וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להילחם או למכור: האפשרויות שבפני דונלד סטרלינג

סעיף בחוקת ה-NBA מאפשר לבעלים המושמץ של הקליפרס לגרור את הליגה ובעלי הקבוצות למשפט. "יוכל לגרור את זה כל חייו"

דונלד סטרלינג. Stephen Dunn, GettyImages
עוד לא אמר מילה בנוגע לעונש, ובטח לא אמר את המילה האחרונה. סטרלינג/GettyImages, Stephen Dunn

דונלד סטרלינג הוא האיש המושמץ ביותר בארצות הברית בימים אלה. הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס ספג ביקורת מהאמריקאים על דבריו הגזעניים נגד שחורים מהנשיא ברק אובמה ומטה, והוא טרם הגיב רשמית לעונש חסר התקדים שהטילה עליו ה-NBA, כשהרחיקה אותו לכל החיים מהליגה וקנסה אותו ב-2.5 מיליון דולר. אבל לסטרלינג יש עדיין אפשרות להילחם משפטית בהחלטה.

סטרלינג, לפי שעה, נשאר הבעלים של הקבוצה, ומשמעות עונש ההשעיה שקיבל הוא שאינו יוכל להיות שותף פעיל בניהול הקבוצה. העונש השני שקיבל סטרלינג הוא כפיית מכירת הקבוצה אולם הקומישינר אדם סילבר אינו יכול לכפות זאת ונדרשת לשם כך הסכמה של 75 אחוז מהבעלים בליגה. סילבר צפוי לקבל את ההסכמה של כולם, לאחר שהרוב כבר הביעו תמיכה פומבית במהלך. התהליך הזה, בהנחה שהליגה תוציא אותו לפועל באופן מידי, אמור לקחת בסך הכול עשרה ימים.

"גם אם סילבר ישיג את תמיכת 75 אחוז מהבעלים בליגה, זה לא אומר שדינו של סטרלינג נחרץ והוא יפנה בשקט את הבמה", נכתב ב"לוס אנג'לס טיימס", שבדק עם מנהלי ספורט ומומחי תקשורת מה יכולים להיות הצעדים הבאים של הבעלים המושמץ.

גזענות בקליפרס, סיקור מיוחד:

ה-NBA נגד סטרלינג: המהפכה החדשה יצאה לדרך

"גם אופרה ווינפרי מועמדת לרכוש את לוס אנג'לס קליפרס"

ה-NBA הודיעה: דונלד סטרלינג מושעה לכל החיים

הקליפרס אחרי השעיית סטרלינג: "כולנו במקום טוב יותר"

עוד מסטרלינג: ”בישראל מתייחסים לשחורים כמו לכלבים”

הפלייבוי מ-LA: עוד על דונלד סטרלינג

שחקני מיאמי היט מזדהים עם שחקני לוס אנג'לס קליפרס במחאה נגד דונלד סטרלינג. AP
"אם הוא יתעקש לא למכור, הקליפרס לעולם לא יתאוששו מזה"/AP

"אם הוא לא רוצה למכור את הקליפרס, אני מניח שהוא יוכל לגרור את זה כל חייו. במקרה כזה זה יהיה חורבן מוחלט", אמר ריצ'רד שיאהן, מחבר "לשמור על המקור: הכלכלה של ענפי הספורט הגדולים" בראיון לעיתון. "אם הוא יתעקש לא למכור, הקליפרס לעולם לא יתאוששו מזה", מעריך דייויד ג'ונסון, מנהל משרד ייעוץ אסטרטגי מאטלנטה. "העיתוי למכור הוא עכשיו, כי הם הקליפרס עולים והלייקרס נמצאים בירידה", אמר שיהאן, שגם מרצה לכלכלת ספורט באוניברסיטת נוטרדאם. "עכשיו הקליפרס הם שואוטיים ולא הלייקרס".

יועץ אסטרטגי נוסף, הופ בונשאפט, אמר ל-NBC: "הוא יכול להילחם, יש לו את האפשרות המשפטית, גם אם הליגה תכפה עליו, הוא יכול לגרור את זה בבתי המשפט לאורך שנים. הוא מודאג לגבי תדמיתו וצעד כזה יפגע בו יותר".

אז איך סטרלינג יוכל לגרור את התהליך ולהתיש את ה-NBA? ב"ניו יורק דיילי ניוז" ציינו את האפשרות שבהחלט נשמעת סבירה כרגע, והיא שסטרלינג יתבע את הנהלת הליגה ו-29 בעלי הקבוצות האחרות, ויגרור אותם להליך מורכב ויקר. "הוא לא מתכוון למכור את הקבוצה", אמר חבר הנהלת ה-NBA לעיתון וחיזק את הסברה הזאת. תביעה שכזאת גם תקפיא את הליך מכירת הקליפרס ותכניס למעשה את המועדון, הבעלים והליגה לסחרור משפטי ארוך.

"אם סטרלינג יתבע, הוא היה צפוי לבסס את התיק שלו בשפה בחוקת ה-NBA על התנהלות שמהווה 'מעשים בזדון', מונח שיכול להיות קשה לפרש ולאכוף. בדרך כלל מעשים אלו כוללים התנהגות פלילית, חוסר יציבות פיננסית או משחקים מוטים", נכתב ב"דיילי ניוז".

כוכב מיאמי לברון ג'יימס כבר התייחס לנושא וטען שיתר הבעלים חייבים לפעול במהירות ובנחישות מול סטרלינג: "ברור שזה לא הולך להיות בתוך יום - לא נתעורר מחר והקבוצה תהיה בידיים של מישהו אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס דונלד סטרלינג עם חברתו וי סטיביאנו. AP
"הוא יכול להילחם, יש לו את האפשרות המשפטית". סטרלינג וחברתו וי סטיביאנו/AP

סטרלינג עדיין לא הגיב רשמית לעונש, אולם ג'ים גריי מ"פוקס ניוז" טען כי שוחח איתו והבעלים של הקליפרס אמר לו שהוא לא מתכוון למכור את המועדון. "אם עוד ספונסרים יעזבו את המועדון במקרה שיתעקש להחזיק בו, הנחישות שלו עלולה להתחלף בהססנות", נכתב בלוס אנג'לס טיימס".

בדומה לבעלים של לוס אנג'לס דוג'רס פרנק מקורט, הליגה יכולה לכפות על סטרלינג את מכירת הקבוצה, אולם בשונה ממנו, כאן לא מדובר על בעלים שעשק את הקבוצה והשאיר אותה בפשיטת רגל, אלא על סיבה שאינה כלכלית. ליגת הבייסבול לקחה את הדוג'רס תחת ניהולה עד למכירה למג'יק ג'ונסון וקבוצת אנשי עסקים.

לסטרלינג, עורך דין בהשכלתו, יש היסטוריה ארוכה בבית המשפט. ב-2005 הוא שרד תביעה על הטרדה מינית שהגישה נגדו עובדת הקליפרס סאמנר דבנפורט, ושש שנים אחר כך הוא הגן על עצמו בהצלחה מפני תביעתו של מנכ"ל הקליפרס דאז אלג'ין ביילור, שהאשים אותו באפליה תעסוקתית. סטרלינג גם תבע בעבר את המאהבת שלו ושניים מאמני הקליפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully