וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפרס אחרי השעיית סטרלינג: "כולנו במקום טוב יותר"

האוהדים מחו, השחקנים התאמצו והקבוצה ניצחה. ריברס משבח, שטרן חוטף והרוכשים מסתערים (כולל מייוות'ר). הקליפרס יוצאים לעידן חדש

דוק ריברס, מאמן לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
"זה לא משהו שאנחנו חוגגים". ריברס/GettyImages

ההחלטה של קומישינר ה-NBA, אדם סילבר, להרחיק לכל החיים את דונלד סטרלינג מהליגה זוכה לחיזוקים חיוביים מכל עבר. אתמול (שלישי) הודיע סילבר בהצהרה מתוקשרת כי דונלד סטרלינג - הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס, שנשמע אומר שורה ארוכה של אמירות גזעניות נגד שחורים - מושעה לכל החיים מה-NBA. סטרלינג לא יוכל לקבל החלטות עסקיות בקבוצה, לא יוכל להגיע למשחקים או לאימונים, והקומישינר סילבר הודיע שיעשה כל שביכולתו על מנת לכפות עליו למכור את המועדון.

כאמור, שורה ארוכה של שחקנים, כוכבי הליגה, שחקני עבר, מאמנים, מנהלים ופרשנים משבחים את ההחלטה החד משמעית של סילבר. עם זאת, כמובן שההחלטה הקיצונית מקבלת הדים נוספים. כך, למשל, מועברת ביקורת על הקומישינר הקודם דייויד שטרן. "הוא צריך להתבייש על כך שהתעלם מההיסטוריה הארוכה של הערות גזעניות מצד סטרלינג", כתב פרשן ESPN יאן אוקונור, "שטרן העניש שחקנים ומנהלים על עבירות קלות... אך מה עשה שטרן כשסטרלינג הודה ששילם סכומי עתק עבור מין, או ששילם קנס בסך 2.7 מיליון דולר פיצויים בתביעה נגד דיירים אחרי שאמר ש'דיירים שחורים מסריחים ומושכים חיידקים' או 'אני לא רוצה לראות היספנים מסריחים בבניינים שלי'... שטרן הפסיד בהימור שלו".

שלט פרסומת מכוסה באולם לוס אנג'לס קליפרס. אתר יצרן
הספונסרים התחילו לברוח. שלט פרסומת מכוסה/אתר יצרן

הפרשן ג'יי ג'יי אדאנדה ציין ש"מעכשיו הבעלים של ה-NBA יודעים שכל דבר שהם אומרים, גם בחדרי חדרים, עלול לעמוד כנגדם... סילבר לקח צעד אמיץ, ולא איפשר לפרשה להתעצם. זה עידן חדש... סילבר יכול להסתכל לשחקנים בעיניים, ולומר שהוא עשה למענם הכול". עם זאת, הוא העלה שאלות מורכבות, על התמודדות עם גזענות או כל אמירה שנויה במחלוקת: "הבעלים של דאלאס מארק קיובן צדק לחלוטין כשטען שמדובר בדרך חלקלקה, כשמילים יכולות להרוס מועדון... מה יקרה כשהאפליה תהיה פחות בוטה?".

הקליפרס ניצחו את גולדן סטייט הלילה ועלו ל-2:3 בסדרת הפלייאוף, וכוכב הקבוצה כריס פול הודה ש"אני חושב שההודעה לפני המשחק שחררה אותנו. עברו עלינו כמה ימים קשים, אבל התגברנו על זה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אוהדי לוס אנג'לס קליפרס מוחים נגד דונלד סטרלינג. GettyImages
מחאב האוהדים נמשכת/GettyImages

המאמן דוק ריברס סיפר עוד לפני המשחק על התחושות בקבוצה. "אני חושב שאדם סילבר היה פנטסטי", אמר ריברס, "הוא קיבל החלטה נכונה, כזו שהייתה צריכה להתקבל. זה לא משהו שאנחנו חוגגים. השחקנים פשוט שמחים שזה נגמר, ושאפשר להתחיל מחדש. אני גאה בהם, וגאה בכל שחקני הליגה, אני גאה בבעלי הקבוצות ואני חושב שכולנו במקום טוב יותר עכשיו. האם אפשר להגיד שהפרשה הסתיימה? לא, היא לא הסתיימה, אבל זו התחלה של תהליך החלמה".

ריברס מודה שהשחקנים שקלו לשבות ולהחרים את המשחק אם הנהלת הליגה לא הייתה מגיבה בחריפות לדברים של סטרלינג. כשנשאל אם יישאר בקבוצה אם סטרלינג יישאר הבעלים, ענה: "אני לא חושב שהוא יישאר".

לפני המשחק מאות מפגינים הניפו שלטים נגד סטרלינג, ומחו נגדו בחריפות. כשהשחקנים עלו למגרש, הם התקבלו בתשואות ממשוכות, כששחקני שתי הקבוצות לבשו גרביים שחורים כאות מחאה. כמו כן, אחרי ששורה ארוכה של ספונסרים ביטלו את הסכמי החסותשלהם עם המועדון בעקבות ההתבטאויות של סטרלינג - מספר שלטי וידאו לא עבדו, וכמה שלטים כוסו בבד.

שחקני לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
לפחות השחקנים עושים את העבודה. הקליפרס/GettyImages

כעת, כשגובר הלחץ על סטרלינג למכור את הקבוצה, שורה של משקיעים עומדים בתור בניסיון לרכוש את הקליפרס, כשהם יוצאים מנקודת הנחה שהמחיר יהיה אטרקטיבי כי המוכר מעט לחוץ, בלשון המעטה. אלוף העולם באגרוף פלויד מייוות'ר כבר הודיע שהוא מעוניין לרכוש. "מקווה שנוכל לעשות את זה, ולא רק לדבר", אמר מייוות'ר, שנראה לא פעם במשחקי הקליפרס, "אני והקבוצה שלצדי רוצים לעשות את זה, ולהשאיר את המועדון במקום שבו הוא נמצא עכשיו". ב"לוס אנג'לס טיימס" טוענים כי דייויד גפן, המפיק המיליארדר, מעוניין גם הוא לקנות את הקבוצה, וכזכור, גם מג'יק ג'ונסון וקבוצת המשקיעים שלו, שכבר מחזיקים בקבוצה הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס, הוזכרו כרוכשים פוטנציאליים.

שלטי מחאה נגד דונלד סטרלינג, לוס אנג'לס קליפרס. AP
שלטי מחאה נגד דונלד סטרלינג, לוס אנג'לס קליפרס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully