וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "מהעונה שעברה למדנו, מה שחשוב זה הסוף"

13.10.2014 / 9:43

מכבי תל אביב שחררה לחץ אחרי ניצחון הליגה הראשון, וויצ'יץ' לא נבהל מההפסדים הקודמים. על סופו ומאריץ': "אלכס אינטנסיבי, וזה טוב לסופו". רנדל הצטיין: "כבר מצפה למשחק הראשון שלנו ביורוליג"

one

1. לאחר מסע ממושך בן 17 יום בארה"ב, ואחרי שורה של משחקים בהם הקבוצה הפסידה והיתה רחוקה מלהרשים - השיגה אמש (ראשון) מכבי תל אביב את קוביית הסוכר שלה: ניצחון על נס ציונה, 69:81, במחזור הראשון של הליגה. אם במחצית הראשונה לא הייתה תצוגה אלגנטית במיוחד, במחצית השנייה הקבוצה כבר שייטה לניצחון.

זה לא מובן מאליו. לאור ההפסדים ואיבוד גביע ווינר והגביע הבין יבשתי, במכבי תל אביב מודים כי שרר לחץ בקבוצה לפני המשחק. עדות לכך ניתן ללמוד מהאימון המסכם שנערך ערב לפני המשחק, במהלכו העיר המאמן גיא גודס לשחקניו כי "האימון לא מספיק טוב".

בתום המשחק התפנו המכבים מהפרקט אל חדר ההלבשה, כשעל פניהם הבעה של הקלה יותר מאשר שביעות רצון. כן, גם החבורה הטרייה הזו מתחילה כבר להפנים את הלחץ הצהוב, שהחל עוד לפני מחזור הפתיחה בליגה.

לכאורה, הניצחון על נס ציונה הוא ניצחון טכני כמעט, שנראה מובן מאליו, אבל במכבי אפילו משחק זעיר כזה הוא ההבדל בין לחץ לרגיעה. כרגע זה נותן טיפה אוויר למאמן גיא גודס – עד המשחק הבא לפחות.

איזה רושם הותירו הפועל ירושלים ומכבי תל אביב במחזור הפתיחה? האוזמן מסכם

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס (שמאל) עם גיא פניני (ימין). ברני ארדוב
במצבם, גם ניצחון על נס ציונה הוא חשוב. גודס ופניני/ברני ארדוב

2. ומה אומרים בקבוצה לאחר הניצחון? "זו הרגשה טובה לחזור ולשחק", מודה דווין סמית'. "בגלל המסע לארצות הברית לא היה לנו יותר מדי זמן להתכונן למשחק כמו שבדרך כלל יש לנו, אבל שיחקנו טוב מול נס ציונה. כולם התאמצו בפן ההגנתי. העונה שעברה? באופן אישי אולי קצת חשבתי עליה, אך כקבוצה זה לא משהו שהשקענו בו יותר מדי מחשבה. הגענו לכאן בכדי לשחק את המשחק שלנו".

"כל השחקנים הציגו מאמץ חיובי", הוסיף עמיתו לקו בריאן רנדל, שסיים אתמול ערב מוצלח של 19 נקודות. "באופן אישי רציתי לרוץ מהר, הצלחתי להיכנס לקצב. חבר'ה כמו פארגו וג'ייק כהן הציגו מהלכים יפים בהגנה. את המחצית הראשונה התחלנו לאט, אבל שיחקנו טוב כקבוצה. חמש הדקות האחרונות של המשחק לא היו טובות, נתנו להם לרוץ. לא משנה מי היריבה - אסור לתת לזה לקרות". על החזרה לליגה הישראלית הוסיף רנדל: "אין שום תירוץ מנטלי לא לשחק טוב, בכל מסגרת. צריך להיות מוכנים בצורה הכי טובה ולעשות מה שאפשר כדי להשתפר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"מהלכים טובים בהגנה". כהן/ברני ארדוב

3. ועכשיו יורוליג: במכבי סימנו אולי וי על מחזור הפתיחה, אבל בפניהם עומדת כעת משימה חשובה לא פחות: ביום חמישי תיפתח הליגה האירופית במשחק בין מול לימוז' הצרפתית. למחזיקת גביע אירופה ממש אין חשק להפסיד במשחק הבכורה ביורוליג – ועוד בהיכל הביתי, ועוד ליריבה הנחשבת חלשה למדי.

"יהיה מרגש לשחק משחק ראשון בבית שלנו ביורוליג", אמר בריאן רנדל. "זה משהו שאני מצפה לו. אני לא מכיר טוב את לימוז', רק כמה שחקנים, נצפה בווידאו ונלמד אותם. איך נגיע כקבוצה למשחק? לדעתי, אנחנו צריכים להתמודד מול כל קבוצה בכל מסגרת בצורה החדה ביותר".

המאמן גיא גודס הבהיר כבר כי סופוקליס שחורציאניטיס, שחזר לשחק, יירשם בסגל ואולי אף ישחק. ניקולה וויצ'יץ' אישרר ש"סופו יירשם מול לימוז'. המאמן יחליט כמה הוא ישחק, הוא עובד קשה ומתאמן קשה, אבל ייקח לו זמן להיכנס לכושר". ומה לגבי מאריץ'? כפי שפורסם בוואלה! ספורט, מסתמן כי מאריץ' ישוחרר. גם וויציץ' ממאן להתחייב על הישארותו: "אלכס מתחיל להיראות אינטנסיבי יותר, זה גם טוב לסופו, אלכס איתנו והוא תחת חוזה. האם הוא ממשיך? לא נכון להכריז דברים או לקחת החלטות כאלו עכשיו".

אלכס מאריץ' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
וויצ'יץ' לא מבטיח שהוא יישאר. מאריץ'/ברני ארדוב

4. במועדון נשמעת בחדרי חדרים ביקורת על המסע בן 17 הימים שקיימה הקבוצה בארה"ב ובברזיל - הגורסת כי ההתרוצצות האינטנסיבית לאורך היבשת פגעה באיכות ההכנות של הקבוצה. המודאגים סבורים שהמסע היה מוגזם בהיקפו ובאורכו, ועלול להיות בעוכריה של הקבוצה המתגבשת. התשובות יגיעו בקרוב, שכן למכבי צפויים חמישה משחקים הפרושים על פני שבועיים.

בריאן רנדל אמר על הלו"ז הצפוף: "מצפים לנו עכשיו חמישה משחקים. גם כששיחקתי עם חיפה היו לנו כמה משחקים צפופים והצלחנו בכך. פשוט נגיע לאימון ונתאמן לקראת המשחקים. צריך להיות מרוכזים. למכבי יש ניסיון בזה, נלך צעד אחר צעד".

אז איזו עונה צפויה למכבי? שחקן בקבוצה סיפר לגבי תחושותיו לגבי מכבי תל אביב העונה כי "אנחנו עדיין לא מראים את כל הפוטנציאל שלנו, לדעתי זה ייקח זמן. צריך לזכור שסבלנו מפציעות של שחקנים, וגם מול נס ציונה שיחקנו בלי אלכס טיוס וסופוקליס שחורצאניטיס". וניקולה וויציץ' ממהר להזכיר: "ההפסדים שהיו לנו במשחקים הקודמים? למדנו דבר אחד מהעונה שעברה, מה שחשוב זה מה שקורה בסוף".

פורוורד מכבי תל אביב בריאן רנדל (מרכז) בין שחקני עירוני נס ציונה טל דן (ימין|) לאמיין ווילסון (שמאל). ברני ארדוב
פורוורד מכבי תל אביב בריאן רנדל (מרכז) בין שחקני עירוני נס ציונה טל דן (ימין|) לאמיין ווילסון (שמאל)/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully