וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימאונה: "זכינו באליפות, אבל זה שונה", אנצ'לוטי: חלמנו על זה"

מתח שיא בריאל ואתלטיקו לקראת גמר האלופות. טיאגו: "סימאונה הוא כמו אלוהים". אנצ'לוטי: "חלמנו על זה מתחילת העונה" (ש', 21:45, ספ'5)

עריכה: טל רזניק
רונאלדו, ריאל מדריד, מול חואנפראן, אתלטיקו מדריד. רויטרס
פינאלה אדיר לעונה גדולה/רויטרס

זהו, הגענו לפינאלה הגדול של העונה בכדורגל האירופי, ומצפה לנו סיומת מהסרטים: ריאל מדריד נגד אתלטיקו מדריד בגמר ליגת האלופות (שבת, 21:45, ספורט 5 ו-HD). לראשונה בהיסטוריה שתי קבוצות מאותה עיר יילחמו על התואר אלופת אירופה. ריאל מדריד חולמת על ה"דסימה", הגביע העשירי לו היא מחכה מאז 2002. אתלטיקו חולמת על דאבל חלומי וזכייה ראשונה במפעל. באיזה צד של מדריד ינחת הגביע? במוצאי שבת נקבל את התשובה.

רגע לפני הגמר: הטירוף ברחובות וההימור של דניאל בריילובסקי

הדרך של כוכב ריאל מדריד מהקרשים לפסגה

סוד ההצלחה של דייגו סימאונה באתלטיקו מדריד

הפלישה לפורטוגל: רבבות ספרדים בדרך לליסבון

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. GettyImages
יודע בדיוק בשביל מה הביאו אותו. אנצ'לוטי/GettyImages

ריאל, שהדיחה בחצי הגמר את האלופה היוצאת באיירן מינכן, תחסר את קשרה צ'אבי אלונסו עקב צהובים. מלבד אלונסו, ייעדר גם חסה הפצוע, ומי שנמצאים בספק הם קרים בנזמה ופפה שמחלימים מפציעות. כריסטיאנו רונאלדו, שהחלים מפציעה, צפוי לשחק.

קרלו אנצ'לוטי שואף להיכנס לספר דברי הימים של מועדון הפאר הספרדי, וחולם להביא לריאל את הגביע העשירי בתולדותיה. אם האיטלקי יזכה, הוא ישתווה לבוב פייזלי ויהיה המאמן השני שזוכה שלוש פעמים בגביע האלופות. "מאז היום הראשון שלי בריאל המטרה הייתה ה'דסימה'", אמר קרלו אנצ'לוטי, "אתלטיקו חזקה, היה לנו קשה נגדם העונה, אבל אנחנו לא צריכים לחשוב עליהם. אנחנו מכירים אותם והם אותנו. חלמנו על המשחק הזה מתחילת העונה. אנחנו צריכים להישאר רגועים, זאת הדרך לנצח, נצטרך לתת את כל האנרגיה. אני חולם שנשחק בגמר הזה כמו נגד באיירן, אם זה יקרה יש לנו סיכוי טוב לזכות. האימון היום היה חשוב, אחליט בהמשך על ההרכב. האימון היה חשוב לבייל ולכריסטיאנו, הם התאמנו בלי בעיה, לגבי בנזמה ופפה עוד נראה".

"אנחנו צריכים לשחק בסגנון שלנו", הוסיף אנצ'לוטי, "אנחנו צריכים לממש את היתרונות שלנו. אני חושב שיהיה משחק צמוד. השחקנים בשתי הקבוצות מלאים במוטיבציה, סימאונה עשה עבודה פנטסטית העונה באתלטיקו. בגמר הכול יכול לקרות. אנחנו צריכים לעבוד על הדברים הצפויים, כי לבלתי צפוי אי אפשר להתכונן".

"מהשוער ועד לחלוצים, כולנו יודעים איך לשחק כדי להצליח", אמר כריסטיאנו רונאלדו לקראת המשחק, "יש לנו חולשות ואנחנו צריכים לדעת איך להסתיר אותן. זאת יריבות היסטורית, זה משחק ענק, רק בעיר כמו מדריד יש קבוצה כל כך גדולה כמו ריאל וקוראת תיגר כמו אתלטיקו. זה רגע שכל אוהד ריאל חולם עליו - זכייה ב'דסימה', בגביע העשירי. אנחנו מתרגשים וחייבים לנצח".

ריאל מדריד, הרכב משוער: קסיאס, קרבחאל, ראמוס, פפה (וראן), מרסלו, ייראמנדי (חדירה), די מריה, מודריץ', בייל, רונאלדו, בנזמה (איסקו)

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. AP
להסתיר את החולשות ולהגשים את החלום. רונאלדו/AP
שחקני אתלטיקו מדריד מתאמנים לקראת גמר ליגת האלופות. AP
קוסטה רץ, סימאונה מתוח ואתלטיקו נרגשת. אימון הקולצ'ונרוס בליסבון קראת הגמר/AP

40 שנה מחכה אתלטיקו לרגע הזה, ובשבת בערב היא סוף סוף תאבק שוב על גביע האלופות, ותנסה לעשות היסטוריה כשתזכה בו לראשונה ותשלים דאבל חלומי יחד עם הזכייה באליפות ספרד. שחקני אתלטיקו נחתו בצהרי יום שישי בליסבון, וערכו אימון באותו ערב. "סוף סוף הגמר", צייץ המאמן דייגו סימאונה עם ההגעה לליסבון. מי שבספק למשחק הם ארדה טוראן ודייגו קוסטה המחלימים מפציעה.

"השחקנים האלה מייצגים את הרעיונות שלימדנו אותם, וזה לא מובן מאליו. חשוב מאוד לקרוא את המשחק נכון. הדבר הכי קשה למאמן זה לגרום לרעיונות שלו להתבצע", אמר מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה במסיבת העיתונאים, "ריאל מדריד של היום שונה מזאת שניצחנו. הקבוצה הזאת צנועה, מלאה בתשוקה ומחויבת. הדרך הכי טובה לשחק היא לעשות את מה שאנחנו יודעים ולנסות להכות ביריבה. זכינו באליפות בליגה, אבל זה סיפור אחר, זה משחק אחד".

המאמן התייחס למצבו של דייגו קוסטה וענה כשפניו פני פוקר: "אני מכיר אותו, הוא יעשה הכול כדי לשחק, אני מקווה שהוא ירגיש טוב. הוא התאמן ונראה לפני המשחק מה מצבו. אנחנו לא יודעים אם דייגו קוסטה וארדה ישחקו. נראה לפי האימון. אנחנו עובדים עם הרבה התלהבות. כולם מלאים מוטיבציה. אם שניהם לא ישחקו אז ישחקו אחרים". אחרי מסיבת העיתונאים קוסטה עלה לכר הדשא לאימון של קבוצתו ורץ מעט לעיני הצלמים.

ראול גרסיה: "אם נעשה מה שעשינו עד היום, נזכה בגביע. דיברתי עם דייגו קוסטה, הוא עושה הכול כדי להיות כשיר, נראה לפני המשחק מה יהיה".

טיאגו: "אני גאה ללבוש את החולצה של אתלטיקו. יש לנו את הזהות שלנו ולא נשנה שום דבר במשחק שלנו, נהיה אותה אתלטיקו שהיינו כל העונה. עבורנו ועבור המועדון סימאונה הוא כמו אלוהים, הוא שינה את הכול. אם סימאונה יגיד לקפוץ מהגשר אז נקפוץ".

אתלטיקו מדריד, הרכב משוער: קורטואה, חואנפראן, מירנדה, גודין, פיליפה לואיס, גאבי, טיאגו, קוקה, ראול גרסיה, וייה, לופס (קוסטה)

מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה. Clive Rose, GettyImages
"השחקנים האלה מייצגים את הרעיונות שלימדנו אותם, וזה לא מובן מאליו". סימאונה/GettyImages, Clive Rose

מספרים וטריוויה לקראת הגמר

* ריאל מדריד כבשה הכי הרבה שערים במפעל העונה: 37 גולים ב-13 משחקים. השיא שייך לברצלונה שכבשה 45 ב-16 משחקים בעונת 1999/2000.

* רונאלדו כבש 16 שערים השנה בליגת האלופות ועקף את מסי שכבש ב-2011/12 14 שערים.

* ריאל ניצחה רק משחק אחד מתוך הארבעה בליגה הספרדית מאז שהבטיחה את מקומה בגמר האלופות. היא סיימה בתיקו עם ולנסיה ו-ויאדוליד, הפסידה לסלטה ויגו וניצחה את אספניול.

* ריאל סיימה את הליגה במקום השלישי. הפעם האחרונה בה היא הייתה מחוץ לשתי המובילות בלה ליגה הייתה ב-2003/04, אז סיימה רביעית.

* אתלטיקו עדיין בלתי מנוצחת העונה בליגת האלופות. היא ספגה רק 6 שערים ב-12 משחקים.

* אם אתלטיקו תזכה בגביע, היא תהיה האלופה השביעית שזוכה במפעל כשהיא בלתי מנוצחת. האחרונה שהייתה כזו היא מנצ'סטר יונייטד של 2007/08.

* אתלטיקו הבקיעה העונה 115 שערים בכל המסגרות. הקולצ'ונרוס ספגו בליגה המקומית רק 26 שערים.

* זה יהיה הגמר ה-59 בתולדות ליגת האלופות. ריאל היא שיאנית הזכיות עם 9, והיא השתתפה ב-13 משחקי גמר.

* זהו יהיה הגמר השני בתולדות אתלטיקו מדריד. הראשון שלה היה ב-1974. היא שיחקה אז נגד באיירן, סיימה איתה ב-1:1 בגמר שנערך בבריסל, ואחרי יומיים הובסה במשחק החוזר 4:0.

טיבו קורטואה (במרכז), אתלטיקו מדריד. AP
בלתי מנוצחים/AP

ריאל נגד אתלטיקו: מספרי הקבוצות בליגת האלופות

* ריאל כבשה 37 שערים, אתלטיקו 25

* ריאל מחזיקה בכדור בממוצע ב-51% מהזמן, אתלטיקו ב-46%

* ריאל איימה 187 פעמים על שער היריבות, מתוכן 115 פעמים היו למסגרת. אתלטיקו איימה 166 פעמים על שער היריבות, מתוכן 98 היו למסגרת.

* אתלטיקו ראתה 7 פעמים את הכדורים שלה נעצרים בקורה, ריאל רשמה 5 קורות במפעל העונה.

* אתלטיקו רשמה 59 קרנות באלופות העונה, ריאל 53.

* 34 פעמים נתפסו שחקני ריאל בנבדל, שחקני אתלטיקו נלכדו 25 פעמים.

* אתלטיקו ביצעה 187 עבירות בליגת האלופות העונה, ריאל רק 107.

* שחקני ריאל החליפו ביניהם 7,618 מסירות, מתוכן 6,023 הגיעו ליעדן. שחקני אתלטיקו התמסרו 6,285 פעמים, 4,417 הגיעו לכתובת הנכונה.

פפה, ריאל מדריד, דייגו גודין, אתלטיקו מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הולך להיות חם באצטדיון האור/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully