וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזיק: "חולון תהפוך לקבוצה של המדינה, פג התוקף של מכבי ת"א"

18.9.2014 / 13:15

הוא מאמין שאפשר לא להפסיד כסף בספורט ("זה עסק לכל דבר"), שיקם את הנוער ("מה שנעשה לא נעשה כבר 30 שנה") והכניס טכנולוגיה לאימונים. שלמה אייזיק, הבעלים של הפועל חולון, לא מבין את איגוד הכדורסל ("משרת את עצמו") ויודע איך להגשים את החזון. ראיון מסוג אחר

שלמה אייזיק בעלי חברת 'יונט', הספונסר החדש של הפועל חולון. ברני ארדוב
יש חזון, עכשיו צריך לממש אותו. אייזיק/ברני ארדוב

לפני שבועיים ערכה הפועל חולון אימון פתיחה רשמי לקהל שלה. בצד של האולם עמד הבעלים שלמה אייזיק, האיש שעומד במרכז המהפכה שעברה הקבוצה בשנה האחרונה, והתרפק על הצגת השחקנים עם חיוך גדול. האנרגיות ששררו באולם הדביקו גם אותו. "האנרגיות והדברים מסביב זה בונוס מבחינתי. אני שם בעיקר כתרומה לקהילה. החזון שלי, ואני מנסה להדביק את השותפים שלי בזה, הוא שהפועל חולון תהפוך לקבוצה של המדינה. אני חושב שפג התוקף של מכבי תל אביב בנושא הזה", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט ערב פתיחת העונה.

אייזיק הוא הגורם המאזן של חולון. אחד מקבוצת הבעלים, אבל האיש שאיתו נכנס מיקי דורסמן, המנהל המקצועי, בחזרה לקבוצה, ואיתו עושה הקבוצה צעדים בטוחים לכיוון הצמרת. "אני רואה כל הזמן את ההתקדמות. גם בצד ההתנהלותי וגם מבחינת יציבות, ואני לא יודע אם יש הרבה קבוצות בליגה שבהן ארבעה שחקני סגל ראשון המשיכו לעוד שנה. זה מלמד על משהו. אנחנו משקיעים עכשיו באיסוף קהל האוהדים של הפועל חולון. יש עשרות אלפי אוהדים לקבוצה הזאת, ובמובן הזה, כשנעבור להיכל החדש, שקראתי לו קולוסיאום, זה יבוא לידי ביטוי בצורה יותר חזקה. נתחיל לראות משפחות והרבה ילדים, זאת תהיה חוויה בלתי רגילה".

גביע ווינר: הפועל ירושלים - הפועל חולון (18:30, ספ' 5)

גודס: "בנינו את מה שרצינו, החזון הוא פיינל פור"

שחקני הפועל חולון. ברני ארדוב
"יש עשרות אלפי אוהדים לקבוצה הזאת, ובהיכל החדש זה יבוא לידי ביטוי בצורה יותר חזקה"/ברני ארדוב

הפועל חולון – המהפך

כשמדברים על השינוי הגדול שעברה הפועל חולון בתקופת הבעלות של אייזיק, דורסמן ואנשי העסקים שאיתם מדברים בעיקר על השינוי הניהולי. התוצאות המקצועיות אמורות להגיע בהמשך. הבעלים של UNET גאה בעיקר במחלקת הנוער של המועדון, שהיא המטרה הגדולה שלו: "האתגר המרכזי שלנו היה לשקם את מחלקת הנוער, את הילדים ואת בתי הספר לכדורסל. מה שנעשה בשנה האחרונה לא היה קיים 30 שנים בחולון, באספקט של ילדים שדופקים בדלת ורוצים להצטרף, הורים שמתקשרים ורוצים לצרף את הילדים. המעורבות של ההורים בפעילות של הילדים בקבוצות היא האתגר המשמעותי, כי אחד הדברים שאני התעקשתי עליהם כשירשתי את המועדון הוא שתהיה הפרדה בין מחלקות הנוער לבוגרים. היום זו אגודה אחת, מועדון אחד, כיף אחד".

אייזיק הוא יו"ר העמותה, אך סומך לחלוטין על האנשים שהצליחו להוציא את התדמית השכונתית שדבקה בחולון בשנים האחרונות. "החלפנו את כל הצוות והכנסנו תקנים שלא היו. יש היום את מנהל מחלקת הנוער, אופיר ולדמן, שעושה עבודה מעל ומעבר למצופה, יש את רועי דבורה, מנכ"ל המועדון, יש סטנדרטים של משכורת, לא מוכן שיהיו עוד מתנדבים. השתדרגנו השנה וגדי רבינוביץ', שיודע למכור את המוצר שלנו בצורה יוצאת מן הכלל, הוא סמנכ"ל שיווק ותקשורת. הכנסנו מערכות תוכנה חדשות, אנחנו היחידים במדינת ישראל, לדעתי, שאצלם הורה יכול לצפות מהבית בביצועים של הילד שלו. אנחנו מסריטים את המשחקים ומצלמים את האימונים. זה כלי עבודה שמאפשר לנו לתקן תוך כדי. הבאנו את זה ממערכת החינוך".

השינוי הנוסף, שעל פי אנשי חולון ואייזיק כבר קרה בשטח, הוא סוף לסטיגמה האלימה על הקהל של חולון, סטיגמה שהקהל מושך איתו עוד מעונת העלייה. "אני לא מסכים עם הקביעה שיש באולם הפחים אווירה עוינת", אומר אייזיק, "יש אווירה של ספורט. ביוון זורקים מטבעות. אתה לא מגיע לפילהרמונית, אתה מגיע למקום עם אמוציות, עם מכוונות לתוצאה. אחרי תקופה של שמונה שנים, הצלחנו להביא את ראש העיר למשחקים, כשאני התחייבתי אישית כלפיו שחצי קללה לא תיאמר וזה מה שקרה. הוא היה במשחק הפתיחה נגד מכבי תל אביב, אחרי זה בעוד משחק, והוא באמת נהנה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
"יש אווירה של ספורט, ביוון זורקים מטבעות. אתה לא מגיע לפילהרמונית"/ברני ארדוב

בא לתרום לקהילה

אייזיק, בן 59, הקים לפני 16 שנים את חברת UNET אחרי קריירה מוצלחת בפניקס. הוא הבעלים של רשת שמונה כיום מעל 250 משרדי ביטוח ברחבי הארץ. בעבר שימש כיו"ר הועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, והחל מספטמבר 2012 שימש כסגן נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאיים בישראל, כשבתוקף תפקידו פעל רבות לביטול הרפורמה במיסוי הפנסיוני במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2014. לאחרונה החליט לעזוב את התפקיד. לאחר כל הפירוט הזה, לא ברור בדיוק מה הקשר שלו לכדורסל ולהפועל חולון.

"אני בקשרים מצוינים עם מיקי דורסמן, וזה משהו שהתגבש שנכנסתי לקבוצה (אייזיק ו-UNET שמשו כספונסר הראשי של חולון החל משנת 2011, א.ש). אחד הטיפים הגדולים שקיבלתי ממנו היה שהוא אמר לי: 'אם אתה ספונסר ראשי, וכמוך לא היה במועדון הזה הרבה מאוד שנים, תיכנס לבעלות, תיקח שליטה, תיכנס לעובי הקורה של מה שקורה במועדון. אם אתה משקיע כסף בוא תראה מה עושים עם הכסף ותקבל את ההחלטות בנושא'. זה בעבע אצלי, גם הפעילות הקהילתית שאליה אני כל הזמן מעצים את הזמן, בעיקר מה שקשור לילדים ולנוער, ואז המהלך הזה הבשיל. אני מאוד נהנה, אין ספק שמאז שאני מעורב בהפועל חולון, זה עשה משהו גם בעסק שלי. אם אני מגיע היום לפגישות, ומדברים איתי על כדורסל ולא על עסקים, זה כנראה מושך לאיזשהו כיוון. אני תמיד אהבתי ספורט, אני אוהב כדורגל, זה הספורט הראשון שלי".

הרבה מאוד אנשי עסקים שיוצאים מהספורט ממליצים לא להיכנס לתחום הזה. אתה חושב שאפשר להרוויח כסף במקומות שאנשים לא הצליחו?

"זה עסק לכל דבר. הבעיה של רוב המועדונים בארץ לדעתי היא שאין ניהול מקצועי. הניהול הוא מתוך אהבה, ואהבה לפעמים מעוורת. אני מצייר תמונת מצב ולא מעביר ביקורת. אני מנהל מקצועי, רואה את הדברים בצורה אחרת וזה מקרין על המועדון כבר היום. אני בפירוש רואה את הספורט כמשהו שבו אתה תורם ונתרם".

איך אתה מצליח לשלב בין כל כך הרבה דברים?

"זה לא בא על חשבון שום דבר, זה מתוך בחירה, יש לי מנהלים מצוינים גם בקבוצות וגם בעסק אצלי. אני סומך עליהם והם עושים את העבודה בצורה בלתי רגילה. ביומיום הכול מנוהל ומתנהל כמו שצריך. כשאתה מדבר על קבוצת החברות שלנו, הנהלת המועדון מתכנסת אחת לשבוע, הנחלנו במועדון סוג של ישיבות הנהלה מה שלא היה קיים בעבר, יש דיבורים תוך כדי בהתאם לרלוונטיות של הנושא. יש לי חברים בדירקטוריון, גם איתן (לנציאנו, א.ש) וגם מיקי, יש לנו מאמנים ומנהלים מצוינים. אם אתה בוחר את האנשים הנכונים, אז העסק שלך יתפקד. אם יש לך בעיה של שיתופי פעולה וקשה לך לאפשר לאנשים לנהל בשבילך משהו, אתה באיזשהו מקום קורס. אני לא שם".

חבר הנהלת הפועל חולון, מיקי דורסמן. ברני ארדוב
שכנע את אייזיק להיכנס. דורסמן/ברני ארדוב

כועס על האיגוד, חולם על אולם מלא במשפחות

לאייזיק היו בשנה שעברה הרבה טענות נגד השופטים, בעיקר בשל משחק שמינית גמר גביע המדינה, אז הפסידה חולון לבני הרצליה בגלל שערוריית שיפוט. "עשינו פריצת דרך במובן הזה. שופט צריך לעשות את העבודה שלו בצורה נאמנה, הוא צריך לכבד את הקבוצות, והקבוצות צריכות לכבד אותו. אסור להיגרר לפרובוקציות של קהל. לא יכול להיות מצב ששופט עושה אצבע משולשת לקהל מאחורי הגב. אני מרגיש מאוד נוח עם השופטים, ואני מקווה שזה ימשיך ככה".

אבל לא רק על השופטים הוא כועס, גם את הנעשה באיגוד הכדורסל הוא לא חושש לבקר: "איגוד הכדורסל זה משהו שאני לא בהכרח יודע לאכול. אני לא מבין למה אני צריך לשלם 13 אלף שקל על כל משחק בית. השופטים, יום למחרת, אותו צוות, גובים 3,000 שקל. אני לא יודע למה אנחנו משלמים את הסכום הזה. זה מצטרף לאגרות שאנחנו משלמים על כל קבוצה וקבוצה, זה משהו שערורייתי. במקום שניעזר, אנחנו הופכים להיות מטחנה של כסף לגופים כאלה ואחרים. הרושם שלי הוא שהמטרה של האיגוד היא קודם כל לשרת את עצמו. מעולם לא דיברו איתי מאיגוד הכדורסל או עזרו לי בשום דבר. מאוד מכבד את הבקרה התקציבית, היא מגנה על השחקנים, אבל אין לי שום דבר עם איגוד הכדורסל. ממש כלום. אני לא מבין על מה אני משלם 13 אלף שקל".

עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
"במקום שאנחנו ניעזר, אנחנו הופכים להיות מטחנה של כסף". יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי/ברני ארדוב

הפועל חולון תעבור ככל הנראה במהלך העונה הנוכחית עוד לביתה החדש סמוך לפארק פרס (אייזיק: "הייתי בסיור עם הטוטו בשבוע שעבר, עם יו"ר הטוטו וראש העירייה, וזה נראה פשוט פצצה"), ובניית האולם היא חלק משיקום היחסים של הקבוצה עם העירייה, לאחר שבמשך שנים שיתוף הפעולה לא יצא לפועל. "הייתי שמח לקבל יותר", מפתיע הבעלים, "אני מצפה שהקבוצה תעזור לנו ותתרום לנו במחלקות הנוער והילדים. שיקמנו את מערכת היחסים עם העירייה, יש לי דיבור יוצא מן הכלל עם ראש העיר, הסגנים והעוזרים. כל בקשה שלנו נענית בחיוב. אין לי בעיה עם תקציב הקבוצה הבוגרת שעומד על 1.4 מיליון שקל. הייתי מצפה לעזרה במחלקות הנוער והילדים. אני משלם שכר דירה על השימוש באולמות. אני מבין את האילוצים של העירייה, הם מתמודדים עם הרבה בג"צים , אבל אנחנו מועדון שמרכז פעילות של 1,350 ילדים, כשעוד אלף מתדפקים על הדלת, אבל אין לנו מספיק אולמות, העירייה צריכה לעזור לנו יותר. אנחנו זרוע חינוכית של העירייה, בסופו של דבר".

למי שכבר הספיק לשכוח, הפועל חולון זכתה באליפות בעונת 2007/8. כדי לחזור למעמד כזה, הקבוצה צריכה עוד לעשות קפיצת דרך משמעותית, גם כלכלית. בתחילת הכתבה הזכרנו את החזון של אייזיק, להפוך את חולון לקבוצה של המדינה. "אני לא חושב שאליפות זה מה שעושה את זה", הוא מנסה להסביר, "אם תספק לקהל שמגיע חוויה, זה יהיה מצוין. חוויה ספורטיבית, קהילתית, קבוצה שכיף לראות אותה, אז זה יעזור לחזון. בד בבד זה צריך להיות משולב בהישגים. לאט לאט נתקדם. אנחנו צריכים לעבור את משוכת היציבות, לבנות בסיס מלמטה כדי להגיע להישגים בעתיד. אנחנו לא מוותרים על קבוצה אטרקטיבית, זה מאוד חשוב".

אז מה המטרות שלכם בזמן הקרוב?

"אני לא רוצה להצהיר הצהרות שאין להם כיסוי. המשימה שלי בטווח הקצר היא יציבות של הקבוצה, טיפוח מחלקות הנוער ובתי הספר לכדורסל, המעבר לאולם החדש ומבחינתי משימה לא פשוטה וחשובה מאוד - לייצר קאדר של נותני חסויות לאורך זמן. אנחנו צריכים להיות מספיק אטרקטיביים ושיווקיים על מנת להדביק אלינו ספונסרים לאורך זמן. אין לי בעיה לוותר על השם של UNET בהפועל חולון, אם זה לטובת המועדון אז בכיף, זה יתרום לי במקום אחר".

אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
"אם תספק לקהל חוויה ספורטיבית, קהילתית, קבוצה שכיף לראות אותה, אז זה יעזור לחזון"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully