וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פרנקו: "יש התרגשות ותכונה רבה"

14.9.2014 / 18:55

מאמן ירושלים מוכן לחניכת הארנה מול חולון (18:30, ספ' 5). מכבי ת"א - גלבוע/גליל (20:45, 5+ לייב), הפועל ת"א - אילת

משחקי רבע גמר גביע ווינר ייצאו מחר (שני) לדרך בארנה החדשה בירושלים ובבית מכבי בראשון לציון. בירושלים ייחנך האולם החדש במשחק בו תארח הפועל ירושלים החדשה את הפועל חולון של אלעד חסין. המנצחת במשחק זה תפגוש את המנצחת במשחק בין הפועל תל אביב של עודד קטש, לקבוצתו בעונה שעברה הפועל אילת, שמגיעה למשחק עם מסדר פצועים. מכבי תל אביב, מחזיקת התואר במפעל זה בארבע השנים האחרונות, תארח בבית מכבי את גלבוע/גליל של ברק פלג ולא אמורה להתקל בקשיים. המנצחת במשחק זה תפגוש את המנצחת במשחק המוקדם בו ייפגשו עירוני נס ציונה המבטיחה ומכבי חיפה, שאיבדה אמש את בן רייס לעונה הקרובה.

משחקי גביע ווינר ייפתחו בשני משחקי ראווה שייערכו בראשון לציון: ב-13:15 ייפגשו בני הרצליה ומכבי אשדוד וב-15:45 ייפגשו מכבי ראשון לציון והעולה החדשה עירוני נהריה. במשחקים עצמם ייערכו שלושה שופטים חדשים שעלו השנה לסגל ליגת העל את הופעות הבכורה שלהם במפעל: גיא סימאני, דרור גלפז וניר מאירסון.

שחקני הפועל ירושלים מתאמנים בארנה. הפועל ירושלים, אתר רשמי
שחקני ירושלים באולם החדש/אתר רשמי, הפועל ירושלים

הפועל ירושלים - הפועל חולון (18:30, ספורט 5)

הקבוצה של דני פרנקו החלה להתאמן בסגל מלא רק בסוף השבוע לאחר הגעתם של שחקני הפנים טוני גפני וג'וזף ג'ונס שחתמו בשבוע שעבר. ירושלים שמרה על רוב הסגל מהעונה שעברה, כשמלבד הזרים החדשים הצטרפו דונטה סמית', בר טימור ודניאל גור אריה. השלושה מצטרפים ליותם הלפרין, ליאור אליהו, ברייסי רייט, דרווין קיצ'ן, אדם אריאל ותום מעיין. בירושלים הציגו יכולת לא משכנעת במשחקי האימון נגד אלבה ברלין בגרמניה, אך במקביל מודעים לעובדה שעם שחקני הפנים צפויים להציג יכולת שונה לחלוטין. כ-4,500 אוהדים אדומים צפויים לדחוף את הקבוצה במשחק הפתיחה. רפי מנקו שוחרר היום לגלבוע/גליל.

הניצחון במשחק האימון על הפועל אילת עדיין לא גורם לאנשי הפועל חולון, ולצוות המקצועי בראשות המאמן אלעד חסין, לשמוח יותר מדי. הסגולים יעלו לבירה בידיעה שהם אנדרדוג מול הקבוצה הביתית, אך כפי שכבר עשו בעבר בירושלים, ינסו להציג משחק לחימה ולהפתיע. גם חולון מציגה המשכיות מאשתקד כששלומי הרוש, אייזיק רוזפלט, גוני יזרעאלי ולורנס באוורס ממשיכים ואליהם הצטרפו הזרים טוני קרוקר, וויל קולמן, שהצטיין נגד אילת וג'ורדן טיילור והישראלים שון דניאל, כרמל בוכמן, יועד בית יוסף ואלון ספיר.

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו: "יש התרגשות ותכונה רבה לקראת המעבר לארנה. אצל רבים זו נקודת זמן כואבת בהיבט של לעזוב בית. נרצה להביא את האווירה והאנרגיות של מלחה לארנה בהקדם האפשרי, וברור לנו שיקח זמן להפוך את הארנה למגרש בית אמיתי. למרות השלב המוקדם בהכנה לעונה, אנחנו מצפים לזריקת כדור הביניים ונרצה לעשות את המיטב על מנת לחנוך את הארנה עם ניצחון".

יותם הלפרין: "ברור שמדובר במשחק מרגש, לנו, לאהודים שלנו ולכל העיר ירושלים. זו תחילתה של תקופה שאני בטוח שתהיה מרתקת. זו גם תחילתה של עונה שנרצה להשתפר בה לעומת העונה הקודמת. אנחנו רוצים במאני טיים של העונה הזו להיות במצב שנאבק על תארים. יש לנו קבוצה טובה שיכולה להגיע לשם".

שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית. קובי אליהו
ירושלים החלה להתאמן בסגל מלא רק בסוף השבוע. דונטה סמית'/קובי אליהו

מכבי תל אביב - הפועל גלבוע/גליל (20:45, 5+ לייב)

אחרי משחקי ההכנה בגרמניה, בהם הציגה יכולת טובה, תערוך מכבי תל אביב, אלופת אירופה, מחזיקת גביע המדינה וגביע ווינר והאלופה מאשתקד, את הופעת הבכורה שלה בישראל לעונה הקרובה. גיא גודס ועוזר המאמן פיני גרשון יודעים שגביע ווינר יכול לתת אינדיקציה ראשונה לרמת התחרות שתפגוש מכבי העונה, ומתכוננים למשחקים ברצינות רבה. הסגל הצהוב השתנה במעט לעומת השנה שעברה, בעיקר בגזרת הזרים, כשג'רמי פארגו, מרקיז היינס, בריאן רנדל, נייט לינהארט ואלכס מאריץ' הצטרפו לסגל. הצהובים הודיעו לפני המשחק שדווין סמית' לא יתלבש להתמודדות.

אחרי ארבע עונות כעוזר מאמן, ברק פלג פותח את עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי בליגת העל. שחקן העבר גיבש סביבו חבורה צעירה ולוחמת בגלבוע/גליל, כשאת הסגל צפויים להוביל הגארדים נמרוד טישמן ועודד ברנדווים לצד הסנטר המתאזרח דיין דילייגרו. הצעירים איתי שגב, חואקין שוכמן ושי זלץ יקוו לקבל דקות בבית מכבי, כשארבעת הזרים ווין צ'יזם, אלכס יאנג, קינדל דייקס וג'רמייה ווילסון אמורים להיות המשמעותיים ביותר בסגל. מי שעוד ישחק בקבוצה הוא רפי מנקו שעבר היום מהפועל ירושלים שהשלימה את הסגל ושחררה אותו לקבוצה שבועיים ממה שתוכנן.

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. יוסי ציפקיס
אלופת אירופה מציגה קבוצה חדשה לגמרי. פארגו/יוסי ציפקיס

הפועל תל אביב - הפועל אילת (21:00, פריצות ב-5+ לייב)

כאלף אוהדי הפועל תל אביב צפויים לעשות את הדרך לארנה במלחה, למרות שהמבחן הראשון בעידן עודד קטש הסתיים באכזבה עם ההפסד במשחק האימון בנס ציונה. בהפועל הבהירו כי למרות היכולת הלא טובה ביום חמישי הם מסרבים להכנס לפניקה. עיקר התהיות היא על היכולת של הפורוורד ג'רון מימון שנראה לא טוב, אך בהפועל מאמינים כי ככל שיעבור הזמן הוא יתחיל להכנס לעניינים. מצד שני בקבוצה היו מרוצים מהיכולת של יחזקאל סקוורר וגולן גוט, שאמור לקבל יותר דקות העונה. האדומים מקווים כי הסגל החסר של אילת שעומד מולם, והדחיפה של הקהל תוביל לניצחון ברבע הגמר, אולי בדרך לדרבי בגמר המפעל.

הקבוצה של דן שמיר אמורה להיות אחת משלוש קבוצות הצמרת העונה, אך לגביע ווינר היא מגיעה בסגל חסר וללא ציפיות. אפיק ניסים, ששבר אצבע בידו במהלך השבוע שעבר, וקווין פאלמר שנפצע בתחילת משחק האימון נגד הפועל חולון, ייעדרו, אך מצד שני דומיניק מגוויר, הרכש המסקרן ביותר של אילת העונה, יערוך את הופעת הבכורה שלו. אחד השחקנים המרתקים באילת השנה יהיה הסקורר קאליף וויאט, שכבר הרשים בהפסד לחולון, וצפוי להיות אחד ממובילי הנקודות העונה בליגה. את הסגל משלימים הסנטר שון אוונס, ניב ברקוביץ', אלישי כדיר, עמית שמחון ופלין קליימן.

מאמן הפועל תל אביב בכדורסל, עודד קטש עם שחקן הקבוצה, מתן נאור. ברני ארדוב
קטש פוגש את האקסית/ברני ארדוב

מכבי חיפה - עירוני נס ציונה (18:15, 5+ לייב)

מכה קשה נחתה על מכבי חיפה ביום חמישי האחרון עם הפציעה של בן רייס שגמר את העונה. בעוד בקבוצה שוקלים את צעדיהם, וככל הנראה יביאו מחליף לפורוורד, הם יופיעו בהרכב חסר מאוד למשחק נגד נס ציונה. בשלב הזה הסגל הישראלי הבכיר של הקבוצה כולל את דגן יבזורי, אלכס צ'וברביץ', אנטון שוטבין, תומר בר אבן, לירז אריאלי ויפתח זיו. ברודי אנגלי, שלא שיחק במשחק האימון בו הפסידה הקבוצה לגלבוע/גליל בשל פציעה קלה, צפוי לשחק, בעוד הקטור הרננדס, ששיחק עם נבחרת מקסיקו במונדובאסקט, ינחת בזמן מאוחר יותר. רנה רוז'ו, שאמור להכנס לנעליו של דונטה סמית', יהיה אחד השחקנים המעניינים העונה בקבוצה, כמו כן דמונטז סטיט וג'ף אלן שיחזרו לאולם שהיה להם לבית בתקופתם בהפועל תל אביב.

עירוני נס ציונה אמנם הפתיעה את הפועל תל אביב במשחק אימון ביום חמישי האחרון, אך הסגל של נדב זילברשטיין אפילו לא הושלם. בקבוצה שוקלים האם לצרף פורוורד שיכול לשחק גם סנטר, או פורוורד שמסוגל לשחק בעמדות 3 ו-4. בינתיים בקבוצה מרוצים מהחיבור של הזרים החדשים טוני איזלי ולאמיין ווילסון, שהציג את ארסנל הקליעות המרשים שלו במשחק בהדר יוסף. בצוות המקצועי מאמינים כי לאחר שכל השחקנים יכנסו לכושר משחק, תוכל הקבוצה לחזור להציג את הכדורסל האטרקטיבי שהציגה בשנים האחרונות, וינסו כבר מחר להשיג ניצחון בהשתתפות ראשונה בגביע ווינר.

- שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו מול שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. ברני ארדוב
יוצאים לדרך. טפירו מול יבזורי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully