וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן אנטוניו עלתה ל-0:1 בגמר ה-NBA

גרין התעורר במאני טיים וסחף את סן אנטוניו ל-95:110 על מיאמי במשחק מספר 1 בגמר ה-NBA. דאנקן כיכב עם 21 נק' ו-10 ריב', לברון רשם 25 נק' אך סבל מהחום הכבד באולם ומשורה של התכווצויות שרירים

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
מסרב להיגמר. טים דאנקן/AP

שנה אחרי שהייתה רחוקה שניות בודדות מזכייה באליפות וראתה את מיאמי חוגגת על חשבונה, סן אנטוניו פתחה הבוקר (שישי) את מסע הנקמה שלה עם ניצחון 95:110 במשחק מספר 1 בגמר ה-NBA. הספרס הגיעו חמים לשחזור הקרב מאשתקד באולם הלוהט בטקסס, שתקלה במזגן הפכה אותו ללוהט עוד יותר, נעזרו בעוד התעלות של טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי הלא נגמרים ובכמה צליפות מומנטום גדולות של דני גרין כדי לעלות ל-0:1 בסדרה, שתתחדש עם משחק נוסף בסן אנטוניו בלילה שבין ראשון לשני.

גרין, ששבר בשנה שעברה את שיא השלשות לסדרת גמר, לא קלע סל שדה עד אמצע הרבע האחרון, אבל אז הגיעו 11 נקודות ענקיות שלו, וביחד עם חבריו המנוסים הוא סחף את הספרס לסיום משחק קטלני של 9:31, במהלכו קלעו 12 מ-14 מהשדה. לברון ג'יימס היה הסובל העיקרי מהחום, והתמודד עם שורה של התכווצויות שרירים, שאף גרמו לו לרדת לספסל בדקות האחרונות ולעורר דאגה גדולה בקרב אוהדי מיאמי ממצבו לקראת המשך הסדרה.

פופוביץ' בסיום: "עד המשחק הבא נשלם את חשבון החשמל שלנו..."

אודי הירש על הקסם של סן אנטוניו: קבוצה שהיא נס ספורטיבי

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט בוכה. AP
סבל מהחום, ומהספרס. לברון ג'יימס/AP

מהלך המשחק:

הספרס קיבלו זריקת מרץ בזכות העובדה שטוני פארקר החלים ופתח בחמישייה, אבל ההיט היו אנרגטיים יותר בפתיחה בראשות כריס בוש הלוהט, ולברון ג'יימס קבע 2:7 לאלופה אחרי דקה ורבע. טים דאנקן נכנס במהירות לעניינים ומנע הסתבכות מוקדמת, לפני שמאנו ג'ינובילי קם חד מהספסל וקבר שתי שלשות שהקפיצו את הקהל. דווין וייד הראה שגם הוא בכושר עם דקות טובות, אבל מיאמי החטיאה שש זריקות רצופות בסיום הרבע, ושלשה של פאטי מילס קבעה 20:26 בסיומו.

מי ששוב שינה את המומנטום היה ריי אלן, הסיוט הגדול של אוהדי הספרס, שקבר שתי שלשות אופייניות. האורחים התחילו להציג הגנה משופרת, וייד השלים מהפך כשקבע 36:38, אבל מרקו בלינלי סיפק לסן אנטוניו ניצוץ מהספסל עם שתי שלשות משלו וקבע 41:45. בדקות הבאות פארקר התחיל להתחמם ובוריס דיאו הבריק עם שלושה אסיסטים לדאנקן היעיל כתמיד, כשמנגד לברון היה קטלני במשחק המעבר, ובוש עזר לו לשמור את מיאמי בתמונה, כשבמחצית התוצאה עמדה על 49:54 לספרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאנו ג'ינובילי שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
תרומה משמעותית מהספסל. טיאגו ספליטר/GettyImages

בפתיחת הרבע השלישי קוואי לאונרד ודני גרין הרדומים התעוררו עם שתי נקודות כל אחד בדרך ליתרון שיא של 49:58, אבל וייד שוב לא נתן לספרס לברוח, וסל נפלא של לברון שוב הפך את הקערה עם 60:62. ריי אלן סייע לו עם שני סלים במתפרצות, כולל דאנק מרשים שהקפיץ ל-69:73 לאורחים. הספרס רשמו סדרת איבודים מפתיעה, אבל טיאגו ספליטר מזער נזקים כשקבע 74:78 למיאמי בסיום הרבע.

ברבע האחרון מהלך של ארבע נקודות של בוש נתן למיאמי יתרון שיא של 79:86, אבל פארקר ודאנקן לא ויתרו, ואז הגיעה ההתעוררות של דני גרין. הגארד קר הרוח איפס את הידית עם שתי שלשות גורליות שקבעו 88:90 למקומיים, והוסיף דאנק אימתני נוסף ששיגע את הקהל. לברון החל לדדות בשל התכווצויות שרירים מהן סבל, וארבע דקות לסיום הוא ירד לספסל לטיפול דחוף. גרין ניצל זאת כדי לצלוף שלשת קלאץ' נוספת, ודיאו קבע 92:99 מבטיח. מריו צ'אלמרס עוד ניסה לשמור את התקוות של מיאמי בחיים, אבל לאונרד קבר שלשה משלו שקבע 95:102, ההיט הרימו ידיים, והספרס רצו כל הדרך ל-95:110 בסיום.

האם זו הפגישה שתגשים לדיוויד בלאט את חלום ה-NBA?

דווין ווייד שחקן מיאמי היט. GettyImages
נפלו מהרגליים בדקות האחרונות. דוויין וייד/GettyImages

סטטיסטיקה

את הספרס, שקלעו ב-58% מהשדה, כולל 13 מ-25 לשלוש, הוביל דאנקן עם 21 נקודות (9 מ-10 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, פארקר סיים עם 19 נקודות (8 מ-15) ו-8 אסיסטים, וג'ינובילי תרם 16 (3 מ-6 לשלוש) ו-11 אסיסטים. ספליטר עזר עם 14 נקודות, גרין הוסיף 13 (3 מ-7 לשלוש). בצד השני לברון קלע 25 נקודות (9 מ-17) והוסיף 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות ו-4 איבודים ב-33 דקות בלבד. וייד תרם 19 נקודות (8 מ-18), בוש סיים עם 18 (7 מ-11) ו-9 ריבאונדים, אלן צלף 16 מהספסל ורשארד לואיס תרם 10.

אוהד סן אנטוניו מחזיק שלט עם תמונה של לברון ג'יימס בוכה. AP
נהנו בעיקר מהסיום. אוהד מקומי עם תמונה רלוונטית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully