וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ואל אמביד עוזב את קנזס, ייבחר ראשון בדראפט?

הסנטר הקמרוני, חברו של אנדרו וויגינס בקולג', נוטש גם הוא ל-NBA, ועל פי רוב ההערכות ייבחר לפני חבריו למחזור הפרשמנים

מחזור הפרשמנים המדובר של כדורסל המכללות ממשיך בנטישה הצפויה ל-NBA, והלילה (בין רביעי לחמישי) הגיע תורו של ג'ואל אמביד להודיע על הרשמתו לדראפט הקרוב. 10 ימים אחרי שחברו לקנזס אנדרו וויגינס הכריז על עזיבתו לטובת הליגה הטובה בעולם, הצטרף אליו הסנטר הקמרוני, שעל פי לא מעט תחזיות עשוי להילקח בבחירה הראשונה, לפני וויגינס, ג'בארי פארקר (שעדיין לא החליט אם להישאר לעונה נוספת במכללת דיוק), ג'וליוס רנדל מקנטאקי והיהלום האוסטרלי דאנטה אקסום.

אמביד (20, 2.13 מ'), שעד לפני מספר שנים שיחק במקביל כדורעף וכדורגל עד שבחר להתמקד בכדורסל, רשם העונה 11.2 נקודות, 8.1 ריבאונדים ו-2.6 חסימות למשחק במדי הג'ייהוקס, לפני ששברי מאמץ בגב השביתו אותו מהשלבים המכריעים של העונה. את טורניר הביג 12 הוא החמיץ, וגם את שני המשחקים הראשונים בטורניר המכללות, אחריהם היה צפוי לחזור לסוויט סיקסטין, אבל קנזס שלו הודחה במפתיע על ידי סטנפורד, וסיימה את קריירת המכללות הקצרה שלו.

שחקן מכללת קנזס ג'ואל אמביד. GettyImages
איך ישפיע הגב הכואב שלו על הדראפט? ג'ואל אמביד/GettyImages

אמביד, שסיכוייו להיבחר במקום הראשון תלויים כעת גם בבדיקות הרפואיות שיעבור במחנה קדם הדראפט בשיקגו בעקבות הדאגה ממצב גבו, סיפר במסיבת העיתונאים שכינס שהתייעץ עם כמה בעלי ניסיון לפני החלטתו: "האקים אולג'ואן התקשר אליי ודיברנו קצת, כמובן שדיברתי עם לוק רישאר 'מבה א-מוטה, המנטור שלי, ודיברתי גם עם ניקולא באטום. אף אחד מהם לא אמר לי מה לעשות, הם רק סיפרו לי על היתרונות והחסרונות של כל צד".

מאמנו ביל סלף, שישב לצידו במסיבת העיתונאים, הצדיק את בחירתו: "אני לא חושב שיש מישהו שיכול לומר שג'ו טועה בהחלטה לצאת לדראפט. כמעט בכל מקרה דומה זו הייתה צריכה להיות החלטה ברורה מאליה, אבל אצלו הייתה התלבטות רק מכיוון שהוא עדיין כל כך צעיר בענף הזה".

צפו בלקט מביצועיו של אמביד העונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully