וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "יכול להיות שבתת-מודע חיפשתי בית"

15.10.2014 / 12:45

ההתמודדות עם הלחץ והציפיות, הטירוף המקסים שחוללה הארנה, העבודה עם דני פרנקו ויותר מכל – תחושת השייכות שהייתה כה חסרה לו. ליאור אליהו, פעם קפטן מכבי תל אביב, מספר למה הלב שלו אדום. ותתרגלו, כי הוא ימשיך להיות כזה עוד זמן רב. ראיון

ברני ארדוב

בווידאו: ליאור אליהו וכוכבי הפועל ירושלים מצהירים על המטרה הגדולה של העונה

ליאור אליהו מספר שהוא מצא בית. לאליהו יש סעיף בחוזה עם ירושלים שלפיו הוא יכול לצאת לאירופה – אך במקום זאת העדיף השחקן לשבת לשיחה עם הבעלים אורי אלון. בשיחה זו, שהתקיימה בתום העונה הראשונה של אליהו בירושלים, הבהיר השחקן לבעלים שהוא לא מתכוון לנצל את סעיף היציאה לאירופה ולתור אחר אופציות אחרות – אלא בכוונתו להישאר תחת קורת הארנה. "בית זה משהו שתמיד רוצים. אין ספק שירושלים נותנת תחושה של בית לשחקנים שמשחקים בה. בינתיים כיף לי בירושלים", מצהיר אליהו בראיון לוואלה! ספורט.

"יכול להיות שבתת-מודע חיפשתי בית", מודה הטאלנט הישראלי. "עוד לפני שהסתיימה העונה שעברה כבר הייתה לי שיחה עם אורי אלון, ואמרתי לו שאני מתכוון להישאר בקבוצה. כך שמבחינת המחויבות שלי לקבוצה – המחויבות היא מאוד גדולה".

בפתח שנתו השנייה בקבוצה, אליהו מעיד שהוא מרגיש יותר ויותר נוח במדים האדומים. "הפעם, בשנה הזו, אני מתחיל לשחק בקבוצה מההתחלה של העונה. השנה שעברה הייתה פעם ראשונה בקריירה שלי שעברתי כך. זו הייתה תחושה מוזרה. אם לאנשים זה היה מוזר בשנה הראשונה שאני לא במכבי ושאני משחק בירושלים – השנה כבר מתרגלים לזה", הוא מחייך.

אחרי חוסר הוודאות, נראה שהקיץ היה לך קל יותר.

"הקיץ הקודם היה מאוד מוזר, אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזאת. ואז התחילה העונה ועדיין לא ידעתי מה קורה איתי. חוסר ודאות זו סיטואציה שבשביל שחקן מקצוען, לא רק בכדורסל – לא נעים להיות בה. עוברים בה הכול. עכשיו היה קיץ שונה".

ירושלים עברה גלגול מסוים בשנתיים שאתה כאן?

"הארנה עשתה שינוי משמעותי: בקבוצה, בתפיסה של הקהל, ההנהלה ושל השחקנים, ואפילו בתפיסה של היריבות שמגיעות. אני חושב שזה משנה את התמונה. אבל בסופו של דבר, אנחנו, כקבוצה וכסגל, צריכים ליצור את המציאות. המבנה עצמו לא עושה את העבודה. ונעבוד קשה העונה כדי ליצור את השינוי הזה".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. יוסי ציפקיס
"אין ספק שירושלים נותנת תחושה של בית לשחקנים שמשחקים בה". אליהו והאוהדים/יוסי ציפקיס

ההנהלה בירושלים לא פוחדת להצהיר שהיא הולכת על כל התארים.

"אני עוקב אחר הכדורסל מאז שאני ילד קטן. ירושלים תמיד כיוונה לאליפויות וגביע. לגבי היורוליג, זו מטרה שמציבה ההנהלה החדשה מביאה אותה - ברור לכולם שבשנים הקרובות הקבוצה צריכה להגיע לשם וזו מטרה ברורה. אני מאמין שנגיע לשם. ההנהלה הביאה איתה משהו חדש ולדעתי זה סוחף את כולם אם זה השחקנים, היריבות, מספר המנויים הקהל והציפיות. הארנה וההנהלה החדשה זו רוח חדשה לגמרי ממה שהיה".

זה מפעיל לחץ על השחקנים?

"אני חושב שלכל מועדון גדול שמכבד את עצמו ישנן מטרות גבוהות. באופן טבעי מתלווה לכך לחץ. השחקנים שהגיעו לכאן הוחתמו בגלל שהם יודעים לעמוד בציפיות האלו .ההנהלה עבדה קשה מאוד בקיץ האחרון ויש לה מטרות ברורות. התפקיד שלנו, של השחקנים, לספק אותן".

שחקני הפועל ירושלים ליאור אליהו, ברייסי רייט, טוני גפני, דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
"ההנהלה הביאה איתה משהו חדש ולדעתי זה סוחף את כולם אם זה השחקנים, היריבות, מספר המנויים הקהל והציפיות"/אדריאן הרבשטיין

בתחילת העונה אמרו על הגבוהים של ירושלים שהם לא מספיק טובים. ציפו ליותר.

"לאנשים תמיד יהיה מה להגיד. על כל אחד. גם עליי כשחקן אומרים דברים, כמו גם שחקנים על אחרים בקבוצה. הקבוצה צריכה לדעת לאן בדיוק היא מכוונת ואני בטוח שהצוות המקצועי עושה הכול כדי להצליח".

איך לשחק תחת דני פרנקו. מרגישים שינוי מהעונה שעברה?

"השינויים לא נמדדים אחרי שבועיים או שלושה שבועות. לדני יש את הדברים שלו. הוא מאוד יסודי, דני אימן אותי בנוער אז אני מכיר אותו 13 שנים הוא לא השתנה בכך. זה מה שהביא אותו למקום שהוא נמצא בו עכשיו. אני גם בטוח שככל שיעבור יותר זמן נשתפר אף יותר כקבוצה".

בעונה שעברה, אם היה רפיון הגנתי זה 'עבר' יותר חלק?

"דני הוא מאמן שאוהב התקפה, אבל גם מאמן מאוד הגנתי, הוא שם דגש על הגנה, מה שישתפר יותר ויותר".

אי אתה מתרשם מדונטה סמית'?

"דונטה מאוד דומיננטי על המגרש ומחוץ למגרש. זה האופי שלו. הנוכחות שלו בקבוצה מאוד מורגשת. אני מקווה שניקח את הדומיננטיות הזו למקומות טובים בקבוצה שלנו".

ניצחתם די בקלות את מכבי חיפה ועירוני נהריה. זה אומר משהו לגביכם העונה?

"יש לנו קבוצה טובה, אך הניצחונות עדיין לא אומרים כלום להמשך הדרך. העונה ארוכה מאוד ומצפים לנו מכשולים רבים".

הניצחון שלכם על מכבי בגביע ווינר מראה משהו לגבי המשך העונה מול מכבי?

"באופן אישי, אני מרגיש שלגביע ווינר הייתה משמעות גדולה יותר מאשר בשנים האחרונות. זה לא היה עוד קדם טורניר. הייתה תחושה שונה באוויר. אולי בגלל פתיחת הארנה והציפיות. לגבי הניצחון על מכבי, עמדנו טוב במטרה אך זו תחילת העונה וזה לא אומר כלום על ההמשך. בכלל, אני לא מתעסק במכבי, אלא בנו".

הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר. ברני ארדוב
סימן לבאות? שחקני ירושלים עם גביע ווינר/ברני ארדוב

מה היה חסר כדי לעלות ליורוליג?

"את המשחק הראשון עברנו טוב, במשחק השני לא עמדנו בו. זה סוג של טורניר שלא התנסיתי בו והוא סוג של טורניר אכזרי, כי אתה משחק טוב ערב אחד וכמה דקות לא טובות במשחק יום אחרי ואתה מודח. אבל מפיקים לקחים וממשיכים הלאה. יש מטרות נוספות לעונה הזאת כמו היורוקאפ ".

ועכשיו באמת יש את היורוקאפ.

"זה מפעל לא קל, יש הרבה קבוצות מצוינות ואנחנו צריכים להוכיח את עצמנו ביורוקאפ. המטרה שלנו ביורוקאפ? בשנה שעברה הגענו לרבע גמר, אז המטרה היא להגיע לפחות לשלב הזה ביורוקאפ".

יש הרגשה שהעונה הולכת להיות מוצלחת יותר מאשר העונה שעברה?

"אני רוצה גם בשנה שעברה יכולנו להצליח, סבלנו מפציעות לקראת סוף העונה. לגבי השנה, אני חושב שמוקדם מדי לדבר על זה, הרצון והציפיות ישנן ואנחנו צריכים להמשיך ביכולת טובה ולהופיע טוב גם בשלבים מתקדמים בעונה".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מחויב לירושלים. אליהו לצד פניני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully