וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא סינדרלה, אנחנו יוקון, תמיד נישאר בטופ"

קווין אולי חגג את האליפות של קונטיקט: "הוכחנו לכולם שהם טעו". נפייר: "זו התחושה הכי מיוחדת". קאליפרי: "היה לנו צ'אנס"

טורניר המכללות המשוגע מתמיד שעבר אלינו בשלושת השבועות האחרונים הסתיים הבוקר (שלישי) עם חגיגות האליפות של קונטיקט, שגברה 54:60 על קנטאקי בגמר שהיה נראה חד צדדי כשההאסקיז ברחו לפער של 15 נקודות במחצית הראשונה, הפך למעניין כשהווילדקאטס חזרו למרחק של נקודה בלבד אחרי ההפסקה, אבל הוכרע בסופו של דבר הזכות עוד התעלות של שבאז נפייר. הסיניור הלוהט הוכתר כשחקן המצטיין של הפיינל פור אחרי שקלע 22 נקודות, והעניק ליוקון שלו תואר אליפות רביעי, בהופעתה הרביעית בגמר.

קונטיקט זכתה באליפות רביעית עם 54:60 על קנטאקי בגמר

שבאז נפייר שחקן מכללת קנטאקי. Ronald Martinez, GettyImages
ברשימה עם הגדולים ביותר של יוקון. שבאז נפייר/GettyImages, Ronald Martinez

בחגיגות הזכייה לא שכח נפייר, שזכה באליפות עוד כפרשמן לצד קמבה ווקר ב-2011, את הרחקתה של קונטיקט מהטורניר אשתקד בגלל בעיות אקדמיות ואת העפתה מחטיבת הביג איסט: "אתם רואים כאן האסקיים רעבים, גבירותיי ורבותיי - זה מה שקורה כשאתם משעים אותנו". כשנשאל על הרגע בו הבאזר נשמע, אמר נפייר בהתרגשות: "לראות את חבריי לקבוצה נהנים מהרגע הזה זו התחושה הכי מיוחדת אי פעם".

ג'ים קלהון, המאמן האגדי של יוקון שהיה חתום על שלוש הזכיות הקודמות באליפות (1999, 2004 ו-2011), צירף את נפייר לרשימה מפוארת של אגדות המכללה מהאליפויות הקודמות: "אנשים מדברים על הגדולה של ריי אלן, ריפ המילטון, בן גורדון, אמקה אוקפור וקמבה ווקר, ובקרוב הם יצטרכו לדבר גם על שבאז". ניילס גיפי, ששיחק ארבע שנים לצד נפייר, הוסיף: "הוא שם למעלה איתם. הדם שלו כחול. הדם שלו הוא יוקון".

קווין אולי, מאמן אוניברסיטת קונטיקט. AP
"אני פשוט מנסה להוכיח לכולם שהם טעו". קווין אולי/AP

קווין אולי, המאמן בן ה-41 שירש את קלהון לפני שנתיים, אז המינוי שלו היה שנוי במחלוקת והוא הוחתם באופן נדיר במכללות לעונה אחת בלבד, חגג את הזכייה: "אני פשוט מנסה להוכיח לכולם שהם טעו. כולם אמרו שהקבוצה שלנו תתרסק אחרי העונש שספגנו, אבל אנחנו עוד כאן. מישהו קרא לנו לאחרונה 'סינדרלה'. אנחנו לא סינדרלה. אנחנו יוקון. יוקון תמיד תישאר בטופ".

קהל שיא למשחק גמר מכללות - 79,238 אוהדים - מילא את איצטדיון AT&T בארלינגטון, כשמדינת טקסס שוב האירה פנים להאסקיז, שחגגו את האליפויות של 2011 ו-2004 ביוסטון ובסן אנטוניו בהתאמה. יוקון הפכה למכללה השישית בהיסטוריה עם לפחות 4 תארי אליפות, אחרי UCLA שזכתה ב-11, קנטאקי עם 8, צפון קרוליינה ואינדיאנה עם 5 כל אחת, ודיוק שזכתה גם היא 4 פעמים.

ג'ון קליפארי, מאמן אוניברסיטת קנטאקי. AP
"פשוט לא היה לנו מספיק". ג'ון קאליפרי/AP

בצד המפסיד היה ג'ון קאליפרי, שהפסיד לראשונה עם קנטאקי בטורניר המכללות אחרי 11 ניצחונות רצופים, מאז ההפסד לקונטיקט בחצי הגמר ב-2011. הווילדקאטס שלו החלו את העונה כמדורגים מספר 1 עם מחזור פרשמנים מבטיח, איכזבו במהלך העונה אבל רשמו טורניר מכללות חלומי עד שנעצרו רק בגמר, אחריו צפויים כמעט כל כוכביו של קואץ' קאל לנטוש ל-NBA. "אני חושב שכל החבר'ה שלנו יחזרו לעונה נוספת, אז אנחנו נהיה טובים גם בעונה הבאה", התלוצץ קאליפרי במסיבת העיתונאים וסחט צחוק גדול ממראייניו. בטון רציני יותר אמר: "היה לנו את הצ'אנס שלנו לנצח, אבל החטאנו זריקות, כולל זריקות מהקו, ופשוט לא היה לנו מספיק".

אחת התמונות החביבות על אוהדי יוקון הצוהלים הגיעה דווקא משארלוט, שם צפו במשחק ביחד שני שחקני הבובקאטס - קמבה ווקר ומייקל קיד גילכריסט. הראשון הוא כמובן גיבור האליפות של קונטיקט ב-2011, והשני שותף לזכייה של קנטאקי ב-2012, שבעקבות התערבות כושלת עם חברו על תוצאת הגמר נאלץ ללבוש את חולצת ההאסקיז ולהצטלם איתה בפנים נפולות במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully