וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לראות את המנהיג שלך יורד ככה זה כמו אגרוף בבטן"

מאמן מיאמי הצביע על פציעתו של לברון כרגע המכריע בהפסד לספרס. ג'יימס: "כואב שזה קורה בשלב כזה של העונה". דאנקן על התקלה במזגן: "כולנו סבלנו מהחום", פופוביץ': "מקווה שעד המשחק הבא נשלם את חשבון החשמל..."

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. GettyImages
יתאושש עד המשחק הבא? לברון ג'יימס/GettyImages

סדרת גמר ה-NBA נפתחה הבוקר (שישי) עם משחק חם במיוחד, בסיומו סן אנטוניו גברה 95:110 על מיאמי. הסיבה לחום לא היתה רק להט הנקמה של הספרס, אלא גם תקלה במזגן ב-AT&T סנטר, שהעלתה את הטמפרטורות באולם לשיא של 33 מעלות, כשדווקא לברון ג'יימס היה מי שנפגע מכך במיוחד. כוכב ההיט נראה תשוש ככל שהמשחק התקדם, וברבע האחרון אף סבל מהתכווצויות שרירים טורדניות, שהטילו ספק סביב שיתופו במשחק הבא, שייערך בסן אנטוניו בלילה שבין ראשון לשני. מנהל האולם הספיק לפרסם עוד במהלך המשחק הצהרה בה נכתב שהוא ואנשיו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה בשל התקלה, ושהם עובדים במרץ על מנת לתקנה במהירות.

סן אנטוניו ניצחה 95:110 ועלתה ל-0:1 בגמר ה-NBA

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
"הסוד היה להפסיד לאבד". טים דאנקן/GettyImages

טים דאנקן, שכיכב עם 21 נקודות (9 מ-10 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, אמר בסיום: "הסוד היה להפסיק לאבד את הכדור ברבע האחרון, וכך יצרנו הנעת כדור וזריקות חופשיות לקלעים. הם היו אגרסיביים מאוד בהגנה על נתיבי המסירה, והיינו צריכים למצוא דרך לפתור את זה". על החום המעיק באולם אמר דאנקן: "זה בהחלט השפיע. אני לא יודע מה קרה ללברון, אבל כולנו סבלנו מהחום וכולנו מיובשים עכשיו. התמודדנו עם זה, ומצאנו דרך לנצח".

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק אמר גרג פופוביץ': "אני חושב שכולם התעייפו והתייבשו מהחום, ושתי הקבוצות יהנו עכשיו מיומיים של חופש לפני המשחק השני, ובתקווה שעד אז נשלם את חשבון החשמל שלנו...". דאנקן נדרש שוב להתייחס לחום הכבד ואמר: "אני לא חושב ששיחקתי בתנאים כאלה מאז שעזבתי את איי הבתולה", ורק טוני פארקר לא הבין על מה המהומה: "אישית זה לא הפריע לי בכלל, באירופה אף פעם לא היה לנו מזגן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דני גרין שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
התחמם עוד יותר מכולם. דני גרין/GettyImages

בצד המפסיד היה אריק ספולסטרה שאמר: "אנחנו רגילים שהאולם החם יותר בתקופה הזו של השנה הוא אצלנו, אבל זו הייתה סביבה בלתי רגילה. חבל, אבל שתי הקבוצות היו צריכות להתמודד עם זה. זה הרגיש כמו אגרוף בבטן לראות את המנהיג שלנו יורד ככה לספסל, אבל עדיין הייתה לנו הזדמנות לנצח את המשחק, אלא שהם ביצעו את המהלכים הגדולים יותר וממש התפוצצו בחמש הדקות האחרונות". כשנשאל האם הוא חושב שיש סיכוי שהתקלה במזגן הייתה יזומה השיב ספולסטרה: "לא, זה ידרוש מוח לא ייאמן כדי לתכנן משהו כזה".

לברון ג'יימס, שנשמע אומר במהלך המשחק לחבריו: "הם מנסים לאדות אותנו מפה" ("they're trying to smoke us out of here"), אמר בסיום: "רציתי להיכנס חזרה למשחק, אבל ספולסטרה אסר עליי. "כואב שזה קורה בשלב כזה של העונה. אחרי שקלעתי את הליי אפ והורדנו ל-2 בלבד, היה לנו סיכוי טוב למרות שהם שיחקו היטב. אחרי שיצאתי מהמשחק, הם פשוט המריאו. היה קשה לראות את זה מהספסל. החום הורגש היטב באולם. כולם חשו בזה - השחקנים, האוהדים".

דוויין ווייד אמר: "אסור לנו לתת להם זריקות חופשיות, כי הם קברו אותנו עם הקליעות שלהם וברחו בדקות האחרונות. ככה הסדרה הזו הולכת להיות, ואם אנחנו רוצים לנצח בה אנחנו צריכים למצוא דרך לגרום להם לקחת זריקות קשות יותר". על פציעתו של לברון אמר פלאש: "אני לא יודע מה קרה לו, אבל אתה לא רוצה לראות את השחקן הכי טוב שלך יורד מהמגרש ברגעי ההכרעה. הוא יהיה בסדר עד המשחק הבא. כמובן שהיינו שמחים אם הוא היה נשאר עד הסיום, אבל אנחנו צריכים לסיים משחק טוב יותר בלי קשר למי נמצא על הפרקט".

שחקני סן אנטוניו ספרס חוגגים. GettyImages
מעולם לא הפסידו במשחק 1 בגמר. הספרס/GettyImages

המספרים של משחק מספר 1

* סן אנטוניו שיפרה את מאזנה במשחקי פתיחה של סדרות גמר ל-0:6.

* הספרס ניצחו בשמונת משחקי הבית האחרונים שלהם בפער של לפחות 15 נקודות, והאריכו בכך את הרצף הארוך ביותר בתולדות הפלייאוף בקטגוריה הזו.

* ברבע האחרון קלעה סן אנטוניו 36 נקודות ב-14 מ-16 מהשדה, כולל 6 מ-6 מחוץ לקשת.

* טים דאנקן בן ה-38 הפך לשחקן המבוגר ביותר שמוביל את רשימת הקלעים של קבוצתו במשחק גמר מאז שקארים עבדול ג'באר עשה זאת ב-1987, בגיל 40.

* דאנקן רשם את הדאבל דאבל ה-156 שלו בפלייאוף, והוא רחוק רק אחד נוסף משיאו של מג'יק ג'ונסון.

* מאנו ג'ינובילי הפך לשחקן הראשון שקם מהספסל ורושם 15 נקודות ו-5 ריבאונדים במשחק גמר מאז מייקל קופר ב-1982, והיחיד אי פעם שעושה זאת לצד 10 אסיסטים.

* ריי אלן עבר את קובי בריאנט ודרק פישר בדרך למקום השני ברשימת קלעי השלשות במשחקי גמר עם 49. המוביל בקטגוריה הזו הוא רוברט הורי עם 56.

* לברון הצטרף למייקל ג'ורדן וקובי בריאנט כאחד משלושת השחקנים היחידים אי פעם שחצו את רף 4,000 הנקודות ו-1,000 האסיסטים בפלייאוף. הוא עשה זאת ב-18 משחקים פחות מ-MJ, וב-57 משחקי פחות מ-KB.

* לברון ג'יימס ניצח ב-6 מתוך 10 סדרות הפלייאוף הקודמות בהן קבוצתו הפסידה את המשחק הראשון, מאזן טוב יותר מזה של מייקל ג'ורדן (6:4), מג'יק ג'ונסון (5:3) ולארי בירד (6:2).

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. GettyImages
יתאושש כמו שהוא יודע? לברון ג'יימס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully