לשפל חדש עם 25 אחוזים מהשדה והרוקי ראס סמית' שכנראה יועבר לקבוצת המשנה בעקבות החתימה של מקל.

שלא יובן מכך שמקל הוא כוכב שמגיע לסיטואציה שקטנה עליו, הישראלי השני בליגה הטובה בעולם עדיין צריך להוכיח שיש לו מה להציע ב-NBA. אבל החולשה של השחקנים שסביבו באמת עד כדי כך גדולה.

6 אסיסטים לגל מקל בבכורה של מקל במדי ניו אורלינס

מקל: "אני עדיין קצת חלוד, אבל בעוד כמה ימים אהיה בכושר טוב"

ריק קרלייל פרגן לגל מקל: "אני מאוד שמח עבורו"

והכתם נשאר על הקיר: הציניות המסוכנת של פילדלפיה 76'

בלאט, מקל, וההצלחה בסקרמנטו: עומרי כספי מדבר

גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס מול ג'יי ג'יי באראה שחקן מינסוטה טימברוולבס. רויטרס
מגיע לסיטואציה טובה מבחינתו. מקל/רויטרס
בהנחה שמקל אכן יהיה הרכז המחליף, השחקן הבכיר שבטוח ישחק לצדו הוא ראיין אנדרסון, אחד משחקני הפיק נ' פופ המובילים בליגה

לפחות אצל מקל ניתן לסמן יתרונות אמיתיים: הוא מוסר איכותי, מנהל משחק אמיתי ושומר אישי טוב מהנדמה. בקיץ, גם בנבחרת וגם במשחקי ההכנה בדאלאס, הוא נראה טוב יותר בכל הקשור ליצירת נקודות, גם בחדירות וגם בקליעה מבחוץ. לכן, מקל אמור לקבל הזדמנות אמיתית בקבוצה החדשה שלו, הזדמנות שלא בכל קבוצה הוא היה יכול לקבל, בטח לא בדאלאס העמוסה.

הולידיי הוא אמנם פוינט גארד נהדר ששולט ברוב הדקות בעמדה, אך גם ללא מחליף אמיתי הוא שיחק רק 34 דקות למשחק עד כה. בעונה שעברה הוא עבר פציעה קשה של שבר בשריר השוקה ולפני פתיחת העונה היו סימני שאלה לגבי מידת כשירותו במהלך העונה. ניתן להניח שהמאמן מונטי וויליאמס ימשיך להגביל את הדקות שלו לאזור ה-34, מה שישאיר 14 דקות למחליף שלו שאמור להיות מקל. במעמד שלו ב-NBA, מקל ייקח בשמחה 14 דקות קבועות.

מקל מגיע לקבוצה של אחד השחקנים הטובים בעולם, אנתוני דייויס. אבל הוא לא צפוי לשחק יותר מדי דקות ביחד עם דייויס. בחלוקת הדקות הנוכחית, הולידיי ודייויס משחקים ברוב או בכל הרבע הראשון והשלישי ונחים בפתיחת השני והרביעי. דייויס נח קצת פחות, אך מדובר בדקות בודדות. בהנחה שמקל אכן יהיה הרכז המחליף, השחקן הבכיר שבטוח ישחק לצדו הוא ראיין אנדרסון. זה חשוב, כי אנדרסון הוא משחקני הפיק נ' פופ המובילים בליגה, איום הקליעה שלו מבחוץ מכריח יריבות לשנות את סגנון ההגנה שלהן מולו וכשהוא חוסם למוביל הכדור יש שטח פתוח. אם למקל תהיה הזדמנות לבצע פיק נ' רול עם דייויס הוא יוכל להרוויח אולי מהגבוה השלם בליגה במשחק הפיק נ' רול, שחקן שחוסם נהדר ויכול להתגלגל גם החוצה וגם פנימה. מקל הוא שחקן פיק נ' רול לא רע, אך בעיקר ביכולת ליצור לחברים מצבי קליעה מתוך המהלך. השאלה היא אם בחמישיית המחליפים של הפליקנס יהיה לו את מי להפעיל.

עוד באותו נושא

6 אסיסטים לגל מקל בבכורה, ניצחון 12 ברציפות לגולדן סטייט

לכתבה המלאה
שחקן ניו אורלינס פליקנס ראיין אנדרסון. AP
האיש שמקל יצטרך למצוא בדקות שיקבל. ראיין אנדרסון/AP
המטרה של מקל בחודשים הקרובים תהיה לשכנע את הג'נרל מנג'ר דל דמפס שהחיזוק לא צריך להיות לעמדת הפוינט גארד אלא לעמדות הכנף

ניו אורלינס פתחה את העונה טוב, אבל פציעות של שניים מששת השחקנים המשמעותיים שלה - עומר אשיק ואחריו אריק גורדון שעדיין פצוע, הובילה להמשך הרבה פחות טוב. במזרח הפליקנס היו קבוצת פלייאוף גם עם הסגל הדליל הזה, אך במערב זה לא הולך להספיק. אם לג'נרל מנג'ר דל דמפס תהיה אפשרות לחזק את הקבוצה הוא יעשה זאת, אך זה לא הולך להיות פשוט. אין לו נכסים מעניינים או חוזים גמורים גבוהים ובחירת הדראפט של הקבוצה תלך כנראה ליוסטון (שתקבל את הבחירה אם תיפול בין מקומות 4-19). אולי הוא יצליח ליצור חבילה שכוללת מספר חוזים גמורים וצעיר עם פוטנציאל כלשהו (ג'ף וויטי או ראס סמית'), המטרה של מקל בחודשים הקרובים תהיה לשכנע את דמפס שהחיזוק לא צריך להיות לעמדת הפוינט גארד אלא לעמדות הכנף.

ואם נחשוב רגע צעד נוסף קדימה, זה נכון גם לקיץ. לפליקנס לא יהיה יותר מדי מרחב תמרון אם הם רוצים להחתים מחדש את אשיק וגם בחירת דראפט, כאמור, לא תהיה כנראה. זה אומר שדמפס יוכל להביא רק שחקן אחד משמעותי בעזרת חריגת המיד-לוול. מקל לא צריך לשכנע את מונטי וויליאמס ודמפס שהוא מחליף בכיר, הוא לא ולא הולך להיות, אבל אם הוא ישכנע אותם שניתן לבנות עליו כרכז שני לדקות המנוחה של הולידיי, הם יוכלו להתרכז בעמדות האחרות הזקוקות לשדרוג. אם היכולת ממשחקי ההכנה מעידה על שיפור אמיתי שלו, זה בהחלט אפשרי.

גל מקל דאלאס מאבריקס. AP
הזדמנות שאפשר לקחת. גל מקל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully