וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים נוראים: על המשבר המוקדם של מכבי תל אביב

29.9.2014 / 9:31

האווירה קשה, האכזבה מלינהארט ומאריץ' גוברת, הגעגועים לבלו מתחזקים ואפילו ניקולה וויצ'יץ' מודה: "זו תקופה ממש לא קלה". ורד כהן מדווחת על המשבר המוקדם שפקד את מכבי תל אביב ומסעיר את ההנהלה

גיא גודס, מאמן מכבי תל אביב. אתר פיב"א אמריקה, אתר רשמי
אכזבה עמוקה. גודס מנסה להעיר את שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, אתר פיב"א אמריקה

1. את זינוק המחוג במד הלחץ של מכבי ניתן לחוש גם מברזיל הרחוקה: אחרי שאיבדה את גביע ווינר להפועל ירושלים, מכבי תל אביב הפסידה אתמול לפלמנגו הברזילאית את הגביע הביניבשתי לאחר הפסד ב-13 הפרש (90:77), שמחק את הניצחון בשלוש הפרש בליל שבת. כך, תוך עשרה ימים בלבד, שמטה מכבי שני תארים.

גם ממרחק טרנס-אטלנטי ניתן לזהות את הבעיות במכבי: החולשה של הגבוהים והמחסור בגובה, חוסר היכולת להתמודד, ההתקפה שנתקעת לדקות ארוכות. חוסר התפוקה מלינהארט ומאריץ', מיעוט הדקות של יוגב אוחיון, והחזרה האיטית של דווין סמית' לכושר ניכרו היטב. גורמים במכבי מעידים על אווירה קשה ושקטה בחדר ההלבשה. גיא גודס העיר שם על ההגנה וכי "לא ייתכן שבמשחק גמר נספוג 90 נקודות". אווירת הנכאים נמשכה גם במסע למלון ובארוחת הערב.

גם המנהל ניקולה וויצ'יץ' הודה בשיחה עם וואלה! ספורט: "יש לנו תקופה קשה ולא קלה, אבל נישאר ביחד ונצא מזה מחוזקים. אני יודע שאני חוזר על עצמי, אבל גם בעונה שעברה עברנו תקופה לא קלה".

ועד אז, גיא גודס, כמאמן הראשי, חש היטב את הדאגה. לאחר המשחק נרשמו לא מעט התייעצויות בין הצוות המקצועי, על הבעיות בהגנה ועל ההתקפה שנתקעת לדקות ארוכות. דיונים טלפוניים נרשמו גם בין ראשי הקבוצה שמלווים את הקבוצים לבין אלו שנותרו בארץ. למרות שהצהובים מנסים לשמור על עמימות ותגובות מתונות, שלא יהיה ספק: במכבי, שלא אוהבים הפסדים גם במשחקי אימון, כועסים מאוד על כך שפספסו תואר שני מתחילת העונה. לפני המשחקים בברזיל היו"ר שמעון מזרחי הדגיש את החשיבות בזכייה בגביע וביקש המשכיות, בייחוד לאחר ההישגים של הקבוצה בעונה שעברה במכבי, אותם ציין בפני השחקנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקודת אור יחידה. פארגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. נקודת האור הבודדת במשחק היה ג'רמי פארגו. הרכז הציג ניצוצות, וברבע השלישי חילץ במו ידיו את מכבי מפיגור, כשהוא מסיים את המשחק עם 28 נקודות. פארגו זכה למילים אוהדות מאנשי הקבוצה, אך נראה אובד עצות משהו. מקורבים מספרים כי הוא לקח קשה את ההפסד של התואר השני.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, מכבי בודקת את האפשרות להחתים גבוה נוסף ומערך הסקאוטינג של הקבוצה כבר עמל על רשימת מועמדים. בקבוצה מסמנים כמפתח את שאלת מצבו וחזרתו של שחורציאניטיס לקבוצה: הסנטר היווני כבר החל באימונים אישיים ונמצא תחת משטר דיאטה קפדני ופיקוח צמוד. כרגע תוצאות הניתוח מעודדות והלחץ התוך עיני ירד, אך רק בעוד שבועות מספר יידעו סופית הצהובים אם הניתוח בעיניו צלח, מה שיחרוץ את עתידו בקבוצה.

בנוסף, הקבוצה מנסה להכניס לכושר את אלכס מאריץ' – אך מסתמן כי השחקן יוחלף: לא מעט גורמים בהנהלה סבורים כי יש לשחררו בתום חוזהו הזמני עם הקבוצה. במקביל, בקליבלנד ייפגשו הצהובים עם דייויד בלו, כשלא מעט גורמים בהנהלה רוצים לראות את השחקן המוכשר חוזר לשחק בשורות הצהובים, זאת למרות שבלו מדגיש כי התחיל פרק חדש בחייו.

מכבי תל אביב: "המקום של מאריץ' לא מובטח"

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אלכס מאריץ' מכבי תל אביב. קובי אליהו
ממשיך לאכזב. בדרך החוצה? מאריץ'/קובי אליהו

3. בסיום הקרב על הגביע הביניבשתי פרצו מאות אוהדי פלמנגו למגרש בחולצות אדומות במפגן קלאסי של טמפרמנט ברזילאי – כך שלא ניתן היה לקיים את טקס הענקת הגביע. מאבטחים הורידו את מכבי למנהרה, והמכבים הובהלו אל מתחם חדרי ההלבשה.

לאחר שהמשטרה פינתה את האוהדים, עלו שחקני מכבי למגרש והתקבלו במחיאות כפיים. הם עמדו בשורה וקיבלו מדליות. אך, בדומה למבטים אחרי ההפסד בגביע ווינר, הפנים העגומות אמרו הכול: שוב מקום שני.

כבר מחר יצטרכו הצהובים לגייס את כל כישרונם החברתי, כי את המצב רוח הרע, שאותו הרוויחו ביושר לאחר שאיבדו עוד תואר – הם ייאלצו לגנוז לטובת חיוכים בסוללת האירועים הצפויים להם. למכבי מצפים מפגשים למכביר עם הקהילות היהודיות – לא רק בברזיל. היום תגיע הקבוצה לסאו פאולו ומשם תצפין לארצות הברית. המסע של הצהובים צפוי לכלול פגישות עם קהילות יהודיות ברחבי היבשת ושני משחקי ראווה עם קליבלנד וברוקלין מה-NBA.

יש מי שמקווה כי כישרון המשחק של הצהובים בזירה החברתית, יעלה על כישרון המשחק שהם הפגינו בזירה המקצועית בעשרת הימים הנוראים האחרונים. מכבי נמצאת במצב מוזר, תקופה של משבר מוקדם, כשהיא נמצאת בעיצומו של מסע בן 17 ימים. בין לבין המאמן גיא גודס כבר הבטיח שינצל כל אימון כדי לנסות לשפר את הקבוצה. ויש מי שאומר בקבוצה: "נסיעות במצב כזה זה לא אופטימלי וגם פוגע בהכנות שלנו, אבל זה המצב וננסה להוציא מזה את המיטב".

פלמנגו חוגגת זכייה גביע ביניבשתי. פיב"א אמריקה, אתר רשמי
טקס מאולתר. פלמנגו חוגגת עם האוהדים/אתר רשמי, פיב"א אמריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully