וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה רגע מכונן ל-NBA. צריך להראות אפס סובלנות"

ארה"ב סוערת מפרשת סטרלינג: קווין ג'ונסון דורש ענישה קשה, מג'יק ג'ונסון שוקל לקנות את המועדון, עתידו של ריברס בספק. אשתו: "לא שותפה לדעות הנבזיות שלו". סטרלינג כבר פועל למחיקת שאר ההקלטות

ג'ארד דאדלי, לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
אסור להם לדבר. שחקני הקליפרס/רויטרס

הפלייאוף כבר נמצא בעיצומו והסדרה בין לוס אנג'לס קליפרס לגולדן סטייט נראית מותחת למדי, אבל הלילה (בין ראשון לשני) עיקר העיסוק היה דווקא במה שקורה מחוץ לפרקט, בבעלים של הקליפרס דונלד סטרלינג.

מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, אפילו ברק אובמה - לא נשארו אדישים לקלטות שחשפו דברים גזעניים של סטרלינג ולמרות ששחקני הקליפרס לא הגיבו במילים, הם עשו זאת במעשים. כריס פול הודה ששחקני הקבוצה שקלו להחרים את המשחק, אך נאלצו להסתפק במחאה: למשחק הלילה הם התייצבו עם חולצות אימון הפוכות - כך שהשם "קליפרס" לא יתנוסס על החזה - ובנוסף הם ענדו על פרקי הידיים מגני זיעה שחורים ולבשו גרביים שחורים.

באורקל ארינה באוקלנד, האוהדים המקומיים הניפו שלטים נגד סטרלינג שלא נכח במשחק. באחד נכתב "הקליפרס למכירה" ועל אחר נכתב "הבאתי איתי בחור שחור למשחק" (פרפרזה על דבריו של סטרלינג לחברתו: "אל תביאי שחורים למשחקים של הקליפרס"). כמו כן, במסגרת הסערה, חברי להקת "אנשי הכפר", הווילג' פיפל, ביקשו לאסור את השמעת השיר "YMCA" במשחקי הקליפרס.

אוהד של גולדן סטייט ווריורס מניף שלט "קליפרס - למכירה". Marcio Jose Sanchez, AP
אוהדי גולדן סטייט חגגו על הקליפרס/AP, Marcio Jose Sanchez

לעולם כנראה לא נדע אם לכל הפרשה הייתה השפעה על המשחק עצמו, אבל הקבוצה מעיר המלאכים ירדה מובסת 118:97 וגולדן סטייט השוותה ל-2:2. שחקן הקבוצה, ג'יי ג'יי רדיק, הודה בסיום ש"יכול להיות שהפוקוס שלנו לא היה במקום הנכון. אין דרך יותר פשוטה להגיד את זה".

מאמן הקליפרס, דוק ריברס, סיפר שהוא ידע על הצעד של שחקניו, אבל בחר לא להגיב. ב"ל.א טיימס" ציטטו את המאמן כאומר לפני המשחק: "החבר'ה שלנו, יש להם משפחות, יש להם חברים, יש להם טלפונים סלולריים. אני לא יכול אפילו לתאר לעצמי כמה התקשרו אליהם ואמרו להם מה הם צריכים לעשות או להגיד".

ריברס שלא שוחח עם סטרלינג מאז שההקלטות נחשפו, סיפר שהוא לא בטוח לגבי עתידו בקבוצה. כשנשאל האם הוא חושב שהאוהדים של הקליפרס יחרימו את משחק 5 במחאה ואמר: "אני מקווה שלא, אבל אם כן, אני אבין אותם. אנחנו משחקים בשבילם, אנחנו צריכים אותם".

באתר TMZ, שחשף את הפרשה, מדווחים היום שסטרלינג פנה לחברתו לשעבר וי סטיביאנו, שפרסמה את הקלטות, וביקש להגיע עמה להסדר על מנת שתפסיק את פרסום המשך ההקלטות שבידיה. ההערכה היא שיש לה 100 שעות מוקלטות, שעלולות לגרום לו נזק עצום.

כמו כן, באתר יהאו פורסם שמג'יק ג'ונסון וקבוצת המשקיעים שלו, שבבעלותם קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס, שוקלים לקנות את הקבוצה מסטרלינג, ושבליגה "ידחפו" את העסקה על מנת "להיפטר" מהבעלים בדרך לגיטימית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן לוס אנג'לס קליפרס, דוק ריברס. Marcio Jose Sanchez, AP
"אם האוהדים יחרימו את משחק 5, אני אבין אותם". ריברס/AP, Marcio Jose Sanchez

בינתיים ארגון השחקנים דורש מהליגה להשעות את סטרלינג מכל משחקי הפלייאוף העונה ולנקוט בצעדים המשמעתיים הקשים ביותר נגדו. ראש עיריית סקרמנטו, שחקן העבר המהולל קווין ג'ונסון, מסייע לארגון בנושא ואמר: "כל המצב הזה יצר הסחת דעת חמורה בשביל השחקנים של הקליפרס ובשביל הליגה. אנחנו מאמינים שזה רגע מכונן בשביל הליגה, רגע מכונן בשביל הקומישינר אדם סילבר, רגע מכונן בשביל כל השחקנים. חייבים להטיל סנקציות שיראו שבמשפחת ה-NBA יש אפס סובלנות כלפי מקרים מהסוג הזה".

סטרלינג אמנם לא נכח במשחק הלילה, אבל אשתו שלי דווקא כן. השניים מנהלים מערכת יחסים מעט לא שגרתית, כשלבעל יש בנות זוג אחרות, אבל הם עדיין לא מתגרשים. שלי שמחזיקה בתפקיד בכיר בהנהלת הקליפרס, אמרה: "המשפחה שלנו המומה מההערות הגזעניות של בעלי המנוכר. ילדיי ואני לא שותפים לדעות הקדומות והנבזיות הללו. לא ניתן לאדם עם מוח מורעל לפגוע ברוח של האוהדים ובקבוצה והעיר שאנחנו אוהבים".

שלי סטרלינג (במרכז), אשתו של בעלי לוס אנג'לס קליפרס, דונלד סטרלינג. Thearon W. Henderson, GettyImages
"המשפחה שלנו המומה מההערות הגזעניות של בעלי המנוכר". שלי סטרלינג במשחק הלילה/GettyImages, Thearon W. Henderson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully