וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-מכבי חיפה: איינבינדר חולה, ידין בהרכב

קשר האלופה סובל מוירוס, פריצה עשוי לפתוח. תורג'מן יעלה כחלוץ יחיד אצל הירוקים, פלאח לא בסגל (א', 20:50, ע'1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 139. 47:51 למכבי תל אביב בניצחונות, 41 משחקים נגמרו בתיקו.

* מכבי תל אביב אירחה 71 משחקים והיא מובילה 17:32 בניצחונות. עוד 22 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי חיפה לא ניצחה כבר שלוש שנים את מכבי תל אביב בחוץ – מאז ה-7.5.2011.

* אם מכבי חיפה תפסיד היא תשווה שיא שלילי בן 40 שנה בליגה הראשונה – ארבעה הפסדים רצופים. זה לא קרה לה מאז פברואר-מרץ 1974 – אז הפסידה ברצף למכבי נתניה, מכבי יפו, בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה. בסוף העונה חיפה ירדה ליגה.

* מכבי תל אביב לא ניצחה את מכבי חיפה שלוש פעמים בעונה מאז 1991/92, אז, בארבעה משחקים, היא ניצחה 1:2, 1:5 ו-1:5, ועוד משחק נגמר בתיקו 0:0.

* ארז פפיר שפט את כל אחת מהקבוצות חמש פעמים – ושתיהן לא סיימו איתו בתיקו עדיין (מכבי תל אביב 4 ניצחונות והפסד, מכבי חיפה 3 ניצחונות ו-2 הפסדים).

* ב-46 המשחקים האחרונים שלה בבלומפילד מכבי תל אביב לא הפסידה לקבוצות שלא משחקות באצטדיון הזה דרך קבע (כלומר הפועל תל אביב או בני יהודה). הפעם האחרונה שזה קרה הייתה הפסד 1:0 להפועל ניר רמת השרון בינואר 2012.

שחקני מכבי חיפה, חן עזרא, עידן ורד. אדריאן הרבשטיין
ישברו שיא שלילי של 40 שנה? שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

הצהובים יודעים שניצחון יעניק להם פער של 11 נקודות בפסגה וכמעט סופית, אליפות שנייה ברציפות. בקבוצה קיבלו בשמחה את הפסדה של הפועל באר שבע והם בתחושה כי המשחק מול הירוקים יכול להיות סמלי בחילופי השלטון בכדורגל הישראלי בשנים הקרובות. למרות שחיפה מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים, אף אחד בקרית שלום לא מקל ראש ביריבה:. "מכבי חיפה זה מועדון גדול, למרות התקופה הפחות טובה בה הוא נמצא כרגע", אמרו במכבי תל אביב, "עד לא מזמן אנחנו היינו בצד שלהם והתמונה הייתה הפוכה, כך שאסור לזלזל או להגיע יהירים. יחד עם זאת, בבלומפילד אנחנו תמיד פייבוריטים ונרצה לתת לקהל שלנו סיבה נוספת לשמוח".

הקשר דן איינבינדר סובל מוירוס וככל הנראה לא ייכלל בסגל. ניקולה מיטרוביץ', שנכנס כמחליף במשחק הקודם בקרית שמונה או מהראן ראדי, שלא שותף בארבעת המשחקים האחרונים, מתמודדים על חולצת ההרכב לצד גל אלברמן. בחלק הקדמי עשוי ראדה פריצה לשוב להרכב במקומו של ברק בדש, או לצידו.

לפני המשחק ייערך טקס הוקרה לכבודו של שוער העבר של הצהובים לירן שטראובר ששיחק תשע שנים במועדון. שטראובר שפרש לפני שנה וחצי ממשחק פעיל בגיל 38, זכה עם הקבוצה באליפות אחת ושלושה גביעים ושיחק במדיה גם בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2004-05.

ראדה פריצה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בדרך חזרה להרכב? פריצה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

במכבי חיפה מנסים להתגבר על התקופה הרעה בה נמצאת הקבוצה באמצעות תוצאה טובה בבלומפילד. במועדון לא דיברו השבוע על תוצאה וניתן היה להבחין בשינוי בתפיסה: במועדון כבר לא מדברים על כרטיס לאירופה, אלא על חזרה ליכולת טובה. אריק בנאדו יחסר מחר את סארי פלאח שלא נמצא בסגל בגלל מתיחה, את רן אבוקרט שסובל מקרע ברצועה ואת טאלב טואטחה המושעה. תמאש פרישקין ושובל גוזלן תורגלו בהרכב השני ונראה כי אלון תורג'מן יפתח כחלוץ יחיד. בהגנה תורגל אדין צוצאליץ' לצד דקל קינן, ואנדריי פיליאבסקי שוב מחוץ לתכניות. אביחי ידין יחליף את אבוקרט וגם עידן ורד תורגל ב-11. עדי קונסטנטינוס הוקפץ מקבוצת הנוער וייכלל לראשונה העונה בסגל.

במועדון הודיעו היום כי הקשר ג'אבר עטאא שנפצע לפני כעשרה חודשים טס בליווי הפיזיותרפיסט עידן סגל לשיקום באיטליה. השחקן אמר לאתר הרשמי: "כל מה שאני חולם עליו ורוצה הוא לחזור ולשחק כדורגל. אני עובר תקופה לא קלה כמעט שנה בלי כדורגל אבל נחוש לחזור ומהר . אני עכשיו מרוכז בחזרה לאימונים". סגל הוסיף: "הטיפולים המתבצעים במרכז נעשים באופן המקצועי והמתקדם ביותר והם מהווים חלק חשוב מאוד בהליך השיקומי שבסופו של דבר יוביל לחזרתו של ג'אבר למגרשים". במועדון מקווים שג'אבר יוכל לפתוח את העונה הבאה. על פי ההערכות, עטאא אמור לחזור בתוך חודשיים לפעילות מלאה.

שחקן מכבי חיפה, אביחי ידין. טל לוי
תפקיד מפתח במרכז השדה. אביחי ידין/טל לוי

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: איתן טיבי

אחרי עונה יוצאת מהכלל, נדמה שלאחרונה חלה נסיגה בכושרו של טיבי וזה מתבטא במספר טעויות במשחקים האחרונים. בקרית שמונה סיבך טיבי את חואן פאבלו עם מסירה גרועה, שהולידה בסופו של דבר את שער השוויון של הצפוניים ולקראת הישורת הסופית של הליגה ישמחו בצוות המקצועי לראות שוב את טיבי של תחילת העונה, שיחד עם קרלוס גרסיה הציגו צמד בלמים בלתי עביר.

מכבי חיפה: שמואל שיימן

המגן השמאלי של מכבי חיפה הגיע מהולנד על תקן ציוני גאה, אבל גם כשחקן כדורגל שרוצה להתפתח ולהיות אחד המגנים המובילים בישראל. חיפה רכשה אותו מיד לאחר זימונו לסגל הנבחרת על ידי אלי גוטמן ומאז הוא מנסה לפלס את דרכו לעמדת המגן השמאלי במכבי חיפה. בעונה הבאה, אם טאלב טואטחה אכן יימכר לליאז' או לכל מקום אחר, שיימן יצטרך לעמוד תחת מבחן אמיתי לראשונה מאז הגיע לישראל. האם הוא יהיה המגן השמאלי הבא בעונה הבאה?

שחקן מכבי חיפה, שמואל שיימן. טל לוי
הזדמנות להוכיח שהוא ראוי להיות המגן השמאלי הפותח. שמואל שיימן/טל לוי

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש (רמי מרבאל, יואב זיו), גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' (מהראן ראדי), ערן זהבי, דור מיכה, טל בן חיים, ברק בדש (ראדה פריצה).

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, אביחי ידין, גוסטבו בוקולי, עידן ורד, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully