וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר בדאבור: סיכום השבת בליגת העל

13.4.2014 / 6:30

גיבורי השבת זגורי, מנגה ונוואקמה הם שחקנים של אבי נמני, האיש שאחראי לפריצה של דאבור בשוויץ והפך בתוך שלוש שנים מסמל-על במכבי תל אביב לסוכן מצליח ונטול סנטימנטים. בטטת הכורסה מבכה את הטעות של אלישע לוי בהכנסת ברדה ומשתוממת מאוהדי הפועל חיפה

one

זה קורה בכל שנה כמעט בשנים האחרונות. מתישהו בתחילת/אמצע אפריל הליגה נסגרת. בדיקה באתר דריבליסט מגלה שפעם אחת בלבד בעשר השנים האחרונות, בעונת 2009/10 המפורסמת, הוכרעה ליגת העל עם שריקת הסיום לעונה. זה קרה גם ב-2002/3. לצורך הדיון, פוטו פיניש לא חייב ליפול על השריקה, ניתן שבוע של חסד ונקבע שגם הכרעה שבוע אחד לפני המחזור האחרון נופלת תחת ההגדרה. בשנות ה-90, לשם השוואה, נרשמו חמש הכרעות כאלה (כולל 1989/90). בשנות ה-80 זה קרה ארבע פעמים.

האם ליגת העל צרה מלהכיל שתי מתמודדות רציניות? האם מפץ גדול כמו זה שהיה לנו בעונת הדאבל של הפועל תל אביב לפני ארבע שנים אפשרי רק באמצעות קיזוז? האינסטינקט אומר שלא, שהרי במקרה דנן לא מדובר באלופה אחת דומיננטית אלא בארבע אלופות שונות בארבע שנים, אבל העובדות בשטח מדברות. והן אומרות שמשנכנס אפריל התחרות מתפוררת.

נו, לפחות יש לנו היום ליברפול-מנצ'סטר סיטי כשבצד משקיפה צ'לסי. שם זה לא ייגמר לפני תחילת מאי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים: איתן טיבי, דור מיכה, ערן זהבי. ברני ארדוב
כמו בשנה שעברה, משנכנס אפריל הם שוב חוגגים/ברני ארדוב

מתבקש, על פניו, להצליף בהפועל באר שבע על החודש האיום שעברה, לספר שהתפרקה ולמנות את כל החסרונות שלה. אבל צריך לזכור, בהמשך ישיר לנתון שהוצג פה, שבאר שבע היא סגנית טובה ועקבית יותר ממכבי חיפה של השנה שעברה או מהפועל תל אביב של 2010/11. היא שיחקה במגרש של הגדולים לכל אורך העונה הסדירה ועשתה הרבה, הרבה מעבר למה שציפו ממנה. צריך לזכור שמכבי תל אביב נהנית מעונה פנומנאלית של 81.6 אחוזי הצלחה, וזה כשלעצמו מ?ספר ששובר כל מתחרה.

הלקח ששחקני באר שבע צריכים להפיק יותר מכל מהעונה הזו הוא שעברו, ברוח החג, מעבדות ההתרפסות לחירות הווינריות. הפועל באר שבע של שנים עברו הייתה מתבטלת בכל פעם שמכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובתקופות לא מועטות גם בית"ר ירושלים הגיעו לווסרמיל. בעונה הרגילה השנה היא לקחה מהן בבית 12 נקודות מ-12 אפשריות. היא ניצחה בבלומפילד את הפועל תל אביב, והייתה עושה את זה עם קצת מזל גם בקרית אליעזר. השחקנים של אלישע לוי התכופפו אבל לא נשברו, וזו כשלעצמה התקדמות גדולה במועדון שבמשך כמעט 40 שנה לא מצליח להגיע לפסגות.

אי אפשר להאשים את אלישע לוי על הוויתור מול קרית שמונה. לוי ראה לפני שבת שתי מטרות מול העיניים – הפסגה שמרוחקת שמונה נקודות והגביע. מתוך ידיעה שכבר אי אפשר להילחם בשתי החזיתות, הוא הניח מראש שיהיה לו יותר קל לזכות בגביע מאשר באליפות ולכן תרם את הנקודות ליריבה שאותה יפגוש ביום רביעי. אבל לוי היה צריך לדעת טוב יותר. לדעת שאם אתה כבר מוותר, ובמקרה כזה מותר בהחלט לוותר (המדור הסכים עם הגישה הזו בשבוע שעבר), תעשה את זה עד הסוף. ייתכן שאליניב ברדה היה נפצע כבר בדקה החמישית בחצי הגמר, אבל העובדה שנפגע מיד לאחר שנכנס כמחליף וכתוצאה מכך עלול להחמיץ את המשחק הגדול של העונה היא תוצר של טעות בשיקול הדעת של המאמן.

כך או כך, באר שבע מגיעה למפגש מול יריבה שאמללה אותה העונה. ולא רק אותה, גם את האלופה שעומדת לשמור על תארה. בטבלה הפנימית בין שלוש הראשונות, למכבי תל אביב ולקרית שמונה יש 10 נקודות, לבאר שבע 6. תוצר ישיר למאזן הזה הוא שני הניצחונות של הצפוניים בווסרמיל. לפחות על פי המץ' אפ של שבת, השחקנים של ברק בכר מגיעים מוכנים יותר, נפשית ופיזית. ללוי יש שלושה ימים לשנות את המומנטום הזה, משימה לא קלה אבל הכרחית על מנת להפוך עונה גדולה לאחת שתינצר בזיכרון למשך הרבה שנים.

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי. ברני ארדוב
היית צריך לדעת טוב יותר. אלישע לוי/ברני ארדוב

המסלול שעבר אבי נמני בכדורגל הישראלי ייחודי. לא משום שהפך משחקן למאמן ולסוכן, את הדרך הזו עשה גם דודו דהאן (אם כי במקרה שלו אפשר להתווכח על הסדר), אלא בגלל האמוציות שבהן מעורב כל מהלך שלו. די בעסקת מונס דאבור כדי להבין את פרדוקס נמני בכדורגל הישראלי – מסמל-על של מכבי תל אביב לאיש שלוקח ממנה שחקן מפתח בתקופה שהיא תלויה בו יותר מכל. מכבי תל אביב התגברה לבסוף גם על הקושי הזה בדרך לתואר, אבל אם צריך לנחש את הנקודה שיסמן ג'ורדי קרויף כרגע המשבר במועדון העונה, כנראה שזה יהיה הרגע.

ניגוד האינטרסים של נמני צועק לשמיים, הסבסובים והפיתולים שלו בשנים האחרונות בין ערוצי טלוויזיה ותפקידים שונים מרהיבים אפילו יותר מאלה של ימיו הגדולים כשחקן, והוא עדיין מעורר המון אנטגוניזם בקרב קבוצות גדולות של אוהדי כדורגל. אבל אי אפשר לקחת ממנו את יכולת הזיהוי והשידוכים המוצלחים שלו כסוכן שחקנים. השבת הזו, יותר מכל, הייתה השבת שלו.

זה מתחיל עם דאבור, שהבקיע שער שמיני בגראסהופרס והופך משבוע לשבוע לאחת הרכישות המוצלחות בדרג הבינוני באירופה בינואר, עובר בדויד מנגה ובישראל זגורי שהבקיעו צמדים ומעמידים מספרים יפים בעונותיהם הראשונות בקבוצות החדשות (מנגה עם עשרה שערים וחמישה בישולים, זגורי עם שמונה וחמישה) ונחתם באנתוני נווקאמה, שההצגה הענקית וארבעת הבישולים שלו העניקו להפועל רעננה ניצחון משמעותי על מכבי פתח תקווה.

יש מקום לביקורת על ההתנהלות של נמני וכל הכובעים שהוא חובש, אבל השבת הזו מדגישה את מה שהמתחרים לא ממש רוצים לשמוע: בתוך שלוש שנים הוא הפך להיות אחד מסוכני השחקנים הטובים ביותר בישראל. יכול להיות שאפילו הטוב שבהם.

סוכן השחקנים אבי נמני. ברני ארדוב
בלי סנטימנטים. נמני/ברני ארדוב

עוד קטנה

בשבועות האחרונים, במקביל להידרדרות המתמשכת של הפועל חיפה, הושג אישור להקמת קבוצת אוהדים כאלטרנטיבה למועדון. ההצלחה של הפועל תל אביב בכדורסל וגם של הפועל קטמון גרמה לחלק מהאוהדים החיפאים להבין, לדידם, מה יציל את הקבוצה שלהם.

אבל מדוע בדיוק הוקמה הקבוצה הזו תחת מועדון חי ונושם בליגת העל? אוקיי, אותם אוהדים לא מרוצים מהניהול של יואב כץ, אבל הפועל חיפה מבלה בליגה הבכירה כבר חמש שנים ברציפות. האם הם רוצים שנאמין שטובת הקבוצה עומדת לנגד עיניהם ושהעיתוי שלהם נכון, בשעה שהדעיכה נמשכת והיא צריכה אותם יותר מכל כדי לשרוד? הפועל חיפה במצב קשה בטבלה ותמיכת האוהדים שלה חשובה. עם כל הכבוד, היא לא מנצ'סטר יונייטד, שהאוהדים שלה מאסו בקפיטליזם האמריקני של הגלייזרים, או הפועל אוסישקין, שזיהתה את גוויעתה של אחות הבכירה הפועל תל אביב והחליטה להנציח את המועדון בכל דרך אפשרית. זו פעולה לא הכרחית, גחמה של מספר אנשי מפתח, שפתחו בחזית בה כולם ייצאו לבסוף נפסדים.

שחקני הפועל חיפה מאוכזבים: יוסי דורה (מימין), עאהד עזאם, דוד רביבו. אדריאן הרבשטיין
זה הזמן להקים קבוצת אוהדים?/אדריאן הרבשטיין

בין השורות

מאמן מכבי פתח תקווה ייטב לוזון: "אחרי השער השני היינו צריכים להיות יותר אחראיים ומסודרים".

רוצה לומר: בקיצור, הפוך ממה שהיינו כל העונה.

מאמן הפועל חיפה שלומי דורה: "נעבוד על הפן המנטלי".

רוצה לומר: כי מהפן המקצועי התייאשתי לגמרי.

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס: "לא היינו מספיק חדים בחלק הקדמי".

רוצה לומר: הלוואי שהיה איזשהו משחק שבו היינו מספיק חדים.

מאמן קרית שמונה ברק בכר: "ביום רביעי תהיה אווירת חג".

רוצה לומר: אמנם לא שמחת תורה, אבל הייתי רוצה עוד הקפות.

מאמן הפועל עכו יובל נעים: "השבוע המשחק מזכיר לי את 'מציצים'".

רוצים לומר לך: הפוך, יובל, הפוך.

ייטב לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
אחריות? לא בבית ספרנו. לוזון/ברני ארדוב

לא ייאמן ש...

הפועל רעננה הבקיעה ארבעה שערים. במשחק אחד.

אלי טביב מחפש שותף בבית"ר. בפעם שעברה זה עבד יופי.

ברצלונה מתפרקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully