וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: לראשונה שחקן מכללות בכדורסל יצא מהארון

דריק גורדון שמשחק במסצ'וסטס: "לא רציתי יותר להסתיר. חיכיתי לראות מתי שחקן ייצא מהארון, ואמרתי: 'למה לא אני?'"

דריק גורדון, שחקן מכללת מסצ'וסטס. GettyImages
"זה היה חשוב מאוד מבחינתי לדעת שהמיניות של האדם לא חשובה, ושה-NBA בסדר עם זה". דריק גורדון/GettyImages

היסטוריה בליגת המכללות הבכירה בכדורסל בארצות הברית: הגארד דריק גורדון, שמשחק באוניברסיטת מסצ'וסטס, יצא מהארון והפך בכך לכדורסלן הראשון בליגה שחשף את נטיותיו המיניות. שבועיים בלבד אחרי ההפסד לטנסי בטורניר המכללות, גורדון שיתף בסוד ששמר את מאמנו דרק קלוג ואת יתר השחקנים לקבוצה, וסיפר כי הוא הומוסקסואל.

הכדורסלן בן ה-22 נחשף בפני המשפחה, המאמנים והחברים שלו כבר בתחילת חודש אפריל, וכעת הוא סיפר על כך גם לתקשורת. "פשוט לא רציתי להסתיר את זה יותר בשום אופן", אמר גורדון בראיון ל-ESPN. "לא רציתי יותר לשקר או להתגנב. המתנתי וחיכיתי לראות מתי שחקן בליגת המכללות הבכירה ייצא מהארון, ואז אמרתי לעצמי: 'למה לא אני?'".

גורדון מספר שהרגע המכונן שסייע לו להחליט לצאת מהארון היה כאשר ברוקלין נטס החתימה את ג'ייסון קולינס, שגם הוא יצא מהארון, על חוזה לעשרה ימים במהלך חודש פברואר האחרון. כזכור, קולינס הפך לשחקן הגיי הפעיל הראשון בהיסטוריה של ה-NBA, ומתברר שגורדון שאב ממנו לא מעט השראה. "זה היה חשוב מאוד מבחינתי לדעת שהמיניות של האדם לא חשובה, ושה-NBA בסדר עם זה".

ההחלטה של גורדון הגיעה מספר ימים בלבד אחרי ההפסד לטנסי בטורניר המכללות ב-21 במרץ. "פשוט היה לי הרבה זמן לעצמי, חשבתי ולא הבנתי למה אני מחכה", סיפר. בעונתו הראשונה באוניברסיטת מסצ'וסטס, גורדון קלע 9.4 נקודות בממוצע למשחק וסיפק 3.5 ריבאונדים. מאמנו דרק קלוג שיתף גם הוא ואמר: "מהשיחות שערכתי איתו, הבנתי את הלחץ שהיה עליו, את המשקל שהיה על כתפיו. אתה יכול לראות בהתנהגות שלו שהוא הרבה יותר שמח. אני חושב שזה משהו שגורם לקבוצה שלנו להיות קרובה יותר ועוזרת לדריק לשחק בצורה חופשית יותר".

גם מכללת מסצ'וסטס קיבלה את ההודעה של גורדון באהבה, ומסרה: "אנו גאים שיש לנו את דריק גורדון כחבר במשפחה שלנו ומכבדים את האומץ והפתיחות שלו כסטודנט-אתלט גיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully