וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA הודיעה: דונלד סטרלינג מושעה לכל החיים

עונש חסר תקדים לבעלי הקליפרס בעקבות דבריו הגזעניים. אדם סילבר אף קנס אותו ב-2.5 מיליון דולר ואמר: "אין לו מקום בליגה". מג'יק: "שחקני העבר וההווה של ה-NBA שמחים מאוד ומרוצים מההחלטה"

דונלד סטרלינג בעלי לוס אנג'לס קליפרס. AP
עונש חסר תקדים. סטרלינג/AP

ארצות הברית סוערת בעקבות דבריו הגזעניים של דונלד סטרלינג, הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס, והערב (שלישי) הנהלת ה-NBA ערכה מסיבת עיתונאים בה הגיב הקומישינר אדם סילבר לפרשה והצהיר חד משמעית: סטרלינג יושעה לכל החיים מה-NBA, ולא יוכל עוד לשמש כבעלים של הקליפרס. כמו כן, סילבר קנס את סטרלינג בסכום של 2.5 מיליון דולר והודיע כי יפעל במסגרת החוק על מנת לבטל את בעלותו של סטרלינג על הקבוצה מ-LA.

מעתה ואילך, ייאסר על סילבר להשתתף בכל פעילות של הקליפרס או כל קבוצה אחרת ב-NBA, להגיע למשחקים, לאימונים, או לקחת חלק בהחלטות המקצועיות והעסקיות של הקבוצה.

"אנחנו עומדים מאוחדים ומגנים את ההשקפות של סטרלינג, שאין להן מקום ב-NBA", הכריז סילבר. "בין אם ההערות הללו נועדו להיות פרטיות או לא, עכשיו הן הפכו לציבוריות, ואי אפשר לסבול אותן. אני מצפה לקבל את תמיכת הבעלים האחרים למהלך שמוביל לסילוקו של סטרלינג. הכסף מכיסו של סטרלינג ייתרם ישירות לארגונים המעודדים סובלנות ופועלים נגד אפליה גזעית".

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. AP
המבחן האמיתי הראשון. אדם סילבר/AP

הסערה החלה בעקבות חשיפת אתר הרכילות TMZ הקלטת שיחה בה סטרלינג ביקש מחברתו וי סטיביאנו "אל תביאי שחורים למשחקים של הקליפרס", ובין השניים פרץ ויכוח לוהט אחרי שהיא פרסמה באינסטרגם תמונה שלה ושל מג'יק ג'ונסון במשחק של הקבוצה. בהקלטה נשמע סטרלינג אומר: "כל מה שאני אומר שבאינסטגרם המזדיין שלך את לא צריכה לפרסם תמונות שלך מתרועעת עם שחורים. אל תשימי תמונה שלך עם מג'יק כדי שכל העולם יראה ואל תביאי אותו למשחקים שלי".

מג'יק ג'ונסון הגיב לעונש שהוטל על סטרלינג: "הקומישינר אדם סילבר הראה מנהיגות גדולה כשהשעה את הבעלים של הקליפרס דונלד סטרלינג לכל חייו. שחקני העבר וההווה של ה-NBA שמחים מאוד ומרוצים מההחלטה של סילבר. עכשיו אוהדי ושחקני הקליפרס יכולים להתרכז במשחק שלהם הלילה נגד הווריורס. עכשיו נקווה ש-29 הבעלים האחרים יעשו את הדבר הנכון. אני שמח במיוחד עבור המאמן דוק ריברס, והשחקנים והאוהדים של הקליפרס".

אגב, מיד עם היוודע ההחלטה שונתה תמונת הרקע של האתר של הקליפרס, עליה התנוססה בגדול הכתובת: "כולנו אחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן עבר ופרשן כדורסל מג'יק ג'ונסון. AP
"עכשיו נקווה ש-29 הבעלים האחרים יעשו את הדבר הנכון". מג'יק/AP

לאחר שפרסם את החלטתו, פרסם הקומישינר אדם סילבר מכתב לאוהדי ה-NBA באצרות הברית ורחבי העולם: "אוהדים יקרים, היום הודעתי, לאחר חקירה של קלטות השמע של אתר TMZ, על השעייתו של דונלד סטרלינג מהקליפרס ומה-NBA לכל החיים באופן מידי. מר סטרלינג לא ייכנס לאף משחק NBA או לאימוני הקבוצות, לא יהיה נוכח במשרדי הקליפרס או במתקני הקבוצה ולא היה קשור בשום אופן לעסקי המועדון. בנוסף, קנסתי אותו ב-2.5 מיליון דולר, סכום המקסימום שחוקת ה-NBA מאפשרת. אלה יהיו היסודות שיחזקו את הארגון, יילחמו באפליה ויתרמו לסובלנות". בהמשך הוסיף סילבר: "זה היה פרק כואב לכל משפחת ה-NBA. אני מעריך את ההבנה שלכם לאורך התהליך, אני רוצה להביע את תודתי והערכתי למאמן דוק ריברס, לכריס פול ולשאר שחקני הקליפרס. הארגון התנהל במקצוענות נוכח האירועים...עכשיו אני נחוש להפנות את תשומת הלב בחזרה למשחק ולפלייאוף המרגש, שהוא אחד הגדולים שראיתי ב-22 שנותיי בליגה".

הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס דונלד סטרלינג עם חברתו וי סטיביאנו. AP
"אלה יהיו היסודות שיחזקו את הארגון, יילחמו באפליה ויתרמו לסובלנות". סטרלינג וחברתו וי סטיביאנו/AP

ציוצים נוספים מרחבי הליגה

לברון ג'יימס צייץ בתגובה להחלטה: "קומישינר סילבר תודה לך שהגנת על הליגה היפה והעוצמתית שלנו. מנהיג גדול!".

קובי בריאנט: "בראבו סילבר"

רוג'ר מייסון: "השחקנים היו מוכנים לשבות אם לא היית נלקחת החלטה כזאת".

גם בעלים אחרים ב-NBA גיבו את ההחלטה של סילבר. מארק קיובן, הבעלים של דאלאס, צייץ: "אני מסכים ב-100% עם הקומישינר ועם ההחלטות שננקטו נגד סטרלינג".

סטפן קרי: "סטנדינג אוביישן לקומישינר סילבר. החלטה גדולה שמציבה את השחקנים והליגה במרכז".

מריו צ'אלמרס, שחקן מיאמי: "זו דרך טיפול ראויה בסיטואציה שכזו".

ג'יי אר סמית': "מהלך מצוין של ה-NBA!"

שאקיל אוניל: "כל הכבוד, קומישינר סילבר!"

ג'ייסון קולינס, שהיה לשחקן ה-NBA הראשון שיצא מהארון: "הקומישינר הראה לנו איך הוא מוריד את הפטיש על הבורות. השעיה לכל החיים לסטרלינג".

כוכב המכללות אנדרו וויגינס, שצפוי להיבחר בדראפט שייערך בחודש יוני: "גאה ב-NBA על הטיפול התוקפני בסטרלינג. כבוד הוא לי להצטרף לליגה הזאת ולמשפחה הזאת".

רג'י מילר: "קומישינר סילבר, פנטסטי!!! השריף החדש אוכף את החוק".

חוסה קלדרון: "החלטה חזקה ואמיצה של ה-NBA. תודה קומישינר סילבר".

גארי פייטון: "עבודה טובה של הקומישינר סילבר בניקוי הטיפשות שבחברה שלנו, זה יפתח להרבה אנשים את העיניים".

דומיניק ווילקינס: "ההצהרה של הקומישינר מהדהדת, עכשיו תורה של החברה האמריקאית לתמוך בהחלטה הנועת והאמיצה".

מנחת הטלוויזיה אלן דג'נרס: "אין סכום כסף שיכול למנוע ממך להתייחס לאנשים אחרים בכבוד. תודה לך אדם סילבר".

אנחנו אחד האתר הרשמי לוס אנג'לס קליפרס. אתר רשמי הקליפרס, צילום מסך
ככה נראה האתר של הקליפרס מיד לאחר ההחלטה/צילום מסך, אתר רשמי הקליפרס

בארצות הברית מחשיבים את ההחלטה כאתגר הגדול הראשון של הקומישינר הנכנס אדם סילבר, שבתקופת כהונתו הקצרה לא הספיק להתמודד עם מקרה סבוך שכזה, שעורר תהודה גדולה כל כך ברחבי ארצות הברית. שחקנים ואנשי ציבור רבים, כולל הנשיא ברק אובמה, כבר הביעו את דעתם בפומבי, ודרשו מסילבר להעניש את סטרלינג בחומרה. לברון ג'יימס וקובי בריאנט, שמן הסתם נחשבים לפנים של הליגה, הצהירו כי הם מצפים מה-NBA לגרום לכך שסטרלינג לא יישאר בעלים של קבוצה. עכשיו הם קיבלו את מבוקשם.

האזינו לשיחה בין סטרלינג לחברתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully