וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר הירש: "עדן בן בסט הוא המודל שלי"

הוא החל בצד הירוק, עבר לצד האדום ואז ירד ללאומית והחל לחורר רשתות, רק כדי לחזור למכבי חיפה. בגיל 21 סוגר שחר הירש, הרכש הראשון של הירוקים, מעגל ומצהיר בראיון ראשון: "אני אוהב להיות דומיננטי ולקחת אחריות. אני יודע כמה מכבי חיפה חשובה לעיר הזו"

מגד גוזני

מכבי חיפה עדיין לא יודעת האם תשחק בעונה הבאה באירופה, איך ייראה הסגל או מי יאמן את הקבוצה, אבל שחקן רכש אחד כבר יש. שחר הירש, 21, גדל במחלקת הנוער של הירוקים, נדד לצד האדום של העיר, אבל לא קיבל צ'אנס והעונה הושאל להפועל עפולה והבריק עם 19 שערי ליגה. היכולת המצוינת הובילה את מכבי חיפה לרכוש מיואב כץ את כרטיסו תמורת כ-700 אלף שקל ולהחתימו על חוזה ארוך טווח. הירש התארח היום (ראשון) באולפן "תמונת מחזור" ודיבר על הפספוס באדום, הפריצה בעפולה, המעבר המפתיע והמוכנות להילחם על כל דקה. ראיון ראשון בקריירה.

שחר הירש שחקן הפועל עפולה. מגד גוזני
ראיון ראשון בקריירה. שחר הירש/מגד גוזני
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"גדלתי במחלקת הנוער של מכבי חיפה עד גיל 15, זכיתי באליפויות, גביעים ובכל התארים במועדון הזה. בגיל 15 דקות המשחק שלי פחתו והחלטתי לעבור להפועל חיפה שם שיחקתי חמש שנים: נערים ב', נערים א' ושלוש שנים בנוער. את העונה התחלתי בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, אבל בתחילת העונה בחרתי ללכת לשחק בקבוצה שאני אבלוט בה. עברתי להפועל עפולה ובשנה הבאה בעזרת השם אשחק במכבי חיפה".

שחקנים כמו בן בסט, קדוסי, עומר גולן ואיציק כהן היו מלכי השערים בלאומית. מישהו מהם מהווה מודל לחיקוי עבורך?

"בן בסט. הייתי מאוד שמח לעשות את המסלול שלו במיוחד אחרי שהייתי איתו בבוגרים וזכיתי לראות איזה בן אדם הוא ואיך הוא הגיע לאן שהגיע בזכות עבודה קשה".

זו עונה ראשונה משמעותית שלך בבוגרים. כשעברת לעפולה האמנת שתהיה כל כך דומיננטי?

"דברים לא באו לי בקלות. עברתי פציעה באמצע העונה וחזרתי מפציעה קשה בשנה שעברה. אשקר אם אגיד שחשבתי שאתן את המספרים שנתתי השנה, אבל אין ספק שהאמנתי שאני יכול להיות דומיננטי בקבוצה. זה גם האופי שלי, אני מאוד אוהב להיות דומיננטי ולקחת אחריות".

עדן בן בסט שחקן טולוז. GettyImages
המודל לחיקוי. בן בסט/GettyImages

מה היו השיקולים לעזוב את הפועל חיפה? ולמה בינואר העדפת להישאר בעפולה למרות שהיו הצעות מליגת העל?

"בקיץ, חזרתי אחרי חצי שנה של פציעה. התאמנתי וראיתי שאני לא עתיד לשחק יותר מדי דקות ושמגיעים הרבה שחקנים בתפקיד שלי. שלומי (דורה) התעקש שאני אשאר, לא יודע למה כי אני לא חושב שהייתי עתיד לשחק. התעקשתי ובסופו של דבר הוא אישר להיות לעבור בהשאלה להפועל עפולה. בחרתי במיוחד בעפולה כי יש שם מאמן שמכיר אותי מגיל קטן, עוקב אחרי וידעתי שהוא ייתן לי גב וביטחון וזה משהו שאני מאוד צריך. ירון הוכנבוים הוא חלק משמעותי מהעונה שלי".

להפועל חיפה יש בעיה בכיבוש שערים. אתה לא חושב שיכולת לעזור להם העונה?

"לחיפה יש חלוצים מצוינים כמו יובל ולאלה שלקחתי מהם הרבה והם נקלעו לעונה שפחות הולך להם. ובלי קשר אני בטוח אני בטוח שיכולתי לעזור ומאוד האמנתי בעצמי, אבל דברים התגלגלו אחרת. רציתי לעשות את הדרך בהפועל חיפה של להתחיל לאט לאט, לצבור דקות ולקחת הזדמנויות בשתי ידיים, אבל ראיתי שאני אפילו לא בסגל במשחקים הראשונים בליגה ואת ההזדמנות אני לא מקבל. אמרתי לעצמי שאני לא רוצה לבנות על פציעות והרחקות של שחקנים ועם קצת מזל לקבל מיני הזדמנות. לא בניתי על זה והעדפתי ללכת לקבוצה אחרת".

משהו קורה לשחקנים אחרי שהם עוזבים את הפועל חיפה: חנן ממן, גל אראל, רן יצחק, אלי אלבז וגם אתה הצלחתם אחרי שעזבתם.

"קשה להצביע בדיוק על נקודה. המקרה שלי ושל אלבז שונה מכל השאר. הם קיבלו הזדמנויות, שיחקו, הגיעו למשהו בקבוצה הבוגרת ואחר כך התקדמו. אלי אלבז ואני לא קיבלנו את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת שנתיים או שלוש. תמיד דיברנו על זה ושיתפנו פעולה כי אנחנו חברים טובים ובתחילת העונה המלצתי לו לבוא איתי וללכת לשחק ולהיות משמעותי כי אני מאמין בו. הוא עזב בינואר ועשה את הדרך שאני עשיתי".

גל אראל שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
נצמד למתכון של לעזוב את הפועל חיפה ולהצליח. גל אראל/ברני ארדוב

מי פספס אותך בהפועל חיפה - דורה שלא נתן לך לשחק או יואב כץ שמיהר למכור אותך?

"אני לא יודע אם שלומי דורה אשם שלא נתן לי לשחק כי הוא בחר לו את הסגל וזו זכותו של מאמן. עד לא מזמן הם עשו הצלחה יחסית ועונה לא רעה בכלל, אז להעביר ביקורת על דורה אני לא יכול, בטח לא במעמדי. לא יודע אם פספסו אותי, אבל אני הלכתי ועשיתי את שלי".

עשית קפיצת מדרגה משחקן מצליח בלאומית לאחד המועדונים הגדולים בארץ. לא חושש שהקפיצה גדולה מדי?

"אין ספק שקפיצת המדרגה ממועדון קטן בלאומית למועדון הכי גדול בארץ לדעתי שמנוהל בצורה הכי טובה שיש היא גדולה מאוד. אבל אם לא הייתי מאמין בעצמי, לא הייתי הולך לשם. באתי מהעיר הזאת ואני יודע כמה הקבוצה חשובה לעיר וכמה המצב שהקבוצה נמצאת בו עכשיו צריך להיות זמני. אני מקווה שבשנה הבאה אצליח לשחק המון, לפרוץ במכבי חיפה ושנצליח להגיע להישגים רבים".

לא הייתה בעיה עם המעבר מהאדום של הפועל לירוק של מכבי?

"אבא שלי גדל במכבי חיפה וכל המשפחה שלי אוהדי מכבי חיפה, אבל זה לא היה רלוונטי גם כשעברתי ממכבי להפועל וזה לא רלוונטי עכשיו. אני חושב אך ורק על טובת הקריירה שלי".

עזבת את הפועל חיפה כי לא רצית להיאבק על מקום בסגל. למכבי חיפה בטוח שיגיעו עוד חלוצים. לא חושש שזה יגיע לאותו מצב בדיוק?

"אני בטוח שיגיעו חלוצים מצוינים ואיאבק על המקום שלי, אבל שחקן שאין לא תחרות לא יכול להשתדרג. גם בעפולה יש לי תחרות עם חלוצים מצוינים כמו מתן נחמני, אלנתן סלמי, חסיב אבו רוקון ודור כוכב וזה משהו ששדרג אותי וגרם לי להתקדם. אני בטוח ומאמין בעצמי".

שחר הירש שחקן הפועל עפולה באולפן תמונת מחזור. מגד גוזני
בטוח ומאמין בעצמו. שחר הירש באולפן "תמונת מחזור"/מגד גוזני

ואם יגידו לך במכבי חיפה לצאת לעונת השאלה בליגת העל?

"לא פוסל. אם אראה שאני פחות משחק ותהיה אופציה טובה לשחק בקבוצה בליגת העל, אני לא פוסל. מי כמוני יודע שזה יכול להתברר כמהלך טוב".

אנחנו שומעים על תכניות רכש גרנדיוזיות ומועמדים כמו בן בסט ותומר חמד שבטח לא יבואו כדי לשבת על הספסל. אולי יגיע מאמן זר שפחות יספור את הצעירים ותתייבש שנה על הספסל. אתה לוקח את זה בחשבון?

"אני לוקח את זה בחשבון. הלוואי ושחקנים כמו בן בסט או חמד יגיעו כי שחקנים כאלה רק ישדרגו את הקבוצה ולי ולחלוצים צעירים כמו שובל (גוזלן) ואלון (תורג'מן) יהיה רק מה ללמוד משחקנים ברמות האלה. אין לי בעיה להיאבק עם כל אחד על המקום שלי. אשמח אם כולנו נצליח והקבוצה תצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully